Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Polska w handlu światowym, Czarny Elżbieta

28-02-2012, 20:26
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 52.90 zł     
Użytkownik book24
numer aukcji: 2030967145
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 8   
Koniec: 31-01-2012 14:49:27

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Book24
Book24 - księgarnia internetowa serdecznie wita na swoich aukcjach w serwisie alle. Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą oraz zakupu.
O nas

Kupując u nas masz pewność co do jakości zakupionego towaru, oraz szybkiej przesyłki.
Do każdej transakcji podchodzimy indywidualnie, staramy się, aby nasz klient był w 100% usatysfakcjonowany.

Każdą paczkę starannie pakujemy w tekturowe pudełko lub kopertę bąbelkową, tak aby w stanie nienaruszonym dotarła do odbiorcy.
Zwrot pieniędzy

Dane Kontaktowe

Po wylicytowaniu przedmiotu koniecznie wypełnij formularz dostawy, jeśli masz dodatkowe pytania napisz e-maila.

Book24 - księgarnia internetowa al.Solidarności 117 lok.406
00-140 Warszawa

e-mail: [zasłonięte]@book24.waw.pl
pon-pt: 9-18

Numer konta:
951[zasłonięte]200400[zasłonięte]70234[zasłonięte]730 (mBank)
501[zasłonięte]555811[zasłonięte]45200[zasłonięte]594 (Inteligo)


Zaufanie do Book24 Kurier UPS

Polska w handlu światowym
Czarny Elżbieta, Śledziewska Katarzyna

Polska w handlu światowym
Dodatkowe informacje

  • ISBN:978[zasłonięte][zasłonięte]08183
  • liczba stron: 272
  • Okładka: miękka
  • Wydawnictwo: pwe
  • Wymiary: 160 x 235 mm
  • Rok wydania: 2009
  • Opis

    W książce pokazano zmiany w handlu światowym na przełomie XX i XXI w. oraz miejsce i rolę Polski w tym handlu. Autorki skupiły uwagę na:

    • regionalizacji i globalizacji w handlu światowym;
    • teoriach handlu międzynarodowego i ich ewolucji w ostatnich latach;
    • miejscu Polski w handlu światowym;
    • zmianach w polskiej wymianie międzynarodowej w związku z członkostwem w UE;
    • regionalnych porozumieniach integracyjnych;
    • czynnikach decydujących o intensywności polskiego handlu wewnątrzgałęziowego z UE.
    Książka jest przeznaczona dla studentów ekonomii, zarządzania, międzynarodowych stosunków gospodarczych, europeistyki, handlu międzynarodowego, a także dla osób zajmujących się lub zainteresowanych wymianą międzynarodową.

    Spis treści:
    Wstęp
    CZĘŚĆ I. POLSKA W GLOBALNYM SYSTEMIE HANDLOWYM
    1. Teoretyczne podstawy badania handlu międzynarodowego
    1.1. Różnice między krajami jako podstawa handlu międzygałęziowego
    1.2. Warunki prowadzenia handlu we współczesnej gospodarce światowej
    1.2.1. Niedyskryminacyjna liberalizacja ceł w modelu MSMD
    1.2.2. Wielostronna liberalizacja handlu światowego
    1.3. Współczesny handel międzynarodowy w ujęciach teoretycznych
    2. Światowa wymiana towarowa w latach 1[zasłonięte]950-20
    2.1. Handel towarami w latach 1[zasłonięte]950-20
    2.2. Struktura geograficzna światowego eksportu w latach 1[zasłonięte]950-20
    2.3. Struktura geograficzna światowego importu w latach 1[zasłonięte]950-20
    2.4. Bilanse handlowe poszczególnych kontynentów
    2.5. Wnioski
    3. Wybrane czynniki decydujące o intensywności handlu międzynarodowego
    3.1. Teoretyczne podstawy modelu grawitacji
    3.2. Model grawitacji a terytorialny podział świata
    3.3. Handel prowadzony przez różne grupy państw a twierdzenie Helpmana
    3.3.1. Empiryczny test twierdzenia Helpmana w handlu prowadzonym przez poszczególne kontynenty
    3.3.2. Empiryczny test twierdzenia Helpmana w handlu prowadzonym przez kraje wysoko i słabo rozwinięte
    3.3.3. Empiryczny test twierdzenia Helpmana w handlu prowadzonym przez kraje wysoko i słabiej rozwinięte
    3.3.4. Empiryczny test twierdzenia Helpmana w handlu prowadzonym przez kraje wysoko i słabiej rozwinięte przybliżone jako członkowie
    OECD i reszta świata
    3.4. Wnioski
    4. Polska i wybrane kraje w systemie handlu światowego
    4.1. Zmiany potencjału gospodarczego Polski oraz wybranych krajów i ich grup
    4.2. Eksport z Polski oraz z wybranych krajów i ich grup w latach 1[zasłonięte]994-20
    4.3. Import Polski oraz wybranych krajów i ich grup w latach 1[zasłonięte]994-20
    4.4. Zmiany udziału handlu z zagranicą w PKB Polski oraz wybranych krajów i ich grup
    4.5. Bilanse handlowe Polski oraz wybranych krajów i ich grup
    4.6. Wnioski
    CZĘŚĆ II. POLSKA W REGIONALNYCH POROZUMIENIACH INTEGRACYJNYCH
    5. Znaczenie integracji regionalnej w handlu międzynarodowym
    5.1. Rodzaje ugrupowań regionalnych
    5.2. Podstawy prawne tworzenia ugrupowań regionalnych
    5.3. Teoretyczne podstawy analizy wpływu ugrupowań regionalnych na wymianę towarową
    5.3.1. Statyczne efekty powstania strefy wolnego handlu
    5.3.2. Statyczne efekty powstania unii celnej
    5.3.3. Dynamiczne efekty zawierania umów regionalnych
    5.4. Ugrupowania regionalne we współczesnej gospodarce światowej
    5.5. Wymiana towarowa w głównych ugrupowaniach regionalnych
    5.6. Wnioski
    6. Zmiany w polskim handlu w latach 1[zasłonięte]994-20 a integracja z Unią Europejską
    6.1. Handel zagraniczny Polski na początku transformacji systemowej
    6.2. Umowy stowarzyszeniowe i akcesyjne z EWG/EU oraz inne umowy międzynarodowe a liberalizacja polskiego handlu z zagranicą
    6.3. Zmiany w polskim handlu z zagranicą w latach 1[zasłonięte]994-20
    6.3.1. Zmiany w polskim eksporcie w latach 1[zasłonięte]994-20
    6.3.2. Zmiany w polskim imporcie w latach 1[zasłonięte]994-20
    6.4. Zmiany w polskim bilansie handlowym w latach 1[zasłonięte]994-20
    6.5. Wnioski
    7. Polski handel wewnątrzgałęziowy z Unią Europejską w latach 2[zasłonięte]000-20
    7.1. Zmiany charakteru handlu Polski z EWG/UE
    7.2. Poziomy i pionowy handel wewnątrzgałęziowy Polski z UE-15 w latach 20[zasłonięte]007
    7.3. Struktura rzeczowa polskiego handlu wewnątrzgałęziowego z krajami UE-15
    7.4. Kraje UE-15 jako partnerzy Polski w handlu wewnątrzgałęziowym
    7.5. Handel wewnątrzgałęziowy Polski z nowymi krajami członkowskimi Wspólnoty Europejskiej
    7.6. Wnioski
    8. Znaczenie integracji z UE w kształtowaniu się specjalizacji w polskim handlu wewnątrzgałęziowym
    8.1. Czynniki decydujące o intensywności handlu wewnątrzgałęziowego
    8.1.1. Makroekonomiczne czynniki decydujące o intensywności handlu wewnątrzgałęziowego
    8.1.2. Mikroekonomiczne czynniki decydujące o intensywności handlu wewnątrzgałęziowego
    8.2. Wstęp do teoretycznej analizy znaczenia integracji w rozwijaniu handlu wewnątrzgałęziowego
    8.3. Integracja a handel wewnątrzgałęziowy w badaniach empirycznych
    8.4. Empiryczne badanie wpływu integracji Polski z UE na polski handel wewnątrzgałęziowy
    8.5. Wnioski
    9. Zakończenie
    Bibliografia
    [zasłonięte]@book24.waw.pl - Book24 - księgarnia internetowa