Dodatkowe informacje
ISBN:978[zasłonięte][zasłonięte]52664liczba stron: 284Okładka: miękkaWydawnictwo: wolters kluwer polskaSeria: HRWymiary: 170 x 240 mmRok wydania: 2008 Opis
Organizacja ma charakter społeczny, co oznacza, że o jakości jej funkcjonowania decyduje czynnik ludzki, zarówno w wymiarze indywidualnym, jak i zbiorowym. Jeśli organizacja chce się rozwijać, musi zwiększać efektywność poszczególnych osób, zespołów roboczych i większych grup działających w jej strukturze. Książka ta stanowi próbę określenia i opisania najważniejszych ścieżek rozwoju organizacji poprzez poprawę efektywności pracowników.Na podstawie analizy wyników badań, studiów przypadków i doświadczeń gromadzonych podczas działań doradczych dla różnych firm i organizacji, autor pokazuje relacje między rozwojem pracowników i rozwojem organizacji. Opierając się na modelu zwiększania efektywności HPI (Human Performance Improvement), wskazuje konkretne propozycje działań dla zarządów, kadry menedżerskiej i przedstawicieli działów HR.
Spis treści:
O autorze
Wstęp
Wprowadzenie
Rozdział 1. Podstawowe zasady
Orientacja na rezultaty
Koncentracja na efektach pracy
Podejście systemowe
Rozdział 2. Model HPI
Analiza biznesowa
Analiza efektywności
Wskazanie możliwych działań rozwojowych
Charakterystyka podstawowych działań rozwojowych
Rekomendacje - wybór rozwiązania
Realizacja działań rozwojowych
Ocena rezultatów
Rozdział 3. Konsultant i praktyk HPI
Role i zadania konsultanta HPI
Przygotowanie i kompetencje
Możliwości edukacyjne
Zamiast zakończenia. Implikacje dla działu HR
Załącznik. Studium przypadku
Analiza sytuacji
Identyfikacja problemu
Rekomendowane rozwiązania
Wprowadzone rozwiązania
Ocena efektów
Wnioski
Bibliografia
Indeks