Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

RÓŻANY SERWIS /4/ PATERA Z MIGDAŁOWYM !! RELIEFEM

16-01-2012, 20:58
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 99 zł     
Użytkownik mieszkiel
numer aukcji: 2004543587
Miejscowość Zielona Góra
Wyświetleń: 172   
Koniec: 16-01-2012 21:29:14

Dodatkowe informacje:
Opis niedostępny...
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

PIĘKNY RÓŻANY SERWIS /4/ DO KAWY Z CUDOWNĄ PATERĄ SCHUMANN Z WYTŁACZANĄ BORDIURĄ Z RELIEFEM MIGDAŁOWYM PLUS DWIE BULIONÓWKI Z KSIĄŻĘCEJ FABRYKI FURSTENBERG

Bardzo ładna porcelana z perełką w postaci wyjątkowo pięknej patery z doskonałej fabryki Schumann z bukietem róż…
W skład serwisu wchodzą:
1. SCHUMANN ARZBERG PATERA DZBANEK CUKIERNICA I MLECZNIK CZERWONE RÓŻE –
piękne patera dzbanek mlecznik i cukiernica z doskonałej fabryki Schumann w Arzberg Bawaria.
Stylizowane na secesję z lat 20tych- piękna róża w otoczeniu groszków w kolorze ciemnego różu – bardzo ładnie złocona bordiura- delikatny relief regencyjny zdobi pokrywki i kołnierze – uchwyty pokrywek w kształcie szyszek ze złota kropeczka na szczycie – bardzo ładne uchwyty. Cienkościenna gładka biała porcelana…. Szczególnie piekna jest patera z bardzo efektownym i niezwykle trudnym technicznie- wyciskanym reliefem migdałowym. Stai idealny- złocenia z piekną patyną starego złota. Bardzo ładny zestaw – Polecam. Wymiary:
Patera głębokość 4 cm średnica 25,5 cm - stan idealny!
Dzbanek 1,3l wysokość 23 cm średnica 12 cm od dzióbka do ucha 19 cm
Mlecznik wysokość 7 cm średnica 7 cm od dzióbka do ucha 8 cm
Cukierniczka wysokość 9,5 cm średnica 8 cm
Germany / Bavaria / Arzberg:
ARZBERG to niemiecki producent najwyższej jakości porcelany.
Historia firmy sięga 1887 roku, kiedy to Królowa Brytyjska wydała akt, w którym nakazała znakowanie wszystkich niemieckich produktów sprzedawanych na terytorium Wielkiej Brytanii znakiem „Made in Germany”. W 1931 roku model zaprojektowany przez inż. Hermanna Gretacha – FORM 1382 – zrewolucjonizował ówczesny rynek wyrobów z porcelany. Myślą przewodnią inżyniera było: „Nie możemy dłużej pozwalać sobie na dostarczanie na rynek produktów, którymi konsument może cieszyć się tylko krótko, ponieważ szybko stają się one niepraktyczne, niemodne i nieeleganckie”.
Od tamtego momentu aż do dziś firma ARZBERG jest pionierem w tworzeniu nowych wzorów, a przy ich projektowaniu kieruje się zasadą: „Estetyka, funkcjonalność, ponadczasowość: ARZBERG”. Całość produkcji odbywa się w fabryce w miejscowości Schirnding w Górnej Frankonii.
Produkty ARZBERG były wielokrotnie nagradzane za wyszukane wzornictwo, a niektóre z nich znajdują się w stałej ekspozycji w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Nowym Jorku. Ponadto firma ARZBERG dostarcza produkty modelu FORM 2000 do Kancelarii Kanclerz Niemiec.
• Porzellanfabrik Theodor Lehmann (ca. 1898 - 1904)
• - Porzellanfabrik Schönwald - Abt. Arzberg (1904 - 1927)
• - Porzellanfabrik Arzberg AG (1927 - 1998)
• - Winterling Porzellan AG (1998 - 2000)
• - SKV Porzellanunion GmbH (2000 - )
[1] : Tonwarenfabrik Heinrich Schumann (1876 until 1879)
Originally from Angelroda (Thuringia) Christian Heinrich Schumann (*1822, †1884) had a small pottery in Arzberg that had to close because it was in the way of the railway which was finalized in November 1879 and connected Arzberg with the railway network.
[2] : Porzellanfabrik Schumann & Riess (1881 until 1892)
Together with businessman Riess as financial backer, Christian Heinrich Schumann founded his new porcelain-orientated factory directly under the Jakobsburg castle, next to the market square in the town center and ironically directly next to the railway tracks responsible for the closure of his previous business. From the four children Christian Heinrich Schumann and his wife Christiana (*1838, †1928) had, only three made an impression on the further company history. Only the youngest child with the name of Carl (*1871, †1926) was really interested in the factory and business proceedings while the older son Christoph (*1864, †1916) helped out now and then but often started endless discussions on how a factory should be run. Third son Eduard on the other hand kept out of the way and rather concentrated on his studies.
In such a situation it was only understandable that shortly before Christian Heinrich Schumann passed away in 1884 he stated that Carl should inherit the factory as he not only showed most interest but had also more than once impressed his father with technical knowledge and the ability to quickly adapt to various situations. However Carl was not old enough to officially take over business when his father died and so the company was run by his mother Christiana.
[2] : Porzellanfabrik Carl Schumann G.m.b.H. & Co. K.G. (1892 until 1923)
The factory was renamed on the 21st birthday of Carl Schumann I, however his mother still remained in charge until she stepped down in 1896 when Carl married. Business steadily increased and so Carl as porcelain specialist together with his brother Eduard as manager launced a second business in 1904, the Westdeutsche Porzellanfabrik Duisdorf G.m.b.H. in Duisdorf near Bonn (North-Rhine Westphalia). Christoph Schumann had previously married into the wealthy land owners family Schreider in the town of Schwarzenhammer and in 1905 together with his father-in-law Karl August Schreider founded the Porzellanfabrik Schumann & Schreider there.
Years passed and business steadily increased, allowing the company to build a library and a canteen for their workers next to providing cheap housing for employees that originally had lived further away. Due to his social engagement Carl Schumann I eventually became privy councillor in Arzberg and his two sons Heinrich and Carl Schumann II (*1898, †1975) were frequently seen in the factory, greedily absorbing knowledge.
[3] : Porzellanfabrik Carl Schumann A.G. (1923 until 1994)
On July 19th 1923 the company was transformed into a corporation and all seemed fine, but three years later Carl Schumann I died at the age of only 55. He was succeeded by his son Carl Schumann II who at the time had been studying in America and later founded the 'Schumann China Corporation of New York' which distributed Schumann products in the U.S. up until the late 1920's. The factory was run by his brother Heinrich during his absence. While the new market in the U.S. at first seemed very promising, the world financial crisis which started in New York on October 25th 1929 put a dramatic end to nearly all Schumann export efforts. But the 'home front' was not much better and the relatively short-lived business in Duisdorf which had specialized on 'Zwiebelmuster' (Blue Onion) and 'Strohblume' (Strawflower) decorated items remained in family hands only until 1935 before it was sold due to economic reasons (see there).
It should be noted that the Carl Schumann company had quite interesting business relations with companies from U.S. and the factory was one of a few that produced items for Ebeling & Reuss which then were sold under the 'Erphila Germany' mark. Another little known fact is that the 'Carl Schumann Porzellanfabrik A.G.' was one of the few German companies allowed to produce Mickey Mouse figurines under license from Disney. They used a beautiful add created by 'Zereiss & Co.' to promote these porcelain products, featuring little Mickeys performing a traditional Bavarian dance. Most of these so-called 'un-aryan' products were destroyed during the Third Reich period from 1934 to 1945 and are therefore among the rarest European pre-war Disneyana collectibles.
Following WW2 the company supported many former Sudeten Germans by offering housing and employment and after founding the house building company 'Schumann-Wohnungsbau G.m.b.H.' in 1950 eventually tried to match former success, reaching its maximum number of 1053 workers and 70 salaried employees in 1953/1954. At that time the factory used three round kilns as well as three complete tunnel kilns as lots of items were needed for the local market but at the same time export numbers stagnated as more and more cheap imports from Japan were flooding the U.S. market and slowly pushing European and especially German items aside. Carl Schumann II resigned in 1961, leaving the business to his son Carl Schumann III before dying in 1975 and having in the meantime been town mayor and declared freeman of Arzberg.
Carl Schumann III during the next few years started the modernization and rationalization of the factory and drastically restructured and downsized the product range. These steps resulted in a much smaller workforce required to run the factory (merely 350 people) but business still steadily declined. The granddaughter of Carl Schumann I, business graduate Sabine Schaefer, finally took over as manager in 1981 and greatly improved business relationships not only in Germany but also in Europe and the USA. A few years later however, German reunification caused drastic changes as former state-owned and then privatized East German companies all fought for shares on the German market.
Vereinigte Porzellanwerke Carl Schumann Arzberg Colditz Freiberg (1990 until 1994)
The Schumann company in 1990 joined a strategic alliance with 'Gebrüder Frank G.m.b.H. & Co. K.G.' who owned the Sächsisches Porzellanwerk Freiberg as well as the porcelain factory in Colditz. But many misjudgements concerning the market development both in Germany and overseas got the manufacturers involved into financial trouble, forcing them to disband. Facing bankruptcy like so many others at the same time and not standing a chance of finding investors, the Schumann factory closed down in 1994.
2. DWIE PIĘKNE BULIONÓWKI BARSZCZÓWKI FURSTENBERG Z CUDOWNYMI UCHWYTAMI W KSZTAŁCIE ŁABĘDZIEJ SZYI.

Świetna porcelana – jak na książęcą fabrykę produkująca wyłącznie dla arystokracji i bogaczy…. Piękne złocenia rozświetlają doskonała cienkościenną porcelanę . Zewnętrzny kołnierz bulionówek otacza różowo bordowy ornament roślinny nawiązujący do secesji. Również piękne uchwyty są secesyjne. Sygnatura z lat 60tych – ale forma może być stara…
Minimalne wyszczerbienie na rancie – ale poza tym żadnych wad. Złocenia w ładnej patynie w odcieniu dojrzałego koniaku. Piękne – pasują do porcelany z sąsiednich aukcji.
Wymiary
Wysokość 5 cm
Średnica 12,5 cm
Od ucha do ucha 16 cm
FIRMENKURZGESCHICHTE
• 1708 In Dresden gelingt EHRENFRIED WALTHER VON Tschirnhaus und seinem Gesellen BÖTTCHER als ersten Europäern die Herstellung von Porzellan.
• 1744 beginnen in Wolfenbüttel die ersten Versuche zur Porzellanherstellung.
• 1747 Am 11. Januar ordnet HERZOG CARL I. VON BRAUNSCHWEIG die Gründung einer Porzellanmanufa¬ktur in Fürstenberg an. Nach der Manufaktur Meißen (gegründet 1710) ist es die zweite fürstliche Porzellanmanufaktur im deutschsprachigen Raum, die kontinuierlich bis heute produziert.
• 1753 In Fürstenberg wird das erste zufriedenstellende Porzellan in Serie gebrannt.
• 1756 wird in Braunschweig ein Zweitbetrieb für Buntmalerei eingerichtet und 1828 privatisiert.
• 1859 Die herzogliche Porzellanmanufaktur in Fürstenberg wird an Privatleute verpachtet.
• 1888 Erfolgt die Umwandlung der Manufaktur in eine Aktiengesellschaft.
• 1934 WILHELM WAGENFELD entwirft seine Form 639 für FÜRSTENBERG, die 1937 auf der Weltausstellung in Paris mit der Goldenen Medaille prämiert wird.
• 1966 Änderung der Rechtsform in eine GmbH. Muttergesellschaft ist die Braunschweig GmbH, eine 100%ige Tochter der Norddeutschen Landesbank.
• 1972 Neben dem Schloss wird ein neues Produktionsgebäude errichtet. Die Anbauten auf dem Schlosshof werden beseitigt; in den folgenden Jahren wird das Weserrenaissance-Schloss, in dem sich heute das firmeneigene Museum befindet, in seinen historischen Zustand zurückversetzt.
• 1993 Mit der Reorganisation der Produktion und dem Einbau moderner Brennöfen beginnt die Neuausrichtung der Manufaktur.
• 1997 Jubiläumsjahr, am 11. Januar feiert die Manufaktur ihren 250. Geburtstag und bringt die Jubiläums-Edition der Form WAGENFELD auf den Markt.
• 1999 Am 4. März eröffnet das FÜRSTENBERG Geschäft in Hannover.
• 2000 Die Manufaktur führt ihre neue Geschirrform BASIC ein, die wenig später die internationale Auszeichnung "Roter Punkt für hohe Designqualität" erhält. FÜRSTENBERG gewinnt die Ausschreibung für die Fertigung des offiziellen Staatsgeschenks der EXPO 2000 und der Händewand aus Porzellan.
• 2002 begeht die Manufaktur ihr 255. Produktionsjahr in Folge.
• 2003 Die Porzellanmanufaktur FÜRSTENBERG erhält für das fünfteilige Schalenset Qi des Koreaners KAP-SUN HWANG den begehrten „reddot: best of the best für höchste Designqualität“. Außerdem konnte für die Geschenkartikelserie TWIST der „Design Plus Award 2003“ entgegen genommen werden.
• 2005 Abermals erhält die Manufaktur den vom Design Zentrum Nordrhein Westfalen vergebenen „reddot für hohe Designqualität“ in der Kategorie „product design“ für die Vasenserie TAO. Beginn der Zusammenarbeit mit der Firma SIEGER DESIGN.
• 2007 Die Porzellanmanufaktur FÜRSTENBERG feiert in diesem Jahr ihren 260. Geburtstag.

PRÄZISION IN IHRER FEINSTEN FORM
Exklusives Manufakturporzellan und einzigartige Handwerkstechnik - dafür steht FÜRSTENBERG seit 1747. Heute setzt das Traditionsunternehmen aus Niedersachsen mit Premium-Kollektionen neue Maßstäbe in der Porzellanherstellung: Designobjekte der gehobenen Tischkultur von höchster Qualität. Das Sortiment von FÜRSTENBERG reicht dabei von Geschirrserien über Geschenkartikel bis hin zu individuellen Designerstücken.
FÜRSTENBERG arbeitet in der Porzellanherstellung mit der Erfahrung aus über 260 Jahren Handwerkskunst. Die Porzelliner des deutschen Traditionsunternehmens sind Experten für die kontinuierliche Weiterentwicklung historischer Kollektionen sowie die Kreation zeitgemäßer Produktlinien. Der Anspruch dabei: Präzision bis ins Detail. Dies ist möglich, da noch heute der Großteil der Porzellanherstellung im Hause FÜRSTENBERG auf Handarbeit basiert. Dadurch wird mit der Unterstützung neuester technischer Geräte die Kreation von anspruchsvollen Porzellanobjekten garantiert.
In der Porzellanmanufaktur trifft Design auf einzigartige handwerkliche
THE VERY FINEST PRECISION
FÜRSTENBERG has specialised in unique craftsmanship and exclusive porcelain manufacture since 1747. This traditional company from Lower Saxony is now setting new standards in porcelain manufacture with its premium collections featuring upmarket tableware design of the highest quality. The FÜRSTENBERG portfolio ranges from dinner services and gift items to unique designer pieces.
FÜRSTENBERG is a porcelain manufacturer whose skilled craftsmanship has been honed through experience spanning over 260 years. The craftsmen at this traditional German firm are expert at continuously developing historical collections and creating contemporary product lines. They claim precision down to the smallest detail. What enables them to fulfil this claim is the fact that most of the porcelain manufactured at FÜRSTENBERG is still based on manual craft, supported by the very latest technical equipment to ensure creation of the finest quality porcelain objects. At the porcelain manufactory, design meets unrivalled craft expertise, as it has done since the company's inception. Founded in 1747 by Duke Carl I von Braunschweig at Fürstenberg hunting lodge, the manufactory's history is populated by a succession of renowned porcelain painters, modellers and designers. FÜRSTENBERG is Germany's second oldest porcelain manufacturer. Today, the FÜRSTENBERG trademark, the blue "F" with a crown above, is internationally recognised as a symbol of sophisticated porcelain artwork from Germany.


Przemożny wpływ na sztukę i kulturę Fürstenberga wywarło oczywiście „białe złoto”; przez ponad 200 lat pałac myśliwski Fürstenberg służył jako manufaktura porcelany. Można tu obejrzeć ciekawe wystawy poświęcone porcelanie oraz wziąć udział w warsztatach poświęconych produkcji porcelany i malarstwu na porcelanie.
Muzeum Porcelany
Średniowieczna twierdza Welfów została przebudowana na pałac myśliwski około 1590 roku. W 1747 roku książę Brunszwiku nakazał urządzić w pomieszczeniach pałacu słynną manufakturę porcelany, od której starsza jest jedynie fabryka porcelany w Miśni. W zabytkowym kompleksie pałacowym zbudowanym w stylu wezerskiego renesansu mieści się jedyne w północnych Niemczech Muzeum Porcelany. Kolekcje wyrobów historycznych i zupełnie współczesnych dokumentują trzy stulecia wytwarzania porcelany w Fürstenbergu.
3. MISKA SALATERKA SELTMANN WEIDEN QUALITAET PORZELLAN
Podobnie dekorowana z nbardzo ładnym wyciskanym reliefem wokół dekoracji w środku przy kołnierzu… wysokość 7,3cm średnica 19,7 cm
4. 2 FILIŻANKI Colditz/ produkowane na eksport do ZSRR- z rosyjskimi napisami na sygnaturze- ciekawostka – wysokość 6 cm średnica 9,2 cm od brzegu do ucha 11,2 cm
5. 2 filiżanki Lettin- bardzo ładne z podstawkami – wysokość 6 cm średnica 9,2 cm od brzegu do ucha 11,8cm
6. 1 podstawek Colditz średnica 14,3 cm
7. 3 podstawki Lettin średnica 15,6-2szt i 14,3 – trochę inny ale ładny/jeden mocno uszczerbiony/
8. Talerz deserowy Winterling z różyczką – 19,4 cm
9. Talerz deserowy Seltmann Weiden z różyczką
10. 2 talerze deserowe – bardzo ładne z 1934 Oscar Schaller – pięknie złocone – z różami – średnica 19,7 cm
11. 2 białe piękne talerze podstawki pod bulinówki Bremer

Wystawiam całość za cenę patery… reszta gratis. Patera jest wyjątkowo piękna- Całość porcelany pochodzi z lat 60tych . Polecam – super prezent!!!