Książki > Sztuka > Malarstwo. Rysunek. Grafika Książki > Sztuka > Historia i teoria sztuki. Artyści Książki > Wydawnictwa naukowe i popularno-naukowe > Wydawnictwa naukowe
|
|
| | |
| | Temat transformacji nieprzedstawiającego obrazu sztalugowego jest w niniejszej książce rozpatrywany w perspektywie terminu „ikonoklastyczny obraz otwarty" oraz przez pryzmat de(kon)struowania tradycyjnych konwencji, powiązanych z antropologicznie ufundowanymi mechanizmami widzenia. De(kon)strukcja jest w tym przypadku rozumiana jako „badanie podstaw", czyli analizowanie konstrukcji ugruntowujących zachodnioeuropejski światopogląd i modele myślenia, które wpłynęły także na sztukę, aspekty ikonoklastyczne okazują się zaś twórcze, a nie niszczycielskie. Od czasów Jacksona Pollocka transformacje tego rodzaju zyskują szczególną intensywność, prowadząc do tego, że obraz nieprzedstawiający staje się fenomenem coraz bardziej autorefleksyjnym i samoświadomym. Procesy te przebiegają w niezwykle specyficznych warunkach: zarówno tzw. kryzysu reprezentacji, jak i w kontekście toposu końca malarstwa, stającego się - paradoksalnie - jego siłą napędową. Wpływ na przebieg wielu opisanych przemian ma również fakt, że zachodzą one w tzw. krajobrazie postgreenbergiańskim - malarstwo sztalugowe zostało w nim utożsamione ze sztuką europejską i wskazane jako fenomen, który należy zakwestionować i przekroczyć. | | Tytuł: | Otwieranie obrazu | | Oprawa: | miękka | | Wymiary: | 25 [cm] | | Liczba stron: | 464 | | Rok wydania: | 2012 | | Miejsce: | Toruń | | Numer wydania: | 1 | |
| | | Wydawnictwo: | Wydawnictwo Naukowe UMK | | Nr katalogowy (ISBN): | 978[zasłonięte][zasłonięte]31277 978[zasłonięte][zasłonięte]31277 | | Data wydania: | 27 kwietnia 2012 |
|
| | | | Waga produktu: | 720 g. | |
| |
Książka - dokument piśmienniczy myśli ludzkiej, raczej obszerny, w postaci publikacji wielostronicowej o określonej liczbie stron, o charakterze trwałym. Słowo o bardzo wielu pokrewnych znaczeniach. Dzisiejsza postać książki wywodzi się od kodeksu, czyli kartek połączonych grzbietem, które wraz z rozwojem pergaminu zastąpiły poprzednią formę dokumentu piśmienniczego, czyli zwój. Więcej informacji na: http://pl.wikipedia.org/wiki/Ksi%C4%85%C5%BCka |