Praca została podzielona na dwie części. Pierwsza ma charakter rozważań teoretycznych, w której na podstawie literatury przedmiotu przedstawiono motywy i przyczyny stosowania outsourcingu, teoretyczne podstawy tej koncepcji zarządzania oraz rodzaje powiązań outsourcingowych. Część druga opracowania oparta została na badaniach empirycznych, z nielicznymi uzupełnieniami teoretycznymi oraz aktami prawnymi. Główny nurt rozważań koncentruje się na celach i formach outsourcingu w polskim sektorze ochrony zdrowia oraz metodach i narzędziach oceny efektywności tej koncepcji zarządzania.
Z recenzji dr hab. Wandy Błaszczyk, prof. UŁ:
Outsourcing zaliczany jest współcześnie do najczęściej stosowanych w praktyce koncepcji zarządzania [...]. Podłożem dla ukształtowania szczególnej rangi outsourcingu są nasilające się dążenia organizacji do utrwalenia swojej pozycji w konkurencyjnym i zmiennym otoczeniu. Autorka książki w otoczeniu o takich cechach poszukuje uwarunkowań podejmowanych w organizacjach działań usprawniających ich funkcjonowanie [...]. Swoje rozważania sytuuje w nurcie metodologicznym nauk o zarządzaniu, dając temu wyraz w sformułowanym celu głównym i tezie stanowiących podstawę Jej dociekań naukowych. [...] Zaproponowane przez Autorkę książki wykorzystanie miar finansowych i modeli ekonometrycznych do oceny outsourcingu jako modelu zarządzania użytecznego w podnoszeniu efektywności podmiotów sektora ochrony zdrowia jest Jej oryginalnym wkładem w rozwiązanie tego istotnego zagadnienia pozostającego dotychczas na peryferiach zainteresowań nauki i praktyki zarządzania organizacjami.
Z recenzji dr. hab. Jana Sobiecha, prof. UEP:
Problematyka outsourcingu w zarządzaniu instytucjami opieki zdrowotnej zasługuje na uwagę i pogłębioną analizę, tak ze względów poznawczych, jak i aplikacyjnych. W ostatnich dziesięcioleciach outsourcing z powodzeniem wykorzystywany jest w zarządzaniu instytucjami opieki zdrowotnej we wszystkich państwach świata, w tym w Polsce. Pomimo rosnącej liczby opracowań (głównie artykułowych) w literaturze światowej i literaturze polskiej wiele zagadnień tej problematyki nie zostało jeszcze rozpoznanych i rozwiązanych, a praktyka zainteresowana jest poważnymi opracowaniami zawierającymi wskazówki co do możliwości wykorzystania outsourcingu w zarządzaniu. Książka [...] ze względu na podejmowaną tematykę z pewnością spotka się z zainteresowaniem czytelników, przede wszystkim praktyków (menedżerów kierujących instytucjami składającymi się na sektor opieki zdrowotnej w Polsce) oraz naukowców, przede wszystkim z zakresu nauk o zarządzaniu, a także z zakresu ekonomiki zdrowia.