Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
Format: 14.5x21.0cm
Liczba stron: 208
Wydanie: 1
Rok wydania: 2014
W prezentowanej książce przede wszystkim postaramy się uzasadnić tezę, iż współczesna działalność resocjalizacyjna nie powinna być tym, czym jest w chwili obecnej, a więc „narzucaniem” określonych postaw i zachowań na drodze instytucjonalnego, zalegalizowanego administracyjnie przymusu, zakamuflowanego pod pojęciem oddziaływań resocjalizacyjnych.
Książka przeznaczona jest dla szerokiego grona czytelników: od studentów nauk społecznych (pedagogiki, prawa, psychologii, socjologii, pracy socjalnej) poczynając poprzez przedstawicieli wymiaru sprawiedliwości (sędziów, kuratorów sądowych, wychowawców zakładów poprawczych i schronisk dla nieletnich, wychowawców w zakładach karnych i aresztach śledczych), pracowników resortu edukacji (pedagogów i psychologów szkolnych, wychowawców placówek wychowawczych, specjalnych, socjoterapeutycznych i resocjalizacyjnych), działaczy i wolontariuszy z organizacji pozarządowych, na pracownikach szeroko rozumianego sektora pomocy społecznej kończąc (pracownicy socjalni, wychowawcy w placówkach socjalizacyjnych, zakładach opiekuńczo-wychowawczych, asystenci rodziny itp.).
Przedstawiona pozycja wydawnicza jest próbą przybliżenia uwikłanego w spory teoretyczne i aksjologiczne oblicza współczesnej polskiej pedagogiki resocjalizacyjnej. Przede wszystkim jednak ma za zadanie uporządkowanie jej przestrzeni merytorycznej i wskazanie, w jakim kierunku należy podążać, aby przezwyciężyć kryzys zmiany i osiągać bardziej realne sukcesy resocjalizacyjne.
Metody twórczej resocjalizacji
Oprawa: Miękka
Format: 14.0x20.5cm
Liczba stron: 430
Wydanie: 1
Rok wydania: 2014
Autorska koncepcja nowoczesnego podejścia do resocjalizacji nieprzystosowanych społecznie nieletnich!
Książka jest pierwszą w Polsce monografią alternatywnego podejścia do resocjalizacji, wyrastającego z humanistycznego paradygmatu w psychologii i pedagogice.
Autor prezentuje:
praktyczne przykłady metod twórczej resocjalizacji;
kulturotechniczne formy działań resocjalizacyjnych w placówkach penitencjarnych (teatr, sport, działalność plastyczna i literacka, terapia przez muzykę);
uwarunkowania efektywności form wychowawczych w zakładach poprawczych i schroniskach dla nieletnich.
Łącząc prezentację aktualnych nurtów i tendencji występujących w kryminologii humanistycznej z badaniami empirycznymi i zweryfikowaną praktyką, książka jest pomocna studentom resocjalizacji, pedagogiki i innych kierunków społecznych. Może służyć również pracownikom naukowym zainteresowanym metodycznymi wymiarami pedagogiki resocjalizacyjnej, wychowawcom pracującym na co dzień z młodzieżą nieprzystosowaną społecznie, pedagogom i psychologom szkolnym, a także działaczom stowarzyszeń zajmujących się młodzieżą.