Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Programowanie w Ruby. Od podstaw, Peter...

19-01-2012, 15:05
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 76.20 zł     
Użytkownik infmaster
numer aukcji: 1998828307
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 16   
Koniec: 14-01-2012 03:07:33
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Książka jest NOWA,
w stanie IDEALNYM.

Niezależnie od ilości zakupionych książek płacisz tylko jednorazowy koszt wysyłki.

Programowanie w Ruby. Od podstaw

Programowanie w Ruby. Od podstaw

Wydawnictwo: Helion


Poznaj możliwości Ruby!

  • Jak rozpocząć przygodę z Ruby?
  • Jakie możliwości daje Ruby on Rails?
  • Jak wykorzystać bazy danych w tym języku?

Co sprawiło, że nieufne zwykle środowisko programistów przyjęło Ruby z entuzjazmem? Jakie to unikalne możliwości posiada ów język? Odpowiedź jest prosta - jego główne atuty to przejrzysta i elastyczna składnia z wbudowanymi wyrażeniami regularnymi, automatyczne oczyszczanie pamięci oraz przeciążanie operatorów. Ponadto skupiona wokół Ruby ogromna i chętna do pomocy społeczność sprawia, że to rozwiązanie staje się jeszcze bardziej atrakcyjne i rozwojowe. "Programowanie w Ruby. Od podstaw" to książka, która pomoże Ci zorientować się w specyfice tego języka.

Zanim rozpoczniesz przygodę z Ruby, warto dowiedzieć się, jak przygotować swoje środowisko pracy, oraz poznać podstawowe zagadnienia związane z programowaniem obiektowym. Po krótkim wstępie przejdziesz do konkretów - zapoznasz się ze składnią, podstawowymi konstrukcjami oraz metodami sterowania przepływem. Zdobędziesz także wiedzę na temat wykonywania operacji na plikach i bazach danych oraz możliwości Ruby w zastosowaniach sieciowych. Nauczysz się tworzyć strukturę projektu, przygotowywać dokumentację, wyszukiwać przydatne biblioteki. Z pewnością zainteresuje Cię rozdział poświęcony Ruby on Rails - szkieletowi aplikacyjnemu, który niewątpliwie miał swój wpływ na wzrost popularności tego języka. To wszystko pozwoli Ci na swobodne wykorzystanie możliwości języka Ruby w codziennej pracy!
  • Przygotowanie środowiska pracy
  • Podstawowe zagadnienia z dziedziny programowania obiektowego
  • Składnia i konstrukcje języka Ruby
  • Sterowanie przepływem
  • Tworzenie dokumentacji
  • Obsługa błędów, testowanie i debugowanie aplikacji
  • Obsługa plików
  • Wykorzystanie baz danych
  • Możliwości i zastosowanie Ruby on Rails
  • Wykorzystanie zasobów sieci Internet w Ruby
  • Obsługa sieci, gniazd i demonów
  • Przydatne pakiety i biblioteki w Ruby
Poznaj Ruby - od podstaw do perfekcji!


Spis treści:

Przedmowa (15)


O autorze (19)


O redaktorach technicznych (21)


Podziękowania (23)


Wprowadzenie (25)


Część I Podstawy (27)


Rozdział 1. Pierwsze kroki. Instalacja języka Ruby (29)
  • Instalowanie języka Ruby (30)
    • Windows (30)
    • Apple Mac OS X (33)
    • Linux (35)
    • Inne platformy (37)
  • Podsumowanie (39)

Rozdział 2. Programowanie == zabawa. Krótki przegląd języka Ruby i zasad obiektowości (41)
  • Pierwsze kroki (42)
    • irb: interaktywny Ruby (42)
    • Ruby to angielski dla komputerów (43)
    • Dlaczego Ruby jest doskonałym językiem programowania? (43)
    • Ścieżki umysłu (44)
  • Zapisywanie pomysłów w kodzie źródłowym języka Ruby (46)
    • Jak Ruby interpretuje rzeczy za pomocą obiektów i klas (47)
    • Tworzenie osoby (47)
    • Podstawowe zmienne (49)
    • Od osób do zwierząt (50)
  • Wszystko jest obiektem (53)
    • Metody klasy Kernel (55)
    • Przekazywanie danych do metod (55)
    • Metody klasy String (56)
  • Korzystanie z języka Ruby z pominięciem orientacji obiektowej (58)
  • Podsumowanie (59)

Rozdział 3. Podstawowe konstrukcje języka Ruby: dane, wyrażenia i przepływ sterowania (61)
  • Liczby i wyrażenia (61)
    • Podstawowe wyrażenia (62)
    • Zmienne (62)
    • Operatory i wyrażenia porównywania (64)
    • Iterowanie przez liczby przy użyciu bloków i iteratorów (65)
    • Liczby zmiennoprzecinkowe (67)
    • Stałe (68)
  • Tekst i ciągi znaków (69)
    • Literały ciągów znaków (69)
    • Wyrażenia z ciągami znaków (71)
    • Interpolacja (72)
    • Metody klasy String (73)
    • Wyrażenia regularne i manipulowanie ciągami znaków (74)
  • Tablice i listy (80)
    • Tablice podstawowe (80)
    • Dzielenie ciągów znaków na tablice (82)
    • Iterowanie w tablicy (83)
    • Inne metody stosowane do działania na tablicach (84)
  • Tablice asocjacyjne (86)
    • Podstawowe metody do obsługi tablic asocjacyjnych (86)
    • Tablice asocjacyjne z tablicami asocjacyjnymi (88)
  • Przepływ sterowania (89)
    • Instrukcje if i unless (89)
    • Operator trójargumentowy ?: (90)
    • Instrukcje elsif oraz case (91)
    • Instrukcje while i until (92)
    • Bloki kodu (93)
  • Inne przydatne konstrukcje (95)
    • Daty i czas (95)
    • Duże liczby (98)
    • Zakresy (100)
    • Symbole (101)
    • Przekształcanie klas (102)
  • Podsumowanie (103)

Rozdział 4. Prosta aplikacja w języku Ruby (105)
  • Praca z plikami zawierającymi kod źródłowy (105)
    • Tworzenie pliku testowego (106)
    • Testowy plik z kodem źródłowym (107)
    • Wykonywanie kodu źródłowego (108)
  • Pierwsza aplikacja: analizator tekstu (111)
    • Podstawowe funkcje aplikacji (111)
    • Implementacja aplikacji (112)
    • Uzyskanie przykładowego tekstu (112)
    • Ładowanie plików tekstowych i zliczanie wierszy (113)
    • Zliczanie znaków (114)
    • Zliczanie słów (115)
    • Zliczanie zdań i akapitów (117)
    • Obliczenie wartości średnich (119)
    • Kod źródłowy aplikacji (119)
  • Dodatkowe funkcje aplikacji (120)
    • Procent słów "znaczących" (120)
    • Podsumowanie prezentujące zdania "znaczące" (122)
    • Analiza plików innych niż text.txt (124)
  • Program w wersji finalnej (125)
  • Podsumowanie (127)

Rozdział 5. Ekosystem języka Ruby (129)
  • Historia języka Ruby (129)
    • Kraj Wschodzącego Słońca (130)
    • Korzenie języka Ruby (131)
    • Inwazja na Zachód (132)
  • Ruby on Rails (133)
    • Po co utworzono platformę Rails (134)
    • Jak zdobyto Web 2.0 (135)
  • Kultura Open Source (135)
    • Na czym polega ruch Open Source? (136)
  • Gdzie i jak uzyskać pomoc? (137)
    • Listy dystrybucyjne (137)
    • Grupy dyskusyjne Usenet (138)
    • Internet Relay Chat (IRC) (138)
    • Dokumentacja (139)
    • Fora (140)
  • Dołączanie do społeczności (140)
    • Świadczenie pomocy innym (141)
    • Dzielenie się kodem źródłowym (141)
    • Blogi (142)
  • Podsumowanie (143)

Część II Rdzeń języka Ruby (145)


Rozdział 6. Klasy, obiekty i moduły (147)
  • Po co używać orientacji obiektowej? (147)
  • Podstawy orientacji obiektowej (150)
    • Zmienne lokalne, globalne, obiektu i klasy (151)
    • Metody klasy a metody obiektu (155)
    • Dziedziczenie (157)
    • Nadpisywanie istniejących metod (159)
    • Refleksja i odkrywanie metod dostępnych w obiektach (161)
    • Enkapsulacja (162)
    • Wielopostaciowość (167)
    • Klasy zagnieżdżone (168)
    • Zasięg stałych (169)
  • Moduły, przestrzenie nazw i włączanie kodu (170)
    • Przestrzenie nazw (170)
    • Włączanie kodu (173)
  • Obiektowa tekstowa gra przygodowa (180)
    • Idea gry (180)
    • Klasy początkowe (180)
    • Struktury: proste klasy danych (182)
    • Tworzenie komnat (184)
    • Uruchamianie gry (185)
  • Podsumowanie (188)

Rozdział 7. Projekty i biblioteki (191)
  • Projekty i wykorzystanie kodu z innych plików (191)
    • Proste dołączanie pliku (192)
    • Dołączanie kodu z innych katalogów (193)
    • Logika programu a dołączanie kodu (194)
    • Dołączenia zagnieżdżone (195)
  • Biblioteki (195)
    • Biblioteki standardowe (196)
    • RubyGems (198)
  • Podsumowanie (207)

Rozdział 8. Tworzenie dokumentacji, obsługa błędów, debugowanie i testowanie (209)
  • Tworzenie dokumentacji (209)
    • Generowanie dokumentacji przy użyciu RDoc (210)
    • Techniki pracy z RDoc (212)
  • Debugowanie i błędy (215)
    • Wyjątki i obsługa błędów (215)
    • Metody catch i throw (219)
    • Debuger języka Ruby (220)
  • Testowanie (223)
    • Filozofia programowania sterowanego testami (224)
    • Testy jednostkowe (226)
    • Inne asercje biblioteki Test::Unit (228)
  • Testy wzorcowe i profilowanie (229)
    • Proste wzorcowe testy wydajności (230)
    • Profilowanie (232)
  • Podsumowanie (233)

Rozdział 9. Pliki i bazy danych (237)
  • Wejście i wyjście (237)
    • Dane wejściowe z klawiatury (238)
    • Wejście i wyjście do pliku (239)
  • Proste bazy danych (253)
    • Bazy danych w postaci plików tekstowych (253)
    • Przechowywanie obiektów i struktur danych (256)
  • Relacyjne bazy danych i język SQL (259)
    • Idea relacyjnych baz danych (260)
    • Wielka czwórka: MySQL, PostgreSQL, Oracle i SQLite (261)
    • Instalacja SQLite (262)
    • Krótki kurs podstawowych czynności w bazie danych i języka SQL (262)
    • Korzystanie z SQLite w języku Ruby (267)
    • Łączenie się z innymi systemami zarządzania bazami danych (271)
    • ActiveRecord. Krótki opis (276)
  • Podsumowanie (277)

Rozdział 10. Wdrażanie aplikacji i bibliotek języka Ruby (281)
  • Dystrybucja prostych programów napisanych w Ruby (281)
    • Wiersz ze ścieżką dostępu do interpretera (283)
    • Skojarzone typy plików w systemie Windows (284)
    • "Kompilowanie" kodu języka Ruby (284)
  • Wykrywanie środowiska wykonawczego języka Ruby (286)
    • Łatwe wykrywanie systemu operacyjnego za pomocą zmiennej RUBY_PLATFORM (287)
    • Zmienne środowiskowe (287)
    • Odczytywanie argumentów wiersza poleceń (289)
  • Udostępnianie i dystrybuowanie bibliotek języka Ruby w postaci pakietów gem (290)
    • Tworzenie pakietu gem (291)
    • Dystrybucja pakietu gem (295)
    • RubyForge (295)
  • Wdrażanie aplikacji Ruby jako usług zdalnych (296)
    • Skrypty CGI (296)
    • Serwery HTTP ogólnego przeznaczenia (299)
    • Zdalne wywołania procedur (303)
  • Podsumowanie (307)

Rozdział 11. Zaawansowane mechanizmy języka Ruby (309)
  • Dynamiczne wykonywanie kodu (309)
    • Wiązania (310)
    • Inne postacie metody eval (311)
    • Tworzenie własnej wersji attr_accessor (313)
  • Wykonywanie innych programów z poziomu języka Ruby (314)
    • Odczytywanie wyników działania innych programów (314)
    • Przekazywanie wykonania do innego programu (315)
    • Wykonywanie dwóch programów jednocześnie (315)
    • Komunikacja z innym programem (316)
  • Bezpieczne przetwarzanie danych i niebezpiecznych metod (317)
    • Niebezpieczne dane i obiekty (317)
    • Poziomy zabezpieczeń (320)
  • Praca z systemem Microsoft Windows (321)
    • Korzystanie z API systemu Windows (321)
    • Kontrolowanie programów systemu Windows (323)
  • Wątki (325)
    • Podstawowe czynności z wykorzystaniem wątków Ruby (325)
    • Zaawansowane operacje z wykorzystaniem wątków (326)
  • Biblioteka RubyInline (328)
    • Po co używać C jako języka wplatanego? (329)
    • Tworzenie prostej metody lub funkcji (329)
    • Testy wzorcowe wydajności kodu C i Ruby (331)
  • Obsługa Unicode i UTF-8 (332)
  • Podsumowanie (335)

Rozdział 12. Zaawansowana aplikacja w języku Ruby (337)
  • Implementacja bota (337)
    • Czym jest bot? (337)
    • Dlaczego bot? (339)
    • Jak implementuje się bota? (339)
  • Biblioteka narzędzi do przetwarzania tekstu (340)
    • Implementacja biblioteki WordPlay (341)
    • Testowanie biblioteki (346)
    • Kod źródłowy biblioteki WordPlay (349)
  • Implementacja głównego modułu bota (351)
    • Cykl życia programu i jego elementy (352)
    • Dane dla bota (353)
    • Implementacja klasy Bot oraz mechanizmu ładowania danych (357)
    • Metoda response_to (358)
    • Zabawa z botem (363)
  • Kod źródłowy najważniejszych elementów bota (366)
    • bot.rb (367)
    • basic_client.rb (369)
  • Rozszerzanie bota (369)
    • Wykorzystanie plików tekstowych jako źródła danych wejściowych do rozmowy (370)
    • Udostępnienie bota w sieci WWW (370)
    • Rozmowy między dwoma botami (373)
  • Podsumowanie (374)

Część III Ruby w sieci (375)


Rozdział 13. Ruby on Rails: zabójcza aplikacja języka Ruby (377)
  • Pierwsze kroki (377)
    • Czym jest platforma Rails i po co się jej używa? (378)
    • Instalacja platformy Rails (379)
    • Bazy danych (381)
  • Implementacja pierwszej aplikacji Rails (381)
    • Tworzenie pustej aplikacji Rails (381)
    • Inicjalizacja bazy danych (385)
    • Tworzenie modelu i migracji (388)
    • Scaffolding (392)
    • Kontrolery i widoki (395)
    • Routing (404)
    • Relacje między modelami (405)
    • Sesje i filtry (407)
  • Pozostałe funkcje (409)
    • Makiety (409)
    • Testowanie (412)
    • Moduły rozszerzające (413)
  • Dodatkowe zasoby i przykładowe aplikacje (414)
    • Witryny i samouczki (415)
    • Przykładowe aplikacje Rails (415)
  • Podsumowanie (416)

Rozdział 14. Ruby i internet (419)
  • HTTP i sieć WWW (419)
    • Pobieranie stron WWW (420)
    • Generowanie stron WWW i kodu HTML (427)
    • Przetwarzanie treści WWW (432)
  • Obsługa poczty elektronicznej (437)
    • Odczytywanie poczty przy użyciu POP3 (437)
    • Wysyłanie wiadomości pocztowych przy użyciu SMTP (439)
    • Wysyłanie wiadomości pocztowych przy użyciu ActionMailer (441)
  • Transfer plików przy użyciu protokołu FTP (442)
    • Nawiązywanie połączenia i wykonywanie podstawowych czynności FTP (443)
    • Pobieranie plików (444)
    • Ładowanie plików na serwer (445)
  • Podsumowanie (447)

Rozdział 15. Obsługa sieci, gniazd i demonów (449)
  • Najważniejsze mechanizmy sieciowe (449)
    • TCP i UDP (450)
    • Adresy IP i DNS (450)
  • Podstawowe operacje sieciowe (451)
    • Sprawdzanie dostępności komputera lub usługi (451)
    • Wykonywanie zapytań DNS (453)
    • Nawiązywanie bezpośredniego połączenia z serwerem TCP (455)
  • Serwery i klienty (457)
    • Klient i serwer UDP (457)
    • Implementacja prostego serwera TCP (459)
    • Serwery TCP do obsługi więcej niż jednego klienta (460)
    • GServer (462)
    • Serwer czatów oparty na GServer (465)
    • Serwery WWW i HTTP (468)
    • Demony (468)
  • Podsumowanie (470)

Rozdział 16. Przydatne biblioteki i pakiety gem języka Ruby (473)
  • abbrev (475)
    • Instalacja (475)
    • Przykłady (475)
    • Dodatkowe informacje (476)
  • base64 (477)
    • Instalacja (477)
    • Przykłady (477)
    • Dodatkowe informacje (479)
  • BlueCloth (480)
    • Instalacja (480)
    • Przykłady (480)
    • Dodatkowe informacje (481)
  • cgi (482)
    • Instalacja (482)
    • Przykłady (482)
    • Dodatkowe informacje (487)
  • chronic (488)
    • Instalacja (488)
    • Przykłady (488)
    • Dodatkowe informacje (489)
  • Digest (490)
    • Instalacja (490)
    • Przykłady (490)
    • Dodatkowe informacje (492)
  • English (493)
    • Instalacja (493)
    • Przykłady (493)
    • Dodatkowe informacje (494)
  • ERB (495)
    • Instalacja (495)
    • Przykłady (495)
    • Dodatkowe informacje (497)
  • FasterCSV (498)
    • Instalacja (498)
    • Przykłady (498)
    • Dodatkowe informacje (502)
  • iconv (503)
    • Instalacja (503)
    • Przykłady (503)
    • Dodatkowe informacje (504)
  • logger (505)
    • Instalacja (505)
    • Przykłady (505)
    • Dodatkowe informacje (507)
  • pp (508)
    • Instalacja (508)
    • Przykłady (508)
    • Dodatkowe informacje (509)
  • RedCloth (510)
    • Instalacja (510)
    • Przykłady (510)
    • Dodatkowe informacje (511)
  • StringScanner (512)
    • Instalacja (512)
    • Przykłady (512)
    • Dodatkowe informacje (514)
  • tempfile (515)
    • Instalacja (515)
    • Przykłady (515)
    • Dodatkowe informacje (517)
  • uri (518)
    • Instalacja (518)
    • Przykłady (518)
    • Dodatkowe informacje (521)
  • zlib (522)
    • Instalacja (522)
    • Przykłady (522)
    • Dodatkowe informacje (523)

Dodatki (525)


Dodatek A Podsumowanie mechanizmów języka Ruby dla programistów (527)
  • Podstawy (528)
    • Definicje i pojęcia (528)
    • Interpreter języka Ruby i wykonywanie kodu Ruby (529)
    • Interactive Ruby (530)
  • Wyrażenia, logika i przepływ sterowania (531)
    • Podstawowe wyrażenia (531)
    • Niezgodności klas (532)
    • Wyrażenia porównawcze (533)
    • Przepływ sterowania (534)
  • Orientacja obiektowa (538)
    • Obiekty (538)
    • Klasy i metody (539)
    • Refleksja (541)
    • Ponowne otwieranie klas (542)
    • Widoczność metod (543)
  • Dane (544)
    • Ciągi znaków (544)
    • Wyrażenia regularne (545)
    • Liczby (546)
    • Tablice (548)
    • Tablice asocjacyjne (549)
    • Struktury złożone (549)
  • Wejście-wyjście (550)
    • Pliki (550)
    • Bazy danych (551)
    • Sieć WWW (551)
  • Biblioteki (552)
    • Organizacja plików (552)
    • Tworzenie pakietów (553)

Dodatek B Przegląd języka Ruby (555)
  • Przydatne klasy i metody (555)
    • Array (555)
    • Bignum i Fixnum (557)
    • Enumerable (558)
    • Float (559)
    • Hash (559)
    • Integer (560)
    • Numeric (560)
    • Object (561)
    • String (562)
  • Składnia wyrażeń regularnych (564)
    • Opcje wyrażeń regularnych (564)
    • Specjalne znaki i formacje (565)
    • Sufiksy znaków i podwyrażeń (565)
  • Klasy wyjątków (566)
  • Zmienne specjalne (568)
  • Licencja języka Ruby (570)

Dodatek C Przydatne źródła informacji (573)
  • Informacje ogólne (573)
    • Ruby (573)
    • Ruby on Rails (574)
  • Blogi (575)
    • Blogi społecznościowe i spisy blogów (575)
    • Blogi prywatne (576)
  • Fora i grupy dyskusyjne (577)
  • Listy dystrybucyjne (577)
  • Czaty w czasie rzeczywistym (578)
  • Samouczki i przewodniki (579)
    • Instalacja (579)
    • Ruby i sposoby korzystania z niego (580)
    • Ruby on Rails (581)
    • Inne (582)

Skorowidz (583)

Programowanie w Ruby. Od podstaw

Szybka wysyłka po zaksięgowaniu wpłaty.

Przy zakupie powyżej 190zł
dostawa kurierem GRATIS

Dodaj nas do ulubionych sprzedawców

Zobacz nasze pozostałe aukcje