Wraz z modelem Cruiser2 chcielibyśmy zaprezentować nasze nowe skrzydło dla początkujących oraz dla pilotów, którzy cenią sobie spokojne, bezstresowe latanie. W drodze niesamowicie szybkiego rozwoju byliśmy w stanie ulepszyć parametry Cruiser'a w stosunku do jego poprzednika Merlina. Tak więc nasze nowe skrzydło certyfikowane LTF1 i EN A dysponuje niesamowitymi możliwościami startu, wysokimi standardami bezpieczeństwa i bardzo dobrymi osiągami w tej klasie LTF. Oczywiście nie zapomniano o takich cechach jak gładkie prowadzenie, dokładne sterowanie, które wybaczy niewielkie błędy pilota.
Osiągnęliśmy te cele poprzez użycie nowego schematu, który oferuje dobre wyniki przy zachowaniu wymaganych norm bezpieczeństwa , zwłaszcza przy niskich prędkościach. Geometria olinowania użyta w Cruiser'ze zapewnia idealny kompromis pomiędzy potrzebą dynamiki lotu i wymaganą stabilnością skrzydła. Dzięki ograniczeniu otaśmowania do 3 z każdej strony uzyskaliśmy zmniejszony opór powietrza, a start i lądowanie stały się dziecinnie proste.
Regulowane ściąganie tylnej krawędzi i otwory klap w górnej części poszycia , które już się sprawdziły z powodzeniem w modelu Merlin również znalazły zastosowanie w Cruiser'ze. Klapy w górnym poszyciu skrzydła są zamknięte podczas lotu, natomiast w momencie zbliżania się przeciągnięcia spowodowanego nadmiernym hamowaniem, klapy samoczynnie otwierają się. Powietrze przedostające się z dużą prędkością przez otwory pod klapami napotyka szybki wir powietrza pod górnym poszyciem i przywraca pierwotną cyrkulację powietrza w poszyciu. To opóźnia moment pełnego przeciągnięcia i daje jednocześnie pilotowi wystarczająco dużo czasu na reakcję. Ponadto Cruiser został wyposażony w regulowane ściągacze tylnej krawędzi. Górne olinowanie sterówek przebiega przez mały antykorozyjny metalowy pierścień i dzieli się na dwie części, tak więc tylna krawędź jest delikatnie ściągana podczas hamowania. To sprawia że hamowanie jest skuteczniejsze i poprawia osiągi skrzydła, gdyż mniej olinowania to mniejszy opór powietrza i lepsze latanie, zwłaszcza pod wiatr. Nowy Cruiser2 przeznaczony jest dla początkujących pilotów oraz dla pilotów którzy w lataniu szukają absolutnej przyjemności zachowując maksymalne bezpieczeństwo.
|