Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Prognozowanie w zarządzaniu przedsiębiorstwem

28-02-2012, 20:31
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 50.90 zł     
Użytkownik book24
numer aukcji: 2030969743
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 7   
Koniec: 31-01-2012 16:38:56

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Book24
Book24 - księgarnia internetowa serdecznie wita na swoich aukcjach w serwisie alle. Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą oraz zakupu.
O nas

Kupując u nas masz pewność co do jakości zakupionego towaru, oraz szybkiej przesyłki.
Do każdej transakcji podchodzimy indywidualnie, staramy się, aby nasz klient był w 100% usatysfakcjonowany.

Każdą paczkę starannie pakujemy w tekturowe pudełko lub kopertę bąbelkową, tak aby w stanie nienaruszonym dotarła do odbiorcy.
Zwrot pieniędzy

Dane Kontaktowe

Po wylicytowaniu przedmiotu koniecznie wypełnij formularz dostawy, jeśli masz dodatkowe pytania napisz e-maila.

Book24 - księgarnia internetowa al.Solidarności 117 lok.406
00-140 Warszawa

e-mail: [zasłonięte]@book24.waw.pl
pon-pt: 9-18

Numer konta:
951[zasłonięte]200400[zasłonięte]70234[zasłonięte]730 (mBank)
501[zasłonięte]555811[zasłonięte]45200[zasłonięte]594 (Inteligo)


Zaufanie do Book24 Kurier UPS

Prognozowanie w zarządzaniu przedsiębiorstwem
Dittmann Iwona, Dittmann Paweł, Szabela-Pasierbińska Ewa, Szpulak Aleksandra

Prognozowanie w zarządzaniu przedsiębiorstwem
Dodatkowe informacje

  • ISBN:978[zasłonięte][zasłonięte]52669
  • liczba stron: 320
  • Okładka: miękka
  • Wydawnictwo: wolters kluwer polska
  • Wymiary: 168 x 240 mm
  • Rok wydania: 2009
  • Opis

    Prognozowanie - jako jeden ze środków wykorzystywanych w procesie planowania - nabiera szczególnego znaczenia w zarządzaniu przedsiębiorstwem, ponieważ złe antycypowanie przyszłych trendów może być niszczące dla firmy. Niezwykle istotne są pod tym względem informacje o przyszłej sytuacji zarówno przedsiębiorstwa, jak i jego otoczenia, które zmniejszają lukę informacyjną, Autorzy podręcznika omówili w nim metody prognozowania, które ich zdaniem mogą znaleźć najszersze zastosowanie w przedsiębiorstwie. Przy ich wyborze kierowali się ocenami formułowanymi przez menedżerów oraz własnymi doświadczeniami, Całość stanowi kompleksowy przegląd podstawowych zagadnień związanych z tą ważną dziedziną zarządzania, do których należą:znaczenie prognozowania dla przyszłości przedsiębiorstwa, przebieg procesuprognostycznego, eksploracja danych prognostycznych i ich analiza, zastosowanie odpowiednich rodzajów oprogramowania, metody prognozowania sprzedaży oparte na wykrytych prawidłowościach, stosowane modele formalne i nieformalne oraz wykorzystanie opinii ekspertów, sposoby integracji modeli prognostycznych, korygowania prognoz i ich monitorowania, prognozowanie finansowe w przedsiębiorstwie, metody oceny retrospektywnej i prospektywnej sytuacji finansowej oraz prognozowania bankructwa, Uzupełnieniem omawianych metod są liczne przykłady ich zastosowania, w większości z wykorzystaniem programu STATISTICA. Podręcznik zawiera więc cenny materiał zarówno dla studentów uczelni ekonomicznych, jak i menedżerów tworzących prognozy i posługujących się nimi w zarządzaniu przedsiębiorstwem.

    Spis treści:
    O autorach
    Wstęp
    Część I. Wprowadzenie
    1.Prognozowanie w przedsiębiorstwie
    1.1. Znaczenie prognoz w zarządzaniu przedsiębiorstwem
    str 13
    1.2. Podstawy prognozowania
    1.3. Prognozowanie - podstawowe pojęcia
    1.4. Proces prognostyczny
    2.Eksploracja danych prognostycznych
    2.1.Pojęcia i zadania eksploracji danych
    2.2.Statystyczna obróbka danych
    2.2.1.Czyszczenie danych
    2.2.2.Przekształcanie danych
    2.3.Eksploracyjna analiza danych
    Część II. Prognozowanie wielkości sprzedaży
    3.Pojęcie i procedura prognozowania sprzedaży
    4.Prognozowanie na podstawie prawidłowości występujących w sprzedaży
    4.1.Modele formalne I rodzaju
    4.1.1.Modele szeregów czasowych
    4.1.2. Modele szeregów czasowych ze stałym poziomem
    4.1.3. Modele szeregów czasowych z trendem
    4.1.4. Modele szeregów czasowych z wahaniami sezonowymi
    4.1.5. Modele szeregów czasowych z wahaniami cyklicznymi
    4.1.6.Modele ARMA i ARIMA
    4.2.Modele formalne II rodzaju
    5.Prognozowanie na podstawie prawidłowości występujących pomiędzy sprzedażą a innymi zjawiskami
    5.1. Modele formalne I rodzaju
    5.1.1. Modele ekonometryczne
    5.1.2. Drzewa regresyjne
    5.1.3. Modele analogowe
    5.1.4. Modele ze zmiennymi wiodącymi
    5.1.5. Testy rynkowe
    5.2.Modele formalne II rodzaju
    6.Modele nieformalne
    6.1.Prognozowanie na podstawie opinii osób bezpośrednio zajmujących się sprzedażą
    6.2.Prognozowanie na podstawie opinii kierownictwa przedsiębiorstwa
    6.3.Prognozowanie na podstawie opinii ekspertów spoza przedsiębiorstwa
    6.4.Prognozowanie na podstawie badań intencji nabywców
    6.5.Prawdopodobieństwo subiektywne
    7.Integracja modeli formalnych z ocenami ekspertów. Monitorowanie prognoz
    7.1.Integracja modeli formalnych z ocenami ekspertów
    7.1.1.Kombinacja prognoz
    7.1.2.Korygowanie prognoz budowanych na podstawie modeli formalnych I rodzaju
    7.1.3.Konstruowanie prognoz na podstawie modeli formalnych II rodzaju
    str. 222 7.1.4.Wybór sposobu integracji
    7.2.Monitorowanie prognoz
    Część III. Prognozowanie w ocenie sytuacji finansowej przedsiębiorstwa
    8.Ocena sytuacji finansowej przedsiębiorstwa
    8.1. Pojęcia wstępne
    8.2. Źródła danych
    8.3. Metody oceny sytuacji finansowej przedsiębiorstwa
    8.3.1. Analiza wskaźnikowa
    8.3.2. Inne metody oceny sytuacji finansowej
    9.Prognozowanie i symulacje finansowe w przedsiębiorstwie
    9.1.Przedmiot i cel prognozowania finansowego w przedsiębiorstwie
    9.2. Procedura prognozowania i symulacji finansowych
    9.3. Metody prognozowania finansowego
    9.3.1. Budżetowanie
    9.3.2. Metoda procentu od sprzedaży i jej warianty
    9.4.Przykłady zastosowań metod prognozowania finansowego
    9.4.1. Budżet gotówki
    9.4.2. Sprawozdania finansowe pro forma
    10.Prognozowanie bankructwa przedsiębiorstw
    10.1. Istota prognozowania bankructwa
    10.2. Etapy budowy modeli prognozowania bankructwa
    10.3.Wykorzystanie analizy dyskryminacyjnej do prognozowania bankructwa przedsiębiorstw
    Tablice statystyczne
    Bibliografia
    Indeks
    [zasłonięte]@book24.waw.pl - Book24 - księgarnia internetowa