Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Psychologia wpływu mediów Wybrane teorie, metody

28-02-2012, 14:08
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 24.50 zł     
Użytkownik arik_ksiegarnia
numer aukcji: 2029715679
Miejscowość SANOK
Wyświetleń: 8   
Koniec: 30-01-2012 10:20:53

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Rok wydania (xxxx): 2007
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Arik, podręczniki akademickie

e-mail: [zasłonięte]@arik.pl
tel: 510 [zasłonięte] 753


» Strona "o mnie"
» Inne moje aukcje
» Dodaj do ulubionych





Stron:  220
Format: Format B5
Rok wydania: 2007
Oprawa: Oprawa miękka klejona



Psychologia wpływu mediów Wybrane teorie, metody, badania

Dorota Kubicka, Anna Kołodziejczyk

Książka odpowiada na rosnące zainteresowanie problematyką mediów masowych, zwłaszcza skutkami i mechanizmami ich działania.

W publikacji zaprezentowano dziesięć różnych zagadnień, skoncentrowanych wokół trzech głównych problemów: mechanizmów wpływu, specyfiki działania telewizji oraz skutków wpływu mediów na wybrane dziedziny aktywności młodych użytkowników.

Książka została pomyślana jako pomoc dla początkujących badaczy użytkowników mediów, którzy przygotowują prace magisterskie czy doktorskie. Dzięki niej młodzi badacze i studenci szybko mogą się zorientować w głównych trendach i przedstawionych obszarach badań oraz w sposobach prowadzenia badań. Z opracowania mogą skorzystać także nauczyciele, którzy prowadzą zajęcia z edukacji medialnej, osoby zarządzające mediami oraz dziennikarze, których książka może zachęcić do refleksji na temat procesów psychologicznych czy społecznych, które sami inicjują  poprzez tworzone programy, audycje, teksty. Każdy, kto chce lepiej zrozumieć media, może w publikacji znaleźć coś dla siebie.
 




Spis treści:

 

Przedmowa

 

Część pierwsza. Mechanizmy działania mediów

 

Trzy spojrzenia na media masowe

Podejście użytkowania i korzyści w badaniu skutków oddziaływania mediów

Społeczno-poznawcza teoria komunikacji masowej Alberta Bandury

Modele procesów perswazji w komunikacji masowej

Teoria kultywacji w badaniu skutków oglądania telewizji

 

Część druga. Badania nad telewizją

 

Nadawanie i odbiór przekazów audiowizualnych

Badania nad wpływem telewizji na dzieci, młodzież i dorosłych

 

Część trzecia. Efekty działania mediów w wybranych dziedzinach

 

Wpływ oglądania telewizji na rozwój umysłowy i osiągnięcia szkolne młodych widzów

Telewizja a twórcza wyobraźnia dziecka

Seksualność w mediach i jej wpływ na intymne życie młodzieży