Dodatkowe informacje
ISBN:[zasłonięte]978-8341-500-0liczba stron: 224Okładka: miękkaWydawnictwo: DifinWymiary: 176 x 250 mmRok wydania: 2011 Opis
Analiza źródeł sukcesów i porażek przedsiębiorstw w naturalny sposób prowadzi do osób stojących na ich czele. To oni ponoszą odpowiedzialność za wyniki gospodarcze uzyskiwane w coraz bardziej konkurencyjnym i nieprzewidywalnym otoczeniu gospodarczym, w którym kreatywność, umiejętność dostrzegania wyłaniających się zmian i wyciągania wniosków, a jednocześnie zdolność do przekonywania innych może zagwarantować przetrwanie i rozwój. Dynamiczny rozwój techniki sprawił, że można stworzyć imitację wszystkiego - poza Człowiekiem, a w szczególności takim, który, posiadając predyspozycje przywódcze, potrafi je świadomie kształtować i efektywnie wykorzystywać. Autor przedstawił kompetencje przywódcze liderów prowadzących mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa w Polsce w kontekście szybko postępującej globalizacji gospodarki polskiej.
Książka przeznaczona jest zarówno dla praktyków: przedsiębiorców, menedżerów, osób aspirujących do pełnienia ról kierowniczych, jak i dla studentów ekonomii i zarządzania wyższych uczelni, gdyż zawiera wiele praktycznych analiz i przykładów osadzonych w realiach polskich.
Spis treści:
Wstęp
Rozdział 1. PRZYWÓDZTWO - GENEZA I CHARAKTERYSTYKA - PODSTAWOWE POJĘCIA I DEFINICJE
1.1. Geneza i definicja przywództwa
1.2. Podstawowe teorie i modele przywództwa
Rozdział 2. KIERUNKI DALSZEGO ROZWOJU TEORII PRZYWÓDZTWA
2.1. Przywództwo transformacyjne, charyzmatyczne i wizjonerskie
2.2. Uwarunkowania kulturowe przywództwa
2.3. Model przywództwa złożonego w przedsiębiorstwie opartym na wiedzy
Rozdział 3. ZADANIA PRZYWÓDCY W ORGANIZACJI DZIAŁAJĄCEJ W NIEPRZEWIDYWALNYM OTOCZENIU GOSPODARCZYM
3.1. Nowy paradygmat na linii przełożony - podwładny
3.2. Przywódca w roli nadającego znaczenie relacjom
Rozdział 4. CHARAKTERYSTYKA WYBRANYCH KOMPETENCJI PRZYWÓDCZYCH
4.1. Osobiste kompetencje przywódcze
4.2. Zespołowe kompetencje przywódcze
4.3. Strategiczne kompetencje przywódcze
Rozdział 5. SKUTECZNOŚĆ PRZYWÓDCZA OSÓB KIERUJĄCYCH ZESPOŁAMI - NA PRZYKŁADZIE WYBRANYCH PRZEDSIĘBIORSTW
5.1. Charakterystyka przeprowadzonych badań
5.2. Skuteczność zachowań, działań i postaw przywódczych kadry kierowniczej w obrębie poszczególnych kompetencji przywódczych
5.3. Studium przypadku - kompetencje przywódcze w organizacji
5.3.1. Analiza zachowań, postaw i działań przywódczych prezesa na podstawie działalności przedsiębiorstwa Astromal w latach 1[zasłonięte]980-20
5.3.2. Analiza zachowań, postaw i działań przywódczych prezesa firmy Astromal
5.3.3. Charakterystyka działalności Centrum PISOP w latach 2[zasłonięte]003-20
5.3.4. Analiza zachowań, działań i postaw przywódczych prezesa Centrum PISOP
Rozdział 6. PRÓBA OCENY WPŁYWU ZACHOWAŃ, DZIAŁAŃ I POSTAW PRZYWÓDCZYCH KADRY KIEROWNICZEJ NA ROZWÓJ WYBRANYCH PRZEDSIĘBIORSTW
6.1. Lider koordynatorem i animatorem procesu rozwoju przedsiębiorstwa
6.2. Kluczowe praktyki przywódcze na podstawie przeprowadzonych studiów przypadków
WNIOSKI
SPIS TABEL, WYKRESÓW I RYSUNKÓW
BIBLIOGRAFIA