Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Podatkowa księga przychodów i rozchodów [nowa]

28-01-2012, 0:50
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Najwyzsza cena licytacji: 42.30 zł      Aktualna cena: 42.30 zł     
Użytkownik BestselleryPL
numer aukcji: 2020590517
Miejscowość Warszawa
Kupiono sztuk: 1    Licytowało: 1    Wyświetleń: 28   
Koniec: 25-01-2012 18:10:16
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Przedmiotem aukcji jest:

Podatkowa księga przychodów i rozchodów w 2011 roku

Czajka Zbigniew, Daniluk Maryla, Leszek Bielecki, Ruczkowski Piotr, Wiatrowski Tomasz

Dane:
  • ISBN:978[zasłonięte][zasłonięte]64136
  • liczba stron: 198
  • okładka: miękka
  • wydawnictwo: Difin
  • seria: Vademecum Podatnika
  • wymiary: 145 x 205 mm
  • Rok wydania: 2011
  • Stan produktu: nowy, nieużywany



  • Opis książki:
    W książce szeroko i przystępnie przedstawiono zasady prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów. W zakresie informacji podstawowych wskazano, jakie podmioty są zobowiązane do rozliczania w tej formie oraz omówiono najważniejsze dokumenty: zawiadomienie o zaprowadzeniu księgi, dowody księgowe, ewidencje, remanenty, zamknięcie miesiąca i roku podatkowego. Przedstawiono istotne uregulowania w zakresie kosztów uzyskania przychodów - z uwzględnieniem amortyzacji środków trwałych.
    Celem opracowania jest pomoc w rozwiązywaniu problemów praktycznych, jakie mogą pojawić się przy dokonywaniu zapisów w podatkowej księdze przychodów i rozchodów. Powinny po nie sięgnąć zarówno osoby rozpoczynające działalność gospodarczą, jak i czytelnicy na co dzień zajmujący się problematyką podatków i pragnący pogłębić swoją wiedzę. Publikację wzbogacono przykładami, orzeczeniami sądów, wskazano także wybrane interpretacje indywidualne, co umożliwia dostosowanie odpowiednich rozwiązań prawnych do występującego stanu faktycznego.

    Wstęp
    CZĘŚĆ PIERWSZA. Informacje ogólne
    1. Podmioty zobowiązane do prowadzenia księgi
    2. Zawiadomienie o prowadzeniu księgi
    3. Rzetelność i niewadliwość księgi
    4. Stawki i skala podatkowa
    CZĘŚĆ DRUGA. Dowody księgowe
    1. Faktura VAT
    2. E-faktura
    3. Faktura pro forma
    4. Faktura VAT marża
    5. Faktura VAT MP
    6. Faktura VAT RR
    7. Faktura korygująca
    8. Nota korygująca
    9. Duplikat
    10. Rachunek
    11. E-rachunek
    12. Faktura wewnętrzna
    13. KP i KW
    14. Lista płac
    15. Dzienne zestawienie sprzedaży
    16. Miesięczne zestawienie raportów dobowych
    17. Noty księgowe
    18. Dowody przesunięć
    19. Dowody opłat pocztowych i bankowych
    20. Inne dowody
    21. Dowód wewnętrzny
    22. Rozliczenie kosztów podróży służbowych oraz wartości diet
    23. Paragon
    24. Otrzymanie materiału lub towaru handlowego
    25. Korekty dowodów księgowych i zapisów w PKPiR
    CZĘŚĆ TRZECIA. Ewidencje
    1. Ewidencja środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych
    2. Ewidencja wyposażenia
    3. Karta przychodów pracownika
    4. Ewidencja kupna i sprzedaży wartości dewizowych
    5. Ewidencja pożyczek i zastawionych rzeczy
    6. Ewidencja sprzedaży
    7. Ewidencja przebiegu pojazdu
    CZĘŚĆ CZWARTA. Zapisy dotyczące przychodów
    1. Uwagi ogólne
    2. Zapisy dotyczące wartości sprzedanych towarów i usług
    2.1. Określenie przychodu ze sprzedaży towarów i usług
    2.2. Rodzaje dokumentów będących podstawą dokonywania zapisów przychodów z tytułu sprzedaży towarów i usług. Terminy dokonywania zapisów
    3. Zapisy dotyczące pozostałych przychodów z działalności gospodarczej
    3.1. Rodzaje dokumentów będących podstawą dokonywania zapisów pozostałych przychodów z działalności gospodarczej. Terminy dokonywania zapisów
    CZĘŚĆ PIĄTA. Zapisy po stronie kosztów uzyskania przychodów
    1. Związek kosztów z przychodem
    2. Moment zaliczenia wydatków do kosztów
    3. Zakup towarów handlowych i materiałów oraz sposoby jego dokumentowania
    3.1. Dokumentowanie zakupu towarów i materiałów dowodami wewnętrznymi
    3.2. Dokumentowanie zakupów paragonami
    3.3. Inne dowody stwierdzające fakt dokonania operacji gospodarczej
    3.4. Zwrot wadliwego towaru/materiału oraz zmiana jego przeznaczenia
    3.5. Braki, niedobory i straty w towarach handlowych i materiałach
    4. Koszty uboczne zakupu
    5. Dowody dokumentujące zakupy podlegające odrębnemu ewidencjonowaniu w PKPiR
    6. Rozliczenie różnic kursowych
    7. Wynagrodzenia
    7.1. Umowa o pracę
    7.2. Lista płac
    7.3. Umowa zlecenia i umowa o dzieło
    7.4. Umowa agencyjna
    7.5. Wynagrodzenie - zaliczenie w koszty
    8. Zapisy w podatkowej księdze przychodów i rozchodów
    8.1. Zakup towarów handlowych i materiałów
    8.2. Zwrot wadliwego towaru/materiału, zmiana jego przeznaczenia
    8.3. Braki, niedobory i straty w towarach handlowych i materiałach
    8.4. Koszty uboczne zakupu
    8.5. Rozliczenie różnic kursowych
    8.6. Wypłata wynagrodzeń
    9. Reprezentacja i reklama
    10. Straty w działalności
    10.1. Straty w środkach obrotowych
    10.2. Straty w środkach trwałych
    10.3. Ubytki
    11. Wierzytelności w kosztach
    11.1. Odpisy aktualizujące wartość należności
    11.2. Wierzytelności nieściągalne
    11.3. Umorzenie wierzytelności
    11.4. Przedawnienie
    11.5. Sprzedaż wierzytelności
    12. Podatek VAT w kosztach
    12.1. Podatek należny
    12.2. Podatek naliczony
    12.3. Korekta roczna VAT jako koszt podatkowy
    13. Odsetki w kosztach
    14. Kary i odszkodowania w kosztach
    14.1. Kary i niektóre opłaty
    14.2. Odszkodowania i kary umowne
    15. Leasing w działalności
    15.1. Leasing operacyjny
    15.2. Leasing kapitałowy
    16. Samochód w działalności
    16.1. Samochód stanowiący składnik majątku firmy
    16.2. Samochód niestanowiący składnika majątku firmy
    17. Lokal mieszkalny w działalności
    17.1. Amortyzacja domu (lokalu) mieszkalnego
    17.2. Wydatki na eksploatację
    18. Podróże służbowe krajowe i zagraniczne
    18.1. Podróże służbowe krajowe
    18.2. Zagraniczne podróże służbowe
    18.3. Podróże służbowe zleceniobiorców
    18.4. Podróże służbowe właściciela i osób współpracujących
    19. Środki trwałe w działalności
    19.1. Składniki majątku podlegające i niepodlegające amortyzacji
    19.2. Dokonywanie odpisów amortyzacyjnych
    CZĘŚĆ SZÓSTA. Informacje pozostałe
    1. Podsumowanie księgi na koniec miesiąca
    2. Spis z natury
    3. Zamknięcie podatkowej księgi i ustalenie dochodu za rok podatkowy
    4. Remanent likwidacyjny
    5. Przechowywanie księgi
    Rozporządzenie MF z dnia 26 sierpnia 2003 r. w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów

    Zobacz nasze pozostałe aukcje

    Dodaj nas do ulubionych sprzedawców

    Zapraszamy serdecznie.