Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

PARKI OGRODY DWORY PAŁACE BAROKOWE MAZURY PRUSY

04-03-2012, 12:19
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 62 zł     
Użytkownik robak-rf
numer aukcji: 2097074297
Miejscowość Milanówek
Wyświetleń: 36   
Koniec: 03-03-2012 20:20:24

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: twarda
Rok wydania (xxxx): 2010
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Gładysze, Kamieniec, Słobity, Sztynort.
Ogrody barokowe przy rezydencjach dawnych Prus


autor: Miłosz Walerzak


Format: 220x280mm. Oprawa: twarda z obwolutą:
Stron: 160. Ilustracji: 131. Słowniczek. Bibliografia.

Z pełna ofertą możecie się Państwo zapoznać klikając TUTAJ

Monografie czterech barkowych założeń architektoniczno-ogrodowych dawnych Prus. Autor przedstawia ich historię, układy przestrzenno-funkcjonalne, kompozycje ogrodowe. W oparciu o bogate materiały źródłowe i ikonograficzne oraz wyniki badań terenowych przedstawia projekty rekonstrukcji zespołów pałacowo-ogrodowych. "...Gładysze, Kamieniec, Słobity, Sztynort to cztery wspaniałe rezydencje, siedziby rodowe potężnych i znamienitych rodzin pruskich. Gładysze były jednym z piękniejszych założeń w stylu francuskim, o wyjątkowej kompozycji przestrzennej ogrodu, harmonijnie połączonej z architekturą. kamieniec był uważany za klejnot barokowej architektury i wraz z ogrodami wzbudzał zachwyt ówczesnych władców, którzy w nim bywali. Potężna rezydencja w Słobitach, budowana przez pokolenia z ogromnym rozmachem, w swej geometrycznej kompozycji łączyła elementy naturalnego otoczenia. Natomiast Sztynort połozony na otoczonym jeziorami półwyspie skrywał cała kwintesencję mazurskiego krajobrazu. Ta wielce odosobniona posiadłość szczyciła się nieprzeciętnym ogrodem w stylu francuskim. Owe, niegdyś tętniące życie rezydencje, świadectwa jakości i dobrobytu życia oraz wyrafinowanego wyczucia stylu epoki, dzisiaj splądrowane, ograbione, spalone - trwają jako ruiny, niemi świadkowie dawnej świetności. Zawarte w książce teksty wraz z ilustracjami i różnymi rekonstrukcjami, dotyczące czterech barokowych obiektów stanowią sentymentalna podróż w przeszłość. Jest to wędrówka w zapomniany rewir historii, który jest wart uwagi ze względu na wysoki kunszt sztuki architektonicznej i ogrodowej tamtych czasów. Przedstawione w książce obiekty są aktualnie zniszczone i jedynie przez pryzmat archiwalnych fotografii i rekonstrukcji barokowych ogrodów można dostrzec dawna świetność, piękno i magię tych miejsc" (ze Wstępu)

SPIS TREŚCI
7. WSTĘP
8. WPROWADZENIE
8.Geneza stylu barokowego w sztuce ogrodowej
8. Teoretycy
10. Początki i rozwój stylu ogrodowego
15. Styl barokowy w ogrodach dawnych Prus
17. GŁADYSZE
19. Historia
20. Ogród barokowy
27. Kompozycja
27. Układ funkcjonalno-przestrzenny
28. Osie kompozycji przestrzennej
28. Związki miarowe w kompozycji ogrodu
30. Pałac i budynki towarzyszące
31. Wnętrza kompozycji przestrzennej
32. Elementy kompozycji ogrodu
32. Salon ogrodowy
32. Formy roślinne
33. Elementy wodne
34. Architektura ogrodowa i elementy rzeźbiarskie
35. Przemiany kompozycji barokowego ogrodu
35. Faza I (początek XVIII wieku)
36. Faza II (XVIII wiek)
36. Krajobraz
43. KAMIENIEC
45. Historia
47. Ogród barokowy
59. Kompozycja
59. Układ funkcjonalno-przestrzenny
61. Osie kompozycji przestrzennej
61. Związki miarowe w kompozycji ogrodu
62. Pałac i budynki towarzyszące
64. Wnętrza kompozycji przestrzennej
65. Elementy kompozycji ogrodu
65. Salon ogrodowy
66. Formy roślinne
67. Elementy wodne
67. Architektura ogrodowa i elementy rzeźbiarskie
68. Przemiany kompozycji barokowego ogrodu
68. Faza I (koniec XVII wieku i początek XVIII wieku)
69. Faza II (połowa XVIII wieku)
71. Krajobraz
77. SŁOBITY
79. Historia
81. Ogród barokowy
81. Faza I (powstawanie założenia ogrodowego)
82. Faza II (założenie barokowe)
89. Kompozycja
89. Układ funkcjonalno-przestrzenny
90. Osie kompozycji przestrzennej
90. Związki miarowe w kompozycji ogrodu
92. Pałac i budynki towarzyszące
94. Folwark
95. Wnętrza kompozycji przestrzennej
95. Elementy kompozycji ogrodu
95. Salon ogrodowy
96. Formy roślinne
97. Elementy wodne
97. Architektura ogrodowa i elementy rzeźbiarskie
98. Przemiany kompozycji barokowego ogrodu
98. Faza I (koniec XVII wieku i początek XVIII wieku)
100. Faza II (XVIII wiek)
101. Krajobraz
109. SZTYNORT
111. Historia
113. Wyspa Upałty
114. Ogród barokowy
120. Kompozycja
120. Układ funkcjonalno-przestrzenny
121. Osie kompozycji przestrzennej
122. Związki miarowe w kompozycji ogrodu
124. Pałac i budynki towarzyszące
124. Wnętrza kompozycji przestrzennej
125. Elementy kompozycji ogrodu
125. Salon ogrodowy
126. Formy roślinne
128. Elementy wodne
128. Architektura ogrodowa i elementy rzeźbiarskie
129. Przemiany kompozycji barokowego ogrodu
129. Faza I (XVII wiek i początek XVIII wieku)
131. Faza II (II połowa XVIII wieku)
132. Krajobraz
139. POSŁOWIE
148. SŁOWNICZEK WAŻNIEJSZYCH HASEŁ I TERMINÓW
153. LITERATURA
156. MATERIAŁY ŹRÓDŁOWE
157. KARTOGRAFIA