Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Prawo i etyka w zawodzie dziennikarza

19-01-2012, 15:01
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 35.70 zł     
Użytkownik BestselleryPL
numer aukcji: 1998859533
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 8   
Koniec: 14-01-2012 01:10:30
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Przedmiotem aukcji jest:

Prawo i etyka w zawodzie dziennikarza

Izabela Dobosz

Dane:
  • ISBN:[zasłonięte]978-8326-867-6
  • liczba stron: 184
  • okładka: miękka
  • wydawnictwo: Wolters Kluwer
  • wymiary: 145 x 205 mm
  • Rok wydania: 2008
  • Stan produktu: nowy, nieużywany



  • Opis książki:
    Monografia stanowi wyczerpujące opracowanie problematyki prawnych i etycznych ram zawodu dziennikarskiego. Wolność słowa gwarantowana w Konstytucji jest ograniczana przez liczne bariery prawne oraz etyczne. Bariery prawne są wyrazem obowiązującej doktryny prasowej. Bariery etyczne mają natomiast najczęściej charakter samoregulacji przyjmowanych bądź przez samych dziennikarzy w postaci kodeksów obyczajowych, bądź przez środowiska wydawców i nadawców, związki zawodowe oraz stowarzyszenia twórcze. Jedne i drugie wpływają na kondycję zawodu dziennikarza, jego pozycję w instytucjach medialnych i społeczeństwie.

    Wykaz skrótów
    Akty prawne
    Czasopisma
    Inne
    Wstęp
    Rozdział I
    Prawa i obowiązki dziennikarzy
    1. Prawa dziennikarzy
    1.1. Dziennikarskie prawo do informacji
    1.1.1. Dostęp prasy do informacji
    1.1.2 Tryb .udostępniania prasie informacji
    1.1.3. Zakres przedmiotowy udzielanych informacji
    1.1.4. Środki prawne w razie odmowy udzielenia prasie informacji
    1.1.5. Zakazy publikacji udostępnionych informacji
    1.2. Dziennikarskie prawo do sprawozdawczości
    1.3. Dziennikarskie prawo do krytyki
    1.4. Pozostałe prawa dziennikarskie
    2. Obowiązki dziennikarzy
    2.1. Obowiązek głoszenia prawdy
    2.2. Służba społeczeństwu i państwu. Przestrzeganie linii programowej
    2.3. Przestrzeganie szczególnej staranności i rzetelności
    2.4. Obowiązek ochrony cudzych dóbr osobistych
    2.5. Ochrona informatorów
    2.6. Obowiązek dbałości o poprawność języka i unikanie używania wulgaryzmów
    2.7. Obowiązki wynikające z działalności reklamowej
    2.8. Obowiązek przestrzegania tajemnicy zawodowej
    Rozdział II
    Odpowiedzialność prawna dziennikarzy i prasy
    1. Odpowiedzialność cywilna za naruszenie dóbr osobistych
    1.1. Pojęcie dobra osobistego w prawie cywilnym
    1.2. Sfera życia prywatnego
    1.3. Cześć i jej ochrona na tle prawa prasowego
    1.4. Podmioty odpowiedzialne
    1.5. Roszczenia
    2. Odpowiedzialność karna
    2.1. Odpowiedzialność za zniesławienie i znieważenie
    2.2. Przestępstwa prasowe
    2.2.1. Przestępstwa popełnione w treści materiału prasowego
    2.2.2. Przestępstwa porządkowo-prasowe
    2.2.3. Właściwość miejscowa i rzeczowa
    2.2.4. Odszkodowanie, odesłanie do sądu dziennikarskiego
    Rozdział III
    Sprostowania i odpowiedzi
    1. Dwa reżimy prawne
    2. Instytucja sprostowania w polskim prawie w latach 1[zasłonięte]918-20
    3. Sprostowania i odpowiedzi w prawie prasowym z 1984 r.
    3.1. Obowiązujące uregulowanie prawne
    3.2. Treść sprostowania i odpowiedzi
    3.3. Forma i sposób publikowania sprostowania i odpowiedzi
    3.4. Praktyczne zastosowanie instytucji sprostowania
    Rozdział IV
    Etyka dziennikarska
    1. Etyka dziennikarska
    2. Uregulowania międzynarodowe
    3. Dziennikarskie kodeksy etyczne
    4. Kodeksy obyczajowe polskich stowarzyszeń dziennikarskich
    4.1. Stowarzyszenia dziennikarskie w powojennej Polsce
    4.1.1. Stowarzyszenie Dziennikarzy Polskich
    4.1.2. Stowarzyszenie Dziennikarzy Rzeczpospolitej Polskiej
    4.1.3. Sądownictwo dziennikarskie
    4.1.4. Katolickie Stowarzyszenie Dziennikarzy
    4.2. Porównanie zasad deontologii dziennikarskiej zawartych w kodeksach obyczajowych polskich stowarzyszeń dziennikarskich
    4.2.1. Kodeks Etyki Dziennikarskiej SDP
    4.2.2. Dziennikarski Kodeks Obyczajowy SD RP
    4.2.3. Podobieństwa i rozbieżności występujące w analizowanych kodeksach
    5. Pozastowarzyszeniowe unormowania zasad etyki zawodowej w Polsce
    1. Karta Etyczna Mediów
    2. Dziennikarski Kodeks Obyczajowy Konferencji Mediów Polskich
    3. Zasady Etyczne Dziennikarstwa w Telewizji Publicznej
    4. Zasady postępowania dziennikarzy TVP SA w okresie kampanii wyborczej i w czasie wyborów
    5. Zasady etyki zawodowej w Polskim Radiu SA
    6. Kodeks Dobrych Praktyk Wydawców Prasy
    Bibliografia
    Książki
    Artykuły z czasopism i rozdziały prac zbiorowych
    Glosy

    Zobacz nasze pozostałe aukcje

    Dodaj nas do ulubionych sprzedawców

    Zapraszamy serdecznie.