Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

ORIENT POLSKA KULTURA ARTYSTYCZNA OSSOLINEUM 1959

19-01-2012, 14:52
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Aktualna cena: 50 zł     
Użytkownik inkastelacja
numer aukcji: 2036022724
Miejscowość Kraków
Wyświetleń: 16   
Koniec: 13-01-2012 20:22:01
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha



PEŁNY TYTUŁ KSIĄŻKI -
STUDIA Z HISTORII SZTUKI
pod redakcją MICHAŁA WALICKfEGO
T. VIII

ORIENT
W POLSKIEJ KULTURZE ARTYSTYCZNEJ



PONIŻEJ ZNAJDZIESZ MINIATURY ZDJĘĆ ZNAJDUJĄCYCH SIĘ W DOLNEJ CZĘŚCI AUKCJI (CZASAMI TRZEBA WYKAZAĆ SIĘ CIERPLIWOŚCIĄ W OCZEKIWANIU NA ICH DOGRANIE)

AUTOR -
TADEUSZ MAŃKOWSKI

Okładkę i obwolutę projektowała NATALIA JARCZEWSKA
Klisze czterobarwne oraz klisze siatkowe i kreskowe wykonały KRAKOWSKIE ZAKŁADY OFFSETOWE
Skład, druk tekstu, tablic kolorowych i obwoluty oraz oprawę
wykonała DRUKARNIA WYDAWNICZA W KRAKOWIE
Redaktor Wydawnictwa DANUTA KOLARZOWNA


WYDAWNICTWO, WYDANIE, NAKŁAD -
WYDAWNICTWO - WROCŁAW — KRAKÓW
ZAKŁAD NARODOWY IMIENIA OSSOLIŃSKICH — WYDAWNICTWO
1959

WYDANIE - 1
NAKŁAD - 2800 + 200 EGZ.

STAN KSIĄŻKI -
DOBRY JAK NA WIEK (wszystkie zdjęcia na aukcji przedstawiają sprzedawany przedmiot, GŁÓWNIE PRZYBRUDZENIA OPRAWY, ZAMAZANY PODPIS NA STRONIE TYTUŁOWEJ).

RODZAJ OPRAWY -
ORYGINALNA, TWARDA, PŁÓCIENNA
ILOŚĆ STRON, WYMIARY, WAGA -
ILOŚĆ STRON - 256
WYMIARY - 25 x 18 x 2 CM (WYSOKOŚĆ x SZEROKOŚĆ x GRUBOŚĆ W CENTYMETRACH)
WAGA - 0,773 KG (WAGA BEZ OPAKOWANIA)

ILUSTRACJE, MAPY ITP. -
ZAWIERA 88 ILUSTRACJI


KOSZT WYSYŁKI -
8 ZŁ - KOSZT UNIWERSALNY, NIEZALEŻNY OD ILOŚCI I WAGI, DOTYCZY PRZESYŁKI PRIORYTETOWEJ NA TERENIE POLSKI.

ZGADZAM SIĘ WYSŁAĆ PRZEDMIOT ZA GRANICĘ. KOSZT WYSYŁKI W TAKIM PRZYPADKU, USTALA SIĘ INDYWIDUALNIE WEDŁUG CENNIKA POCZTY POLSKIEJ I JEST ZALEŻNY OD WAGI PRZEDMIOTU. (PREFEROWANYM JĘZYKIEM KONTAKTU POZA OCZYWIŚCIE POLSKIM JEST ANGIELSKI, MOŻNA OCZYWIŚCIE PRÓBOWAĆ KONTAKTU W SWOIM JĘZYKU NATYWNYM.)

I AGREE to SEND ITEMS ABROAD. The COST of DISPATCHING In SUCH CASE, IS ESTABLISH ACCORDING TO PRICE-LIST of POLISH POST OFFICE SEVERALLY And it IS DEPENDENT FROM WEIGHT of OBJECT. ( The PREFERRED LANGUAGE of CONTACT WITHOUT MENTIONING POLISH IS ENGLISH, BUT YOU CAN OBVIOUSLY TRY TO CONTACT ME IN YOUR NATIVE LANGUAGE.)


DODATKOWE INFORMACJE - W PRZYPADKU UŻYWANIA PRZEGLĄDARKI FIREFOX MOŻE WYSTĄPIĆ BŁĄD W POSTACI BRAKU CZĘŚCI TEKSTU LUB ZDJĘĆ, NIESTETY NARAZIE JEDYNYM ROZWIĄZANIEM JAKIE MOGĘ ZAPROPONOWAĆ TO UŻYCIE INTERNET EXPLORERA LUB WYSZUKIWARKI "OPERA", Z GÓRY PRZEPRASZAM ZA NIEDOGODNOŚCI.
PRZY OKAZJI PRZYPOMINAM O KOMBINACJI KLAWISZY CTRL+F (PRZYTRZYMAJ CTRL I JEDNOCZEŚNIE NACIŚNIJ F), PO NACIŚNIĘCIU KTÓREJ Z ŁATWOŚCIĄ ZNAJDZIESZ INTERESUJĄCE CIĘ SŁOWO O ILE TAKOWE WYSTĘPUJE W TEKŚCIE WYŚWIETLANEJ WŁAŚNIE STRONY.



SPIS TREŚCI LUB/I OPIS -

SPIS TREŚCI

Przedmowa: Mieczysław Gębarowioz.......7
Wstęp...............21
CZĘŚĆ I ORIENS CHRISTIANUS
Rozdział I: średniowieczny Lewant......27
Rywalizacja Wenecji i Genui. Drogi handlowe na Wschód. Lewant a Polska. Genueńczycy lewantyńscy w Polsce.
Rozdział II: Architektura kolonii ormiańskich i jej dekoracja .............32
Oparcie Ormian o genueńską organizację handlową w Lewan-cie. Dzieje ormiańskiej emigracji w wiekach średnich. Ormianie w Polsce. Architektura ormiańskich kolonii. Lwowska katedra ormiańska, jej architekt i jej cechy wspólne z kościołami ormiańskimi Kaffy. Dekoracja architektoniczna o cechach sztuki islamu.
Rozdział III: Między Wschodem a Zachodem ... 50
Zmiana dróg handlowych po upadku Konstantynopola i Kaffy oraz zmiana odtąd stosunku Włochów lewantyńskich do Ormian. Greccy osadnicy w Polsce. Odmiany stylu w architekturze kolonii ormiańskich. Wieże katedry ormiańskiej we Lwowie i kościoła w Jazłowcu. Wschodnia dekoracja architektoniczna w XVI i XVII w. w Polsce.
Rozdział IV: Malarstwo chrześcijańskiego Wschodu
w Polsce.............64
Import bizantyńskich obrasów. Misje katolickie na Bliskim Wschodzie. Obrazy Matki Boskiej Częstochowskiej i lwowskiej dominikańskiej. Obrazy italo-bizantyńskie o typie Hodegitrii. Iluminatorstwo ormiańskich ksiąg liturgicznych. Przepisy dla malarzy. Malowidła ścienne katedry ormiańskiej we Lwowie. Dwa oblicza ormiańskiego iluminatorstwa na ziemiach Rzeczypospolitej w XVI i XVII w. Iluminatorzy duchowni i świeccy. Zokcydentalizowanie malarstwa ormiańskiego. Malarstwo religijne wschodnie w kościołach katolickich. Akcja usuwania jego dzieł z kościołów w czasach potrydenckich.
CZĘŚĆ II ORIENS ISLAMICUS
Rozdział V: świat islamu a Polska......89
Sztuka islamu, a w szczególności rola Turcji i Persji w jej ramach. Znaczenie sztuki perskiej. Dotychczasowy przebieg badań wpływów sztuki islamu w Polsce. Stosunek Europy zachodniej i Polski do kultury artystycznej islamu.
Rozdział VI: Ludzie Wschodu w Polsce.....99
Wiek XIV: Tajczadin, Jakub syn Szachinszacha. Kupcy tureccy w Rzeczypospolitej w XV w. i w pierwszej połowie XVI w. Kupcy ormiańscy w drugiej połowie XVI w.: Kierymowicz, Po-powicz, Muratowicz. Wytwórczość rzemieślnicza typu wschodniego w Polsce w w. XVII: Murat Jakubowicz, Manuel Korfiń-ski, Bedros Zacharjaszowicz. Typy ludzi XVIII w.: Jan Madżar-ski, Nikorowicze.
Rozdział VII: Broń wschodnia w polskim ręku . . . 112
Oznaki godności wojskowych: buńczuk, buława, buzdygan. Przedmioty reprezentacji: kalkany, sajdaki. Zbroja wschodniego typu: kolczuga, bechter, karacena. Import broni białej i jej wpływ na produkcję rodzimą. Kulbaki i rzędy. Manufaktura lwowska i jej orientalne wzory. Janczarzy polscy.
Rozdział VIII: Dawne kobierce perskie i małoazjatyckie
w polskim posiadaniu.........150
Handel kobiercami; ich zastosowanie w polskich domach magnackich. Rola kobierców w krajach Bliskiego Wschodu. Organizacja dworskiej produkcji kobierniczej w Persji. Rola malarza w dostarczaniu wzorów ornamentalnych. Stosunek projektodawcy do tkacza-wykonawcy. Kobierzec krakowsko-paryski, jego pochodzenie i charakterystyka. Kobierzec br. Hatvany. Kobierzec z przedstawieniami walk zwierząt w Zbiorach Czarto-ryskich Muzeum Narodowego w Krakowie. Rola Kaszanu w perskim kobiernictwie, kobierzec wilanowski. Ośrodek produkcji w Kirmanie, kobierzec sanguszkowski. Złotem i srebrem przerabiany kobierzec w Zbiorach Czartoryskich. Płasko tkane kobierce z Kaszanu dla Zygmunta III. Kobierce typu polskiego (tapis polo?iais). Kobierzec ze skarbca kościoła Bożego Ciała w Krakowie. Kobierzec o motywach „sadzonek". Kobierce mało-azjatyckie. Znaczenie dzieł perskiej i małoazjatyckiej produkcji kobierniczej w polskim posiadaniu.
Rozdział IX: Wpływy Wschodu w polskim ubiorze . . ISO
Wschodni zwyczaj na dworze polskim w XV wieku. Wschodnie cechy ubioru polskiego. Wpływy mody rusko-bizantyńskiej
i mongolsko-perskiej. Dwory władców mongolskich. Ubiór polski a zachodnioeuropejski. Ubiory w rzeźbach. Stwosza. Zmiana mody około r. 1520. Wpływy mody tureckiej w XVI w. Stosunki handlowe z Turcją. Pośrednie wpływy przez Węgry. Moda polska w oczach włoskich. Wpływy włoskie a wschodnie. Zwycięstwo Wschodu w ubiorze męskim. Tkaniny wschodnie w strojach kobiecych. Stosunki z Persją w XVII wieku. Moda perska na Bliskim Wschodzie i jej odmiany lokalne. Ubiór polski w XVII w. Pasy jako jego szczegół. Moda na Krymie wzorem, Ubiór mieszczański. Moda złotogłowi. Ubiór Ormian polskich. Ubiór męski w XVIII w. Rozkwit produkcji pasów tkanych. Wschodnie źródła inspiracji ornamentów pasów polskich.
Rozdział X: Rzemiosło artystyczne wschodnie a polskie 211
Stan badań dziejów złotnictwa polskiego. Import drogich kamieni i pereł ze Wschodu w XVI wieku. Ormiańscy złotnicy XVII wieku. Kościół niedostępny wpływom Wschodu muzułmańskiego. Smak orientalny w artystycznej produkcji złotniczej. Moda w XVI i XVII wieku w „klejnotowych sztukach". Wschodnie wyroby srebrne. Złotnicze ozdoby broni i rzędów końskich. Wschodnie początki kordybanictwa. Ceramika wschodnia w Polsce.
Rozdział XI: Wpływy polskie na Bliskim Wschodzie 223
Wkład polskich budowniczych i kamieniarzy w kształtowanie się architektury rumuńskiej. Malarze polskiego pochodzenia w Turcji: Wojciech Bobowski, Maciej Stryjkowski, Mecti ze Skutari. Stosunki polsko-perskie za Abbasa I; dar kardynała Maciejowskiego; europejska grafika religijna; iluminatorzy ormiańscy w Persji. Rola Polski w ramach wpływów europejskich w Persji. Zokcydentalizowanie iluminatorstwa ormiańskiego za polskim pośrednictwem.
L'Orientet la culture artistiąue en Pologne (Resume) . . 234
Spis tablic barwnych........... 240
Spis ilustracji............. 240
Planches en couleurs hors texte........ 245
Listę des illustrations .......... 245
Table des matieres............ 250




SPIS TABLIC BARWNYCH

I. Kobierzec perski, tzw. krakowsko-paryski, ze skarbca katedry krakowskiej, wiek XVI, fragment. Depozyt w Państwowych. Zbiorach Sztuki na Wawelu. Fot. S. Kolowca
II. Kobierzec perski z motywem walk zwierząt, wiek XVI, fragment. Zbiory Czartoryskich w Muzeum Narodowym w Krakowie. Pot. S. Kolowca.
III. Kobierzec wilanowski, wiek XVI, fragment. Zaginiony (do roku 1939 na Zamku warszawskim). Repr. wg A Survey of Persian Art, VI, Pl. 1196
IV. Kobierzec sanguszkowski, wiek XVI XVII, fragment. Metropolitan Museum w Nowym Jorku (do 1939 roku w Gumniskach). Repr. wg .A Suruey of Persian Art, VI, Pl. 1206
V. Kobierzec z motywem czintamani z kościoła Bożego Ciała w Krakowie, wiek XVII, fragment. Depozyt w Muzeum Narodowym w Krakowie. Fot. S. Kolowca.




SPIS ILUSTRACJI

1. Ormiańska czara srebrna w zbiorach Ermitażu w Leningradzie. Repr. wg I. Orbelego.............30
2. Katedra ormiańska we Lwowie, widok dzisiejszy. Repr. wg PKHS t. VI, 1935 r., s. 65.............36
3. Odtworzenie pierwotnego widoku katedry ormiańskiej we Lwowie. Repr. wg PKHS t. VI, s. 77...........37
4. Katedra ormiańska we Lwowie, rzut poziomy. Repr. wg PKHS
t. VI, s. 67................38
5. Przekroje poprzeczne kościołów w Ereruk, Tekor, Odżun i we Lwowie. Repr. wg PKHS t. VI, s. 90..........39
6. Kształt łuków w architekturze katedry ormiańskiej we Lwowie i jej wieży. Repr. wg PKHS t. VI, s. 91........40
7. Wieża kościoła św. Sergiusza w Kaifie. Repr. wg PKHS t. VI,
s. 106.................. 41
8. Filar między absydami w katedrze ormiańskiej we Lwowie . 43 9 a i b. Gzyms absydy środkowej katedry ormiańskiej we Lwowie. Repr. wg PKHS t. VI, s. 94 i 95.......... 44
10. Chrzcielnica we wnęce muru katedry ormiańskiej we Lwowie. Repr. wg PKHS t. VI, s. 98.............45
11. Ornament płasko rzeźbiony nad łukiem tęczy w katedrze ormiańskiej we Lwowie. Repr. wg PKHS t. VI, s. 99......46
12. Filar we wnętrzu katedry ormiańskiej we Lwowie, pokryty krzyżykami wotywnymi, Repr. wg PKHS t. VI, s. 99......47
13. Krzyżyk wotywny z r. 1427 w katedrze ormiańskiej we Lwowie. Repr. wg PKHS t. VI, s. 100...........48
14. Wieża katedry ormiańskiej we Lwowie. Rysunek Jana Matejki. Repr. wg PKHS t. VI, s. 107..........52
15. Wieża katedry ormiańskiej we Lwowie, stan obecny ... 53
16. Obramienie okna w wieży katedry ormiańskiej we Lwowie. Repr. wg PKHS t. VI, s. 110............55
17. Portal jednego z lwowskich domów ormiańskich. Repr. wg PKHS t. VI, S. 102.............. . 56
18. Filar krużganku klasztoru benedyktynek ormiańskich we Lwowie. Repr. Wg PKHS t. VI, s. 114...........56
19 a i b. Kamienie grobowe z cmentarza katedry ormiańskiej we Lwowie. Repr. wg PKHS t. VI, s. 103..........57
20. Ołtarz alabastrowy dłuta Jana Białego w rzymsko-katolic-
kiej katedrze lwowskiej. Fot. F. Haczewski........60
21. Ołtarz alabastrowy dłuta Jana Białego w rzymsko-katolic-
kiej katedrze lwowskiej, fragment predelli........61
22. Ornament nadokienny w kamienicy Mardochejowskiej we Lwowie. Fot. K. Skórski.............61
23. Obraz Matki Boskiej Dominikańskiej we Lwowie. Fot.
K. Skórski.................66
24. Obraz Matki Boskiej. Dawniej w zbiorach lwowskiej katedry ormiańskiej. Fot. K. Skórski............70
25. Obraz Matki Boskiej Kamienieckiej. Dawniej w zbiorach lwowskiej katedry ormiańskiej. Fot. L. Wieleżyński......73
26 a i b. Malowidła wnęki okiennej w lwowskiej katedrze ormiańskiej. Fot. K. Skórski..............77
27. Ornament wnęki okiennej w lwowskiej katedrze ormiańskiej. Repr. wg PKHS t. VI, s. 131............78
28 a i b. Inicjały Antyfonarza dominikańskiego, około 1569 r. Z biblioteki lwowskiego konwentu dominikanów. Fot. K. Skórski. . . 79
29. Inicjał i dekoracja marginalna Antyfonarza dominikańskiego, około 1569 r. Z biblioteki lwowskiego konwentu dominikanów. Fot.
K. Skórski.................80
30. Karta rękopisu 68 w Bibliotece Mechitarzystów we Wiedniu. Repr. wg PKHS t. VI, s. 141............82
31. Dekoracja marginalna rękopisu 68 Minasa z Tokatu w Bibliotece Mechitarzystów "we Wiedniu. Repr. wg PKHS, t. VI, s. 138 . . . 33
32. Dekoracja marginalna rękopisu 344 w Bibliotece Mechitarzystów we Wiedniu. Repr. wg PKHS t. VI, s. 140.......83
33. Miniatura z Biblii Łazarza z Babertu w Bibliotece Państwowej
W Eczmiadzinie. Repr. wg PKHS t. VI, s. 151........84
34. Dawny minaret przy katedrze w Kamieńcu Podolskim, a. zdjęcie sprzed pierwszej wojny światowej, b. stan późniejszy .... 94
35. Dawny mimbar w katedrze w Kamieńcu Podolskim ... 95
36. Dawny mimbar w katedrze w Kamieńcu Podolskim ... 96
37. Buńczuk. Muzeum Narodowe w Krakowie. Fot. S. Kolowca . 113
38. Dwie buławy. Zbiory Czartoryskich w Muzeum Narodowym
W Krakowie. Pot. M. Rostworowski..........114
39. Trzy buzdygany. Zbiory Czartoryskich w Muzeum Narodowym w Krakowie. Fot. M. Rostworowski........115
40. Głowica buzdyganu. Zbiory Czartoryskich w Muzeum Narodowym, w Krakowie. Fot. S. Kolowca..........116
41 a, b. c. Buzdygan perski, emaliowany, z herbem Czartoryskich, ze zbioru Sanguszków. Zaginiony Repr. wg „Dawna Sztuka", II, 1939 r., S. 64—65............. ... 117
42. Kalkan wschodni, zbiory Czartoryskich w Muzeum Narodowym
w Krakowie. Fot. S. Kolowca............118
43. Kałkan wschodni. Zbiory Czartoryskich w Muzeum Narodowym w Krakowie. Fot. S. Kolowca..........119
44. Kałkan wschodni, wysadzany turkusami. Państwowe Zbiory Sztuki na Wawelu. Fot. S. Kolowca..........120
45. Kałkan polskiej roboty, wysadzany turkusami. Zbiory Czartoryskich w Muzeum Narodowym w Krakowie. Fot. M. Rostworowski . 121
46. Sajdak haftowany. Zbiory Czartoryskich w Muzeum Narodowym w Krakowie. Fot. S. Kolowca..........124
47. Sajdak haftowany. Zbiory Czartoryskich w Muzeum Narodowym w Krakowie. Fot. S. Kolowca..........125
48. Kolczuga z misiurką. Państwowe Zbiory Sztuki na Wawelu.
Fot. S. Kolowca...............126
49. Eechter. Państwowe Zbiory Sztuki na Wawelu. Fot. S. Kolowca 127
50. Karacena. Zbiory w Kórniku. Fot. S. Mucha.....129
51. Szyszak perski. Zbiory Livrustkammaren w Sztokholmie. Fot. Livrustkammaren...............130
52. Szyszak polski. Zbiory Livrustkammaren w Sztokholmie. Fot. Livrustkammaren...............131
53. Tarcza perska. Państwowe Zbiory Sztuki na Wawelu. Fot.
S. Kolowca ...............132
54. Szable polskie. Muzeum Narodowe w Krakowie. Fot. S. Kolowca ..................133
55. Szczegóły dekoracji szabel. Muzeum Narodowe w Krakowie.
Fot. S. Kolowca ,..............136
56. Szabla polska. Muzeum śląskie we Wrocławiu. Fot. Pracownia fotogr. Muzeum śląskiego............137
57. Szabla ormiańska z XVII wieku. Dawniej w Muzeum im. Jan& III we Lwowie. Fot. K. Skórski..........137
58. Kulbaka i rząd z końca XVII w. Zbiory Czartoryskich w Muzeum Narodowym w Krakowie. Fot. M. Rostworowski.....139
5B. Kulbaka, z pierwszej połowy XVIII w. Zbiory Czartoryskich w Muzeum Narodowym w Krakowie. Fot. M. Rostworowski .... 141
60. Uździenica typu wschodniego. Muzeum Narodowe w Krakowie. Fot. M. Rostworowski............143
61. Wjazd posła polskiego do Rzymu w 1666 roku, fragment obrazu znajdującego się w Wilanowie. Kopia w Państwowych zbiorach Sztuki
na Wawelu. Fot. S. Kolowca............146
62. Obozowisko wojska polskiego za Augusta II w 1732 r., fragment obrazu Christiana Mocka. Muzeum Wojska Polskiego w Warszawie . 147
63. Kobierzec perski ze zbiorów Czartoryskich, fragment. Zaginiony w czasie drugiej wojny światowej. Repr. wg A Survey of Persian
Ari, VI, Pl. 1243...............156
64. Kobierzec perski, płasko tkany, z herbem Wazów, z roku 1601 (z wyprawy córki Zygmunta III). Residenz-Museum w Monachium. Repr. wg Sarre-Martin, Die Ausstellung von Meisterwerken muham-medanischer Kunst in Munchen 1910, Tai. 60.......153
65. Kobierzec perski, płasko tkany, 7, 1601 roku (z wyprawy córki Zygmunta III). Ze zbiorów Wittelsbachów w Bawarii. Repr. wg A Survey
of Persian Art; VI, Pl. 1269A............159
66 Kobierzec perski, płasko tkany, z 1601 roku (z wyprawy córki Zygmunt?, III). Residenz-Museum w Monachium. Repr. wg A Survey oj Persian Art, VI, Pl. 1265.............163
67. Kobierzec perski, płasko tkany, z motywem figuralnym geniusza perl przed rokiem 1601 ?). Z wyprawy córki Zygmunta III. Residenz-Museum w Monachium. Repr. wg Sarre — Martin, Die Ausstellung von Meisterwerken muhammedanischer Kunst in Munchen 1910: Taf. 61...............165
68. Kobierzec perski, płasko tkany, z motywem walk zwierząt, fragment, (z wyprawy córkt Zygmunta III). Residenz-Museum w Monachium. Repr. wg Sarre — Martin, Die Ausstellung von Meisterwerken muhammadanischer Kunst in Munchen 1910, Taf. 55 .... 166
69. Kobierzec perski z motywem „sadzonek". Dawniej w zbiorach Potockich w Krakowie. Repr. wg Sarre — Martin, Die Ausstellung von Meisterwerken muhammedanischer Kunst in Munchen 1910,
Taf. 59..................169
70 a. Herb Jana Andrzeja Próchnickiego, arcybiskupa lwowskiego, 7, kobierca małoazjatyckiego. Zbiory prywatne w Szwecji. Fot. Natio-
nalmuseum, Sztokholm.............177
70 b. Kobierzec małoazjatycki z herbem Andrzeja Próchnickiego, arcybiskupa lwowskiego. Zbiory prywatne w Szwecji. Fot. National-museum,. Sztokholm..............178
71, Kobierzec Uniwersytetu Jagiellońskiego. Zaginiony. Repr. wg Katalogu wystawy kobierców mahometańskich, ceramiki azjatyckiej
i europejskiej, Muzeum Narodowe w Krakowie 1934, wyd. 2, . . . 179
72, Sejm polski. Drzeworyt w Statutach Herburta. Z egzemplarza Biblioteki Czartoryskich Muzeum Narodowego w Krakowie .... 196
73, Festyn na cześć poselstwa polskiego w Paryżu w 1573 roku. Opona w Galerii Uffizi we Florencji..........197
74, Portret sułtana Sulejmana Wspaniałego w Kodeksie Ungnada
we Wiedniu.................198
75, Portret Andrzeja Krasińskiego. Muzeum Narodowe w Warszawie. Fot. S. Kolowca..............199
76, Posłuchanie posła polskiego u sułtana. Własność Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie. Fot. S. Kolowca.......200
77, Portret sułtana Murada w Kodeksie Ungnada we Wiedniu . 202
78. Portret Konstantego Korniakta. Dawniej w Muzeum Stauro-pigii we Lwowie. Fot. K. Skórski...........203
79. Mieszczanin polski. Drzeworyt w dziele Cezara Vecelli Degli dbiti antichi e moderni, Wenecja 1590. Zbiory Czartoryskich w Muzeum Narodowym w Krakowie.............205
80. Ornament tkaniny perskiej. Repr. wg A Survey of Persian
Art, III. Fig. 709...............206
81. Ornament pasa polskiego z fabryki Paschalisa. Repr. wg
T. Mańkowskiego, Pasy polskie, ryc. 32.........206
82. Ornament tkaniny perskiej. Repr. wg A Survey of Persian Art,
III, Fig. 707................207
83. Ornament pasa polskiego z fabryki Paschalisa. Repr. wg
T. Mańkowskiego, Pasy polskie, ryc. 42.........207
84. Ornament tkaniny perskiej. Repr. wg^4 Survey of Persian Art,
III, Fig. 706.................208
85. Ornament pasa polskiego z fabryki w Słucku. Repr. wg T. Mańkowskiego, Pasy polskie, ryc. 18...........208
86. Kolczyk typu wschodniego z turkusów i pereł. Własność prywatna. Fot. S. Kolowca.............216
87. Guzy do żupanów i kontuszów. Zbiory Czartoryskich w Muzeum Narodowym w Krakowie. Fot. M. Rostworowski.....217
88. Trzy miniatury, prawdopodobnie Wojciecha Bobowskiego (a albumu F. Taeschnera, Altstambuler Hof- und Volksleben. Ein tiir-kisches Miniatur enalbum aus dem 17 Jhrdt, Hanower 1925). Dwie z nich „Muzykantka" i „Kat turecki" repr. wg „Dawna Sztuka",
I, 1938, s. 247, 249...............227




Możesz dodać mnie do swojej listy ulubionych sprzedawców. Możesz to zrobić klikając na ikonkę umieszczoną poniżej. Nie zapomnij włączyć opcji subskrypcji, a na bieżąco będziesz informowany o wystawianych przeze mnie nowych przedmiotach.


ZOBACZ INNE WYSTAWIANE PRZEZE MNIE PRZEDMIOTY WEDŁUG CZASU ZAKOŃCZENIA

ZOBACZ INNE WYSTAWIANE PRZEZE MNIE PRZEDMIOTY WEDŁUG ILOŚCI OFERT


NIE ODWOŁUJĘ OFERT, PROSZĘ POWAŻNIE PODCHODZIĆ DO LICYTACJI