Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

PRACA SOCJALNA Dziecko Osierocone w Rodzinie MOPS

28-02-2012, 15:52
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 49.99 zł     
Użytkownik paralala
numer aukcji: 2071554063
Miejscowość Toruń
Wyświetleń: 10   
Koniec: 31-01-2012 15:58:36

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2004
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha






e-księgarnia antykwariat
PARALALA

tel.+48 [zasłonięte]692520
[zasłonięte]@poczta.onet.pl







KATEGORIE - kliknij i wybierz:







47 1020 [zasłonięte] 5[zasłonięte]0110002 [zasłonięte] 002439


57 1140 [zasłonięte] 2[zasłonięte]0040002 [zasłonięte] 609236

tytułem: nick i nr aukcji






________P O C Z T A
_______


I. PRZEDPŁATA NA KONTO:

*1 książka - priorytet 10,00 zł
*2 książki - priorytet 11zł
*3 i więcej - priorytet GRATIS !

II. PRZESYŁKA POBRANIOWA (przy odbiorze):

* 1 książka - priorytet - 15,50 zł
* 2 książki
- ekonomiczna - 14,00 zł
- priorytet - 17,00 zł
*3 książki i więcej
- ekonomiczna - 16,00 zł
- priorytet - 19,00 zł


____K U R I E R (DPD)____

I. PRZEDPŁATA NA KONTO:

*1 - 3 książek - 18 zł
*3 - 10 książek - 22 zł
*

II. PRZESYŁKA POBRANIOWA (przy odbiorze):

* 1- 3 książek 28,00 zł
* 3- 10 książek 28,00 zł *








PRACA SOCJALNA
ASPEKTY HUMANISTYCZNE I PEDAGOGICZNE


Autor: ANDRZEJ OLUBIŃSKI
263 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2004

   
Niniejsze opracowanie jest głównie wynikiem moich ostatnich studiów oraz badań odnoszących się do szeroko pojętej pracy socjalno-wychowawczej. Jako pedagog społeczny, a zwłaszcza wrażliwy na krzywdę oraz niesprawiedliwość społeczną człowiek, starałem się zawrzeć w nim przesłanie, iż wszyscy ludzie mają prawo do godnego i szczęśliwego życia, choć niestety nie wszystkim - z wielu często niezależnych od nich powodów - los dał taką szansę. Dlatego też elementarną powinnością tych, którym życie ułożyło się lepiej, jest przekazać odrobinę tego szczęścia właśnie tym, którzy go nie zaznali lub utracili. Tak zatem dzielenie się własnym powodzeniem oraz dobrostanem z innymi zarówno w wymiarze duchowym, jak również materialnym - to nie tylko powinność czy obowiązek wynikający z norm moralnych czy siedmiu przykazań; ale to w wymiarze pełnego ludzkiego rozwoju, naturalny odruch, naturalna potrzeba będąca właśnie jego świadectwem.
Solidarność, wsparcie społeczne, pomoc w sytuacjach trudnych czy postawa opiekuńcza wobec bliskich, sąsiadów czy innych osób, były -jak się wydaje, obok procesów dezintegracji oraz konfliktów - podstawowym rodzajem zachowań społecznych od początku istnienia ludzkości. Naturalnym ich sensem i celem było dążenie do zachowania gatunku, zwłaszcza w sytuacji zagrożenia jego istnienia ze strony silniejszej oraz bardziej bezwzględnej przyrody. Jednak z czasem w miarę zdobywania przez człowieka przewagi nad siłami przyrody, wydaje się, jakby ów naturalny odruch wzajemnej pomocy gdzieś został zredukowany lub nawet zagubiony. Coraz więcej ludzi, w coraz większym stopniu zastępuje postawy prospołeczne, postawami egocentrycznymi, sądząc, iż mając komputery, samochody czy zwłaszcza pieniądze, każdą pomoc mogą sobie kupić.

Spis treści

Wstęp
Część teoretyczna

Rozdział I. Praca socjalna - istota i sens
1.1. W kierunku profesjonalizacji
1.2. Praca socjalna na świecie - ujęcia definicyjne
1.3. Tradycje i specyfika pracy socjalnej w Polsce
1.4. Elementarne cele i zadania pracy socjalnej
1.5. Założenia i funkcje, cechy charakterystyczne i podstawowe zasady pracy socjalnej
Podsumowanie
Literatura

Rozdział II. Praca socjalna jako zawód i profesja
2.1. Właściwości oraz cechy roli społeczno-zawodowej
2.2. Ogólna charakterystyka zawodu pracownika socjalnego
2.3. Aktywność zawodowa pracowników w świetle wyników niektórych badań
2.4. Osobowość pracownika socjalnego jako źródło jego zawodowych osiągnięć lub porażek Badania nad osobowością pracownika socjalnego
2.5. Praca socjalna a problemy etyki zawodowej
O potrzebie posiadania oraz realizowania wartości
Elementarne standardy postępowania etycznego a problem kodeksu etycznego pracownika socjalnego
Dylematy etyczne w pracy socjalnej w świetle wybranych badań
Podsumowanie
Literatura

Rozdział III. Wiedza oraz postawa kreatywna jako czynniki efektywnej praktyki w pracy socjalnej
3.1. Wiedza jako wyznacznik roli zawodowej
3.2. Problem wiedzy i wartości
3.3. Rodzaje, charakter i kryteria stosowanej wiedzy
3.4. Szczególne znaczenie wiedzy o naturze ludzkiej
3.5. Struktura wiedzy założonej oraz znaczenie wiedzy niekompletnej
3.6. Wiedza a ukryte obszary pracy socjalnej
Uwagi wstępne
W kierunku poszukiwań etnometodologicznych
Współczynnik humanistyczny a ukryte wymiary badań w obszarze pracy socjalnej
Wiedza i wartości a ukryty charakter praktyki pracy socjalnej
Znaczenie wiedzy fragmentarycznej i hipotetycznej
Praca socj alna a wiedza o charakterze implicite oraz explicite
3.7. O kreatywnych aspektach pracy socjalnej
Uwagi wstępne
Złożony charakter przedmiotu
Humanistyczny kształt pracy socjalnej
Praca socjalna i jej kreatywny wymiar (jako sztuki)
Sztuka jako korelat naukowego charakteru pracy socjalnej
Antropocentryczny sens sztuki w pracy socjalnej
Znaczenie literatury pięknej
Podsumowanie
Literatura

Rozdział IV. Miejsce pracy socjalno-opiekuńczej w systemie nauko wychowaniu
4.1. Interdyscyplinarny charakter pomocy społecznej
4.2. O pedagogicznych aspektach pracy socjalnej
Uwagi wstępne
Praca socjalna jako swoisty stosunek wychowawczo-opiekuńczy
4.3. Praca socjalna w ujęciu pedagogiki społecznej
Pedagogika społeczna jako teoria wychowawczej funkcji pracy socjalnej
Praca socjalna jako pomoc wspierająca rozwój
Praca socjalno-wychowawcza jako przetwarzanie środowiska siłami społecznymi
Krytyczno-demaskatorska funkcja pracy socjalno-wychowawczej
Specyfika podejścia holistyczno-indukcyjnego
Podsumowanie
Literatura

Rozdział V. Praca socjalna jako uruchamianie sił społecznych środowiska wychowawczego
5.1. Siły społeczne - geneza i problemy definicyjne
5.2. Siły społeczne - problemy ontologiczne
5.3. Siły społeczne a pedagogiczny sens środowiska wychowawczego
5.4. W poszukiwaniu zasad aktywizacji sił społecznych w środowisku
5.5. Główne założenia wzmacniania sił w pracy socjalnej
5.6. Zarys autorskiej koncepcji aktywizacji środowiska wychowawczego w oparciu o jego siły
Podsumowanie
Literatura

Rozdział VI. Socjalno-wychowawcze problemy przemocy nad dzieckiem oraz sieroctwa społecznego w rodzinach okresu transformacji
6.1. Przemoc w społeczeństwie przemocy
6.2. Charakter i wychowanie w autorytarnym społeczeństwie
6.3. Problem przemocy wobec dziecka w rodzinie
Wybrane koncepcje wyjaśniające rodzinną przemoc wobec dziecka
Przewidywanie przemocy rodzinnej
Możliwości zapobiegania stosowaniu przemocy wobec dziecka w rodzinie
6.4. Problem sieroctwa społecznego w rodzinie (dysfunkcjonalnej)
Uwagi wstępne
Kontrowersje wobec pojęcia "dysfunkcja środowiska rodzinnego"
Dzieci "osierocone" w rodzinie (niektóre skutki)
6.5. Pomoc socjalna rodzinom dysfunkcjonalnym
Podsumowanie
Literatura
Egzemplifikacje empiryczne

Rozdział VII. Formy aktywności zawodowej pracowników socjalnych w typowych środowiskach wychowawczych
7.1. Podstawy metodologiczne badań własnych
Cele, problematyka, hipotezy
Metody, techniki, narzędzia badań
Organizacja badań oraz ogólna charakterystyka terenu i badanych populacji
7.2. Realizacja funkcji i zadań socjalnych
Przykład MOPS w dużych miastach
Przykład GOPS
Realizacja zadań w świetle wyników badań sondażowych
7.3. Praca socjalna w świetle opinii klientów
Uwagi wstępne
Wrażenia z pierwszych kontaktów
Podopieczni o istocie pracy socjalnej
Ocena przydatności wybranych form pomocy
7.4. Motywy wyboru zawodu pracownika socjalnego oraz identyfikacja z nim
Uwagi wstępne
Uzasadnienia motywów wyboru zawodu
Identyfikacja z pełnioną rolą zawodową
Podsumowanie
Literatura

Rozdział VIII. Praca socjalno-wychowawcza pielęgniarek w świetle opinii hospitalizowanych pacjentów (na przykładzie szpitala w małym mieście)
8.1. Spoleczno-pedagogiczna problematyka opieki
pielęgniarskiej
W kierunku tradycji
Istota, cel oraz sens zawodu pielęgniarki
Wzory osobowe pielęgniarstwa
Elementarne funkcje oraz zadania roli zawodowej pielęgniarki
Praca pielęgniarek w świetle wybranych badań
8.2. Podstawy metodologiczne badań własnych
Przedmiot, problematyka, hipotezy, zmienne i wskaźniki
Metodyka przeprowadzonych badań
Charakterystyka objętej badaniami zbiorowości
8.3. Praca pielęgniarek w świetle wyników badań własnych
Zaufanie ze strony pacjentów
Ocena predyspozycji osobowych oraz umiejętności zawodowych
Wybrane opinie o postawach socj alno-wychowawczych
Wskaźniki oceny globalnej
Podsumowanie
Literatura
Zakończenie
Bibliografia