PRESONUS ERIS E8 monitory studyjne
Trwa promocja Presonusa - po rejestracji zakupionych E5 lub E8 Studio One Artist w wersji komercyjnej do pobrania: www.presonus com
Uznałeś, że nagrywanie dźwięku to dziedzina, którą chcesz na poważnie zajmować się w przyszłości? Świetnie - przyszła pora, by sięgnąć po monitory studyjne PreSonus serii Eris. Na tanich głośniczkach komputerowych bądź kolumnach domowego stereo nigdy nie usłyszysz, co naprawdę dzieje się w miksie. Takie odsłuchy nie nadają się do miksowania dźwięków.
Co innego monitory Eris – to prawdziwe odsłuchy studyjne, które zapewnią ci wyjątkowo szczegółowe brzmienie, z dużą ilością basu i klarowną górą pasma. Właśnie takich odsłuchów potrzebujesz w swoim domowym studio. Monitory Eris spełnią wszelkie Twoje oczekiwania, bowiem wyposażono je w znakomicie zaprojektowane, kevlarowe woofery, niewielkiej masy teetery z jedwabną kopułką, system wzmocnienia w klasie AB i zestaw regulacji, którym w profesjonalny sposób dostroisz brzmienie głośników do akustyki pomieszczenia.
Przy czym, monitory z serii Eris kosztują tak niewiele, że widząc ich cenę momentalnie pomyślisz, że taka okazja więcej się nie trafi. W serii Eris dostępny jest model E8 dysponujący potężnym basem i znaczną mocą. Wyposażony w 8" woofer z membraną kevlarową napędzany 75 W wzmacniaczem mocy w klasie AB, monitor schodzi w dole do częstotliwości 35 Hz. Za sprawą 1.25" (32 mm) tweetera z jedwabną kopułką, przetwarza dźwięki do częstotliwości 22 kHz. Tweeter napędzany jest wzmacniaczem w klasie AB o mocy 65 W. Przy swojej mocy E8 wytwarza dźwięk na poziomie szczytowym SPL 105 dB.
Wszystkie odsłuchy Eris mają z przodu otwór bass-reflex, a ich obudowa jest wykonana z laminowanej winylem płyty MDF.
Wtyczkologia
Obydwa modele Eris wyposażono w symetryczne wejścia na złączach XLR oraz jack 6,3 mm TRS i niesymetryczne wejścia liniowe na złączach RCA. Przy podłączeniu przewodów do obu wejść symetrycznych, wejście TRS działa zamiast wejścia typu XLR. Sygnał z wejścia RCA sumowany jest w torze sygnałowym.
Z taką ilością wejść nigdy nie doświadczysz problemu z podłączeniem do monitorów Eris dowolnego źródła sygnału na poziomie liniowym [jeżeli urządzenie źródłowe ma wyjścia niesymetryczne typu ¼” TS, po prostu wykorzystaj przejściówkę ¼”- RCA lub przewód z właściwymi końcówkami].
Masz pełną kontrolę!
Współczesnych twórców charakteryzuje to, że tworzą muzykę w wielu różnych gatunkach i pracują nad nią w wielu, różnych miejscach. Monitory Eris możesz bez problemu zabrać ze sobą, zmieniając lokalizację w trakcie pracy nad muzyką. Tak samo łatwo, możesz dopasować brzmienie odsłuchów do akustyki konkretnego pomieszczenia, a nawet pod kątem muzyki, nad którą pracujesz.
Jedną z podstawowych funkcji regulacji jest kontroler Input Gain, którym ustawia się poziom sygnału zanim trafi do wzmacniacza mocy. Właśnie tak, w całym torze sygnałowym, dla każdego z kolejnych urządzeń trzeba ustawić poziomy w taki sposób, by finalnie uzyskać czysty sygnał, na optymalnym poziomie. O tej gałce będziesz mógł zapomnieć w momencie, gdy już ustawisz odpowiednie poziomy dla całego łańcucha urządzeń.
Monitory Eris E8 wyposażono w sekcję korekcji Acoustic Tuning [High, Mid oraz filtr Low Cut]. Te regulatory służą do ustawienia poziomu tłumienia bądź podbicia najważniejszych zakresów pasma i z ich pomocą zoptymalizujesz brzmienie monitorów. Możesz też symulować brzmienie innych zestawów – co oznacza, że sprawdzisz, jak Twoje miksy brzmią np. w systemie samochodowym lub na przenośnym odtwarzaczu. Regulator Low przydaje się także w przypadku, gdy prócz odsłuchów E8 korzystasz z dodatkowego subwoofera.
Obok regulacji Acoustic Tuning, w monitorach Eris znajdziesz trój-pozycyjny przełącznik Acoustic Space do zmiany parametrów filtra drugiego rzędu ustawionego na częstotliwości 800 Hz. Przełącznikiem możesz wybrać wartość tłumienia niższego zakresu pasma [bez tłumienia, -2 dB i -4 dB] w przypadku, gdy monitory stoją blisko ściany lub w rogu pomieszczenia. Jeśli nie chcesz tłumić częstotliwości basowych, ustaw przełącznik w położeniu 0 dB.
Taki zestaw regulacji pozwala ustawić liniową charakterystykę odsłuchów i precyzyjnie kontrolować brzmienie ścieżek. Co więcej, można tworzyć symulacje różnych środowisk akustycznych. Nie musisz już słuchać miksów w samochodzie, na tanich głośnikach komputerowych czy domowym zestawie stereo, aby sprawdzić jak muzyka zabrzmi na innych systemach. Zamiast tego zmień charakterystykę brzmienia monitorów Eris i przetestuj miksy bez wychodzenia ze studia. Żadne inne odsłuchy w tym przedziale cenowym nie zapewnią ci takich możliwości kontroli brzmienia.
Bezpieczeństwo ma znaczenie
Problem zakłóceń zewnętrznych dotyka większości głośników. Jednak monitory Eris wyposażono w system zabezpieczeń przed większością z nich. Ekranowanie elektromagnetyczne izoluje przed zakłóceniami radiowymi, które często przedostają się do sygnału i mogą być słyszalne [jeżeli kiedykolwiek słyszałeś jak w głośniku wzmacniacza gitarowego nagle pojawia się głos lektora z audycji radiowej, będziesz wiedział, o jakie zakłócenia chodzi]. Monitory Eris posiadają też zabezpieczenie przed przegrzaniem i układ anty-przepięciowy zapobiegający zniszczeniu głośników w przypadku zwarcia na końcówkach.
W końcu, wzmacniacze mocy wyposażono w system „miękkiego startu”. Nigdy nie doświadczysz - powodującego uszkodzenia - trzasku w głośnikach w momencie ich włączenia.
Liczy się brzmienie!
W tym momencie powinno być jasne, że monitory z serii Eris oferują znacznie więcej, niż można spodziewać się po budżetowych odsłuchach studyjnych. Co typowe dla PreSonusa, odsłuchy zbudowano z wysokiej jakości komponentów, cała konstrukcja budzi zaufanie, a monitory grają dźwiękiem profesjonalnej jakości. Eris'ki mają niewielkie wymiary, są lekkie i wyglądają tak samo zawodowo, jak brzmią.
Tym, co naprawdę wyróżnia je spośród reszty odsłuchów w podobnym zakresie cenowym jest system regulacji barwy, za pomocą którego użytkownik może dopasować charakter brzmienia dokładnie według własnych potrzeb.
Funkcje:
- Woofer: 8", membrana kewlarowa,
- Tweeter: 1,25", ultra-lekka, jedwabna kopułka,
- Wzmocnienie biamp, w klasie AB 130W,
- Otwór bass-reflex, zapewnia jeszcze lepsze przetwarzanie częstotliwości basowych,
- System regulacji: Midrange [±6 dB, płynna regulacja], HF [±6 dB, płynna regulacja], High-Pass [Wył- Off, 80 Hz, 100 Hz] i przełącznik Acoustic Space [płaska charakterystyka, -2, -4 dB] do precyzyjnego ustawienia konturu,
- Monitory ekranowane, zabezpieczone przed przegrzaniem, przed sygnałami o zbyt dużym natężeniu oraz subdźwiękami, układ anty-przepięciowy,
- Zoptymalizowane pod kątem redukcji rezonansów,
- Wejścia symetryczne na złączach XLR/ 6,35 jack i niesymetryczne RCA,
- Maksymalny, stały poziom SPL: 105 dB.
DANE TECHNICZNE
- Wejścia: symetryczne XLR, symetryczne ¼” TRS, niesymetryczne RCA
- Pasmo przenoszenia: 35 Hz - 22 kHz,
- Zwrotnica - częstotliwość podziału: 2.2 kHz,
- Wzmacniacz przetwornika niskotonowego: 75 W,
- Wzmacniacz przetwornika wysokotonowego: 65 W,
- Poziom szczytowy SPL [z 1 metra]: 105 dB,
- Przetwornik niskich częstotliwości: 8-cali, kewlarowy,
- Przetwornik wysokotonowy: 1,25-calowy, kopułka jedwabna,
- Impedancja wejściowa: 10 kΩ.
Układ regulacji:
- Regulacja poziomu Volume: Potencjometr liniowy [A],
- Regulacja pasma środka: -6, 0, +6 dB,
- Regulacja pasma wysokiego: -6, 0, +6 dB,
- Filtr górno-przepustowy [Low Cut]: Ust. neutralne, 80 Hz, 100 Hz,
- Regulacja Acoustic Space: Charakterystyka płaska, -2, -4 dB.
Zabezpieczenia:
- Ekranowanie elektromagnetyczne [przed zakłóceniami radiowymi],
- Układ anty-przepięciowy,
- Zabezpieczenie przed przegrzaniem,
- Włącznik/wyłącznik transjentów,
- Filtr subdźwiękowy,
- Bezpiecznik napięcia.
Budowa:
- Szerokość: 250 mm,
- Głębokość: 299 mm,
- Wysokość: 384 mm,
- Waga: 10,07 kg
Polska gwarancja dystrybutora: 2 lata + 1 rok po rejestracji
CENA ZA PARĘ