Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

POMIARY BADANIA LABORATORIUM SILNIKÓW SPALINOWYCH

19-01-2012, 21:29
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Aktualna cena: 30 zł     
Użytkownik Oxiplegatz
numer aukcji: 2034071916
Miejscowość Kraków
Wyświetleń: 10   
Koniec: 12-01-2012 20:20:47

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Dostawa i płatność

    Płatność z góry
    • Przelew bankowy
    • List polecony ekonomiczny                    5,10 zł

    • List polecony priorytetowy                      6,20 zł




                    Rozdział I
      PODSTAWOWE WIADOMOŚCI O BADANIU SILNIKÓW SAMOCHODOWYCH
      1.1 ♦ BADANIA LABORATORYJNE JAKO TYPOWA METODA BADAŃ SILNIKÓW
      Określenie właściwości eksploatacyjnych silnika spalinowego może być dokonane dwiema drogami* Pierwsza.polegająca na badaniach całego urzą­dzenia napędzanego określonym silnikiem* pozwala wnioskować o właściwo­ściach eksploatacyjnych silnika i jego przydatności w określonych wa­runkach pracy. Ha więc ona znaczenie przede wszystkim dla użytkownika i dla producenta.'Druga polega na tym, że wymontowany z pojazdu silnik poddany jest na stanowisku laboratoryjnym badaniom w szerokim zakresie obciążeń i prędkości obrotowych. Wyniki ujęte we wzory i wykresy pozwa­lają wykryć prawidłowości rządzące zjawiskami decydującymi o pracy sil­nika i jego osiągach* Badaniami tymi będą więc zainteresowane placów­ki naukowe zajmujące się zagadnieniami silników spalinowych oraz ośrod­ki badawczo-rozwojowe przy wytwórniach, pracujące nad udoskonaleniem, i rozwojem produkowanych silników*
      Prowadzenie dokładnych badań wymaga posiadania aparatury badawczej, oraz przyrządów pomiarowych, niekiedy specjalnie przeznaczonych do ba­dań laboratoryjnych silników spalinowych /np. hamulce dynamometryczne, zestawy do indykowania silników, przyrządy do pomiaru stopnia zadymie­nia spalin itd./.
      Zasadniczą zaletą badań laboratoryjnych jest możliwość modelowania różnych warunków pracy silnika, które wynikają z metodyki i celu pro­wadzenia badań* Cenną korzyścią jest również to, że każde doświadczenie można powtarzać dowolną ilość razy przy zachowaniu praktycznie identycz­nych warunków, co pozwala wyeliminować wpływ przypadkowych czynników na wyniki. Zastosowanie na stanowisku laboratoryjnym zwiększonych obciążeń daje np. możliwość skrócenia badań trwałości czy niezawodności pracy silnika podczas badań długotrwałych*

                    Tytuł: 

      POLITECHNIKA KRAKOWSKA
      im. Tadeusza Kościuszki

      POMIARY I BADANIA W LABORATORIUM
      SILNIKÓW SPALINOWYCH



                    Autor: 
      CZESŁAW KORDZIŃSKI, JANUSZ POGORZELSKI


                    Wydawnictwo i rok wydania: 
      KRAKÓW 1979
      SKRYPT DLA STUDENTÓW WYŻSZYCH SZKÓŁ TECHNICZNYCH
      590 egz.


                    Stan: +Db przytarcia i slady na okladce, zawartosc dobrze zachowana

                    Oprawa: miekka

                    Ilość stron i format: 269str.

                    17x24cm

                    Ilustracje: rys.

                    Spis treści: 
      SPIS TREŚCI
      Rozdział I. Podstawowe wiadomości o badaniu silników samochodo­wy cn •....««••«.*.....*•«*•«.•..««««.«.«.«.«....«»*
      Badania laboratoryjne jako typowa metoda badań silników ••••
      Charakterystyka badań z punktu widzenia celu ich przeprowa­
      dzania ..«*..«.....«..*..«.....«..««....«..•««««*.«««..«««••
      Zakresy badań jakości produkcji oraz badań kwalifikacyjnych
      Normalizacja badań silników
      Rozdział II. Warunki przeprowadzania badań silników spalinowych. 2.1. Wybór i przygotowanie silnika do badań •••••••••••••••••••**
      2.2; Sposoby oceny stanu technicznego silnika podczas badań .....
      2.3* Zasady przeprowadzania badań silników • ••••••
      2.3.1• Określenie programu badań
      •«•••.....
      2.3*2. Dokumentacja badań ••••••,
      2.3«3* Opracowanie sprawozdań z badań
      Rozdział III* Sposoby wyznaczania typowych charakterystyk silni­
      ków spalinowych ••••••••••••••••.••••••.•••• ••
      3.1. Rodzaje charakterystyk silników spalinowych •••••••.•••
      3*2. Charakterystyki prędkościowe ••.•••••.••••••••••••••.•••••••
      3.2.1* Charakterystyka prędkościowa regulatorowa •••••••••••
      i....*....••*.......<
      3.2.2* Charakterystyka biegu jałowego ••
      3.3. Charakterystyki obciążeniowe •••
      3*3*1• Charakterystyka obciążeniowa regulatorowa
      3.4. Charakterystyka uniwersalna /ogólna,warstwicowa/
      3*5* Ogólna charakterystyka porównawcza •••••••••••••••••
      3.6. Charakterystyki regulacyjne ••••••••••..••••••••••••• •
      Rozdział IV* Badanie procesu roboczego silnika •••••••••••••••••
      4.1. Badania rozruchu silnika ••••••••••••••••'........•........•*
      4.2* Pomiar sprawności napełnienia i współczynnika nadmiaru po­
      wietrza ••.•••••••• ••'••••••••••••••••• •••••••••••
      4.3. Badanie rozdziału mieszanki do poszczególnych cylindrów si­lnika ..««....*••«..*«*..«**•«*.«*«* • ••••.«•••*..<•«»«•*«•••• 4.4* Indykowanie silników spalinowych •••••••••••••••••••••••••••
      Q
      4.4.1; Rozwiązania konstrukcyjne indykatorów •••••••••••••••
      4*4*2. Zasady umieszczania przetwornika indykatora w głowicy
      badanego silnika •
      7 7
      8
      10 16
      18 18 21 23 23 24
      27
      29 29 30 37 40 42 47 48 56 59
      65 65
      66
      78 80 82
      94
      Literatura
      4,4.3* Uzyskiwanie wykresów indykatorowych i ich opracowanie
      4,4*4, Wzorcowanie wykresów indykatorowych
      4.5, Analiza chemiczna spalin
      *••«».*
      4*5.1. Cel przeprowadzania analizy chemicznej spalin
      4.5.2, Analizatory spalin
      ••••••••••I
      4.5.3. Pobieranie i przechowywanie próbek spalin
      4.6. Pomiar stopnia zadymienia spalin ••••••••••••••••
      4.6.1 • Wprowadzenie ••••••••••••••••••••••••••••...
      4.6.2. Metoda bezpośredniego pomiaru przejrzystości spalin.• 4.6.3* Metoda filtracyjna • •••••••'•..•....«••••••••*«••....•
      4.7. Pomiar temperatury części silnika ••••.••••••••••••••••••••»
      4.7.1. Pomiar temperatury części nieruchomych ••••••••••••••
      4.7.2, Pomiar temperatury części ruchomych •••••••••••••.•••
      4.8, Pomiar oporów mechanicznych silnika •••••••••••• ••••••
      Rozdział V. Aparatura do określania parametrów pracy silnika ...
      >*«,....•.«••••««..
      5.1. Pomiar momentu obrotowego i mocy silnika .,
      >«...*«»•••
      Nieniszczące metody pomiaru momentu
      Pomiar mocy silnika hamulcem dynamometrycznym
      Hamulce powietrzne
      Hamulce hydrauliczne /wodne/ ...

      5,1,5* Charakterystyka hamulców hydraulicznych ... 5.1.6, Hamulce elektryczne ...
      5.2. Pomiar prędkości obrotowej ••
      5*2,1. Pośzedni pomiar prędkości obrotowej ••
      i......
      . . I
      5.2.2, Bezpośredni pomiar prędkości obrotowej
      5.2.3* Pomiar zmiennej prędkości obrotowej • •
      5.3. Pomiar natężenia przepływu cieczy •••••••••••
      5.3.1* Pomiar zużycia paliwa ••••••••••••••••
      ...................i
      5.4. Pomiar natężenia przepływu gazów •
      5,5* Pomiar temperatury ••••••••••••••..•••••••..•.•.•.•.•.•.•.,.
      5.5.1* Termometry rozszerzalnościowe •••••••••••••••••
      5*5*2, Termometry mahometryczne
      Termometry termoelektryczne /termopary/ •••••••••••••
      Termometry oporowe ••••
      5.5.5* Dobór i zabudowa termometrów i czujników •
      i. • • . •
      Pomiar ciśnienia •••••••••••••••*•••••••••
      Urządzenia rejestrujące wyniki pomiarów
      Typowe wyposażenie hamowni oraz pomocnicze urządzenia i apa­
      ratura
      >.••........................
      >.,... * ■• •••«•<
      98 [zasłonięte] 109 109 [zasłonięte] 125 127 [zasłonięte] 128
      133 [zasłonięte] 136 137 140
      146 [zasłonięte] 147 151 [zasłonięte] 156 166 [zasłonięte] 178 179 [zasłonięte] 197 198 [zasłonięte] 209 215 [zasłonięte] 217 217 [zasłonięte] 225 227 232
      235
      Rozdział VI. Dokładność pomiarów w badaniach silników-spalinowych 240
      6.1* Metody przeprowadzania pomiarów M. ## 240
      6.2, Analiza dokładności pomiarów ................................ 241
      Obliczenie błędów przypadkowych pomiarów bezpośrednich 242
      Obliczenie błędów pomiarów pośrednich ,.... 246

      Interpolacja wyników pomiarów 247
      Redukcja wyników pomiarów do warunków normalnych .,•••••••••• 249
      Wzorcowanie przyrządów pomiarowych 256
      spalinowych
      Rozdział VII. Wymagania BHP w laboratoriach badawczych silników
      268
      •«.••..«.«.«.««.«..».«..«•••,,,,,«
      »«....*«.«««...«..«.«*...««*.«»

      "Moja strona" w Allegro

      Zobacz inne moje aukcje - SZUKAJ W PRZEDMIOTACH UŻYTKOWNIKA - szybkie wyszukiwanie podobnych tytułów




      Uwaga! Na zdjęciach wokół liter możliwe charakterystyczne zniekształcenia - wynik kompresji jpg. W rzeczywistości zniekształcenia nie występują. Możliwe też błędy literowe - z powodu niedoskonałości odczytu OCR, za co przepraszam i liczę na wyrozumiałość.