Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Psychospołeczne uwarunkowania defaworyzacji...

12-07-2012, 10:16
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 37.60 zł     
Użytkownik book24
numer aukcji: 2392061214
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 14   
Koniec: 02-07-2012 11:26:35

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Book24
Book24 - księgarnia internetowa serdecznie wita na swoich aukcjach w serwisie alle. Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą oraz zakupu.
O nas

Kupując u nas masz pewność co do jakości zakupionego towaru, oraz szybkiej przesyłki.
Do każdej transakcji podchodzimy indywidualnie, staramy się, aby nasz klient był w 100% usatysfakcjonowany.

Każdą paczkę starannie pakujemy w tekturowe pudełko lub kopertę bąbelkową, tak aby w stanie nienaruszonym dotarła do odbiorcy.
Zwrot pieniędzy

Dane Kontaktowe

Po wylicytowaniu przedmiotu koniecznie wypełnij formularz dostawy, jeśli masz dodatkowe pytania napisz e-maila.

Book24 - księgarnia internetowa al.Solidarności 117 lok.406
00-140 Warszawa

e-mail: [zasłonięte]@book24.waw.pl
pon-pt: 9-18

Numer konta:
951[zasłonięte]200400[zasłonięte]70234[zasłonięte]730 (mBank)
501[zasłonięte]555811[zasłonięte]45200[zasłonięte]594 (Inteligo)


Zaufanie do Book24 Kurier UPS

Psychospołeczne uwarunkowania defaworyzacji dzieci i młodzieży

Psychospołeczne uwarunkowania defaworyzacji dzieci i młodzieży
Dodatkowe informacje

  • ISBN:978[zasłonięte][zasłonięte]64132
  • liczba stron: 208
  • Okładka: miękka
  • Wydawnictwo: Difin
  • Wymiary: 155 x 230 mm
  • Rok wydania: 2010
  • Opis

    Książka powstała jako jeden z rezultatów działań naukowych i edukacyjnych realizowanych w ramach międzynarodowego projektu europejskiego JUDGE - Juvenile Delinquents' Guided Education - program: Youth in Action (2[zasłonięte]008-20). Celem projektu było opracowanie metod oddziaływań wychowawczych kierowanych do młodzieży defaworyzowanej społecznie, a także zaprojektowanie i przeprowadzenie szkoleń dla trenerów pracujących z tą młodzieżą w ośrodkach wychowawczych. W publikacji zostało zaprezentowane wieloaspektowe podejście do zjawiska defaworyzacji, obejmujące zarówno wybrane wymiary społeczne oddziaływań defaworyzujących, jak również uwarunkowania podmiotowe oraz interakcje szeroko rozumianych czynników psychospołecznych. Samo zjawisko defaworyzacji - mimo różnorakich kontekstów, w jakich jest rozpatrywane przez poszczególnych autorów - jest na poziomie pojęciowym rozumiane najczęściej jako element składowy mechanizmów dyskryminacji oraz społecznej ekskluzji. Autorzy wskazują, iż istotą defaworyzacji jest obniżanie pozycji jednostek i grup w określonym porządku społecznym, a także umniejszanie ich szans na korzystanie z należnych im praw określonych normami (formalnymi lub nieformalnymi) danej struktury społecznej. Całość publikacji ma układ problemowy złożony z trzech części. W pierwszej zaprezentowane zostały mechanizmy defaworyzacji w kontekście wybranych, istotnych dla zagadnienia sytuacji społecznych. Uwzględniony został zarówno psychologiczny punkt widzenia (spojrzenie na obiekt oddziaływań defaworyzacyjnych przez pryzmat jego poczucia własnej wartości), poprzez podejścia pedagogiczne (spojrzenie na społeczny problem dzieci ulicy oraz postawy wobec niepełnosprawności), aż po ujęcie problemu z poziomu oddziaływań instytucjonalnych. Uwzględnione zostały także kwestie otyłości oraz wykluczenia cyfrowego - jako społeczne konteksty oddziaływań defaworyzujących. Druga część pracy opiera się na rozważaniach skoncentrowanych wokół środowiska szkoły. Uwzględnione w niej zostały zagadnienia związane z defaworyzacją uczniów z określonymi problemami (zachowania agresywne, nadpobudliwość psychoruchowa), jak również sformułowane zostały wytyczne określające kierunki profilaktyki. Trzecia część koncentruje się na różnych formach szeroko rozumianej społecznej profilaktyki defaworyzacji. Rozważania w tej części mają charakter zarówno ideowy (problematyka równości szans), jak i odwołują się do zaprezentowania konkretnych metod i form pracy, możliwych do zastosowania na różnych poziomach profilaktyki defaworyzacji (kampanie społeczne, psychoedukacja, tutoring, survival oraz oddziaływanie poprzez sztukę). Ponadto został zaprezentowany system pomocy ofiarom grup destruktywnych jako osobom uwikłanym w wielokierunkowe relacje defaworyzujące.

    Spis treści:
    Zapoznaj się z fragmentem książki więcej
    Spis treści:
    Od redakcji
    Zamiast wstępu
    Krzysztof Hirszel
    Część I. Mechanizmy defaworyzacji w kontekście wybranych sytuacji społecznych
    Społeczne oddziaływania defaworyzujące a poczucie własnej wartości dzieci i młodzieży
    Andrzej Zbonikowski
    Problem dzieci ulicy w kontekście zjawiska defaworyzacji społecznej
    Nella Stolińska-Pobralska
    Wpływ instytucji "pomocowych" na proces wykluczenia społecznego dzieci i młodzieży zagrożonej demoralizacją
    Renata Szczepanik
    Droga do osiągnięcia wielu celów Unii wiedzie przez społeczeństwo informacyjne
    Grażyna Tadeusiewicz
    Społeczna defaworyzacja otyłości
    Mariola Świderska
    Defaworyzacja społeczna osób z niepełnosprawnością intelektualną
    Małgorzata Kosiorek
    Część II. Zjawisko defaworyzacji społecznej w środowisku szkolnym
    Przeciwdziałanie społecznej defaworyzacji dzieci i młodzieży. Rola przywództwa edukacyjnego
    Joanna Michalak
    Poziom kompetencji komunikacyjnej a defaworyzacja dziecka w środowisku szkolnym
    Kinga Kuszak
    Profilaktyka wobec zjawiska defaworyzacji w szkole
    Daria Modrzejewska
    Przemoc i agresja wśród dzieci i młodzieży - implikacje profilaktyczne i terapeutyczne
    Konstantinos Tsirigotis, Ewa Lewik-Tsirigotis
    Społeczna defaworyzacja nastolatków z ADHD - raport z badań
    Wanda Baranowska
    Równość szans oświatowych - koncepcje teoretyczne oraz zalecenia w zakresie polityki edukacyjnej
    Robert Pawlak
    Część III. Przeciwdziałanie defaworyzacji i działania profilaktyczne
    Kampanie społeczne jako szansa w przezwyciężaniu społecznej defaworyzacji
    Błażej Dyczewski
    Równe szanse w edukacji - dwa oblicza idei
    Danuta Uryga
    Uczelnia równych szans. O praktycznym wymiarze wprowadzania tutoringu na polskie uczelnie
    Monika Czyżewska
    Zapomniane wpływy natury - survival drogą do samego siebie?
    Krzysztof J. Kwiatkowski
    System pomocy dla osób uzależnionych od grup destruktywnych (sekt)
    Laura Gallas
    Znaczenie metody warsztatowej w procesie przeciwdziałania defaworyzacji młodzieży akademickiej
    Monika Kustra-Paszek, Aldona Urbanek, Szymon Niesłańczyk
    Malarstwo jako źródło ekspresji, energia odbioru dzieła. Spotkanie ze sztuką spotkaniem siebie. Dzieci i młodzież w muzeum
    Jacek Dziekoński
    Afiliacje autorów
    [zasłonięte]@book24.waw.pl - Book24 - księgarnia internetowa