Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

PSYCHOLOGIA ROZWOJOWA DZIECI MŁODZIEŻY Żebrowska

15-07-2015, 19:14
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 11 zł     
Użytkownik nietylkodlamoli
numer aukcji: 5517211884
Miejscowość Chorzów
Wyświetleń: 4   
Koniec: 15-07-2015 19:16:32

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
Okładka: twarda
Rok wydania (xxxx): 1975
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

NASZE AUKCJE KOMENTARZE STRONA O MNIE KONTAKT

 

 PSYCHOLOGIA ROZWOJOWA DZIECI I MŁODZIEŻY

Pod red. M. Żebrowskiej

 

 

PWN 1975, str. 880, stan db (przykurzona,podniszczona lekko okładka, nieaktualna pieczątka




Przedmowa
Cześć pierwsza — Zagadnienia ogólne
Rozdział I.   Przedmiot   i  początki  psychologii  rozwojowej  dzieci  i  młodzieży —
Opracowała Maria Żebrowska
1.  Przedmiot i zadania psychologii rozwojowej
2.  Początki psychologii rozwojowej
3.  Źródła psychologii rozwojowej
4.  Pierwsze koncepcje rozwoju
Bibliografia
Rozdział II.   Zarys   historii   psychologii   rozwojowej   w   XX   wieku — Opracowała   Maria Żebrowska
1.   Psychologia rozwojowa w Europie Zachodniej
2.  Psychologia rozwojowa w Stanach Zjednoczonych Ameryki Północnej (opr. Z. Babska
i M. Żebrowska)
3.  Psychologia rozwojowa w Związku Radzieckim
4.   Psychologia rozwojowa w Polsce
Bibliografia
Rozdział III,   Teorie rozwoju psychicznego — Opracowała Maria Żebrowska
1.   Nowsze ujęcie problemu „dziedziczność czy środowisko"
2.   Procesy dojrzewania i uczenia się
3.  Istota i czynniki rozwoju
4.  Dialektyczna teoria rozwoju psychicznego
5.   Okresy i fazy rozwoju psychicznego
Bibliografia
Rozdział IV.   Metody badawcze stosowane w psychologii rozwojowej —
Opracowała Zofia Babska
A.  Uwagi wstępne
B.  Wybór problemu badań
C.  Program badań
1.  Program badań nad zależnością właściwości dzieci od ich wieku
2.  Program   badań  nad  wpływem   czynników   zewnętrznych   na  właściwości i rozwój
dzieci
3.  Badania podłużne
4.  Badania poprzeczne
D.  Zbieranie danych empirycznych
1.  Techniki obserwacyjne
a.  Prowadzenie dzienników obserwacji
b.  Obserwacja fotograficzna
c.  Próbki czasowe
d.  Próbki zdarzeń
e.  Ocena cech
f.  Analiza jednostek pola
2.  Techniki eksperymentalne
a.  Eksperyment laboratoryjny. Urządzenie laboratorium psychologii dziecka
b.  Eksperyment naturalny
c.  Eksperymenty o cechach mieszanych
E.  Określanie indywidualnych właściwości jednostek i   grup.   Testy   stosowane   w   psycho-
logii dziecka
1.  Postępowanie prowadzące do diagnozy
2.  Testy stosowane w psychologii dziecka
Bibliografia
Rozdział V.    Rozwój wyższych czynności układu nerwowego dziecka —
Opracował Ziemowit Włodarski
1.  Orientacyjne dane dotyczące budowy i rozwoju układu nerwowego
2.  Reakcje wrodzone
3.  Reakcje nabyte na bodźce bezpośrednie
4.  Reakcje nabyte na bodźce słowne
5.  Specyficzne cechy wyższych czynności nerwowych dziecka
6.  Typy układu nerwowego
Bibliografia
Część druga — Okresy rozwoju
Rozdział VI.   Wiek niemowlęcy— Opracowała Halina Spionek
B.  Rozwój fizyczny niemowlęcia
C.  Rozwój ruchowy niemowlęcia oraz rozwój podstawowych form jego działalności
1.  Zmiany postawy ciała i rozwój lokomocji
2.  Rozwój manipulacji
3.  Rozwój zabawy
D.  Rozwój procesów poznawczych .
1.  Rozwój wrażeń i spostrzeżeń
2.  Rozwój mowy i myślenia
E.  Rozwój uczuć, kontaktów społecznych i woli
1.  Rozwój uczuć i kontaktów społecznych
2.  Rozwój woli
F.  Warunki niezbędne dla prawidłowego rozwoju niemowlęcia
Rozdział VII.   Wiek poniemowlecy. — Opracowała Halina Spionek
A.  Rozwój fizyczny dziecka
B.  Rozwój ruchowy dziecka oraz rozwój jego sprawności w życiu codziennym
1.  Rozwój lokomocji
2.  Rozwój ruchów rak
3.  Rozwój sprawności w życiu codziennym
C.  Rozwój zabawy jako podstawowej formy działalności dziecka w wieku poniemowlęcym
1.  Zabawy tematyczne
2.  Zabawy konstrukcyjne
3.  Zabawy dydaktyczne
4.  Zabawy ruchowe
D.  Początki twórczości artystycznej
1.  Rysunki
2.  Ulepianki
3.  Wycinanki
E.  Rozwój procesów poznawczych
1.  Rozwój spostrzeżeń dziecka i jego wiedzy o świecie
2.  Rozwój mowy.
3.  Rozwój myślenia
4.  Rozwój uwagi, pamięci i wyobraźni
V. Rozwój uczuć, kontaktów społecznych, woli i osobowości
1.  Życie nietylkodlamoli uczuciowe
2.  Kontakty społeczne
3.  Wola
4.  Początki osobowości
G.  Przemiany rozwojowe zachodzące w pierwszych trzech latach życia. Podsumowanie
H. Instytucje opiekuńczo-wychowawcze zajmujące się dzieckiem w pierwszych trzech latach życia
1.  Żłobki
2.  Państwowe Domy Małego Dziecka
I. Ogólne wskazania pedagogiczne dotyczące pierwszych trzech lat życia dziecka
Bibliografia
Rozdział VIII.   Wiek przedszkolny — Opracowała Kazimiera Tyborowska
A.  Uwagi wstępne
B.  Rozwój działalności i kontaktów społecznych
1.  Rozwój zabawy
a.  Teorie zabawy — zarys historyczny
b.  Współczesne poglądy na rolę zabawy w rozwoju dziecka
2.  Twórczość dziecka
3.  Praca i nauka
C.  Rozwój fizyczny
1.  Rozwój muskulatury i kośćca
2.  Rozwój układu nerwowego i wyższej czynności nerwowej
a.  Rozwój układu nerwowego
b.  Rozwój wyższej czynności nerwowej
3.  Rozwój ruchowy
D. Rozwój psychiczny
1.  Rozwój umysłowy
a.  Wrażenia i spostrzeżenia
b.  Wyobrażenia
c.  Pamięć i uwaga   .
d.  Mowa i myślenie
2.  Rozwój uczuć i woli ,
3.  Kształtowanie się osobowości
E.  Wskazania pedagogiczne
F.  Trudności wychowawcze
G.  Dojrzałość szkolna
Bibliografia
Rozdział IX.   Młodszy wiek szkolny— Opracowała Lidia Wołoszynowa
A.  Wstępna analiza właściwości i czynników rozwoju dzieci w młodszym wieku szkolnym.
1.  Rozwój fizyczny
2.  Główne formy działalności dzieci i ich znaczenie dla rozwoju osobowości
a.  Nauka
b.  Zabawa i praca
B.  Charakterystyka psychicznych właściwości
1. Rozwój umysłowy
a.  Wrażenia
b.  Spostrzeganie i umiejętność obserwacji
c.  Spostrzeganie i obserwacja a zjawisko uwagi
d.  Pamięć i jej właściwości
e.  Rozwój mowy
f.  Myślenie
2. Rozwój sfery społecznej i uczuciowo-wolicjonalnej
a.  Problemy rozwoju społecznego
b.  Rola rodziny w procesie nietylkodlamoli uspołeczniania dzieci
c.  Rola szkolnego kolektywu w procesie kształtowania osobowości dziecka
d.  Poznawanie klasy i uczniów warunkiem pomyślnego kierowania ich rozwojem
Bibliografia
Rozdział X.  Wiek dorastania — Opracowały Regina Łapińska i Makia Żebrowska
A.  Uwagi wstępne
1.  Periodyzacja i terminologia
2.  Rozwój psychologii wieku dorastania
3.  Metody badań
B.  Rozwój fizyczny
C.  Rozwój umysłowy
D.  Rozwój emocjonalny
E.  Rozwój woli
F.  Rozwój działalności i kontaktów społecznych
1.  Stosunki rodzinne
2.  Stosunki społeczne poza domem
a.  Klasa szkolna
b.  Samorzutne zespoły młodzieżowe
c.  Organizacje młodzieżowe
3.  Rozwój heteroseksualny
a. Rozwój zainteresowań heteroseksualnych
b.  Zmiany we wzajemnych stosunkach dziewcząt i chłopców
c.  Rozwój kontaktów w stosunkach międzyjednostkowych młodzieży obojga płci
d.  Trudności dorastających związane z ich rozwojem heteroseksualnym
G. Kształtowanie się osobowości
1.  Rozwój świadomości
2.  Rozwój zainteresowań
3.  Tworzenie się światopoglądu
H. Normy rozwojowe
I. Trudności wychowawcze wieku dorastania
Bibliografia
Rozdział XI.   Zaburzenia rozwoju — Opracowali Halina Spionek i Ziemowit Włodarski
A.  Uwagi wstępne
B.  Niektóre zaburzenia rozwoju ruchowego (opr. Halina Spionek)
1.  Opóźnienie rozwoju ruchowego
2.  Zaburzenia procesu lateralizacji
C.  Niektóre zaburzenia rozwoju mowy (opr. Halina Spionek)
1.  Opóźnienie rozwoju słowno-pojęciowego
2. Jąkanie dziecięce
D.  Niedorozwój umysłowy {opr. Ziemowit Włodarski)
E.  Nerwowość dziecięca, zaburzenia nerwicowe (opr. Ziemowit Włodarski)
Bibliografia
Indeks nazwisk
Indeks rzeczowy
Spis ilustracji



 


 

 

WYSYŁKA DANE FIRMOWE CERTYFIKATY
1.Koszt wysyłki jest zgodny z cennikiem Poczty Polskiej
2.Przy zakupach na kilku aukcjach
proszę o kontakt w celu ustalenia kosztów wysyłki.
3.Odbiór osobisty możliwy od 16 - 20
po ustaleniu terminu odbioru.
Jacek Ciba
Antykwariat internetowy Nie tylko dla moli
Siemianowicka 158/3, 41-503 Chorzów
REGON: 240[zasłonięte]155, NIP: 627[zasłonięte]221-59