Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Pedagogika [nowa]

19-01-2012, 14:16
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 89.60 zł     
Użytkownik TechBook
numer aukcji: 1996489109
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 10   
Koniec: 12-01-2012 23:03:43
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Pedagogika

Wydawnictwo:pzwl
Wymiary: 164 x 235 mm
Ilość stron:380
ISBN: 978[zasłonięte][zasłonięte]00367
Wymiary: 164 x 235 mm
Rok wydania: 2008
Opis:

Jest to nowoczesny, znakomicie napisany podręcznik, który odpowiada ogólnym kierunkom współczesnej pedagogiki.
Publikacja składa się z trzech części. Część pierwsza jest poświęcona celom i metodom wychowania, pedagogice jako nauce, dydaktyce oraz teorii kształcenia zawodowego. W części drugiej omówiono wykorzystanie wiedzy pedagogicznej w opiece nad zdrowiem. Część trzecia dotyczy pedagogiki w pielęgniarstwie.
Obecne wydanie zostało dostosowane do standardów nauczania przedmiotów pedagogicznych i przedmiotu wychowanie zdrowotne na kierunku pielęgniarstwo, położnictwo, ratownictwo medyczne, fizjoterapia i wychowanie fizyczne na AWF.



Spis treści:

CZĘŚĆ PIERWSZA
PEDAGOGIKA NAUKA O WYCHOWANIU
1. Pedagogika jako nauka
1.1. Cele rozdziału
1.2. Pojęcie nauki. Klasyfikowanie nauk
1.3. Terminy podstawowe i pochodne w pedagogice
1.4. Początki pedagogiki naukowej i empirycznej
1.5. Główne prądy i kierunki w pedagogice XX wieku
1.6. Przedmiot i zadania pedagogiki
1.7. Działy pedagogiki. Pedagogiki wyspecjalizowane
1.7.1. Działy pedagogiki układ pionowy
1.7.2. Działy pedagogiki układ poziomy
1.8. Nauki współdziałające z pedagogiką
1.9. Potrzeba interdyscyplinarnej wiedzy i integralności refleksji pedagogicznej
1.10. Metodologia badan pedagogicznych
1.10.1. Źródła i drogi postępowania badawczego
1.10.2. Funkcje badan pedagogicznych
1.10.3. Metody, techniki, narzędzia badawcze wyjaśnienie pojęć
1.10.4. Wybrane metody badawcze
1.10.5. Wybrane techniki badawcze
1.10.6. Techniki pomiaru pedagogicznego
Pytania sprawdzające.
Zadania problemowe
Literatura cytowana i uzupełniająca.
2. Wychowanie
2.1. Cele rozdziału
2.2. Pojecie wychowania i jego cechy
2.2.1. Sposoby rozumienia wychowania
2.2.2. Cechy wychowania
2.3. Wychowanie w świetle teorii osobowości
2.3.1. Teoria behawiorystyczna a wychowanie
2.3.2. Teoria zorientowana humanistycznie a wychowanie
2.3.3. Teoria psychospołeczna a wychowanie.
2.4. Wartości w wychowaniu
2.4.1. Potrzeba odwoływania się do wartości w wychowaniu
2.4.2. Preferowane w wychowaniu wartości
2.4.3. Prymat wartości nad celami wychowania
2.5. Cele wychowania
2.5.1. Kontrowersje wokół celów wychowania
2.5.2. Koncepcja celów wychowania w ujęciu W. Brezinki
2.5.3. Cele wychowania godne uwagi.
2.6. Wychowanie moralne i prorodzinne
2.6.1. Wychowanie moralne
2.6.2. Wychowanie prorodzinne
2.7. Metody wychowania
2.7.1. Metody modelowania
2.7.2. Metody zadaniowe
2.7.3. Metody perswazji
2.7.4. Metody nagradzania i karania
2.8. Warunki skutecznego wychowania
2.8.1. Podmiotowe traktowanie dzieci i młodzieży
2.8.2. Umiar w stosowaniu swobody i przymusu wobec dzieci i młodzieży
2.8.3. Porozumiewanie się z dziećmi i młodzieżą
2.8.4. Poznawanie dzieci i młodzieży
2.9. Praca nad sobą w procesie wychowania
2.9.1. Rozumienie pracy nad sobą
2.9.2. Potrzeba pracy nad sobą
2.9.3. Możliwości pracy nad sobą
2.10. Rola informacji zwrotnych w procesie wychowania
2.10.1. Pierwotne i wtórne informacje zwrotne
2.10.2. Wychowawcze znaczenie informacji zwrotnych
2.10.3. Sposoby gromadzenia informacji zwrotnych
2.10.4. Wymagania stawiane informacjom zwrotnym
Pytania sprawdzające.
Zadania problemowe
Literatura cytowana i uzupełniająca.
3. Środowisko wychowawcze
3.1. Cele rozdziału
3.2. Pojęcie środowiska, rodzaje środowisk człowieka
3.2.1. Środowisko geograficzne i jego wpływ na funkcjonowanie człowieka
3.2.2. Środowisko lokalne i jego oddziaływanie na człowieka
3.2.3. Środowisko społeczne rodzaje środowisk społecznych
3.3. Środowisko wychowawcze i jego funkcje. Kształtowanie środowiska wychowawczego
3.3.1. Rodzina jako naturalne środowisko wychowawcze
3.4. Grupa rówieśnicza jako naturalne środowisko wychowawcze funkcje grup rówieśniczych
3.4.1. Rodzaje grup rówieśniczych.
3.5. Instytucjonalne środowiska wychowawcze i ich rodzaje
3.6. Świat mediów i jego oddziaływania wychowawcze problem zagrożeń
Pytania sprawdzające
Zadania problemowe
Literatura cytowana i uzupełniająca
4. Trudności wychowawcze
4.1. Cele rozdziału
4.2. Pojęcie i klasyfikacja trudności wychowawczych
4.3. Trudności wychowawcze a zaburzenia i dysharmonie rozwoju dziecka
4.3.1. Globalne zaburzenia rozwoju
4.3.2. Parcjalne zaburzenia rozwoju
4.3.3. Zaburzenia neurodynamiki
4.4. Trudności wychowawcze uwarunkowane środowiskowo
4.4.1. Lęki i nerwice dzieci i młodzieży
4.4.2. Problem samobójstw
4.4.3. Zaburzenia łaknienia anoreksja i bulimia
4.4.4. Problematyka uzależnień
4.4.5. Agresja dzieci i młodzieży proces demoralizacji
4.4.6. Prostytucja dzieci i młodzieży
Pytania sprawdzające
Zadania problemowe
Literatura cytowana i uzupełniająca
5. Dydaktyka teoria nauczania i uczenia się
5.1. Cele rozdziału
5.2. Przedmiot i zadania dydaktyki
5.3. Powstanie i rozwój dydaktyki
5.4. Podstawowe pojęcia dydaktyczne
5.4.1. Uczenie się
5.4.2. Nauczanie
5.4.3. Kształcenie, wykształcenie, samokształcenie
5.4.4. System kształcenia
5.4.5. Samokształcenie
5.5. Badania naukowe w dydaktyce
5.5.1. Problemy badawcze w dydaktyce
5.5.2. Przedmiot badań dydaktycznych
Pytania sprawdzające
Zadania problemowe
Literatura cytowana i uzupełniająca
6. Dydaktyka w kształceniu zawodowym
6.1. Cele rozdziału
6.2. Kierunki zmian w kształceniu zawodowym
6.2.1. Idea kształcenia wielostronnego
6.2.2. Dobór treści kształcenia zawodowego
6.2.3. Metody pracy z uczącym się
6.2.4. Nowe zadania nauczyciela
6.3. Proces kształcenia zawodowego
6.3.1. Geneza i rozwój nowoczesnego modelu kształcenia
6.3.2. Ogniwa procesu kształcenia.
6.4. Cele kształcenia zawodowego
6.4.1. Charakterystyka celów kształcenia
6.4.2. Taksonomia celów kształcenia
6.5. Treści kształcenia zawodowego
6.5.1. Zasady doboru i układu treści kształcenia
6.5.2. Modułowe ujęcie kształcenia
6.5.3. Standardy kształcenia
6.5.4. Plany nauczania i programy kształcenia
6.6. Zasady kształcenia
6.6.1. Zasada poglądowości
6.6.2. Zasada świadomej aktywności
6.6.3. Zasada związku teorii z praktyką
6.6.4. Zasada systematyczności (systemowości)
6.6.5. Zasada przystępności (stopniowania trudności)
6.7. Metody i organizacja kształcenia.
6.7.1. Klasyfikowanie metod kształcenia
6.7.2. Metody podające
6.7.3. Metody problemowe samodzielne dochodzenie do wiedzy
6.7.4. Metody eksponujące (waloryzujące)
6.7.5. Metody praktyczne
6.8. Środki dydaktyczne
6.9. Kontrola i ocena wyników procesu kształcenia
6.9.1. Funkcje kontroli i oceny wyników w procesie kształcenia
6.9.2. Metody kontroli i oceny wyników procesu kształcenia
6.9.3. Pomiar dydaktyczny
Pytania sprawdzające.
Zadania problemowe
Literatura cytowana i uzupełniająca
CZĘŚĆ DRUGA
WYKORZYSTANIE WIEDZY PEDAGOGICZNEJ W OPIECE NAD ZDROWIEM
7. Kształcenie na rzecz współpracy w interdyscyplinarnych zespołach opiekuńczych
7.1. Cele rozdziału
7.2. Zespół opiekuńczy istota współpracy
7.3. Kształcenie na rzecz współpracy w zespole opiekuńczym
Pytania sprawdzające
Zadania problemowe
Literatura cytowana i uzupełniająca
8. Pedagogika zdrowia teoria wychowania zdrowotnego i edukacji zdrowotnej
8.1. Cele rozdziału
8.2. Zadania pedagogiki zdrowia na rzecz edukacji zdrowotnej
8.3. Wychowanie zdrowotne
8.4. Edukacja zdrowotna
8.4.1. Istota i cele edukacji zdrowotnej
8.4.2. Edukacja zdrowotna a promocja zdrowia
8.4.3. Modele edukacji zdrowotnej.
8.4.4. Formy organizacyjne i metody edukacji zdrowotnej
Pytania sprawdzające
Zadania problemowe
Literatura cytowana i uzupełniająca
9. Pedagogiczne aspekty pracy z pacjentem i jego rodziną
9.1. Cele rozdziału
9.2. Edukacja pacjenta
9.3. Doradzanie i poradnictwo w pracy z pacjentem i jego rodziną
9.4. Formy, metody i środki dydaktyczne stosowane w edukacji pacjentów
9.4.1. Formy organizacyjne
9.4.2. Metody nauczania uczenia się
9.4.3. Środki dydaktyczne
9.5. Zasady warunkujące efektywność edukacji
Pytania sprawdzające
Zadania problemowe
Literatura cytowana i uzupełniająca.
CZĘŚĆ TRZECIA
PEDAGOGIKA W PIELĘGNIARSTWIE
10. Pielęgniarstwo a pedagogika
10.1. Cele rozdziału
10.2. Relacje między pielęgniarstwem a pedagogiką
10.2.1. Współczesne rozumienie pielęgniarstwa
10.2.2. Wyznaczniki rozwoju pielęgniarstwa
10.2.3. Istota zawodowego pielęgnowania
10.2.4. Edukacja w pielęgnowaniu
10.3. Wykorzystanie dorobku różnych dziedzin pedagogiki w pielęgniarstwie
10.3.1. Wkład pedagogiki w tworzenie podstaw teoretycznych pielęgniarstwa
10.3.2. Wykorzystanie w pielęgniarstwie różnych działów pedagogiki
10.3.3. Wspólne obszary zainteresowań badawczych pielęgniarstwa i pedagogiki
Pytania sprawdzające
Zadania problemowe
Literatura cytowana i uzupełniająca.
11. Działalność pedagogiczna pielęgniarki
11.1. Cele rozdziału
11.2. Zadania pedagogiczne w działalności zawodowej pielęgniarki
11.2.1. Funkcja wychowawcza w zawodzie pielęgniarki
11.3. Funkcja kształcenia w zawodzie pielęgniarki
Pytania sprawdzające
Zadania problemowe
Literatura cytowana i uzupełniająca
12. Dydaktyka pielęgniarstwa
12.1. Cele rozdziału
12.2. Dydaktyka pielęgniarstwa zakres zainteresowania i zadania
12.3. Proces kształcenia pielęgniarek
12.4. Czynniki warunkujące tworzenie i zmiany w systemie kształcenia pielęgniarek w Polsce
12.5. Filozofia kształcenia pielęgniarek
12.6. Cele kształcenia
12.7. Treści kształcenia
12.8. Proces kształtowania umiejętności praktycznych
12.9. Formy organizacyjne i metody wykorzystywane w kształceniu pielęgniarek
Pytania sprawdzające
Zadania problemowe
Literatura cytowana i uzupełniająca.

Zobacz nasze pozostałe aukcje

Dodaj nas do ulubionych sprzedawców

Zapraszam serdecznie.