Normal 0 21 false false false PL X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4
Pedagogiczne Peregrynacje
R.Leppert
2002 r
275 stron
SPIS TREŚCI
Wstęp................................................................................................................. 9
STUDIA Z ZAKRESU PEDAGOGIKIOGÓLNEJ
Wprowadzenie................................................................................................... 15
Zygmunta Mysłakowskiego koncepcja pedagogikiogólnej............................. 21
Możliwe sposoby pojmowania ogólności pedagogiki...................................... 36
Pedagogika; od nauki o wychowaniu ku wiedzy oedukacji............................ 49
Polskie zjazdy pedagogiczne lat dziewięćdziesiątych XX wieku wobec
problemu tożsamości pedagogiki jako dyscyplinynaukowej................ 59
Podsumowanie.................................................................................................. 66
Z PROBLEMATYKI DOTYCZĄCEJ KSZTAŁCENIA PEDAGOGÓW
Wprowadzenie..................................................................................................... 71
Od formalnej do osobistej teoriiwychowania..................................................... 76
Potoczność jako „pulsująca" kategoriapedagogiczna......................................... 80
Modele kształcenia pedagogów wobec potocznej wiedzy owychowaniu.......... 96
Panowanie — rozumienie - emancypacja. Epistemologiczne założenia trzech
modeli kształceniapedagogicznego.......................................................... 106
Podsumowanie..................................................................................................... 117
SZKICE EMPIRYCZNE
Wprowadzenie..................................................................................................... 125
Ideał człowieka preferowany przez kandydatów na wychowawców
profesjonalnych i jego edukacyjneimplikacje.......................................... 132
Przyszli rodzice i pedagodzy: potoczne teorie wychowania a poziom rozwoju
sądów moralnych...................................................................................... 14]
Jak ludzie radzą sobie w skomplikowanych sytuacjach? Dyrektywy praktyczne
preferowane przez przyszłychpedagogów................................................ 149
Potoczne pojmowanie praktycznościpedagogiki................................................ 160
Podsumowanie..................................................................................................... 170
O KSIĄŻKACH
Wprowadzenie.....................................................................................................181
W poszukiwaniu tożsamości pedagogiki. Świadomość teoretyczno-
-metodologiczna współczesnej pedagogiki polskiej (geneza istan)........ 186
Racjonalnośćpedagogiki................................................................................... 197
Pedagogika ogólna. Tradycja- teraźniejszość - nowewyzwania.................... 202
O zmianach w edukacji. Konteksty, zagrożenia, możliwości........................... 208
Podsumowanie.................................................................................................. 217
O SPOTKANIACH
Wprowadzenie.................................................................................................. 223
Orientacje i kierunki we współczesnejpedagogice.......................................... 228
Pedagogika wobec przemian w oświacie i wychowaniu. Problemy, badania,
wdrożenia............................................................................................. 232
Dyskursy pedagogiczne w Polsce po roku1989.............................................. 238
Normatywizm - etyczność - zaangażowanie. Współczesne dyskusje
o praktyczności pedagogiki.................................................................... 244
Podsumowanie...................................................................................-.............. 255
Bibliografia....................................................................................................... 259