Poznaj praktyczne zasady projektowania dokumentów!
- Czego dotyczy zasada drzewa Jozuego?
- Jakie kontrastować pisma?
-
- Jak projektować wizytówki, foldery lub ogłoszenia prasowe?
Przygotowując jakiekolwiek materiały informacyjne, oczekujesz, że zostaną one przede wszystkim przeczytane. Jednak z pewnością chciałbyś również, żeby wzbudzały zainteresowanie odbiorcy dzięki ciekawej i estetycznej formie. Czy naprawdę trzeba poświęcić długie godziny na studiowanie zasad projektowania i typografii, aby stworzyć poprawny i atrakcyjny wizualnie dokument?
Już nie! Do Twoich rąk oddajemy książkę, dzięki której błyskawicznie opanujesz zasady projektowania i składu dokumentów. W pierwszej kolejności poznasz zasadę drzewa Jozuego, a w następnych rozdziałach znajdziesz wiadomości na temat każdego jego elementu: kontrastu, powtarzania, wyrównywania oraz odległości. Ponadto autor przekaże Ci interesujące i praktyczne porady dotyczące projektowania wizytówek, papieru firmowego, ulotek, biuletynów, folderów oraz ogłoszeń gazetowych. Książka ta przeznaczona jest dla Czytelników zainteresowanych poznaniem tajników projektowania bez specjalnego wgłębiania się w szczegóły techniczne. Liczne przykłady oraz sensowne wskazówki sprawiają, że staje się to całkiem łatwe i przyjemne.
Jeżeli interesuje Cię temat typografii, z pewnością przypadnie Ci do gustu druga książka poświęcona tej tematyce: "Typografia od podstaw. Projekty z klasą".
- Zasada drzewa Jozuego — kontrast, powtarzanie, wyrównanie, odległość
- Różnice między CMYK i RGB
- Zasady projektowania wizytówek
- Projektowanie papieru firmowego oraz kopert
- Projektowanie folderów, biuletynów i ulotek
- Kroje pisma w projektowaniu
- Zasady kontrastowania pism
Projektowanie dokumentów bez zbędnej teorii!
SPIS TREŚCI
- Dla kogo jest ta książka? (10)
ZASADY PROJEKTOWANIA
1. Zasada drzewa Jozuego (13)
- Cztery podstawowe zasady (15)
Odległość - podsumowanie (34)
Podstawowy cel (34)
Jak to osiągnąć (34)
Czego należy unikać (34)
3. Wyrównanie (35)
Wyrównanie - podsumowanie (52)
Podstawowy cel (52)
Jak to osiągnąć (52)
Czego należy unikać (52)
4. Powtarzanie (53)
Powtarzanie - podsumowanie (66)
Podstawowy cel (66)
Jak to osiągnąć (66)
Czego należy unikać (66)
5. Kontrast (67)
Kontrast - podsumowanie (82)
Podstawowy cel (82)
Jak to osiągnąć (82)
Czego należy unikać (82)
6. Przegląd (83)
Odległość (84)
Wyrównanie (85)
Powtarzanie (86)
Kontrast (87)
Szybki test nr 1 - zasady projektowania (88)
Szybki test nr 2 - zmiana projektu ogłoszenia (89)
Podsumowanie (92)
7. Kolor (93)
Niesamowite koło barw (94)
Relacje między kolorami (95)
Barwy dopełniające (96)
Triady (97)
Triady z rozdzielonymi barwami dopełniającymi (98)
Kolory analogiczne (99)
Ciemniejsze i jaśniejsze odcienie (100)
Twórzmy własne odcienie (101)
Kolory monochromatyczne (102)
Łączenie odcieni (103)
Uwaga na tony! (104)
Ciepłe i chłodne kolory (105)
Od czego zacząć (106)
CMYK kontra RGB, druk kontra sieć (108)
8. Inne porady i sztuczki (111)
Tworzenie pakietu (112)
Wizytówki (113)
Projektowanie wizytówek - wskazówki (116)
Format (116)
Rozmiar kroju pisma (116)
Stylistyczna konsekwencja (116)
Papier firmowy i koperty (117)
Projektowanie papieru firmowego i kopert - wskazówki (120)
Rozmiar koperty (120)
Centralny punkt (120)
Wyrównanie (120)
Druga strona (120)
Faks i kserokopiarka (120)
Ulotki (121)
Projektowanie ulotek - wskazówki (124)
Centralny punkt (124)
Kontrastujące nagłówki (124)
Powtarzanie (124)
Wyrównanie (124)
Biuletyny (125)
Projektowanie biuletynów - wskazówki (128)
Wyrównanie (128)
Wcięcia w tekście (128)
Tylko nie Helvetica! (129)
Przystępny układ tekstu głównego (129)
Foldery (130)
Projektowanie folderów - wskazówki (133)
Kontrast (133)
Powtarzanie (133)
Wyrównanie (133)
Odległość (133)
Pocztówki reklamowe (135)
Projektowanie pocztówek reklamowych - wskazówki (138)
Cel (138)
Przyciąganie uwagi (138)
Kontrast (138)
Ogłoszenia do gazet (139)
Projektowanie ogłoszeń do gazet - wskazówki (142)
Kontrast (142)
Wybór kroju pisma (142)
Funkcja negatywu (142)
Strony internetowe (143)
Projektowanie stron internetowych - wskazówki (146)
Powtarzanie (146)
Przejrzystość i czytelność (146)
KROJE PISMA W PROJEKTOWANIU
9. Druk (a życie) (149)
Harmonia (150)
Konflikt (152)
Kontrast (154)
Podsumowanie (156)
10. Klasyfikacja krojów pisma (157)
Antykwy renesansowe (158)
Antykwy klasycystyczne (159)
Antykwy linearne szeryfowe (160)
Antykwy linearne bezszeryfowe (161)
Pisanki (163)
Ksenotypy (164)
Świadomość (165)
Szybki test nr 3 - grupy krojów (165)
Szybki test nr 4 - różnice grubości kresek (166)
Szybki test nr 5 - szeryfy (167)
Podsumowanie (168)
11. Kontrastowanie krojów pisma (169)
Rozmiar (170)
Grubość (174)
Struktura (178)
Forma (182)
Kierunek (186)
Kolor (190)
Łączenie kontrastów (196)
Podsumowanie (197)
Szybki test nr 6 - kontrast czy konflikt (198)
Szybki test nr 7 - tak i nie (199)
Ćwiczenie na łączenie kontrastów (200)
DODATKI
12. To takie proste... (203)
Proces (204)
Ćwiczenie (205)
Przeprojektujmy to (206)
13. Odpowiedzi do testów (207)
Odpowiedzi do testu nr 1 (str. 88) (208)
Odpowiedzi do testu nr 2 (str. 89) (208)
Odpowiedzi do testu nr 3 (str. 165) (210)
Odpowiedzi do testu nr 4 (str. 166) (210)
Odpowiedzi do testu nr 5 (str. 167) (210)
Odpowiedzi do testu nr 6 (str. 198) (211)
Odpowiedzi do testu nr 7 (str. 199) (212)
14. Kroje pisma użyte w książce (213)
Podstawowe fonty (213)
Antykwy klasycystyczne (213)
Antykwy renesansowe (214)
Antykwy linearne szeryfowe (214)
Antykwy linearne bezszeryfowe (215)
Pisanki (216)
Ornamenty (216)
Ksenotypy (217)
Aneks (218)
OpenType (218)
Minisłowniczek (219)
Źródła (219)
Skorowidz (221)
KUPUJĄC JEDNOCZEŚNIE WIĘCEJ KSIĄŻEK NA MOICH AUKCJACH
OSZCZĘDZASZ NA WYSYŁCE
ZA WSZYSTKIE ZAKUPIONE KSIĄŻKI PŁACISZ MNIEJ