Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Podstawy eksploatacji systemów sterowania ruchem

27-05-2014, 1:13
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 54 zł     
Użytkownik libri_perfecte
numer aukcji: 4190256462
Miejscowość Wysyłkowo
Wyświetleń: 5   
Koniec: 27-05-2014 01:03:51

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Kondycja: bez śladów używania
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

 
Systemy sterowania ruchem kolejowym (srk) pracują w zróżnicowanych, często ekstremalnych warunkach eksploatacji. Wieloletnie doświadczenie z eksploatacji tych systemów potwierdzają zależność ich poprawnego funkcjonowania od niezawodności części składowych oraz efektywnego zarządzania ich eksploatacją. Analiza zjawisk eksploatacyjnych musi uwzględniać efektywność zarządzania, w celu pełniejszego niż dotychczas odwzorowania zjawisk zachodzących w rzeczywistości w modelach badawczych systemów sterowania ruchem kolejowym [16, 19, 24, 59, 62, 66, 75, 80, 82].

W rozwoju złożonych systemów technicznych należy uwzględnić własności eksploatacyjne tych systemów oraz metody i sposoby doskonalenia ich cech eksploatacyjnych.

Uwzględnienie tych dwóch problemów w rozwoju współczesnych systemów sterowania ruchem kolejowym stwarza możliwości ich szerszego i szybszego niż dotychczas stosowania w warunkach eksploatacyjnych kolei w Polsce.

Sterowanie ruchem kolejowym jest elementem kolejowego systemu transportowego, wpływającym istotnie na bezpieczeństwo i sprawność procesu przemieszczania ludzi i ładunków.

W przyjętych rozważaniach eksploatacją systemu sterowania ruchem kolejowym nazywać będziemy wykorzystywanie środków technicznych, głównie urządzeń automatyki, realizujących funkcje sterowania w procesie przemieszczania pojazdów szynowych (system operacyjny) wraz z zagwarantowaniem potrzeb systemu operacyjnego, zapewniającym jego bezpieczne i sprawne działanie.

 

Stron 187, Wydawnictwo Politechniki Radomskiej

 

ks(p13)