Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

PODSTAWY WSPÓŁCZESNEJ PEDAGOGIKI 1938

16-01-2012, 18:51
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 30 zł     
Użytkownik hurt1234
numer aukcji: 2019432402
Miejscowość świętokrzyskie
Wyświetleń: 9   
Koniec: 25-01-2012 07:07:13

Dodatkowe informacje:
Opis niedostępny...
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha


Witam na mojej aukcji


Przedmiotem aukcji jest:
PODSTAWY WSPÓŁCZESNEJ PEDAGOGIKI 1938

Hovre Tochowicz

Wydawca:WŁOCŁAWEK 1938

Autor:KS.DR.FRANCISZEK DE HOVRE,KS.DR.PAWEŁ TOCHOWICZ

Rok: 1938

Oprawa:MIĘKKA

Format: 17 x 24

Strony: 249

Stan: DOBRY MINUS(OPRAWA- widoczne braki kawałka tylnej oprawy(górna część) i niewielki brak oprawy w bocznej części(również widoczny na zdjęciuj, WNĘTRZE- książka kompletna,bez uszkodzeń wewnątrz)


PRZEDMOWA:
Podaję do rąk czytelnikowi polskiemu dzieło ks. dr. Franciszka de Hovre'a, w dokonanym przeze mnie wolnym przekładzie i opracowaniu. Pierwotnie zostało ono napisane w języku flamandzkim p. t. „Paedagogische Wysbegeerte", a dotąd przetłumaczono je na języki: francuski, angielski i hiszpański.
Jacques Maritain, znany myśliciel katolicki, w przedmowie do tłumaczenia francuskiego, pisze: „Przedmowa ta niema na celu przedstawienia czytelnikom księdza dr. Franciszka de Hovre'a, który bynajmniej tego nie potrzebuje, gdyż jest dobrze znany dzięki swoim pracom oraz dzięki wybitnej działalności pedagogicznej. Uczeń kardynała Merciera, który zachęcił go do pracy na niwie pedagogicznej i pod kierownictwem którego napisał roz­prawę doktorską o Herbarcie i Willmannie, ks. dr de Hovre jest obecnie profesorem pedagogiki w Gandawie, Brukseli i Antwerpji, a od r. 1919 wydaje, przy współudziale innego ucznia kard. Mercier'a, dr. Decoenea, znany i ceniony Flamandzki Przegląd Pedagogiczny. Dzieło niniejsze... będzie, o ile wiem, pierwszą większą rozprawą naukową w języku naszym, poświęconą pedagogice w jej odniesieniu do filozofji. Ks. dr de Hovre zgromadził tutaj swoją szeroką wiedzę encyklopedyczną
*) Ważniejsze prace ks. de Hovfe'a, są następujące: La Didactiąue de Wjllmann (Revuę Neo»ScoIastique, Louvain, 1909); L'Ethique et !a Pedago* gie morale de Foerster (id. 1910); La Philosophie sociale de Benjamin Kidd (id. 1911); La Pedagogie sociale en Allemagne (Annales de 1'Institut Supćrieur de Philosophie a Universite de Louyain, 1913); Pestalozzi et Herbarf (id. 1920); Le Catholicisme, sa pedagogie et ses pedagogues (2 przedmową Foer* stera), Bruxelles, A. De Wit, 1930 (Tłumaczenie francuskie, angielskie i hiszpańskie); Les Mattres de la Pedagogie contemporaine — Notices et extraits — (Tłumaczenie francuskie), Bruges — Beyaert. Wyd. II; German and English Education. A comparative study. London. Constable, 1917; Tłumaczenie flamandzkie ..Dydaktyki" Willmanna (II wyd„ 4 tomy) i wielu dzieł Foer*


SPIS RZECZY.
Przedmowa
Wstęp
Wychowanie i filozofia
Katolicka tradycja pedagogiczna i współczesna
pedagogika
Części
§ 1. Filozofja i pedagogika naturalizmu .
Filozofja naturalizmu
Pedagogika naturalizmu ....
Herbert Spencer — czołowy pedagog
natu­ralizmu
§ 2. Reakcja przeciwko naturalizmowi i jej odbicie
w dziedzinie pedagogiki
Boutroux i Eucken jako koryfeusze ruchu
antynaturalistycznego
Bankructwo naturalizmu i przyczyny tego
zjawiska .......
Bankructwo filozofji naturalistycznej po­
ciąga za sobą bankructwo wychowania
naturalistycznego
C z ę. ś ć II
§ 1. Filozofja i pedagogika socjologizmu .
Filozofja socjologizmu
Socjologizm w wychowaniu
Najwybitniejsi przedstawiciele socjologizmu:
Natorp i Durkheim . . .
§ 2. Pedagogika radykalno-społeczna
John Dewey
Jerzy Kerschensteiner .....
Krytyka radykalnej teorji społecznej o wy­
chowaniu .......

§ 3, Umiarkowani pedagogowie społeczni . .
Tradycja a pedagogika społeczna . .
Jan Henryk Pestalozzi ....
Otto Willmann
I. Człowiek i jego dzieło . . . .
II. Podstawowe zasady pedagogiki
społecznej
III. Dydaktyka społeczna , . . .
Friedrich Paulsen
Toischer, Rein, Barth, Foerster . . .
Benjamin Kidd
C z ę ś ć III. . .
§ 1. Nacjonalizm i politycyzm jako kierunki
wychowawcze .
I. Duszą Niemiec — ich „kultura" . .
II. Duch wychowania niemieckiego . .
Fichte — filozof i pedagog niemieckiego
nacjonalizmu ......
Krytyka niemieckiego nacjonalizmu i po-
litycyzmu .......
§ 2. Niemiecki Rembrandt — J. Langbehn .
§ 3. Fryderyk Wilhelm Foerster ....
I. Foerster jako filozof kultury . . .
II. Foerster jako moralista ....
III. Foerster jako pedagog ....



kliknij aby powiększyćGaleria zdjęć