Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Outsourcing. Model zarządzania w podmiotach...

24-01-2012, 5:01
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 47.30 zł     
Użytkownik book24
numer aukcji: 2001925330
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 9   
Koniec: 15-01-2012 14:59:59
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Book24
Book24 - księgarnia internetowa serdecznie wita na swoich aukcjach w serwisie alle. Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą oraz zakupu.
O nas

Kupując u nas masz pewność co do jakości zakupionego towaru, oraz szybkiej przesyłki.
Do każdej transakcji podchodzimy indywidualnie, staramy się, aby nasz klient był w 100% usatysfakcjonowany.

Każdą paczkę starannie pakujemy w tekturowe pudełko lub kopertę bąbelkową, tak aby w stanie nienaruszonym dotarła do odbiorcy.
Zwrot pieniędzy

Dane Kontaktowe

Po wylicytowaniu przedmiotu koniecznie wypełnij formularz dostawy, jeśli masz dodatkowe pytania napisz e-maila.

Book24 - księgarnia internetowa al.Solidarności 117 lok.406
00-140 Warszawa

e-mail: [zasłonięte]@book24.waw.pl
pon-pt: 9-18

Numer konta:
951[zasłonięte]200400[zasłonięte]70234[zasłonięte]730 (mBank)
501[zasłonięte]555811[zasłonięte]45200[zasłonięte]594 (Inteligo)


Zaufanie do Book24 Kurier UPS

Outsourcing. Model zarządzania w podmiotach sektora ochrony zdrowia
Lewandowska Hanna

Outsourcing. Model zarządzania w podmiotach sektora ochrony zdrowia
Dodatkowe informacje

  • ISBN:978[zasłonięte][zasłonięte]64133
  • liczba stron: 256
  • Okładka: miękka
  • Wydawnictwo: Difin
  • Rok wydania: 2011
  • Opis

    Praca została podzielona na dwie części. Pierwsza ma charakter rozważań teoretycznych, w której na podstawie literatury przedmiotu przedstawiono motywy i przyczyny stosowania outsourcingu, teoretyczne podstawy tej koncepcji zarządzania oraz rodzaje powiązań outsourcingowych. Część druga opracowania oparta została na badaniach empirycznych, z nielicznymi uzupełnieniami teoretycznymi oraz aktami prawnymi. Główny nurt rozważań koncentruje się na celach i formach outsourcingu w polskim sektorze ochrony zdrowia oraz metodach i narzędziach oceny efektywności tej koncepcji zarządzania.
    Z recenzji dr hab. Wandy Błaszczyk, prof. UŁ:
    Outsourcing zaliczany jest współcześnie do najczęściej stosowanych w praktyce koncepcji zarządzania [...]. Podłożem dla ukształtowania szczególnej rangi outsourcingu są nasilające się dążenia organizacji do utrwalenia swojej pozycji w konkurencyjnym i zmiennym otoczeniu. Autorka książki w otoczeniu o takich cechach poszukuje uwarunkowań podejmowanych w organizacjach działań usprawniających ich funkcjonowanie [...]. Swoje rozważania sytuuje w nurcie metodologicznym nauk o zarządzaniu, dając temu wyraz w sformułowanym celu głównym i tezie stanowiących podstawę Jej dociekań naukowych. [...] Zaproponowane przez Autorkę książki wykorzystanie miar finansowych i modeli ekonometrycznych do oceny outsourcingu jako modelu zarządzania użytecznego w podnoszeniu efektywności podmiotów sektora ochrony zdrowia jest Jej oryginalnym wkładem w rozwiązanie tego istotnego zagadnienia pozostającego dotychczas na peryferiach zainteresowań nauki i praktyki zarządzania organizacjami.
    Z recenzji dr. hab. Jana Sobiecha, prof. UEP:
    Problematyka outsourcingu w zarządzaniu instytucjami opieki zdrowotnej zasługuje na uwagę i pogłębioną analizę, tak ze względów poznawczych, jak i aplikacyjnych. W ostatnich dziesięcioleciach outsourcing z powodzeniem wykorzystywany jest w zarządzaniu instytucjami opieki zdrowotnej we wszystkich państwach świata, w tym w Polsce. Pomimo rosnącej liczby opracowań (głównie artykułowych) w literaturze światowej i literaturze polskiej wiele zagadnień tej problematyki nie zostało jeszcze rozpoznanych i rozwiązanych, a praktyka zainteresowana jest poważnymi opracowaniami zawierającymi wskazówki co do możliwości wykorzystania outsourcingu w zarządzaniu. Książka [...] ze względu na podejmowaną tematykę z pewnością spotka się z zainteresowaniem czytelników, przede wszystkim praktyków (menedżerów kierujących instytucjami składającymi się na sektor opieki zdrowotnej w Polsce) oraz naukowców, przede wszystkim z zakresu nauk o zarządzaniu, a także z zakresu ekonomiki zdrowia.

    Spis treści:
    Wstęp
    Rozdział 1. Outsourcing w podmiotach sektora ochrony zdrowia w świetle teorii i doświadczeń praktycznych na świecie
    1.1. Przesłanki wykorzystania outsourcingu jako koncepcji zarządzania
    1.1.1. Przemiany w organizacji i jej otoczeniu
    1.1.2. Współczesne tendencje w zarządzaniu organizacjami
    1.2. Podstawy teoretyczne koncepcji outsourcingu
    1.2.1. Usługi, outsourcing usług i pojęcia pokrewne
    1.2.2. Zarys rozwoju outsourcingu
    1.2.3. Korzyści i zagrożenia outsourcingu
    1.2.4. Modele relacji outsourcingowych
    1.3. Outsourcing w podmiotach sektora ochrony zdrowia w wybranych krajach
    1.3.1. Koncepcje outsourcingu w Stanach Zjednoczonych
    1.3.2. Azjatyckie modele outsourcingu w ochronie zdrowia
    1.3.3. Outsourcing w wybranych krajach europejskich
    1.3.4. Zakres strategii outsourcingowych
    Rozdział 2. Outsourcing w podmiotach sektora ochrony zdrowia w Polsce
    2.1. Organizacja sektora ochrony zdrowia
    2.1.1. Podstawy prawno-instytucjonalne funkcjonowania sektora ochrony zdrowia
    2.1.2. Aspekty finansowe sektora ochrony zdrowia
    2.1.3. Procesy restrukturyzacyjne w sektorze ochrony zdrowia
    2.2. Uregulowania obligatoryjne outsourcingu usług
    2.2.1. Usługi w zapisach dyrektyw Unii Europejskiej
    2.2.2. Prawno-organizacyjne uwarunkowania outsourcingu usług w Polsce
    2.3. Cele i formy outsourcingu w podmiotach sektora ochrony zdrowia
    2.3.1. Obszary outsourcingu
    2.2.2. Przedmiotowa i przestrzenna struktura outsourcingu
    2.4. Rynek outsourcingu usług
    2.4.1. Kryteria wyboru dostawców usług
    2.4.2. Aspekt czasowy kontraktów outsourcingowych
    2.4.3. Konkurencja na rynku outsourcingu usług
    2.4.4. Informacyjno-stymulacyjny charakter rynku outsourcingu usług
    2.4.5. Zjawiska negatywne w outsourcingu usług
    Rozdział 3. Metody i narzędzia oceny efektywności outsourcingu w podmiotach sektora ochrony zdrowia
    3.1. Metody i kryteria oceny efektywności
    3.1.1. Efektywność szpitali jako organizacji non profit
    3.1.2. Ograniczenia efektywności outsourcingu w publicznych podmiotach sektora ochrony zdrowia
    3.1.3. Ryzyko outsourcingu w szpitalu publicznym
    3.2. Model oceny efektywności stosowanych rozwiązań outsourcingowych
    3.2.1. Etapy oceny efektywności outsourcingu
    3.2.2. Wymiar ekonomiczny kontraktów outsourcingowych
    3.3. Wybrane modele ekonometryczne jako narzędzia oceny efektywności outsourcingu usług
    3.3.1. Modelowanie wyboru przedmiotu outsourcingu
    3.3.2. Modelowanie wartości kontraktów outsourcingowych
    3.4. Model decyzyjny outsourcingu
    3.4.1. Model wyboru optymalnego dostawcy
    3.4.2. Model skutecznego outsourcingu
    Rozdział 4. Ocena outsourcingu w wybranych podmiotach sektora ochrony zdrowia
    4.1. Miejsce i rola powiatowych SPZOZ w systemie ochrony zdrowia
    4.1.1. Uwarunkowania systemowe funkcjonowania szpitala powiatowego
    4.1.2. Specyfika otoczenia szpitali powiatowych
    4.1.3. Gospodarka finansowa powiatowych SPZOZ
    4.2. Wykorzystanie outsourcingu w restrukturyzacji szpitali
    4.2.1. Obszar outsourcingu usług w wybranych podmiotach
    4.2.2. Outsourcing a efektywność funkcjonowania szpitali powiatowych
    4.3. Efekty przedsięwzięć outsourcingowych
    4.3.1. Efektywność finansowa wybranych szpitali
    4.3.2. Krótkookresowe efekty bezpośrednie i pośrednie outsourcingu - I etap oceny
    4.3.3. Efekty bezpośrednie i pośrednie długookresowe - II etap oceny
    4.3.4. Ocena wielokryterialna efektywności szpitali - III etap oceny
    4.3.5. Projekcje zastosowania outsourcingu w szpitalach powiatowych
    4.4. Retrospektywna ocena wpływu outsourcingu na zarządzanie organizacjami sektora ochrony zdrowia
    Zakończenie
    Bibliografia
    Spis tabel
    Spis wykresów
    Spis schematów
    Spis rysunków
    Załączniki
    Załącznik 1. Wymiar ekonomiczno-techniczny
    Załącznik 2. Ważniejsze pozycje bilansowe szpitali (mln PLN)
    Załącznik 3. Ważniejsze pozycje rachunku zysków i strat (mln PLN)
    [zasłonięte]@book24.waw.pl - Book24 - księgarnia internetowa