Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Python Od podstaw [nowa]

19-01-2012, 21:53
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 77.80 zł     
Użytkownik BestselleryPL
numer aukcji: 1999152072
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 13   
Koniec: 14-01-2012 01:48:01
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Przedmiotem aukcji jest:

Python. Od podstaw

Zespół autorów

Dane:
  • ISBN:83-[zasłonięte]-0528-2
  • liczba stron: 704
  • okładka: twarda
  • wydawnictwo: Helion
  • seria: Wrox
  • wymiary: 176 x 250 mm
  • Data wydania: 2[zasłonięte]006-11
  • Stan produktu: nowy, nieużywany



  • Opis książki:

    Dołącz do społeczności programistów Pythona!
    • Poznaj elementy języka
    • Zaprojektuj interfejsy użytkownika
    • Stwórz własne aplikacje sieciowe

    Python to jeden z najszybciej rozwijających się języków programowania. Jest dostępny na licencji open source i posiada elastyczną, czytelną składnię. Jego możliwości pozwalają programistom na tworzenie aplikacji sieciowych, komunikację z bazami danych i zarządzanie systemami operacyjnymi. Python jest językiem wieloplatformowym, dzięki czemu napisane w nim programy można uruchamiać w różnych środowiskach i pod kontrolą różnych systemów operacyjnych. Ogromne możliwości tego języka zainspirowały duże grono entuzjastów aktywnie dzielących się wiedzą na jego temat na różnego rodzaju forach i listach dyskusyjnych. Gwarantuje to, że żadne zadane im pytanie dotyczące Pythona nie pozostanie bez odpowiedzi.

    Książka "Python. Od podstaw" to podręcznik dla tych, którzy chcą opanować ten język i tworzyć w nim własne aplikacje. Dzięki niej poznasz wszystkie elementy Pythona i dowiesz się, na czym polega programowanie obiektowe. Nauczysz się przetwarzać dane tekstowe i liczbowe, tworzyć graficzne interfejsy użytkownika za pomocą GTK oraz łączyć aplikacje z bazami danych. Poznasz zasady korzystania z plików XML, pisania aplikacji internetowych i integrowania Pythona z usługami sieciowymi oraz innymi językami programowania.

    Oto niektóre z zagadnień poruszanych w tej książce:
    • operacje na liczbach i ciągach znaków,
    • konstrukcje sterujące,
    • funkcje i moduły,
    • programowanie obiektowe,
    • operacje na plikach i folderach,
    • połączenia z bazami danych,
    • przetwarzanie plików XML,
    • obsługa serwerów pocztowych,
    • tworzenie własnych rozszerzeń w języku C,
    • aplikacje biznesowe,
    • usługi sieciowe,
    • integracja Pythona i Javy.



    O autorach (15)

    Wprowadzenie (17)

    Rozdział 1. Podstawy programowania i ciągi znaków (25)

    • Czym różni się programowanie od używania komputera? (25)
      • Programowanie to spójność (26)
      • Programowanie to sterowanie (26)
      • Programowanie podąża za zmianami (27)
      • Co to wszystko oznacza? (27)
    • Pierwsze kroki (27)
      • Uruchamianie edytora codeEditor (28)
      • Wykorzystywanie powłoki Pythona w edytorze codeEditor (28)
    • Zaczynamy korzystać z Pythona - ciągi znaków (29)
      • Czym jest ciąg znaków? (30)
      • Dlaczego cudzysłowy? (30)
      • Stosowanie apostrofów i cudzysłowów (31)
    • Łączenie dwóch ciągów znaków (32)
    • Złączanie ciągów znaków na różne sposoby (33)
    • Wyświetlanie tekstów za pomocą instrukcji print (34)
    • Podsumowanie (35)
    • Ćwiczenia (36)

    Rozdział 2. Liczby i operatory (37)

    • Różne rodzaje liczb (37)
      • Liczby w Pythonie (38)
    • Pliki programów (40)
      • Korzystanie z różnych typów (41)
      • Podstawowe działania matematyczne (43)
      • Kilka niespodzianek (45)
    • Wykorzystywanie obliczeń matematycznych (45)
      • Kolejność wykonywania działań (45)
      • Formaty liczb (46)
      • Błędy się zdarzają (47)
      • Pewne nietypowe rozwiązania (48)
    • Podsumowanie (49)
    • Ćwiczenia (50)

    Rozdział 3. Zmienne - nazwy dla wartości (51)

    • Przechowywanie danych - wykorzystywanie nazw (51)
      • Zmiana danych za pomocą nazwy zmiennej (52)
      • Kopiowanie danych (53)
      • Nazwy, których nie można używać, i kilka zasad (53)
    • Kolejne wbudowane typy danych (54)
      • Krotki - niezmienne sekwencje danych (54)
      • Listy - modyfikowalne sekwencje danych (57)
      • Słowniki - grupowanie danych z indeksacją na podstawie nazw (59)
      • Traktowanie ciągu znaków jak listy (61)
      • Typy specjalne (62)
    • Inne typowe właściwości sekwencji (63)
      • Dostęp do ostatniego elementu (63)
      • Zakresy sekwencji (63)
      • Rozszerzanie list przez dodawanie kolejnych elementów (64)
      • Wykorzystywanie list do tymczasowego przechowywania danych (65)
    • Podsumowanie (66)
    • Ćwiczenia (66)

    Rozdział 4. Podejmowanie decyzji (69)

    • Porównywanie wartości - czy są takie same? (69)
    • Operacja przeciwna - nierówność (71)
    • Porównywanie wartości - która jest większa? (71)
      • Większy lub równy, mniejszy lub równy (73)
    • Negacja prawdy lub fałszu (73)
    • Poszukiwanie wyniku więcej niż jednego porównania (74)
      • Podejmowanie decyzji (75)
    • Powtarzanie (77)
      • Jak wykonywać coś raz za razem? (77)
      • Zatrzymywanie pętli (79)
    • Obsługa błędów (81)
      • Wypróbowywanie kodu (82)
    • Podsumowanie (84)
    • Ćwiczenia (85)

    Rozdział 5. Funkcje (87)

    • Umieszczanie programu w osobnym pliku (87)
    • Funkcje - grupowanie kodu pod konkretną nazwą (89)
      • Dobór nazwy (90)
      • Opisywanie funkcji w jej wnętrzu (91)
      • Ta sama nazwa w dwóch różnych miejscach (92)
      • Pozostawianie notatek samemu sobie (93)
      • Przekazywanie wartości do funkcji (94)
      • Sprawdzanie parametrów (96)
      • Ustawianie wartości domyślnej parametru (98)
      • Wywoływanie funkcji wewnątrz innych funkcji (99)
      • Funkcje wewnątrz funkcji (101)
      • Zgłaszanie własnych błędów (102)
    • Warstwy funkcji (103)
      • Sposób analizy błędów w zagnieżdżonych funkcjach (103)
    • Podsumowanie (104)
    • Ćwiczenia (105)

    Rozdział 6. Klasy i obiekty (107)

    • Podejścia do programowania (107)
      • Pojęcie obiektu jest powszechnie znane (107)
      • W jaki sposób korzystać z obiektów? (109)
    • Definiowanie klasy (109)
      • W jaki sposób wykonać obiekt? (110)
      • Obiekty i ich zasięg (117)
    • Podsumowanie (120)
    • Ćwiczenia (122)

    Rozdział 7. Organizacja programów (123)

    • Moduły (124)
      • Importowanie modułów, z których chce się skorzystać (124)
      • Tworzenie modułu na podstawie istniejącego kodu (125)
      • Korzystanie z modułów - zaczynamy od wiersza poleceń (127)
      • Zmiana sposobu działania importu (129)
    • Pakiety (129)
    • Moduły i pakiety (131)
      • Przeniesienie wszystkiego do aktualnego zasięgu (131)
      • Ponowny import modułów i pakietów (132)
    • Podstawy testowania modułów i pakietów (134)
    • Podsumowanie (135)
    • Ćwiczenia (136)

    Rozdział 8. Pliki i foldery (137)

    • Obiekty file (137)
      • Zapis plików tekstowych (138)
      • Odczyt plików tekstowych (139)
      • Wyjątki dotyczące plików (141)
    • Ścieżki i foldery (142)
      • Ścieżki (142)
      • Zawartość folderu (145)
      • Uzyskiwanie informacji o plikach (146)
      • Rekurencyjne wyświetlanie folderów (146)
      • Zmiana nazwy, przenoszenie, kopiowanie i usuwanie plików (148)
      • Przykład - rotacja plików (148)
      • Tworzenie i usuwanie folderów (150)
      • Globbing (150)
    • Serializacja (152)
      • Wskazówki dotyczące serializacji (153)
      • Wydajna serializacja (154)
    • Podsumowanie (154)
    • Ćwiczenia (155)

    Rozdział 9. Inne elementy języka Python (157)

    • Lambda i filtry - krótkie funkcje anonimowe (157)
    • Funkcja reduce (158)
    • Funkcja map - krótsza wersja pętli (159)
    • Decyzje wewnątrz list - listy składane (160)
    • Generowanie list dla pętli (161)
    • Zastępowanie ciągów znaków wartościami ze słowników (163)
    • Przydatne modułu (165)
      • Getopt - pobieranie opcji z wiersza poleceń (165)
      • Wykorzystywanie więcej niż jednego procesu (167)
      • Wątki - wiele zadań wykonywanych przez jeden proces (169)
      • Przechowywanie haseł (171)
    • Podsumowanie (172)
    • Ćwiczenia (173)

    Rozdział 10. Tworzenie modułu (175)

    • Szczegóły działania modułów (175)
      • Importowanie modułów (177)
      • Znajdowanie modułu (177)
      • Analiza istniejącego modułu (178)
    • Tworzenie modułów i pakietów (181)
    • Stosowanie klas (182)
      • Elementy programowania obiektowego (183)
      • Tworzenie klas (183)
      • Rozszerzanie istniejących klas (185)
    • Wykonywanie pozostałych zadań związanych z modułami (186)
      • Definiowanie błędów specyficznych dla modułu (186)
      • Określanie eksportowanych informacji (187)
      • Dokumentowanie modułu (188)
      • Testowanie modułu (194)
      • Uruchamianie modułu jako programu (195)
    • Tworzenie pełnego modułu (196)
      • Jak to działa? (199)
    • Instalacja własnych modułów (202)
    • Podsumowanie (205)
    • Ćwiczenia (206)

    Rozdział 11. Przetwarzanie tekstu (207)

    • Dlaczego przetwarzanie tekstów jest tak istotne? (207)
      • Wyszukiwanie plików (208)
      • Analiza dzienników (209)
      • Przeszukiwanie poczty (210)
    • Poruszanie się po systemie plików za pomocą modułu os (210)
    • Wyrażenia regularne i moduł re (216)
    • Podsumowanie (219)
    • Ćwiczenia (220)

    Rozdział 12. Testy (221)

    • Asercje (222)
    • Przypadki testowe i zestawy testowe (223)
    • Osprzęt testowy (227)
    • Łączymy wszystko, wykorzystując metodologię XP (230)
      • Implementacja w Pythonie narzędzia wyszukiwania (231)
      • Bardziej zaawansowany skrypt wyszukujący (236)
    • Testy formalne w cyklu życia oprogramowania (238)
    • Podsumowanie (239)

    Rozdział 13. Tworzenie graficznych interfejsów użytkownika (241)

    • Środowiska do tworzenia graficznych interfejsów dostępne w Pythonie (241)
    • Wprowadzenie do pyGTK (243)
    • Zasoby dotyczące pyGTK (243)
    • Tworzenie interfejsów graficznych za pomocą pyGTK (245)
      • Sygnały GUI (247)
      • Wątki pomocnicze GUI i kolejka zdarzeń GUI (248)
      • Pakowanie widgetów (254)
      • Glade - tworzenie interfejsów graficznych dla pyGTK (255)
      • Systemy budowania GUI dla innych szkieletów interfejsów graficznych (256)
    • Wykorzystywanie libglade w Pythonie (256)
    • Krótki przewodnik po Glade (257)
      • Uruchamianie Glade (257)
      • Tworzenie projektu (259)
      • Wykorzystywanie palety do utworzenia okna (259)
      • Umieszczanie widgetów w oknie (260)
      • Glade tworzy plik XML opisujący interfejs graficzny (261)
    • Tworzenie rozbudowanej aplikacji z wykorzystaniem Glade (263)
    • Zaawansowane widgety (269)
    • Dalsza rozbudowa PyRAP (272)
    • Podsumowanie (278)
    • Ćwiczenia (279)

    Rozdział 14. Dostęp do baz danych (281)

    • Korzystanie z trwałych słowników DBM (282)
      • Wybór modułu DBM (282)
      • Tworzenie trwałego słownika (283)
      • Dostęp do danych trwałego słownika (285)
      • Kiedy stosować trwały słownik, a kiedy relacyjną bazę danych? (287)
    • Korzystanie z relacyjnych baz danych (288)
      • Instrukcje SQL (289)
      • Definicje tabel (291)
      • Tworzenie bazy danych (292)
    • Stosowanie interfejsu programistycznego baz danych (294)
      • Pobieranie modułów (295)
      • Tworzenie połączeń (296)
      • Korzystanie z kursorów (296)
      • Transakcje - zatwierdzanie i wycofywanie zmian (304)
      • Sprawdzanie możliwości modułu oraz metadane (304)
      • Obsługa błędów (305)
    • Podsumowanie (306)
    • Ćwiczenia (306)

    Rozdział 15. Python i XML (309)

    • Czym jest XML? (309)
      • Hierarchiczny język znaczników (309)
      • Rodzina standardów (311)
    • Czym jest Schema i DTD? (312)
      • Do czego używa się modelu dokumentów? (312)
      • Czy model dokumentu jest potrzebny? (312)
    • Dokument DTD (312)
      • Przykład DTD (313)
      • DTD to nie XML (314)
      • Ograniczenia DTD (314)
    • Dokument Schema (314)
      • Przykład dokumentu Schema (315)
      • Schema to standardowy dokument XML (315)
      • Schema jest hierarchiczny (315)
      • Inne zalety Schema (316)
      • Schema jest znacznie rzadziej obsługiwany (316)
    • XPath (316)
    • HTML jako podzbiór języka XML (317)
      • Modele DTD dla języka HTML (317)
      • Moduł i klasa HTMLParser (317)
      • Moduł htmllib (318)
    • Biblioteki XML dostępne w Pythonie (319)
    • Walidacja dokumentu XML w Pythonie (320)
      • Czym jest walidacja? (320)
      • Poprawność formatu a walidacja (320)
      • Dostępne narzędzia (321)
    • Czym jest SAX? (322)
      • Bazujący na strumieniu (323)
      • Sterowany zdarzeniami (323)
    • Czym jest DOM? (323)
      • Dostęp bezpośrednio z pamięci operacyjnej (323)
    • SAX czy DOM? (324)
      • Możliwości (324)
      • Wymagania pamięciowe (324)
      • Szybkość działania (324)
    • Analizatory SAX i DOM dostępne w Pythonie (325)
      • Pakiet PyXML (325)
      • Pakiet xml.sax (325)
      • Pakiet xml.dom.minidom (325)
    • Wprowadzenie do XSTL (328)
      • XSTL to XML (328)
      • Język formatowania i przekształceń (329)
      • Funkcyjny, sterowany szablonami (329)
    • Wykorzystywanie Pythona do przekształceń XML za pomocą XSTL (329)
    • Łączymy wszystko - kanały RSS (331)
      • Wstęp do kanałów RSS (332)
      • Model DTD dla RSS (333)
      • Problem z rzeczywistego świata (333)
      • Kolejny problem z rzeczywistego świata (336)
    • Podsumowanie (338)
    • Ćwiczenia (338)

    Rozdział 16. Programowanie sieciowe (341)

    • Protokoły (343)
      • Porównanie protokołów i języków programowania (343)
      • Stos protokołów internetowych (344)
      • Dodatkowe informacje na temat protokołu IP (346)
    • Wysyłanie wiadomości e-mail (347)
      • Format wiadomości e-mail (348)
      • Wiadomości MIME (349)
      • Wysyłanie poczty za pomocą SMTP i smtplib (358)
    • Odczytywanie wiadomości e-mail (360)
      • Przetwarzanie lokalnej skrzynki pocztowej modułem mailbox (360)
      • Pobieranie poczty z serwera POP3 za pomocą modułu poplib (361)
      • Pobieranie poczty z serwera IMAP modułem imaplib (364)
      • Bezpieczne połączenia POP3 i IMAP (368)
      • Aplikacje obsługi poczty przez WWW nie są typowymi klientami poczty (369)
    • Programowanie z wykorzystaniem gniazd (369)
      • Gniazda (369)
      • Dołączanie do zewnętrznych interfejsów (372)
      • Serwer odwracający tekst (372)
      • Klient dla serwera odwracającego tekst (374)
      • Moduł SocketServer (375)
      • Serwery wielowątkowe (377)
      • Serwer pogawędek internetowych (378)
      • Projekt serwera pogawędek (378)
      • Protokół serwera pokoju pogawędek (379)
      • Klient pogawędek (384)
      • Jednowątkowa wielozadaniowość uzyskiwana za pomocą select (386)
    • Inne tematy (388)
      • Rozważania na temat projektowania protokołów (388)
      • Szkielet Twisted (389)
      • Architektura komunikacji równorzędnej (392)
    • Podsumowanie (392)
    • Ćwiczenia (393)

    Rozdział 17. Tworzenie rozszerzeń w języku C (395)

    • Ogólna postać modułu rozszerzeń (396)
    • Kompilacja i instalacja modułu rozszerzenia (398)
    • Przekazywanie parametrów z Pythona do C (400)
    • Zwracanie wartości z C do Pythona (403)
    • Projekt LAME (404)
    • Moduł rozszerzenia LAME (408)
    • Używanie obiektów Pythona z poziomu kodu języka C (420)
    • Podsumowanie (423)
    • Ćwiczenia (423)

    Rozdział 18. Pisanie programów komercyjnych i shareware (425)

    • Analiza przypadku - tło (426)
    • W jakim stopniu wykorzystywać Pythona? (426)
    • Licencjonowanie kodu napisanego w Pythonie (428)
      • Warto skorzystać z usług internetowych (429)
    • Strategia cen (430)
      • Znaki wodne (430)
      • Inne modele (435)
      • Sprzedaż platformy, a nie produktu (436)
    • Twoje środowisko programistyczne (436)
    • Poszukiwanie programistów języka Python (438)
      • Szkolenie programistów znających inne języki niż Python (438)
      • Doświadczeni programiści Pythona (438)
    • Problemy z Pythonem (438)
      • Tworzenie kodu dla innych wersji Pythona (439)
      • Przejście na inny system operacyjny (440)
      • Debugowanie wątków (441)
      • Typowe pomyłki (441)
    • Przenośna dystrybucja (442)
    • Istotne biblioteki (443)
      • Timeoutsocket (443)
      • PyGTK (444)
      • GEOip (444)
    • Podsumowanie (444)

    Rozdział 19. Programowanie numeryczne (445)

    • Liczby w Pythonie (446)
      • Liczby całkowite (446)
      • Długie liczby całkowite (447)
      • Wartości zmiennoprzecinkowe (447)
      • Formatowanie liczb (448)
      • Znaki jako liczby (451)
    • Matematyka (452)
      • Arytmetyka (452)
      • Wbudowane funkcje matematyczne (454)
      • Moduł math (455)
    • Liczby zespolone (456)
    • Tablice (459)
      • Moduł array (460)
      • Pakiet numarray (462)
    • Podsumowanie (465)
    • Ćwiczenia (465)

    Rozdział 20. Python w firmie (467)

    • Aplikacje biznesowe (468)
      • Zarządzanie dokumentem (468)
      • Ludzie skatalogowani (471)
      • Podejmowanie akcji za pomocą diagramów przepływu (472)
    • Audyty, ustawy i inna cenna wiedza (473)
      • Audyty i zarządzanie dokumentami (474)
    • Korzystanie z rzeczywistych systemów biznesowych (475)
      • Wprowadzenie do zestawu narzędzi wftk (476)
      • Moduł python-ldap (490)
      • Dodatkowe informacje na temat LDAP (494)
      • Wracamy do wftk (495)
    • Podsumowanie (500)
    • Ćwiczenia (500)

    Rozdział 21. Aplikacje i usługi internetowe (501)

    • REST - architektura sieci WWW (502)
      • Charakterystyka REST (502)
      • Operacje REST (504)
    • HTTP - REST w realnym świecie (505)
      • Widoczny serwer WWW (506)
      • Żądanie HTTP (509)
      • Odpowiedź HTTP (510)
    • CGI - zamiana skryptu w aplikację internetową (511)
      • Umowa między serwerem WWW a skryptem CGI (513)
      • Specjalne zmienne środowiskowe CGI (514)
      • Pobieranie danych od użytkownika przy użyciu formularzy HTML (516)
      • Moduł cgi - przetwarzanie formularzy HTML (517)
    • Tworzenie wiki (522)
      • Główna biblioteka BittyWiki (524)
      • Interfejs WWW dla BittyWiki (527)
    • Usługi internetowe (536)
      • Sposób działania usług internetowych (537)
    • Usługi internetowe REST (538)
      • Szybkie wprowadzenie do REST - znajdowanie okazji w Amazon.com (538)
      • Znajdowanie okazji (540)
      • Dodawanie interfejsu REST do BittyWiki (544)
      • Wyszukiwanie i zastępowanie w wiki przy użyciu usługi internetowej w systemie REST (547)
    • Protokół XML-RPC (551)
      • Krótkie wprowadzenie do XML-RPC - pobieranie wiadomości z Meerkat (553)
      • Żądanie XML-RPC (555)
      • Odpowiedź XML-RPC (556)
      • Gdy coś nie działa (557)
      • Udostępnianie BittyWiki dzięki XML-RPC (558)
      • Wyszukiwanie i zastępowanie korzystające z usługi XML-RPC (561)
    • SOAP (563)
      • Krótkie wprowadzenie do SOAP - interfejs Google API (563)
      • Żądanie SOAP (566)
      • Odpowiedź SOAP (567)
      • Jeśli zdarzy się błąd (568)
      • Udostępnianie BittyWiki za pomocą interfejsu SOAP (569)
      • Wyszukiwanie i zastępowanie korzystające z usługi SOAP (571)
    • Dokumentowanie interfejsu usługi internetowej (572)
      • Dokumentacja czytelna dla ludzi (573)
      • Interfejs introspekcji XML-RPC (574)
      • WSDL (575)
    • Wybór standardu usług internetowych (578)
    • Etykieta usług internetowych (579)
      • Użytkownicy usług (579)
      • Twórcy usług (580)
      • Wykorzystywanie aplikacji internetowych jako usługi internetowe (580)
    • Przykłady publicznie dostępnych usług internetowych (581)
    • Podsumowanie (582)
    • Ćwiczenia (582)

    Rozdział 22. Integracja Pythona i Javy (583)

    • Powody tworzenia skryptów w aplikacjach Javy (584)
    • Porównanie implementacji Pythona (585)
    • Instalacja Jythona (586)
    • Uruchamianie Jythona (586)
      • Uruchamianie trybu interaktywnego (586)
      • Wykonywanie skryptów w Jythonie (588)
      • Opcje sterowania skryptami (589)
      • Tworzenie poleceń wykonywalnych (589)
    • Uruchamianie Jythona bez użycia skryptu (591)
    • Pakiet aplikacji bazującej na Jythonie (591)
    • Integracja Javy i Jythona (592)
      • Stosowanie klas Javy w Jythonie (592)
      • Dostęp do baz danych z poziomu Jythona (597)
      • Tworzenie serwletów J2EE w Jythonie (602)
    • Rozszerzanie HttpServlet (605)
      • Wybór narzędzi dla Jythona (608)
    • Testowanie z wykorzystaniem Jythona (609)
    • Osadzanie interpretera Jythona (610)
      • Wywoływanie skryptu Jythona w Javie (610)
    • Kompilacja skryptu Pythona do kodu Javy (612)
    • Obsługa różnic między rozwiązaniami CPython i Jython (613)
    • Podsumowanie (614)
    • Ćwiczenia (615)

    Dodatek A Odpowiedzi do ćwiczeń (617)

    Dodatek B Zasoby internetowe (651)

    Dodatek C Co nowego w Pythonie 2.4? (655)

    Słowniczek (659)

    Skorowidz (669)

    Zobacz nasze pozostałe aukcje

    Dodaj nas do ulubionych sprzedawców

    Zapraszamy serdecznie.