Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

POMPA OLEJU NISSAN NAVARA D40 PATHFINDER 2,5 DCI

21-07-2015, 0:22
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 700 zł     
Użytkownik prsserwis
numer aukcji: 5521225418
Miejscowość Kazimierz Dolny
Wyświetleń: 9   
Koniec: 21-07-2015 00:01:40

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Waga (z opakowaniem): 2.00 [kg]
Producent części: Inny
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Pon.-Pią.: 9:00-17:00
Sob.: 9:00-13:00
biuro:
+48 [zasłonięte] 092 150
księgowość, faktury:
+48 [zasłonięte] 746 694
mechanik:
+48 [zasłonięte] 502 520
ul. Puławska 106 A
24-120 Kazimierz Dolny
Polska/Poland
Kurier przedpłata - 20zł
Kurier pobranie - 20zł
Paczka przedpłata - 19zł
Paczka 24h pobranie - 19

NOWA POMPA OLEJU  OD 2005r.-   COMMON RAIL DIESEL                                      CENA:700ZŁ BRUTTO                                                                                                          NISSAN NAVARA D40 2,5 DCI                                                                                              NISSAN PATHFINDER R51 2,5DCI                                                                                                NISSAN CABSTAR 2,5DCI                                                                                                          RENAULT MAXITY 2,5DCI                                                                                                                OPIS PRODUKTU: Cechy wizualne pompy jednoznacznie odzwierciedlają zamieszczone zdjęcia. Parametry i dane znajdziesz na naszej stronie                                                          Pompa oleju w YD25 jest najważniejszym ogniwem gwarantującym bezawaryjność powyższej jednostki napędowej. Zależy od niej nie tylko zmniejszenie tarcia między powierzchniowego lecz również chłodzenie niektórych podzespołów. Tłoki w tym silniku są najczulszymi elementami- bez odpowiedniego ciśnienia oleju, które generuje pompa nie ma odpowiedniego chłodzenia tłoków a co za tym idzie olej nie zapobiega ich puchnięciu w cylindrach. Układ rozrządu jest także ściśle powiązany z pompą oleju- zależy od niej prawidłowa praca napinaczy, a w konsekwencji trwałość całego zespołu rozrządu. Zjawisko kawitacji /nagłej zmiany cieczy w gaz/ a w jej wyniku destrukcja panewek jest również ściśle powiązane z wydajnością pompy.Można by tu wymienić jeszcze kilka czułych punktów, na które ma wpływ prawidłowa praca pompy oleju jednak należy podkreślić, że producent w 2005r.dokonał modernizacji pompy i przeprowadził zmiany mające na celu udoskonalenie produktu, ale niestety i tak nie ustrzegł się jej awaryjności.                            Produkt, który my oferujemy spełnia wszystkie kryteria w tym kryterium bezawaryjności. Nasze testy tzn. testy naszych klientów dowodzą, iż po zamontowaniu naszej pompy z manometrem pomiary wychodzą prawidłowo i bardzo na korzyść naszej pompy (charakterystykę znajdziesz na naszej stronie w dziale: serwis w zbiorze: pliki).Masz problem z prawidłowym ciśnieniem oleju dzwoń.                         PYTAJ: UNIKNIESZ PROBLEMÓW 501 [zasłonięte] 150 /9-18h/  Ważna jest również okresowa wymiana oleju co 10-15tys.km- powinna być wykonywana na zimnym silniku (przy gorącym istnieje ryzyko pęknięcia głowicy)

prsserwis: ZAJMUJEMY SIĘ KOMPLEKSOWO SILNIKIEM YD25.                                             W NASZYM MAGAZYNIE POSIADAMY WSZYSTKIE CZĘŚCI SILNIKOWE NOWE I UŻYWANE DO YD25. Nasza działalność ogranicza się tylko do modelu silnika Nissana YD25. Mamy w swojej ofercie nowe i używane części do YD25. Specjalizujemy się w naprawach, sprzedaży części i pomocy technicznej w zakresie YD25.                                                                                      YD25 posiada dość nieprzeciętną historię produkcji, która sięga od 1998 do 2014 roku i wiąże się z ciągłą ewolucją modelu na bazie pierwowzoru z '98 r. Proces szesnastu lat fabrykacji ukazuje, że cykl zmian tego typu silnika jest koniecznością dyktowaną przez mechanizmy rynku. Wszelkie wprowadzone modyfikacje mają uzasadnione, praktyczne i funkcjonalne zastosowanie. Metody, którymi posługuje się PRSserwis mają na celu efektywne łagodzenie konsekwencji związanych z problematycznością silnika i profilaktyką narzucaną przez producenta, co finalnie skutkuje zmniejszeniem kosztów naprawy i eksploatacji. Reasumując: PRSserwis stara się pomóc w łagodzeniu skutków awarii silnika YD25. Należy jednak pamiętać,że od nas samych użytkowników zależy jaką profilaktykę podejmiemy by zapobiec awarii.

CENA NIE DOTYCZY USŁUGI

prsserwis

W modelach produkowanych w latach od 1998 do 2004 i przebiegach aut ponad 100 000 km pojawiają się w obrębie panewek korbowodowych pierwsze symptomy zjawiska kawitacji (zdjęcie nr 1), czyli nagłej zmiany ciśnienia cieczy (oleju) i jej gwałtownej zamiany w gaz. Konsekwencją tego zjawiska jest powolna destrukcja panewek na trzecim i czwartym korbowodzie, skutkiem czego z kolei jest zatarcie całego silnika na panewkach (zdjęcie nr 2) przy jednoczesnym uszkodzeniu pompy oleju.

 W pompie oleju obudowa aluminiowa współpracuje z trybem, który pod wpływem obrotów wału generuje ciśnienie oleju. Kawitacja panewek ma tu jeszcze dodatkowy skutek uboczny: w układzie smarowania pojawiają się cząsteczki metalu i uszkadzają aluminiową powierzchnię pompy (fot. 3), co w konsekwencji skutkuje jej stopniowym zacieraniem. Nieprawidłowa wydajność pompy oleju prowadzi do dalszych konsekwencji jako, że układ smarowania ma za zadanie zmniejszenie tarcia międzypowierzchniowego współpracujących ze sobą elementów i chłodzenie niektórych podzespołów.

Tłok nieodpowiednio schładzany przez układ smarowania puchnie, zwiększa swoje wymiary i stwarza przeciwwagę wałowi korbowemu , skutkiem czego następuje urwanie wału (fot. 4). Najczęściej dzieje się to na czwartym korbowodzie wału, gdzie jest najniższe cisnienie oleju- wręcz niedobór (fot. 5) tj. trzykrotnie niższe niż na pierwszej panewce głównej. Ma tu miejsce zła konstrukcja kanałów dystrybuujących olej w obrębie bloku i wału. Po 2004 roku nastąpiła wymiana przez producenta tłoków i korbowodów na bardziej wytrzymałe na zmianę temperatur.

Z moich doświadczeń wynika, że newralgicznym punktem całego silnika YD25 jest chłodnica oleju (fot. 6) ulokowana pod podstawą filtra oleju. Myślę, że jest ona małoefektywna w porównaniu z innymi markami aut o podobnych parametrach , w których jest ona ulokowana na zewnątrz, a nie na silniku. Również wkład filtra oleju przy zaleceniach producenta co do wymian oleju co 25 000km powinien być wydajniejszy w tym typie silnika. Jednak Nissan wcale nie jest tu wyjątkiem, ponieważ u konkurencji w branży producentów aut o podobnych parametrach można też taką tendencję zaobserwować.

W 2004 roku konstruktorzy wprowadzili wydajniejszą pompę oleju i ta zmiana zapoczątkowała dłuższe przebiegi w autach, a po 2010r. praktycznie bezawaryjny układ smarowania.
Układ rozrządu w następstwie problemowego układu smarowania nie ustrzegł się także awaryjności. Najczęstszą wadą jest tu nadmierne rozciąganie się łańcuchów, jednak następuje to w autach,w których użytkownik wymienia olej co 25tys.kilometrów. Olej po takich przebiegach jest za gęsty by mógł prawidłowo współpracować z napinaczami rozrządu, zaś gęsty olej zwiększa ciśnienie i generuje większy nacisk napinacza na łańcuchy rozrządu. W 2008r. pod napinacz producent zaczął stosować podkładkę dławiącą (fot. 7) dostęp oleju do napinacza, ale awaryjność silnika wcale się nie zmniejszyła. W mojej opinii przyczyną tego jest za długi okres eksploatacji aut bez wymian oleju oraz mało wydajny filtr oleju.

Kolejną z wad silnika YD25 jest głowica cylindra do 2010r. wykonywana ze złych stopów aluminium, gdyż ulega awarii po przebiegach około 300tys.km
Korekta w silniku YD25 nastąpiła dopiero po 2010r.: zostały zmienione kolektory, odchudzone wałki rozrządu oraz dokonano niewielkich zmian w rozrządzie. Czas w tym wypadku oceni czy będzie lepiej. Jak dotychczas klienci nie mają na razie zastrzeżeń.
W silniku YD25 można się dopatrzeć jeszcze innych wad takich, jak: niska żywotność turbosprężarki (ze względu na niewydajny układ smarowania), kłopoty z układem paliwowym czy wysokie ceny części (eksploatacja), ale są to wady, które można spotkać także w innych modelach z tego segmentu rynku aut.

prsserwis

Zobacz nasze pozostałe aukcje:

KomentarzePanelealle

Strona "o mnie"Wszystkie aukcje

galerie przedmiotow na allegro