Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Rozmawiać z pacjentem Poradnik doskonalenia

28-02-2012, 14:04
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 35.99 zł     
Użytkownik arik_ksiegarnia
numer aukcji: 2029713649
Miejscowość SANOK
Wyświetleń: 6   
Koniec: 30-01-2012 09:54:53

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Rok wydania (xxxx): 2009
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

e-mail: [zasłonięte]@arik.pl
tel: 510 [zasłonięte] 753


» Strona "o mnie"
» Inne moje aukcje
» Dodaj do ulubionych





Stron: 219
Format: 16,5 x 23,5 cm
Rok wydania: 2009
Oprawa: miękka



Rozmawiać z pacjentem Poradnik doskonalenia umiejętności komunikacyjnych i budowania relacji partnerskich

W. Sterling Edwards, Thomas Gordon

Liczne badania wskazują, że duża część pacjentów jest niezadowolona ze swych relacji z pracownikami służby zdrowia. Źródłem tego niezadowolenia rzadko jest niekompetencja tych ostatnich. Częściej jest to brak umiejętności nawiązywania kontaktu psychicznego z chorymi.
Większości pacjentów brakuje odwagi, by pytać o wszystko, co ich niepokoi, i często nie rozumieją dokładnie tego, co do nich mówi profesjonalista. Dla opiekunów chorych ? małżonków, rodzin, przyjaciół ? poważna choroba kogoś bliskiego jest takim wstrząsem, jak gdyby dotykało to ich samych. Autorzy tej książki nie zamierzają krytykować czy obwiniać ani pracowników służby zdrowia, ani nieprofesjonalistów. Przyznają bowiem, że również tylko nieliczni rodzice, nauczyciele, adwokaci, szefowie, sprzedawcy i przedstawiciele innych grup społecznych potrafią skutecznie komunikować się z innymi. Określony sposób prowadzenia rozmowy może więc naprawdę mieć znaczenie terapeutyczne i pomagać ludziom w konstruktywnym uporaniu się z własnymi negatywnymi emocjami, w znajdywaniu rozwiązań swych problemów i poddaniu życia samokontroli. Te umiejętności niesienia pomocy mogą być szczególnie użyteczne dla wszystkich, którzy mają do czynienia z pacjentami.

Książka uczy m.in.:
jak efektywnie słuchać, przeprowadzać wywiad, przełamywać blokady w komunikacji z pacjentem;
jak budować oparte na współpracy relacje z pacjentem;
jak rozwiązywać potencjalne konflikty;
jak przygotować pacjenta na niepomyślną diagnozę;
jak rozmawiać osobami nieuleczalnie chorymi w tym np. chorymi na AIDS;
jak pomagać cierpiącym odnaleźć sens życia.