Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Parowozy / Die Dampflokomotiven der Gegenwart

06-07-2015, 2:34
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 449.90 zł     
Użytkownik wejrzenie
numer aukcji: 5487057005
Miejscowość Olkusz
Wyświetleń: 1   
Koniec: 06-07-2015 02:58:38

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Die Dampflokomotiven der Gegenwart. Betrachtungen über den Bau und Betrieb, unter besonderer Berücksichtigung der Erfahrungen an den mit Schmidtschen Überhitzereinrichtungen gebauten Heißdampflokomotiven der Preußischen Staatseisenbahnverwaltung. Ein Handbuch für Lokomotivbauer, Eisenbahnbetriebsbeamte und Studierende des Maschinenbaufachs. Mit 388 Textabbildungen und 20 lithographierten Tafeln.

 

Tłumczenie tytułu z Google:

 

"Silniki parowe teraźniejszości. Refleksje na temat budowy i eksploatacji, ze szczególnym uwzględnieniem doświadczeń budowanych z Schmidt przegrzewaczy kierunkach przegrzanej Parowozy pruskiej administracji państwowej. Kolejowego Instrukcja dla producenta lokomotyw kolejowych oraz funkcjonariuszy operacyjnych studentów przedziału maszynowego. Z 388 ilustracje w tekście i 20 płyt litografowane."

 

Berlin, Verlag von Julius Springer, 1907.

 

Stron: 500

Stan: dst

 

Brak górnej części strony tytułowej

 

Zagraniczna cena tej pozycji (razem z wysyłką) waha się od stu kilkudziesięciu do 400 euro.

 

______________________________________________________________________

 

Katalog tablic (Brak tablicy XI, XVIII, XIX, XX)

Textblatt

1. 0-6-6-0 (2 x 3/3 gek.) Lokomotywa Pociąg towarowy (Mallet projektowe) w Baltimore i Ohio R.-R ................. .... , , 90

2. 4-4-2 (2/5 gek.) Czterocylindrowy związek ekspresowe lokomotywa (typu v. Borries) ....................... .... 96

3. Projekt 4-4-0 (2/4 gek.) Czterocylindrowy przegrzana para lokomotywa pociąg ekspresowy przez autora .................... 268

4. szpuli o średnicy 150 mm z podgrzewaną polu dla wszystkich pary przegrzanej - lokomotywy pruskich Kolei Państwowych, Pat W. Schmidt ...... 322

Tablica

I. 4-4-0 (2/4 gek.) Steam - szybka - lokomotywa Kolei Państwowych pruskich z Schmidtschem smokebox-przegrzewacza (średnica koła 1980 mm).

. II 4-4-0- para przegrzana (2/4 GEK.) - Szybka - lokomotywa Kolei Państwowych pruskich rury dym z Schmidtschem (średnica koła przegrzewaczy 2100 mm).

III. 2-6-0 (3/4 gek.) Gorąca para lokomotywa pasażerów Kolei Państwowych pruskich z przegrzewacza Schmidtschem rury dym.

IV 4-6-0 para przegrzana. (% Gek.) - Szybki pociąg - lokomotywa Kolei Państwowych pruskich z przegrzewacza Schmidtschem rury dym.

V. 0-8-0 (i / i Gek.) Pociąg towarowy Gorąca para lokomotywa Kolei Państwowych pruskich z przegrzewacza Schmidtschem rury dym. "LVL 0-6-0 (3/3 gek.) Przetarg przegrzana Lokomotywy parowe Kolei Państwowych pruskich

z Schmidtschem kanałów dymowych-Üerhitzer.

VII. 2-6-0 (3 / i gek.) Przetarg gorąca para lokomotywa pasażer Pruska

Koleje Państwowe z Schmidtschem palić przegrzewacz rury.

VIII. 0-10-0 (5/5 gek.) Hot przetargu pociąg towarowy parowa lokomotywa pruski

Stäatsbahnen z przegrzewacza Schmidtschem rury dym.

IX. Jazda próbna z 4-4-0 (2 / i gek.) Gorąca para lokomotywa ekspresowej nr. 550 Com z Schmidtschem smokebox przegrzewacza na 22 czerwca 1.905-gie

X. test drive z 4-4-0 (2/4 gek.) Gorąca para lokomotywa ekspresowej nr. 193 Wrocław rury dym z Schmidtschem przegrzewacza na 31 marca 1906 (w jedną stronę).

XI. Jazda próbna z 4-4-0 (2/4 GEK,) przegrzana para wyrazić lokomotywa nr. 193 Wrocław rury dym z Schmidtschem przegrzewacz 31 marca 1906 (w obie strony). ,

XII. Test, z 4-4-0 (2/4 gek.) Wyraża się gorąca para lokomotywa nr. 193 Wrocław Schmidtschem Rauohröhren przegrzewacza na 29 marca 1906 (w jedną stronę).

XIII. Jazda próbna z 4-4-0 (2/4 gek.) Gorąca para lokomotywa ekspresowej nr. 193 Wrocław rury dym z Schmidtschem przegrzewacza na 29 marca 1905 (w obie strony).

XIV test drive z 2-6-0 (3/4 gek.) Steam - Pasażer pociągu - lokomotywa Nr 181 Erfurt z Schmidtschem smokebox przegrzewacza na 28 marca 1905 ..

XV. Jazda próbna z 0-8-0 (4/4 gek.) Gorąca para pociąg towarowy lokomotywa nr. 1212 we Frankfurcie. M. z Schmidtschem smokebox przegrzewacza 13 stycznia +1.905-sza

XVI. Jazda próbna z 0-6-0 (3/3 gek.) Przetarg parowóz przegrzana nie. 2001 Magdeburg dym z rury przegrzewacza Schmidtschem 1 lutego +1.906-ty

XVII. Jazda próbna z 2-6-0 (3/4 gek.) Gorąca para Przetarg pasażera nr 2168 Berlin lokomotywa z Schmidtschem smokebox przegrzewacza 14 lutego +1.905-ta

XVIII. Jazda próbna z 0-10-0 (5/5 gek.) Hot towarowy pociąg lokomotywa parowa przetargu nie. 1671 Wrocław z Schmidtschem smokebox przegrzewacza w dniu 29 czerwca 1.905-te

XIX. Jazda próbna z 4-6-0 (3/5 gek.) Para przegrzana wyrazić -Lokomotive nr. 2401 Cö'ln dym z rury przegrzewacza Schmidtschem 01 sierpnia +1.906-ta

XX. Jazda próbna z 4-6-0 (3/5 gek.) Wyraża się gorąca para lokomotywa nr. 2401 w Kolonii z Schmidtschem przegrzewacza 6 rury dym Augast +1.906-gi

 

__________________________________________________________

 

SPIS TREŚCI.

 

Pierwsza część: mokre parowozy

I. Sekcja. Typy Lokomotiv w Ameryce

1. Identyfikacja typów lokomotyw w Ameryce (system Whytesche)

2. Najważniejsze amerykańskie typy lokomotyw

3. Przetarg lokomotywy w Ameryce

4. Złożone lokomotywy w Ameryce

a) dwóch lokomotyw złożone-cylindrowe

b) lokomotyw złożone czterocylindrowy

1 z dwoma silnikami

2. z czterech silników

5. Lokomotywa Standardy w Ameryce

II. Sekcja. Wielkość i moc amerykańskich lokomotyw.

.a) nadbudowa amerykańskich kolei.

b) koleje amerykańskie skrajni

l '. Proporcje amerykańskie lokomotywy

2. Usługi amerykańskie lokomotywy.

a) Wyniki w lokomotywie stanowisk badawczych w St Louis

1. Wartość badania stacjonarne lokomotywa

2. Utworzenie pola testowego lokomotywa Pennsylvania Railroad w St. Louis

3. Eksperymenty z 2-8-0 bliźniaka (* / 5 GEK.) - Transport drogowy - lokomotywa Pennsylvania Railroad.

4. Eksperymenty z 4-4-2 ("2/5 gek.) Związek czterocylindrowy ekspresowe Lokomotywa (Vauclain nowsza konstrukcja) od Atchison, Topeka i Santa Fe Railway

b) jazdy testowe z amerykańskich lokomotyw na otwartych torach

3. Prędkość, amerykańskich i europejskich pociągów

), szybki testuje Marienfelde-Zossen

b) regularne Najszybsze pociągi w Europie i Ameryce

III. Sekcja. Niektóre z największych amerykańskich parowozów mokrych. Ekspresowe pociągi pasażerskie i lokomotywy pociągu

1. 4-4-2 (2/5 gek.) Czterocylindrowy związek ekspresowe lokomotywa w Atchison, Topeka i Santa Fe R.-R. (Nowa konstrukcja Vauclain)

2. 4-4-2 (2/5 gek.) Cztery butli kompozytowych ekspresowa lokomotywa Środkowej i Nowym Jorku rzeki Hudson R.-R. (Typ Cole)

3. 2-6-2 (3/5 gek.) Twins ßchnellzug lokomotywa jeziora Shore i Michigan Południowej R.-R

4. 4-6-0 (3/5 gek.) Twins pociąg pasażerski lokomotywa Great Northern R.-R.

5. (GEK 3/6.) 4-6-2 twin-Lokomotywa pociąg ekspresowy Union Pacific R.-R. Lokomotyw towarowych

6. 2-8-0 (4 / 5gek.) Pociąg towarowy lokomotywa z New York Central i rzeki Hudson R.-R

7. 2-8-0 Pociąg Towarowy (GEK 4/5.) - Lokomotywa Delaware, Laokawanna i Zachodniej R.-R.

8. (GEK 5/7). 2-10-2 tandem kompozytowe lokomotywa towarowa de R Atchison, Topeka i Santa Fe R.-R

9. 0-6-6-0 (2x 3/3 gek.) Pociąg towarowy lokomotywa (typ Mallet) Baltimore i Ohio R.-R

10. 0-12-0 (% gek.) Shay Lokomotywa

IV. Sekcja. Einig Eder lokomotywy największym europäischenNaßdampf

1. 4-4-2 (2/5 gek.) Cztery butli kompozytowych Sohnellzug ^ -Lokomotive z badisohen Koleje Państwowe (typ Courtin)

2. 4-4-2 (2/5 gek.) Związek czterocylindrowy Express-Lokomotiv Great Northern R.-R. w Anglii

3. 4-6-0 (3/5 gek.) Cztery butli kompozytowych Sohnellzug lokomotywa (typ Adriatio) włoski Koleje południa

4. 4-6-0 (3/6 gek.) Cztery butli kompozytowych ekspresowa lokomotywa Kolei Państwowych bawarskich

5. 2-10-0 (5/6 gek.) Czterocylindrowy Lokomotywa pociągu towarowego związek Koleje w Alzacji Reiehs Lotaryngia

6. (GEK 3/7.) Czterocylindrowy związek 4-6-4 przetargu lokomotywa (typ de Glehn) Koleje Imperial w Alzacji i Lotaryngii

Niektóre lokomotywy światowej wystawie w Liege od lat 1905-te

7. 6-2-2-6 (2 x 3 / i gek.) Czterocylindrowy związek przetargu lokomotywa (typ Meyer) Francuski Nordbahn

8. 4-6-0 (3/5 gek.) Cztery Podwójny cylinder parowy lokomotywa Twins Kolei Państwowych w Belgii

V. Sekcja. Niezwykłe szczegóły konstrukcyjne nowe lokomotywy

motywy.

1. Kocioł

a) Flußeiserne ogień karabinów

b) szeroka palenia

c) Siederöhren

d) pasz Automatyczna nierdzewna (palacz mechaniczne)

e) Rauchverzehrungseinrichtungen

f) dym spalarnia zaprojektować Marcotty.

g) rury falistej i kotły wodno-rurowe

2. Rama bar

) Materiał ramy

b) rodzaje

c) wzmocnienie ramy i ramki przerwy

d) Wnioski

3. Lokomotywa amerykańska cylindry

a) Wymiary

b) rodzaje

4. Kontrole.

a) wprowadzenie Walschaert- (Heusinger-) kontroli w Ameryce

b) Ostatnie kontrole lokomotywa

1. Pokój suwaków

2. Kontrola zaworów obrotowych

3. Zawór sterowania Lentz

VI. Sekcja. Lokomotywa budowa w Stanach Zjednoczonych Ameryki

1. Zamawiający i administracja kolejowe fabryki lokomotyw

a) W przypadku, gdy zostanie wybudowany lokomotywy

b) Lokomotywa musi Amerykę

c) Amerykańscy budowniczowie lokomotyw i ich wydajność

d) stosunek zamówionych pociągów do fabryk lokomotyw w Ameryce

e) krótki czas dostawy

2. pracowników i amerykańskie służby cywilnej, jego edukacja, styl życia i organizacji.

a) szkolenie pracowników amerykańskich

b) Biuro Techniczne

c) System płac

d) związki zawodowe

e) Płatność

3. Zakłady

4. utworzenie i prowadzenie warsztatów lokomotyw amerykańskich

) Boilermakers (sklep kotła)

b) odlewniczy (odlewnia)

c) kucie (Smith shop)

d) Konstrukcja i obróbka mechaniczna (mechaniczna)

e) lokomotywa montażu (sklep montażowe)

Część druga: lokomotywy Heißdamyf.

Wprowadzenie. Opracowanie wniosku pary przegrzanej pary (hochüberhitztem) w gospodarstwach Lokomotiv

I. Sekcja. Refleksje na temat zachowania pary przegrzanej jako wsparcie pracy

1. Główne cechy przegrzanej pary

2. kocioł gorącej pary i

a) generowanie reguł parowe hochüberhitzten do budowy przegrzewaczy

b) położenie powierzchni przegrzewacza do ogrzewania Kotłów i gazów i pary

c) przekazywanie ciepła przez powierzchnie przegrzewaczy

d) wykorzystanie ciepła w kotłach parowych

3. para przegrzana i maszyny

) Zylinderäbmessungen

b) poddanie działaniu przegrzanej pary w cylindrach

4. Oszczędność węgla i wody

Różnica w oszczędnościach węgla i wody

5. Wykonanie parowej lokomotywy

II. Sekcja. Twins i parowozy przegrzanej czterocylindrowe lokomotywy nadmiernego przegrzania związek z

1. upływ Twins lokomotyw parowych przegrzana

) skurcze

b) Obracanie

c) wysokie ciśnienie tłoka

d) w stanie bezczynności

2. Złożone z nadmiernym przegrzaniem lokomotyw

3. Zalety i wady multi-cylindrowych silników

III. Sekcja. Typy przegrzewaczy lokomotyw

1. przegrzewacza, w którym tylko część żywych gorących gazów służy do przegrzania (Rauchröhren- i wędzarnia przegrzewacza)

) przegrzewacza długo kocioł Schmidt

b) komora przegrzewacza od dymu Schmidt

c) z dymu rury przegrzewacza Schmidt

d) Schenectady przegrzewacza

e) przegrzewacza z Vaughan i Horsey

f) przegrzewacza z Notkinem

g) przegrzewacza Cockerill

2. przegrzewacza, gdzie temperatura spadnie mały żywsze gazów gorących wszystkie używane do przegrzania (rury przegrzewacza wrzącego)

) przegrzewacza z Pielock

b) przegrzewacza z Słucki

c) z wrzącą zaciskać rury przegrzewacza

Przegrzewacza 3. spalin

) przegrzewacza, Projektowanie Hannover

b) przegrzewacza z Klose

c) przegrzewacza z v. Loew

d) przegrzewacza, projektowanie Egestorff

e) przegrzewacza, projektowanie Ranafler

4. ze szczególnym wypalania przegrzewacza

Komora-przegrzewacza dymu ze szczególnym wypalania Hagans

IV. Sekcja. Silnik parowy, przegrzana para lokomotywa administracji pruskiej Kolei Państwowej.

1. W części znajduje się pod parą

a) cylindrów, tłoki i gruczoły

b) slajdów

1. flatslide

2. kolejki w ogóle i rozwój aplikacji pary

3. szpuli o średnicy 150 mm z podgrzewaną rękawie pierścienie uszczelniające i zamknięte

2. Inne ważne szczegóły parowozów.

a) kontrola

b) łożyska osi

c) osie, trakcji i sprzęgło pin

d) Phillips, trakcyjne i łączące pręty, naczynia smarowe

e) Przetarg sprzęgła

3. Smarowanie parowozów

) Smarownica rycerzy w Altona

b) Smarownica W. Michalk w Deuben

c) Smarownica lokomotywa Dicker & Werneburga w hali A / Saale.

4. Regulamin serwisu do leczenia parowozów w operacjach oraz w warsztatach kolejowych

V. Sekcja. Wyniki testów i pracy z lokomotyw pary przegrzanej

A. Testy i wyniki operacyjne przegrzaną parowozów w Royal. Pruskie koleje państwowe. 1. 4-4-0 (-. / I GEK) przegrzanej pary wyraźnych lokomotywy.

) szybkich testów na wojsko śledzić Marienfelde-Zossen

b) Napędy porównania z 4-4-0 (2 / 4gek.) wyraża się gorąca para lokomotywa 550 Kolonia z 4-4-2 (2/5 GEK.) czterocylindrowy związek lokomotywa 69 Bromberg

o) wynika z dwóch porównawczych jazd testowych w Royal. Kolej - .. Dyrekcja Wrocław między% GEK czterocylindrowy związku lokomotywy (Count-Staden) i 2/4 GEK lokomotywa przegrzanej pary w regularnych Twins operacji

d) jazdy testowe GEK z 4-4-0 (2/4). Gorąca para lokomotywa z przegrzewacza ekspresowy rury żołądka Schmidtschem

2. 2-6-0 (3/4 gek.) Hot parowej lokomotywy pasażerskie przegrzewacz z Sohmidtschem Rauchkammer-.

a) sprawozdania o zbudowany w 1902 roku 2-6-0 (3/4 GEK.) lokomotywy pasażerskie Gorąca para Cöln nr 21

- Jazdy testowe B) GEK z 2-6-0 (3/4) Gorąca osobowych parowóz nr 181 Erfurt pomiędzy Grunwaldem i Güterglück lub Nedlitz iz powrotem ..

3. 4-6-0 (3 / B gek.) Gorąca para lokomotywa z przegrzewacza ekspresowy rury żołądka Schmidtschem

4. 0-8-0 (4/4 gek.) Hot Lokomotywa pociągu towarowego parowa z Schmidtschem Bauchkammer- przegrzewacza.

a) Wyniki operacyjne 0-8-0 (4/4 gek.) lokomotywy pociągu towarowego Gorąca para z najstarszych dwóch typów o 550 mm średnicy i 575 cylinder

b) wyniki badań poziomu 0-8-0 (I / I GEK) przegrzana para wodna. - Lokomotiv nowsza konstrukcja (średnica cylindra 590 mm)

5. 0-6-0 (3/3 gek.) Para przegrzana przetargu lokomotywa z Schmidtschem płomieniówek przegrzewacza.

a) Wyniki testów

b) wyniki operacyjne 0-6-0 parowóz przetargu nr. 2001 Magdeburg od przewozu pociągów towarowych w Berlinie obwodnicy ....

6. 2-6-0 (s. / 4 GEK) przegrzanej pary lokomotywa z Schmidtschem przetargu brzusznej komory - przegrzewacza.

a) badanie i obsługi wyniki Berlin kolei miejskiej

b) testy porównawcze pomiędzy 2-6-0 (3/4 gek.) przegrzana para lokomotywa w 2168 przetarg Berlinie i 2-6 0 (% gek.) mokre parowej lokomotywy 2166 Berlin przetargu

c) Niektóre wyniki operacyjne GEK%. przegrzanej pary lokomotywa z przetargu-S40 średnicy cylindra i mm ° / 4 gek. Przetarg lokomotywa parowa na mokro

d) Niektóre wyniki operacyjne 3/4 gek. przegrzanych lokomotyw parowych i zamówienia 3/4 i 3/5 gek. tender lokomotywy parowe na mokro

e) Aktualne wyniki operacyjne 8 / t gek. przegrzanej pary lokomotywy przetargowe w porównaniu z 3/4 Gek lokomotyw parowych. przetargu na mokro

7. 0-10-0 (B / 5 GEK. ^ Gorąca para Przetarg Lokomomotive z Schmidtschem smokebox przegrzewacza.

) jazdy testowe i porównania między 6/5 gek. przegrzana przetargu parowóz nr. 1671 Wrocław i GEK 5 / B. para mokra przetargu lokomotywa (BauartNHagans) nr 1649 Breslau

b) Niektóre wyniki operacyjne

B. Testy i wyniki operacyjne przegrzaną parowozów (z rur przegrzewaczy Schmidta dymu) za granicą.

1. badania i eksploatacji wyników belgijskich Kolei Państwowych

2. Wyniki operacyjne Bergslagernas Railway Company w Sweden3. Testów i obsługi wyniki Canadian Pacific Railway

VI. Sekcja. Lokomotywy parowe pruskiej administracji państwa kolejowego

1. Wspólne cechy wszystkich parowozów

2. Niezwykłe szczegóły różnych gatunków parowozów.

) 4-4-0 (A / 4 gek.) Hot parowe lokomotywy ekspresowych

b) 2-6-0 (3 / i gek.) Gorąca para lokomotywa pasażerów

c) 4-6-0 (8/5 gek.) Hot parowóz Sohnellzug

d) 0-8-0 (4 / i gek.) Gorąca para lokomotywa pociąg towarowy

e) 0-6-0 (? / 3 gek.) pary przetargu Lokoniotive

f) 2-6-0 (3/4 gek.) przegrzana para lokomotywa przetargu

g) 0-10-0 (5/5 gek.) przegrzana para lokomotywa przetargu

3. Niektóre propozycje rozbudowy jednostki pożyczonym parowozów przegrzanej

Sohlußbetrachtungen.

Demoulin, La Looomotive aotuelle

Refleksje na temat niektórych gorących parowozów w wystawach w Mediolanie i Norymberdze

Przegrzane parowozy eksploatacji kolei wąskotorową

Beschafiungs- i rozrywkowych koszty

Streszczenie

Własność i nazwa katalogu

Załącznik, Zahlentafel I i II

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Verzeichnis der Tafeln (Brak tablicy XI, XVIII, XIX, XX)

Seite

Textblatt

1. 0-6-6-0 (2 x 3/3 gek.) Güterzug-Lokomotive (Bauart Mallet) der Baltimore and Ohio R.-R...................., . . . 90

2. 4-4-2 (2/5 gek.) Vierzylinder-Verbund-Schnellzug-Lokomotive (Bauart v. Borries)........................... 96

3. Entwurf einer 4-4-0 (2/4 gek.) Vierzylinder-Heißdampf-Schnellzug-Lokomotive vom Verfasser ....................268

4. Kolbenschieber von 150 mm Durchmesser mit geheizter Büchse für sämtliche Heißdampf - Lokomotiven der preußischen Staatsbahnen, Patent W. Schmidt ......322

Tafel

I. 4-4-0 (2/4 gek.) Heißdampf - Schnellzug - Lokomotive der preußischen Staatsbahnen mit Schmidtschem Rauchkammer-Überhitzer (1980 mm Raddurchmesser).

II. 4-4-0- (2/4 gek.) Heißdampf - Schnellzug - Lokomotive der preußischen Staatsbahnen mit Schmidtschem Rauchröhren-Überhitzer (2100 mm Raddurchmesser).

III. 2-6-0 (3/4 gek.) Heißdampf-Personenzug-Lokomotive der preußischen Staatsbahnen mit Schmidtschem Rauchröhren-Überhitzer.

IV. 4-6-0 (% gek.) Heißdampf - Schnellzug - Lokomotive der preußischen Staatsbahnen mit Schmidtschem Rauchröhren-Überhitzer.

V. 0-8-0 (i/i gek.) Heißdampf-Güterzug-Lokomotive der preußischen Staatsbahnen mit Schmidtschem Rauchröhren-Überhitzer. „ LVL 0-6-0 (3/3 gek.) Heißdampf-Tender-Lokomotive der preußischen Staatsbahnen

mit Schmidtschem Rauchrohren-Üerhitzer.

VII. 2-6-0 (3/i gek.) Heißdampf-Personenzug-Tender-Lokomotive der preußischen

Staatsbahnen mit Schmidtschem Rauchröhren-Überhitzer.

VIII. 0-10-0 (5/5 gek.) Heißdampf-Güterzug-Tender-Lokomotive der preußischen

Stäatsbahnen mit Schmidtschem Rauchröhren-Überhitzer.

IX. Versuchsfahrt mit der 4-4-0 (2/i gek.) Heißdampf-Schnellzug-Lokomotive  Nr. 550 Com mit Schmidtschem Rauchkammer-Überhitzer am 22. Juni 1905.

X. Versuchsfahrt mit der 4-4-0 (2/4 gek.) Heißdampf-Schnellzug-Lokomotive  Nr. 193 Breslau mit Schmidtschem Rauchröhren-Überhitzer am 31. März 1906 (Hinfahrt).

XI. Versuchsfahrt mit der 4-4-0 (2/4 gek,) Heißdampf-Schnellzug-Lokomotive Nr. 193 Breslau mit Schmidtschem Rauchröhren-Überhitzer am 31. März 1906 , (Rückfahrt). .

XII. Versuchsfahrt, mit der 4-4-0 (2/4 gek.) Heißdampf-Schnellzug-Lokomotive Nr. 193 Breslau mit Schmidtschem Rauohröhren-Überhitzer am 29. März 1906 (Hinfahrt).

XIII. Versuchsfahrt mit der 4-4-0 (2/4 gek.) Heißdampf-Schnellzug-Lokomotive Nr. 193 Breslau mit Schmidtschem Rauchröhren-Überhitzer am 29. März 1905 (Rückfahrt).

XIV. Versuchsfahrt mit der 2-6-0 (3/4 gek.) Heißdampf - Personenzug - Lokomotive Nr. 181 Erfurt mit Schmidtschem Rauchkammer-Überhitzer am 28. März 1905.

XV. Versuchsfahrt mit der 0-8-0 (4/4 gek.) Heißdampf-Güterzug-Lokomotive Nr. 1212 Frankfurt a. M. mit Schmidtschem Rauchkammer-Überhitzer am 13. Januar 1905.

XVI. Versuchsfahrt mit der 0-6-0 (3/3 gek.) Heißdampf-Tender-Lokomotive Nr. 2001 Magdeburg mit Schmidtschem Rauchröhren-Überhitzer am 1. Februar 1906.

XVII. Versuchsfahrt mit der 2-6-0 (3/4 gek.) Heißdampf-Personenzug-Tender-Lokomotive Nr. 2168 Berlin mit Schmidtschem Rauchkammer-Überhitzer am 14. Februar 1905.

XVIII. Versuchsfahrt mit der 0-10-0 (5/5 gek.) Heißdampf-Güterzug-Tender-Lokomotive Nr. 1671 Breslau mit Schmidtschem Rauchkammer-Überhitzer am 29. Juni 1905.

XIX. Versuchsfahrt mit der 4-6-0 (3/5 gek.) Heißdampf- Schnellzug -Lokomotive Nr. 2401 Cö'ln mit Schmidtschem Rauchröhren-Überhitzer am 1. August 1906.

XX. Versuchsfahrt mit der 4-6-0 (3/5 gek.) Heißdampf-Schnellzug-Lokomotive Nr. 2401 Cöln mit Schmidtschem Rauchröhren-Überhitzer am 6. Augast 1906.

 

___________________________________________________

 

Inhaltsverzeichnis.

 

Erster Teil: Naßdampf-Lokomotiven

I.  Abschnitt.  Lokomotivbauarten in Amerika

1.  Bezeichnung der Lokomotivbauarten in Amerika (das Whytesche System)   

2.  Die wichtigsten amerikanischen Lokomotivbauarten

3.  Tender-Lokomotiven in Amerika

4.  Verbund-Lokomotiven in Amerika

a)  Zweizylinder-Verbund-Lokomotiven

b) Vierzylinder-Verbund-Lokomotiven 

1.  mit zwei Triebwerken

2.  mit vier Triebwerken

5.  Lokomotiv-Normalien in Amerika

II.  Abschnitt.    Größe und Leistung amerikanischer Lokomotiven.

.a) Oberbau amerikanischer Bahnen.

b) Umgrenzungsprofil amerikanischer Bahnen

l'.  Größenverhältnisse amerikanischer Lokomotiven

2.  Leistungen amerikanischer Lokomotiven.

a)  Ergebnisse auf dem Lokomotivprüfstande in St. Louis   

1.  Wert ortsfester Lokomotivprüfungen

2.  Die Einrichtung des Lokomotiv-Prüffeldes der Pennsylvania Eisenbahn in St. Louis

3.  Versuche mit der 2-8-0  (*/5 gek.) Zwillings - Güterzug - Lokomotive  der Pennsylvania Eisenbahn.

4.  Versuche mit der 4-4-2 ('2/5 gek.) Vierzylinder-Verbund-Schnellzug-Lokomotive (Vauclain neuerer Bauart) der Atchison,  Topeka and Santa Fe Eisenbahn

b)  Versuchsfahrten mit amerikanischen Lokomotiven auf offener Strecke 

3.  Geschwindigkeiten, amerikanischer und europäischer Eisenbahnzüge

a)  Schnellfahrversuche Marienfelde—Zossen

b)  Die schnellsten fahrplanmäßigen Züge in Europa und Amerika

III.  Abschnitt.    Einige  der größten amerikanischen  Naßdampf-Lokomotiven. Schnellzug- und Personenzug-Lokomotiven

1. Die 4-4-2 (2/5 gek.) Vierzylinder-Verbund-Schnellzug-Lokomotive der Atchison, Topeka and Santa Fe R.-R. (neue Bauart Vauclain)

2.  Die 4-4-2 (2/5 gek.) Vierzylinder-Verbund-Schnellzug-Lokomotive der New York Central and Hudson River R.-R.  (Bauart Cole)

3.  Die 2-6-2 (3/5 gek.) Zwillings-ßchnellzug-Lokomotive der Lake Shore and Michigan Southern R.-R

4.  Die 4-6-0 (3/5 gek.) Zwillings-Personenzug-Lokomotive der Great Northern R.-R.

5.  Die 4-6-2 (3/6 gek.)  Zwillings-Schnellzug-Lokomotive der Union Pacific  R.-R. Güterzug-Lokomotiven

6.  Die 2-8-0 (4/5gek.) Güterzug-Lokomotive der New York Central and Hudson River R.-R
7.  Die 2-8-0 (4/5 gek.)   Güterzug - Lokomotive   der   Delaware, Laokawanna   and Western R.-R.
8.  Die  2-10-2   (5/7   gek.)  Tandem-Verbund-Güterzug-Lokomotive  de,r Atchison, Topeka and Santa Fe R.-R
9.  Die 0-6-6-0 (2x 3/3 gek.) Güterzug-Lokomotive (Bauart Mallet) der Baltimore and Ohio R.-R
10. Die 0-12-0 (% gek.) Shay-Lokomotive 
IV. Abschnitt. Einigedergrößten europäischenNaßdampf-Lokomotiven
1.  Die 4-4-2 (2/5 gek.) Vierzylinder-Verbund-Sohnellzug^-Lokomotive der badisohen Staatseisenbahnen (Bauart Courtin)
2.  Die 4-4-2 (2/5  gek.) Vierzylinder-Verbund-Schnellzug-Lokömotive  der   Great Northern R.-R. in England
3.  Die   4-6-0   (3/5   gek.)  Vierzylinder-Verbund-Sohnellzug-Lokomotive   (Bauart Adriatio) der italienischen Südbahn
4.  Die 4-6-0   (3/6 gek.)  Vierzylinder-Verbund-Schnellzug-Lokomotive der   bayrischen Staatsbahnen
5.  Die 2-10-0 (5/6 gek.) Vierzylinder-Verbund-Güterzug-Lokomotive der Reiehs-eisenbahnen in Elsaß-Lothringen
6.  Die 4-6-4 (3/7 gek.) Vierzylinder-Verbund-Tender-Lokomotive (Bauart de Glehn) der Reichseisenbahnen in Elsaß-Lothringen 
Einige Lokomotiven der Weltausstellung in Lüttich vom Jahre 1905 .
7.  Die  6-2-2-6 (2 x 3/i gek.) Vierzylinder-Verbund-Tender-Lokomotive   (Bauart Meyer) der französischen Nordbahn
8.  Die 4-6-0 (3/5  gek.) Vierzylinder-Heißdampf-Doppelzwillings-Lokomotive der belgischen Staatsbahnen
V.  Abschnitt.    Bemerkenswerte bauliche Einzelheiten neuerer  Loko-
motiven.
1.  Kessel
a)  Flußeiserne Feuerbüchsen 
b)  Die breite Feuerbüchse
c)  Siederöhren
d)  Selbsttätige Rostbeschickung (mechanical stoker)
e)  Rauchverzehrungseinrichtungen
f)  Rauchverbrennungseinrichtung Bauart Marcotty.
g)  Wellrohr- und Wasserrohrkessel
2.  Der Barrenrahmen
a)  Material der Rahmen
b)  Bauarten
c)  Rahmenversteifung und Rahmenbrüche
d)  Schlußfolgerungen
3.  Amerikanische Lokomotivzylinder
a)  Abmessungen
b)  Bauarten
4.  Steuerungen.
a)  Einführung der Walschaert-(Heusinger-)Steuerung in Amerika  
b)  Neuere Lokomotiv-Steuerungen
1.  Doppelschiebersteuerungen
2.  Drehschiebersteuerungen
3. Ventilsteuerung von Lentz
VI. Abschnitt. Der Lokomotivneubau in den Vereinigten Staaten von Amerika
1.   Bestellende Eisenbahnverwaltungen und die Lokomotivfabriken
a)  Wo die Lokomotiven gebaut werden
b)  Lokomotivbedarf Amerikas
c)  Amerikanische Lokomotivfabriken und deren Leistungsfähigkeit
d)  Verhältnis   der bestellenden  Eisenbahnen  zu   den Lokomotivfabriken  in Amerika
e)  Die kurzen Lieferfristen
2.   Der amerikanische Arbeiter- und Beamtenstand,   seine Ausbildung,   Lebensweise und Organisation.
a)  Ausbildung amerikanischer Arbeiter
b)   Das technische Bureau
c)  Lohnsystem
d)  Unions
e)  Bezahlung
3.   Fabrikanlagen
4.   Einrichtung und Betrieb amerikanischer Lokomotiv-Werkstätten
a)  Kesselschmiede (Boiler shop)
b)   Gießerei (Foundry)
c)  Schmiede (Smith shop)
d)   Mechanische Werkstätten (Machine shop)
e)  Lokomotiv-Zusammenbau (Erecting shop)
Zweiter Teil:  Heißdamyf-Lokomotiven.
Einleitung.   Entwicklung der Anwendung von hochüberhitztem Dampf (Heißdampf) im Lokomotivbetriebe
I.  Abschnitt.    Betrachtungen über das Verhalten des Heißdampfes als Arbeitsträger
1.  Die wichtigsten Eigenschaften des Heißdampfes
2.  Heißdampf und der Kessel
a)  Erzeugung hochüberhitzten Dampfes Regeln für den Bau von Überhitzern
b)  Lage der Überhitzerfläche zur Kesselheizfläche und Führung der Gase und des Dampfes
c)  Wärmedurchgang durch die Überhitzerflächen
d)  Wärmeausnutzung im Heißdampfkessel
3.  Heißdampf und die Maschine
a)  Zylinderäbmessungen
b)  Verhalten des Heißdampfes in den Zylindern
4.  Kohlen- und Wasserersparnis
Unterschied in den Ersparnissen an Kohle und Wasser
5.  Leistungsfähigkeit der Heißdampf-Lokomotive
II.  Abschnitt.    Zwillings-Heißdampf-Lokomotiven  und  Vierzylinder-Verbund-Lokomotiven mit mäßiger Überhitzung
1.  Der Gang der Heißdampf-Zwillings-Lokomotive
a)  Das Zucken
b)  Das Drehen
c)  Die hohen Kolbendrücke
d)  Der Leerlauf
2.  Verbund-Lokomotiven mit mäßiger Überhitzung
3.  Vor- und Nachteile der Mehrzylinder-Lokomotiven
III.  Abschnitt.    Überhitzer-Bauarten für Lokomotiven
1.  Überhitzer, bei denen nur ein Teil der lebendigen Heizgase zur Überhitzung verwendet wird (Rauchröhren- und Rauchkammer-Überhitzer)
a)  Der Langkessel-Überhitzer von Schmidt
b)  Der Rauchkammer-Überhitzer von Schmidt
c)  Der Rauchröhren-Überhitzer von Schmidt
d)  Der Schenectady-Überhitzer
e)  Der Überhitzer von Vaughan und Horsey
f)  Der Überhitzer von Notkin
g)  Der Überhitzer von Cockerill
2.   Überhitzer,   bei   denen ein   kleines  Temperaturgefälle   sämtlicher   lebendiger Heizgase zur Überhitzung verwendet wird (Siederohr-Überhitzer)
a)  Der Überhitzer von Pielock
b)  Der Überhitzer von Slucki
c)  Der Siederohr-Überhitzer von Clench
3.  Abgas -Überhitzer
a)  Der Überhitzer, Bauart Hannover
b)  Der Überhitzer von Klose
c)  Der Überhitzer von v. Löw
d)  Der Überhitzer, Bauart Egestorff
e)  Der Überhitzer, Bauart Ranafler
4.  Überhitzer mit besonderer Feuerung
Der Rauchkammer-Überhitzer mit besonderer Feuerung von Hagans
IV.  Abschnitt.    Die  Dampfmaschine  der  Heißdampf-Lokomotive  der preußischen Staatseisenbahnverwaltung.
1.  Die unter Dampf befindlichen Teile
a)  Zylinder, Kolben und Stopfbüchsen
b)  Schieber
1.  Flachschieber
2.  Kolbenschieber im allgemeinen und deren Entwicklung für die Heißdampfanwendung
3.  Der Kolbenschieber von  150 mm Durchmesser mit  geheizter Buchse und geschlossenen Dichtungsringen
2.  Weitere bemerkenswerte Einzelheiten der Heißdampf-Lokomotiven.
a)  Steuerung
b)  Achslager
c)  Achswellen, Trieb- und Kuppelzapfen
d)  Kreuzkopf, Trieb- und Kuppelstangen, Schmiergefäße
e)  Tenderkupplung
3.  Schmierung der Heißdampf-Lokomotiven
a)  Die Schmierpresse von Ritter in Altona
b)  Die Schmierpresse von W. Michalk in Deuben
c)  Die Lokomotiv-Schmierpresse von Dicker & Werneburg in Halle a/Saale .
4.  Dienstvorschriften zur Behandlung der Heißdampf-Lokomotiven im Betriebe und in den Eisenbahn-Werkstätten
V.   Abschnitt.     Versuchs-   und   Betriebsergebnisse    mit   Heißdampf-Lokomotiven
A. Versuchs- und Betriebsergebnisse mit Heißdampf-Lokomotiven der Kgl. preußischen Staatseisenbahnen. 1. 4-4-0 (-/i gek.) Heißdampf-Schnellzug-Lokomotiven.
a)  Schnellfahrversuche auf der Militärbahn Marienfelde—Zossen
b)  Vergleichsfahrten der 4-4-0 (2/4gek.) Heißdampf-Schnellzug-Lokomotive 550 Cöln mit der 4-4-2 (2/5 gek.) Vierzylinder-Verbund-Lokomotive 69 Bromberg
o) Ergebnisse von zwei Vergleichsfahrten der Königl. Eisenbahn - Direktion Breslau zwischen einer % gek. Vierzylinder-Verbund-Lokomotive (Grafen-staden) und einer 2/4 gek. Heißdampf-Zwillings-Lokomotive im regelrechten Betriebe
d) Versuchsfahrten mit der 4-4-0 (2/4 gek.) Heißdampf-Schnellzug-Lokomotive mit Schmidtschem Bauchröhren-Überhitzer
2.  2-6-0   (3/4  gek.)   Heißdampf-Personenzug-Lokomotiven   mit   Sohmidtschem Rauchkammer- Überhitzer.
a) Berichte über die im Jahre 1902 erbaute 2-6-0 (3/4 gek.) Heißdampf-Personenzug-Lokomotive Cöln Nr. 21
- b) Versuchsfahrten mit der 2-6-0 (3/4 gek.) Heißdampf-Personenzug-Lokomotive Nr. 181 Erfurt zwischen Grunewald und Güterglück bzw. Nedlitz und zurück
3.  4-6-0 (3/B gek.) Heißdampf-Schnellzug-Lokomotive mit Schmidtschem Bauchröhren-Überhitzer
4.  0-8-0 (4/4 gek.)  Heißdampf-Güterzug-Lokomotive mit Schmidtschem Bauchkammer- Überhitzer.
a)  Betriebsergebnisse von 0-8-0 (4/4 gek.)   Heißdampf-Güterzug-Lokomotiven der ältesten beiden Bauarten mit 550 und 575 mm Zylinderdurchmesser
b)  Versuchsergebnisse   der  0-8-0   (i/i gek.)   Heißdampf - Lokomotive   neuerer Bauart (Zylinderdurchmesser 590 mm)
5.  0-6-0   (3/3   gek.)   Heißdampf-Tender-Lokomotive   mit Schmidtschem  Rauchröhren -Überhitzer.
a)  Versuchsergebnisse
b)  Betriebsergebnisse der 0-6-0 Heißdampf-Tender-Lokomotive Nr. 2001 Magdeburg bei Beförderung von Güterzügen auf der Berliner Ringbahn ....
6.  2-6-0   (s/4   gek.)   Heißdampf-Tender-Lokomotive   mit  Schmidtschem   Bauchkammer - Überhitzer.
a)  Versuchs- und Betriebsergebnisse auf den Berliner Stadt- und Vorortbahnen
b)  Vergleichsfahrten zwischen der 2-6-0   (3/4 gek.) Heißdampf-Tender-Lokomotive 2168 Berlin und der 2-6 0 (% gek.) Naßdampf-Tender-Lokomotive 2166 Berlin
c)  Einige Betriebsergebnisse der % gek. Heißdampf-Tender-Lokomotive mit S40 mm Zylinderdurchmesser und der °/4 gek. Naßdampf-Tender-Lokomotive
d)  Einige Betriebsergebnisse der 3/4 gek. Heißdampf-Tender-Lokomotiven und den 3/4 und 3/5 gek. Naßdampf-Tender-Lokomotiven
e)  Neueste   Betriebsergebnisse   der 8/t gek.  Heißdampf-Tender-Lokomotiven im Vergleich mit 3/4 gek. Naßdampf-Tender-Lokomotiven
7.  0-10-0 (B/5 gek.^ Heißdampf-Tender-Lokomomotive mit Schmidtschem Rauchkammer-Überhitzer.
a)  Versuchs- und Vergleichsfahrten zwischen der 6/5 gek. Heißdampf-Tender-Lokomotive Nr. 1671  Breslau  und der 5/B gek. Naßdampf-Tender-Lokomotive (BauartNHagans) Nr.  1649 Breslau
b)  Einige Betriebsergebnisse
B. Versuchs- und Betriebsergebnisse mit Heißdampf-Lokomotiven (mit Schmidt-schen Rauchröhren-Überhitzern) des Auslandes.
1.  Versuchs- und Betriebsergebnisse der belgischen Staatsbahnen
2.  Betriebsergebnisse der Bergslagernas-Eisenbahn-Gesellschaft in Schweden3. Versuchs- und Betriebsergebnisse der Canadischen Pacificbahn
VI. Abschnitt.    Die Heißdampf-Lokomotiven  der preußischen Staatseisenbahnverwaltung
1.   Gemeinsame Merkmale aller Heißdampf-Lokomotiven
2.  Bemerkenswerte Einzelheiten der verschiedenen Gattungen der Heißdampf-Lokomotiven.
a) Die 4-4-0 (ä/4 gek.) Heißdampf-Schnellzug-Lokomotiven
b)   Die 2-6-0 (3/i gek.) Heißdampf-Personenzug-Lokomotive
c)   Die 4-6-0 (8/5 gek.) Heißdampf-Sohnellzug-Lokomotive
d)   Die 0-8-0 (4/i gek.) Heißdampf-Güterzug-Lokomotive
e)   Die 0-6-0 (?/3 gek.) Heißdampf-Tender-Lokoniotive
f)   Die 2-6-0 (3/4 gek.) Heißdampf-Tender-Lokomotive
g)   Die 0-10-0 (5/5 gek.) Heißdampf-Tender-Lokomotive
3. Einige Vorschläge zum einheitliehen Ausbau der Heißdampf-Lokomotiven
Sohlußbetrachtungen.
Demoulin, La Looomotive aotuelle
Betrachtungen über einige Heißdampf-Lokomotiven von den Ausstellungen in Mailand und Nürnberg
Heißdampf-Lokomotiven für Kleinbahnbetrieb
Beschafiungs- und Unterhaltungskosten
Zusammenfassung
Sach- und Namenverzeichnis
Anhang,  Zahlentafel I und II
__________________________________________________________________

 

Dodatkowe informacje i zdjęcia na e-maila.