Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

PSYCHOLOGIA WYCHOWANIA I NAUCZANIA (SPIS)

01-05-2014, 20:39
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 4.80 zł     
Użytkownik darssun
numer aukcji: 4115706357
Miejscowość koszalin
Wyświetleń: 7   
Koniec: 01-05-2014 20:27:20

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 1976
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Spis treści

Wstęp      
Część 1: Charakterystyka przedmiotu psychologia wychowania i nauczania . .
1. Specyfika przedmiotu (s. 9). 2. Cele oraz zadania psychologii wychowania i nauczania (s. 10). 3. Treści programowe (wyciąg z aktualnie obowiązującego programu na II i III roku psychologii (s. 11).
Część 2: Problematyka oraz materiały do samodzielnej pracy studenta .... 1. Wskazówki pomocne w pracy z „Przewodnikiem" (s. 17). 2. Literatura przedmiotu (s. 19). 3. Główne problemy psychologii wychowania i nauczania — tezy, ćwiczenia, literatura (s. 61).
A. Psychologiawychowania 
1. Wychowanie — sposoby ujęcia problemu. Wychowanie moralne i światopoglądowe (s. 61). 2. Cele, zasady, metody i środki wychowania — ich pedagogiczne i psychologiczne interpretacje (s. 62). 3. Ogólne prawidłowości psychologiczne procesu wychowania (s. 66).  4. Pojęcie
. i psychologiczna problematyka środowiska wychowawczego (z uwzględnieniem metod poznawania go) (s. 67). 5. Psychologiczne problemy wy¬chowawczego oddziaływania rodziny (s. 71). 6. Zagadnienie adopcji i rodzin zastępczych (s. 76). 7. Psychologiczne poradnictwo dla rodzi¬ców (s. 77). 8. Psychologiczna charakterystyka środowiska wychowawczego organizowanego przez żłobek jako instytucję wychowawczą (s. 79). 9. Dom małego dziecka jako środowisko wychowawcze — psychologiczna problematyka wychowania małych dzieci pozbawionych rodziny (s. 79). 10. Psychologiczna analiza środowiska wychowawczego organizowanego przez przedszkole. Program wychowania przedszkolnego a prawidłowości rozwojowe dzieci (s. 83). 11. Trudności wychowawcze z dziećmi w wieku przedszkolnym (s. 85). 12. Proces przygotowania dzieci do podjęcia nauki szkolnej; sposoby badania dojrzałości szkolnej i wyrównania opóźnień oraz niedoborów rozwojowych (s. 86). 13. Psychologiczna analiza struktury środowiska szkolnego (s. 88). 14. Klasa szkolna jako społeczne środowisko wychowawcze ucznia. Metody pomiaru społecznej struktury grup dziecięcych i młodzieżowych (s. 90). 15. Psychologiczna problematyka (wybór, zadania, skutki) klas wyselekcjonowanych (s. 92). 16. Niektóre problemy psychologicznej analizy pozaszkolnego środowiska ucznia (s. 94). 17. Trudności wychowawcze w wieku dorastania i młodzieńczym (s. 96). 18. Osobowość nauczyciela a proces wychowania szkolnego (s. 97).
B. Psychologia nauczania    
1. Związek nauczania z wychowaniem, z podkreśleniem nauczania jako stymulacji rozwoju i kierowania uczeniem się innych (s. 99). 2. Psychologiczna interpretacja współczesnych trendów w zakresie nauczania — uczenia się (s. 100). 3. Specyfika uczenia się w sytuacji lekcji szkolnej (s. 101). 4. Psychologiczna analiza programów i podręczników szkolnych (s. 101). 5. Psychologiczna ocena skuteczności stosowania na¬gród i kar w nauczaniu (s. 105). 6. Problemy pomiaru efektów nauczania (s. 106). 7. Zagadnienie dojrzałości szkolnej jako miernika przygotowania dziecka do podjęcia nauki szkolnej z uwzględnieniem psychologicznej analizy nauczania w okresie poprzedzającym wstąpienie do szkoły (s. 107). 8. Psychologiczne poglądy na nauczanie szkolne w kia-
sach młodszych i starszych (s. 109). 9. Krytyczna analiza metod nauczania mowy ojczystej (czytania i pisania) (s. 110). 10. Psychologiczne problemy początkowego nauczania matematyki i późniejsze trudności w zakresie nauczania tego przedmiotu (s. 112). 11. Indywidualne różni¬ce uczniów a zbiorowy charakter nauczania szkolnego. Próby rozwiązania trudności wynikających z tego problemu (s. 113). 12. Psychologiczne problemy niepowodzeń szkolnych na różnych szczeblach nauczania (s, 114). 13. Nauczanie dzieci o różnych stopniach niedorozwoju umysłowego. Zagadnienie selekcji (s. 116). 14. Nauczanie dzieci wy¬bitnie uzdolnionych w świetle dotychczasowych badań. Problem ucznia zdolnego (s. 120). 15. Psychologiczne poradnictwo w zakresie wyboru zawodu (s. 122). 16. Rola psychologa szkolnego a oczekiwania szkoły jako instytucji wychowawczej (s. 123).
Część 3: Materiały do ćwiczeń      127
1. Załączniki do problemów zawartych w części 2, pkt A:
a) Ćwiczenia (na podstawie wybranych zagadnień) (źródło: R. Radwiłowicz:
O rozwoju i kształtowaniu światopoglądu!      127
b) Do czego ma służyć psychologia w wychowaniu? Możliwości (źródło:
J. Pieter: Psychologia a wychowanie)      132
c) Cele wychowywania a wzory osobowościowe (źródło: Janowski: Cele wychowania a wzory osobowościowe)      143
d) Tablica: Kręgi środowiskowe w życiu dziecka (źródło: A. Kelm: Opieka
nad dzieckiem w rodzinie)  .    
 163
e) Arkusz schematyczny do analizy warunków środowiska wychowawczego dzieci szkolnych (źródło: J. Pieter: Poznawanie środowiska wychowaw¬czego)      164
f) Kwestionariusz postaw wobec życia rodzinnego i dzieci (źródło: M. Ziem¬ska: Postawy rodzicielskie)      172
g) Klucz do skróconej wersji kwestionariusza PARI (źródło: Z. Zaborow¬ski: O rodzinie. Rodzina jako grupa społeczno-wychowawcza)      179
h) Kwestionariusz dla rodziców (źródło: M. Ziemska, A. Kwak: Próba opra-
cowania metody badania postaw rodzicielskich)      180
i) Kwestionariusz wywiadu przeprowadzonego z rodzicami (źródło: A. Ban-
dura, R. H. Walters: Agresja w okresie dorastania)      188
j) Program kształcenia pedagogicznego rodziców opracowany przez Okrę-
gową Poradnię Wychowawczo-Zawodową w Katowicach      202
k) Normy psychoruchowego rozwoju dziecka opracowane wg autorów czes¬kich: Kubaty i Znamenaćkiej i innych przez dr S. Kochańską i mgr A. Wyczulińską (w Instytucie Matki i Dziecka w Warszawie) (źródło: H. Spionek: Rozwój i wychowanie małego dziecka) — wklejka
1) Wskazania wychowawcze w związku z procesem rozwoju mowy dziecka do lat 3 (źródło: I. Olejnik: Psychologiczne i pedagogiczne aspekty roz¬woju mowy dzieci wychowywanych w żłobkach i domach małych dzieci)     206
ł) Analiza stosunków społecznych w wybranej klasie szkolnej (miejsce
dziecka w zespole rówieśniczym) (opracowała M. John-Jeleniowa)      210
m) Kryteria oceny nauczyciela (źródło: Dziennik Urzędowy Ministerstwa
Oświaty i Wychowania z dnia 31 lipca 1973)      215
2. Załączniki do problemów zawartych w części 2, pkt B.
n) Lista wskaźników ułatwiających obserwację dziecka w czasie trwania
pierwszych tygodni nauki (źródło: Metody pedagogiki specjalnej, pod
red. N. G. Haringa, R. L. Schiefelbuscha)     217
o) O celach i zadaniach psychologa szkolnego w szkołach ogólnokształcących (źródło: Biuletyn Sekcji Psychologów Szkolnych, „Polskie Archi-
wum Psychologii" 1927) : 
p) S. Baley: Uwagi w sprawie programu działalności psychologów szkol-
nych („Polskie Archiwum Psychologii" 1930)     
r) Statut poradni wychowawczo-zawodowej (źródło: Dziennik Urzędowy
Ministerstwa Oświaty i Wychowania z dnia 10 lipca 1973)

stan książki : dobry


nr.kat.0/1