Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Praca korekcyjno wyrównawcza Nauczanie poczatkowe

19-01-2012, 14:07
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 25 zł     
Użytkownik Askeladden
numer aukcji: 2033609859
Miejscowość Kraków
Wyświetleń: 7   
Koniec: 12-01-2012 20:18:22

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Dostawa i płatność

    Płatność z góry
    • Przelew bankowy
    • List polecony ekonomiczny                    5,10 zł

    • List polecony priorytetowy                      6,20 zł




                    Wsłęp
      Idea pracy korekcyjno-wyrównawczej ściśle się wiąże a reformą sy­stemu oświaty i wychowania. Oczekuje się bowiem, że w ten sposób zo­stanie rozwiązany problem zapobiegania trudnościom i niepowodzeniom szkolnym dzieci o opóźnionym lub nieharmonijnym rozwoju psychoru­chowym.
      W literaturze psychologicznej i pedagogicznej w celu określenia działań zmierzających do rozwiązania problemu istniejących lub po­tencjalnych trudności i niepowodzeń szkolnych dzieci stosuje się na­stępujące terminy: reedukacja, praca reedukacyjne—korekcyjna, praca korekcyjne-wyrównawcza, a takśe praca dydaktyezno-wyrównawcza. Powo­dem.tych rozróżnień są, naszym zdaniem, proporcje i sposób złożenia elementów terapii psychologicznej i pedagogicznej. Jeżeli punktem centralnym staje się sfera umiejętności- szczególnie w zakresie czy­tania i pisania, tu boyfiem najostrzej występują konsekwencje niefcar-monijnego rozwoju - stosuje się termin reedukacja. Natomiast pozo­stałych określeń używa się wtedy, gdy celem nadrzędnym jest problem stymulacji i korekcji zaburzonych sfer poznawczych i emocjonalno--społecznych.
      1 tytule zaakcentowałyśmyf że opracowanie to stanowi próbę połą­czenia tych stanowisk. Jesteśmy bowiem przekonane, że jeżeli dziecko robi postępy w nauce, to rozwija się również pod względem emocjonal-no-społecznymt ponieważ funkcjonuje ono jako zintegrowana jednostka. Jest to tym istotniejsze, że nauka obok zabawy stanowi podstawową formę aktywności dzieci w wieku szkolnym.
      W obowiązujących zarządzeniach Ministerstwa Oświaty i Wychowania, które normują stronę forjcalną tych działań, stosowany jest termin praca dydaktyczno-wyrówn&wcza. Jest to odbiciem tendencji do akcen­towania zarówno terapii pedagogicznej, jak i psychologicznej.

                    Tytuł: PRACA
      KOREKCYJNO-WYRÓWNAWCZA Z DZIEĆMI W MŁODSZYM WIEKU
      SZKOLNYM
      (skrypt dla studentów III i IV roku psychologii oraz lii roku nauczania początkowego studiów stacjonarnych i zaocznych)

                    Autor: Edyta Gruszczyk, Danuta Kołodziej

                    Wydawnictwo i rok wydania: Katowice 1980

                    Stan: +db przytarcia okladki, podpis na 1 stronie

                    Oprawa:  miekka

                    Ilość stron: 218 str.

                    Format: 17x24 cm

                    Ilustracje: ----

                    Spis treści: 

      - Spis treści
      IP ...... ...... ............ .5
      Psychologiczne i pedagogiczne uwarunkowania pracy korekcyjno-wyrównawczej . 9
      Wychowanie rozwijające jako podstawa pracy korekcyjno-wyrównawczej . 9
      Funkcjonowanie dzieci w typowych sytuacjach szkolnych oraz źródła nie­
      których trudności i niepowodzeń szkolnych 26
      Wybrane poglądy na genezę i istotę zaburzeń rozwoju dziecka jako na
      przyczyny trudności i niepowodzeń szkolnych 35
      Pojęcie pracy korekcyjno-wyrównawczej 41
      Zasady prowadzenia pracy korekcyjno-wyrównawczej 51
      Zasady rządzące układem interpersonalnym dorosły —- dziecko .... 51
      Zasady regulujące korektę i ćwiczenie procesów poznawczych w zakresie
      stwierdzonych niedoborów rozwojowych 58
      Zasady regulujące proces wyrównywania braków w wiadomościach i w
      umiejętnościach szkolnych -. 62
      Metody stosowane w pracy korekcyjno-wyrównawczej . 64
      Pojęcie i istota metody . 64
      Zastosowanie metod czynnościowych w pracy korekcyjno-wyrównawczej 66
      Formy organizacyjne w pracy korekcyjno-wyrównawczej 73
      Sposoby konstruowania programu pracy korekcyjno-wyrównawczej 77
      Praca korekcyjno-wyrównawcza z dziećmi mającymi trudności i niepowodzenia
      w nabywaniu umiejętności czytania i pisania .; . 82
      Przyczyny i objawy trudności oraz niepowodzeń w nabywaniu umiejętnoś­
      ci czytania i pisania 82
      Przydatność metod nauki czytania i pisania do pracy korekcyjno-wyrów-
      - nawczej 86
      Zastosowanie metody fonetycznej analityczno-syntetycznej w pracy ko­
      rekcyjno-wyrównawczej . . i . i . . . . ... ... ... . . . . . . . . 89
      Wykorzystanie typowych pomocy dydaktycznych w pracy korekcyjno-wy­
      równawczej w nabywaniu umiejętności czytania i pisania 104
      Praca korekcyjno-wyrównawcza z dziećmi majgcymi trudności i niepowodzenia
      w uczeniu się matematyki w młodszym wieku szkolnym . 104
      Trudności i niepowodzenia w młodszym wieku szkolnym w zakresie ucze­
      nia się matematyki ; . . . . ....... . . .. . . . . . ... 107
      Ogólne prawidłowości kształtowania wiedzy i umiejętności matematycznych
      dzieci 113
      Czynnościowe kształtowanie wiedzy i umiejętności matematycznych w pra­
      cy korekcyjno-wyrównawczej .... i ...... e . 133
      161
      H, Nartowska: Zestawienie charokterystycznych objawów zaburzeń i za­
      biegów wyrównawczych ................ B - -- ^ ^ - ^
      H, Meterowa: O przygotowaniu dziecka do nauki czytania (rozwijania fun­
      kcji analizatora słuchowego) ......1 ........
      Kartka ńr 36 z elementarza H. Meterowej: Nauczę się czytać. Podręcznik
      dla kS. I oraz komentarz metodyczny .
      Z. Krygiowska, H. Moroz: Projekt (uproszczony) programu nauczania ma­
      tematyki w klasach !—IV
      Bibliografia



      Strona o mnie

      Moje aukcje (książki o zbliżonej tematyce. Kliknij.)


      Uwaga! Na zdjęciach wokół liter możliwe charakterystyczne zniekształcenia - wynikają z konieczności kompresji zdjęć. W rzeczywistości zniekształcenia nie występują. Możliwe też błędy w opisie - z powodu niedoskonałości odczytu OCR, za co przepraszam.