Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

PSYCHOANALIZA INNY Lacan Ricoeur Rorty Levinas NOW

28-02-2012, 15:44
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 35.99 zł     
Użytkownik paralala
numer aukcji: 2071554144
Miejscowość Toruń
Wyświetleń: 11   
Koniec: 31-01-2012 15:59:45

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2004
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha


KOSZT PRZESŁANIA
 
  • 1 książka - priorytet 8,50 zł
  • 2 książki - priorytet 9 zł
  • 3 i więcej - priorytet GRATIS !
(poczta polska)

KONTO - PKO BP Intelligo
47 1020 [zasłonięte] 5[zasłonięte]0110002 [zasłonięte] 002439

FORMA: wysłanie pozycji po wpłacie na podane konto



PEDAGOGIKA I PSYCHOANALIZA
Potrzeba - Pragnienie - Inny
Hanna Stępniewska-Gębik
2004 rok, stron 161
 

OPIS


Autorka podjęła temat powiązań pomiędzy psychoanalizą apedagogiką. Analizuje różne kwestie, m.in. poglądy czołowychprzedstawicieli pedagogiki polskiej (Hessen, Mysłakowski, Suchodolski iin.) na temat psychoanalizy; teorię Jacques’a Lacana w kontekścieprocesu wychowawczego, powiązania między psychoanalizą a filozofią.

Autorka podjęła temat, który przede wszystkim dla pedagogów maolbrzymie znaczenie, a co ważniejsze, wyznacza odmienne sposoby pracywychowawczej. Powiązania między psychoanalizą a pedagogiką niedoczekały się wielu opracowań w polskiej literaturze przedmiotu.Autorka wykazała się bardzo dobrą znajomością analizowanych zagadnień,wykorzystując do tego celu trafnie dobraną literaturę przedmiotu. Nauznanie zasługuje oryginalność poglądów Autorki i niespotykana wprostrzetelność i zaangażowanie w przedstawianiu różnych koncepcji.

Książka przynosi szereg nowych i ważnych dla pedagogiki impulsówteoretycznych, nadrabiających zaległości całego środowiskaakademickiego pedagogów polskich, wynikające z (nie)wykorzystaniadyskursu psychoanalitycznego i z jego przestarzałego odczytania orazposługiwania się powierzchownymi stereotypami psychoanalizy przejętymiz psychologii. Koncepcja Lacana zasługuje z całą pewnością na uwagęznacznie poważniejszą i głębszą niż to dotąd ma miejsce i książka HannyStępniewskiej-Gębik bezsprzecznie wychodzi tej potrzebie naprzeciw.




SPIS TREŚCI:



Wstęp

DYSKURS PSYCHOANALITYCZNY W PEDAGOGICE (z uwypukleniem recepcji w Polsce)

Otwarcie pola problemowego

Prolegomena historyczno-bibliograficzne
Rozszerzenie pola sensu na zachowania irracjonalne
Przełamanie autorytaryzmu - w stronę permisywności
Wychowanie i psychoanaliza: etyczne dylematy splotu
Akcent Lacanowski w pedagogice
Pedagogika wobec psychologicznej krytyki psychoanalizy

HERMENEUTYKA WOBEC PEDAGOGIKI I PSYCHOANALIZY

Wprowadzenie

Z historii hermeneutyki
Obecność hermeneutyki w pedagogice
P. Ricoeur i jego hermeneutyka

ELEMENTY PSYCHOANALITYCZNEJ KONCEPCJI JACQUES'A LACANA

oniec i początek w psychoanalizie

Lacanowskie quipro quo apres quo
Inny i pragnienie jako węzły nieświadomego
Graf pragnienia

PSYCHOANALIZA LACANOWSKA I PEDAGOGIKA

Estetyka i logika komunikatu w wychowaniu

Symptom nerwicowy u dziecka jako reprezentant prawdy o rodzinie
Inny, pragnienie, prawo - dylematy edukacyjne
Ciało i obraz (cielesność i spojrzenie)

PSYCHOANALIZA W PERSPEKTYWIE FILOZOFICZNEJ


(wybrane zagadnienia)

Freud i Rorty. O psychoanalitycznej i pragmatycznej aurze języka i moralności w filozofii człowieka
Tropienie Lacana - śladami Heideggera i Levinasa
Na koniec... czy na początek
Bibliografia


 
 
PSYCHOANALIZA INNY Lacan Ricoeur Rorty Levinas NOW

Dodano 2[zasłonięte]008-11 23:56
! UWAGA ! : Jeśli którakolwiek z aukcji NIE JEST WYŚWIETLANA POPRAWNIE (brak TYTUŁU, SPISU TREŚCI, itp.) NAPISZ do nas a niezwłocznie prześlemy szczegółowe dane na jej temat.

Podane błędy są wynikiem problemów technicznych serwisu i z dostępnych nam informacji dotyczy części naszych aukcji.

Będziemy wdzięczni za każdą informację o błędzie.

Z Pozdrowieniami

księgarnia PARALALA