Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

POSTMODERNIZM SZTUKA MUZYKA Barth Zorn ENO Warhol

24-01-2012, 5:38
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 48 zł     
Użytkownik paralala
numer aukcji: 2041481808
Miejscowość Toruń
Wyświetleń: 6   
Koniec: 16-01-2012 16:11:58
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha



e-księgarnia antykwariat
PARALALA

tel.+48 [zasłonięte]692520
[zasłonięte]@poczta.onet.pl





KATEGORIE - kliknij i wybierz:





47 1020 [zasłonięte] 5[zasłonięte]0110002 [zasłonięte] 002439


57 1140 [zasłonięte] 2[zasłonięte]0040002 [zasłonięte] 609236

tytułem: nick i nr aukcji




________P O C Z T A
_______


I. PRZEDPŁATA NA KONTO:

*1 książka - priorytet 10,00 zł
*2 książki - priorytet 11zł
*3 i więcej - priorytet GRATIS !

II. PRZESYŁKA POBRANIOWA (przy odbiorze):

* 1 książka - priorytet - 15,50 zł
* 2 książki
- ekonomiczna - 14,00 zł
- priorytet - 17,00 zł
*3 książki i więcej
- ekonomiczna - 16,00 zł
- priorytet - 19,00 zł

____K U R I E R (DPD)____
I. PRZEDPŁATA NA KONTO:

*1 - 3 książek - 18 zł
*3 - 10 książek - 22 zł
*

II. PRZESYŁKA POBRANIOWA (przy odbiorze):

* 1- 3 książek 28,00 zł
* 3- 10 książek 28,00 zł *


 

The Ultimate Expressiveness in Literature and Other Arts: From the Post-Romantic to the Postmodernist

Dariusz Pestka

rok: 2008

stron: 324



_____________________________OPIS______________________________________

Celem niniejszej pozycji jest udowodnienie tezy, iż współczesna nam kondycja ponowoczesności stanowi osobliwy amalgamat konwencji i technik należących do uprzednich epok historyczno-kulturowych, przede wszystkim romantyzmu i różnych odmian pro-romantyzmu, włączając transcendentalizm, symbolizm i impresjonizm, jak i modernizm wraz z towarzyszącymi temu w sensie chronologicznym prądami artystycznymi, takimi jak: ekspresjonizm, surrealizm czy dadaizm.

Autor proponuje czytelnikowi bardzo szerokie spojrzenie na swoistą „walkę o znaczenie”, o widniejące w tytule pracy „ostateczne wyrażanie” (ultimate expressiveness) w dyskursie wywodzącym się z kultury europejskiej podczas ostatnich dwóch stuleci. Jest to pierwsza praca w Polsce, ujmująca zagadnienie wyrazu artystycznego tak szeroko i wielowątkowo.
__________________________________________________________________________

TABLE OF CONTENTS - SPIS TREŚCI

Preface                                                                                                6

Romanticism and Post-Romanticism                                             15

1.  The Romantic Heritage and the Concept of the Post-Romantic in Literature andMusic                                                                       16

2.  The Rocky Waste Land in the Early 1970s Progressive Lyrics           48

 3- The Brave New Post-Victorians and the Timidity of Old Prog-Rockers                                                                                         65

4.  The End Is the Beginning: Construction Engenders Transgression. The Myths of Quest and Nature in the Works of
the Transcendentalists, the Beats and Hippies                                84

Within and without Modernism                                                     107

5.  Symbolism and (vs.) Impressionism: Literature, Music and the Visual Arts  108

6.  The Ultimate Expressiveness in Modernity and Expressionism      127

7.  Charles Ives: From Passion to Artifice                                            146

8.  From the Quantum Theory to the Prog-Rocking Modernism         158

 Postmodernism and Post-Modernism                                          171

9.  Postmodernist Literature: the End of the Road or New Possibilities?                                                                                 172

10. The Po-Mo Land of Pornographic Confusion: From Obscenity to Iconoclastic Smugness to Neurosis                                               185

11.  Popular Music Theories And Journalism Since 1969: Musicians' Subversive Rejoinder to Post-Marxist Postmodernism                    198

12. John Zorn's Grand Guignol-Styled Jewish Downtown Jazz             215

13.  On Domesticated Cocks' Plucked Feathers: Cock-Sure Arrogance
vs. Hen-Pecking, Militant Self-Assertiveness                                   227

Postmodernist Romanticism and Modernism                            248

14.  Modernist and Postmodernist Minimalism: Negotiations with
the Past And Playing with the Multifarious Present                       249

15.  The Romantic and Modernist Traces in the Age of Postmodernity. Wearing Different Masks of Negative Presence                                     273

Conclusion: Mapping the Literary within and without
Literature                                                                                 294

Bibliography                                                                              308

Streszczenie                                                                                321