Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Polskie motocykle 1[zasłonięte]918 19 CWS sokół Niemen Shl

28-01-2012, 8:34
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 54 zł      Najwyzsza cena licytacji: 54 zł     
Użytkownik julka74
numer aukcji: 2027582646
Miejscowość Katowice
Kupiono sztuk: 1    Zostało sztuk: 1    Licytowało: 1    Wyświetleń: 49   
Koniec: 29-01-2012 09:00:59

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: twarda
Kondycja: bez śladów używania
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Przedmiotem aukcji jest książka

Polskie motocykle 1[zasłonięte]918-19

 

W okresie dwudziestolecia międzywojennego funkcjonowało w Polsce łącznie około 20 wytwórni motocykli, motorowerów i silników przyczepnych do rowerów.

Oprócz słynnych, spotykanych po dzień dzisiejszy Sokołów, produkowano motocykle marek mniej znanych, a w obecnych czasach poszukiwanych i wysoko cenionych przez kolekcjonerów, jak choćby MOJ, Perkun, Podkowa, Niemen, Wul-Gum, Lech, Tornedo, SM, czy Zuch. Historię tych motocykli, ich wytwórni i ludzi zaangażowanych w tworzenie polskich jednośladów, znajdzie Czytelnik w tej właśnie książce.

W jej kolejnym, trzecim wydaniu zamieszczono 30 nowych, unikatowych fotografii (m.in. motocykli Lech, Lot, Wul-Gum-I). Treść książki uzupełniono nowymi ustaleniami Autora, a dotyczą one większości opisywanych konstrukcji. Całość stanowi skarbnicę wiedzy o polskich dokonaniach konstrukcyjnych i produkcyjnych na polu jednośladów w okresie II Rzeczypospolitej.


 
Spis treści:

Od Autora /7

Zamiast wstępu  /9

CZĘŚĆ I
Motocyklizm w II Rzeczpospolitej  /19

Rozdział 1.

Pierwsze polskie zamierzenia produkcyjne  /19

Rozdział 2.

Rozwój produkcji seryjnej w przemyśle państwowym i wytwórczość prywatna  /25

Rozdział 3.

Motocykle w Wojsku Polskim  /48

CZĘŚĆ II
Motocykle, motorowery i silniki przyczepne  /59

Rozdział 1.
Motocykle produkowane na podstawie własnych
projektów  /59

Lech  /59

CWS M 55   /65

CWS M 111-Sokół 1000 M 111  /79

Sokół 600 RT M 211 /112

MOJ 130   /133

SM 98   /144

WNP 98   /144

Zuch 98 /144

Tornedo /151

Sokół 200 M 411 /155

Łucznik  /161

Rozdział 2.
Motocykle produkowane seryjnie z importowanymi
zespołami napędowymi  /164

Niemen R 75   /164

Niemen R 100   /164

Niemen 100 DS   /169

Niemen 100 DV Unit  /169

Niemen 125 DV   /169

Niemen 150 DV   /169

Wul-Gum-Prior  /173

Wuj-Gum 98   /173

Wul-Gum-l  /173

SHL 98 /176

Perkun 98 (100 P) /183

Podkowa 98 /190

Rozdział 3.
Motocykle prototypowe i produkowane w krótkich seriach
informacyjnych  /197

Choiński  /197

Wisła 75  /200

Lot   /201

CWS - JAP 1000   /202

Orlę 350  /207

SM 500   /210

MK 350   /217

CWS 600 typ T / 218

CWS M 111 typ T /221

Sokół 500 RS M 311 /223

Sokół 1000 M 121   /226

Sokół  600 RT M 231   /229

Perkun 125  / 230

Fabiański 75   /234

S-150 (Sokół 150?)   /237

Rozdział 4.
Silniki przyczepne do rowerów  /240

Kempisty  85   /240

Malcherek  50   /244

Fabiś   /246

Zakończenie  /247


Załącznik 1. Zestaw indywidualnego wyposażenia motocykla 
                  Sokół 1000 z przyczepką do rkm   /248

Załącznik 2. Szczegóły wyposażenia motocykla Sokół 1000
                   z przyczepką  /249

Załącznik 3. Dalsze losy Towarzystwa Fabryki Motorów
                   "Perkun" S.A. w świetle dokumentów Zarządu  /252

Bibliografia /256

Indeks nazwisk  /258

A short overview of the Polish motorcycle
industry 1[zasłonięte]918-19  /261

 

Wydawnictwo: WKiŁ

Format: 29 x 25cm

Stron: 268