Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Pedagogiczne aspekty teorii Marshalla McLuhana

09-03-2012, 21:03
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 24 zł     
Użytkownik Arte1960
numer aukcji: 2112125564
Miejscowość TYLKO WYSYŁKA
Wyświetleń: 6   
Koniec: 11-03-2012 05:43:56

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
Okładka: miękka
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

PEDAGOGICZNE ASPEKTY TEORII ŚRODKÓW MASOWEGO PRZEKAZU MARSHALLA MCLUHANA, autorka: Halina Rotkiewicz, wydawca: Ossolineum, Wrocław 1983, oprawa miękka, stron 324, wymiary 167 x 239, przypisy w tekście, bibliografia. UWAGA – przetarcia i zabrudzenia na okładce, nieaktualne pieczątki biblioteki (zaklejone), zagięte narożniki okładki i częściowo bloku, zabrudzenia krawędzi bloku.

SPIS TREŚCI: Wstęp - Rozdział I. Nowe techniczne środowisko życia człowieka: 1. Elektryczność jako czynnik kształtujący otoczenie człowieka (Technizacja życia codziennego: A - Technika - określenie zjawiska - B - Technika a kultura - C - Technika a człowiek - Elektryczność jako czynnik warunkujący rozwój środków komunikacji masowej; "Poddanie się fali przemian" jako reakcja na bodźce współczesnego świata) - 2. Rozwój środków komunikowania masowego (Środki komunikacji jako czynnik przemian społecznych; Przekazem jest przekaźnik; "Zimne " i "gorące" środki komunikowania; zaangażowanie intelektualne i emocjonalne w odbiór przekazu; Szczególne miejsce telewizji w systemie komunikacji masowej; telewizja "przedłużeniem systemu nerwowego" człowieka) - Rozdział II. "Era Gutenberga". i "era Marconiego": 1. Słowo mówione i słowo pisane - funkcje komunikacji językowej i znaczenie słowa pisanego - 2. Równowaga zmysłów przeciw prymatowi intelektu - "światowy system nerwowy" Marshalla McLuhana a "noosfera" Piotra Teilharda de Chardin - 3. Kultura masowa - wytwór "ery Marconiego"? - 4. Piotr Ramus jako przedstawiciel "ery Gutenberga" w pedagogice - książka źródłem wiedzy o świecie - 5. John Dewey - pedagog "ery Marconiego"; polisensoryczne doświadczanie świata i pragmatyzm - Rozdział III. "Linearność" a "całościowa forma ikony": 1. Obraz telewizyjny jako Gestalt - 2. "Dotykowy" charakter odbioru telewizyjnego – 3. Nowe wzory percepcji świata jako wynik działania telewizji - 4. Swoistość języka przekazu telewizyjnego (Rzeczywistość realna i przekaz; Pseudoindywidualny charakter przekazu) – 5. Telewizja przeciwko książce (Linearność druku i linearność myślenia; Telewizja zaprzeczeniem słowa drukowanego) - Rozdział IV. Edukacja w "erze Marconiego": 1. Miejsce środków masowego przekazu wśród instytucji wychowania - telewizja i szkoła - 2. Edukacja ustawiczna jako wynik działania elektryczności - "nauka jest pracą przyszłości" - 3. Kształt czynnej obecności człowieka we współczesnej cywilizacji – 4. Nowa postać pracy - twórcze pełnienie ról (Integracja "pracy w okruchach"; Specyficzna jedność czasu pracy i czasu wolnego; Rola intelektualistów w społeczeństwie) - 5. Ideał wychowania: artysta, czyli świadomość zintegrowana (Miejsce i rola sztuki we współczesnej cywilizacji; Ideał wychowania: artysta, czyli świadomość zintegrowana; Wykształcenie humanistyczne jako konieczność narzucona człowiekowi przez elektryczność i automatyzację) - Rozdział V. Wychowanie i nauczanie a telewizja: 1. Telewizja - jej funkcje i zadania (Całokształt programów telewizyjnych a telewizja edukacyjna) - 2. Telewizja a kształtowanie osobowości odbiorcy przekazu (Czynniki pośredniczące, motywacje i postawy a odbiór; Świadomość znaczenia telewizji - przygotowanie do odbioru).