Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Panie i Panowie

11-03-2012, 13:22
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 22 zł     
Użytkownik www_bookoff_pl
numer aukcji: 2112907350
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 11   
Koniec: 11-03-2012 15:36:12
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

KSIĘGARNIA ARTYSTYCZNA BOOKOFF | UL. ŁUCKA 14 | 00-845 WARSZAWA | TEL. (22)[zasłonięte]253 62 | KOM. 503 [zasłonięte] 126

Panie i Panowie


Dane książki
ISBN 978-[zasłonięte][zasłonięte]31657
Oprawa Oprawa miękka
Ilość stron 208
Wydawnictwo Profile Foundation
Język Polski

Cena: 22.00 PLN (wystawiamy faktury vat)

W celu obejrzenia książek zapraszamy do naszych księgarni w Warszawie:

Księgarnia Bookoff przy ul. Łuckiej 14 specjalizuje się w książkach i albumach fotograficznych.
Tel. (22)[zasłonięte]253 62 lub 503 [zasłonięte] 126

Księgarnia czynna jest w godzinach:
Pon-Pt, godz. 11-19
Sob, godz. 12-16

Księgarnia Muzeum Bookoff przy ul. Pańskiej 3 w Muzeum Sztuki Nowoczesnej. Specjalizuje się w dziedzinach którym poświęcona jest działalność Muzeum, czyli sztuce, projektowaniu graficznemu, architekturze oraz urbanistyce.
Tel. 512 [zasłonięte] 208


Książka do wglądu w Księgarni Muzeum Bookoff.

Autorska książka Alicji Karskiej i Aleksandry Went zatytułowana "Panie i Panowie" to wybór 200 zdjęć pokazujących witryny fryzjerskie fotografowane w różnych miastach świata. Poszczególne zdjęcia można układać w zestawy łączące się wbrew geografii ich pochodzenia, witryny fryzjerskie z Gdańska, Tczewa czy Kielc nie różnią się od tych, które autorki sfotografowały na ulicach Luxemburga, Brukseli, Amsterdamu, Tel Avivu.

[...] Niemal na wszystkich powtarza się motyw ufryzowanej głowy. Uproszczone sylwetki en face lub z profilu, z całą paletą stylów popularnej kultury, od retro po new age; klisze zaludniające masową wyobraźnię szkoloną nankomiksach, fotosach, okładkach płyt, mające też odniesienia w przetwarzanych i powielanych „głowach z magazynów” Warhola. Niekiedy w tych wizerunkach fryzjerskich usług rozpoznajemy rysy twarzy znanych z ekranu czy estrady. W końcu nie chodzi tu o fryzurę, ale o styl obejmujący więcej niż reklamowaną usługę, styl w którym potencjalny klient/klientka ma się poczuć wyrażony/wyrażona i wybrać samego/samą siebie pod reklamowaną postacią. „Wyglądać” zamiast „mieć” to w społeczeństwie spektaklu kolejna forma deprywacji, w której rzeczywiste ustępuje miejsca swojej semiotycznej reprezentacji. Zgodnie z zasadami image industry powołaniem tych reklam nie jest zaspakajanie, ale wytwarzanie potrzeb, zaś ostatecznym produktem jest ich konsument/konsumentka, któremu/której oferuje się jego/jej własne wizerunki.

Bożena Czubak

frament wstępu do książki "Panie i Panowie"