ORGANIZACJA PROCESOWA. PROJEKTOWANIE I KONFIGURACJA
Dodatkowe informacje
ISBN:978[zasłonięte][zasłonięte]08172liczba stron: 196Okładka: kartonowa foliowanaWydawnictwo: PWE (Polskie Wydawnictwa Ekonomiczne)Rok wydania: 2007 Opis
Współczesne organizacje wciąż poszukują nowych rozwiązań w zakresie struktur organizacyjnych, co się wiąże m.in. z koniecznością sprostania wymaganiom rynku. Jedną z takich propozycji jest organizacja procesowa, która zapewnia większy niż w formach klasycznych dynamizm działania systemu organizacyjnego, a jednocześnie pozwala na lepsze wykorzystanie zasobów przedsiębiorstwa. Jednakże projektowanie i konfiguracja organizacji procesowej jest przedsięwzięciem skomplikowanym, zwłaszcza że oznacza poruszanie się po gruncie słabo jeszcze rozpoznanym zarówno przez praktyków, jak i teoretyków zarządzania. Dlatego też podręcznik Organizacja procesowa. Projektowanie i konfiguracja, przybliżając problematykę działania tego typu organizacji, powinien zainspirować menedżerów do poszukiwania możliwości rozwoju własnych firm w tym właśnie kierunku.
Spis treści:
Wprowadzenie
Rozdział 1. Geneza współczesnych rozwiązań w organizacji
1.1. Zmieniający się Świat organizacji
1.2. Natura klasycznych konfiguracji organizacyjnych
1.3. Czynniki kształtujące organizację i jej strukturę
1.4. Współczesne projekcje parametrów organizacji
1.4.1. Organizacja ucząca się
1.4.2. Organizacja wirtualna
1.4.3. Organizacja fraktalna
1.4.4. Organizacja hipertekstowa
1.5. Zasady budowy konfiguracji współczesnych rozwiązań strukturalnych
1.6. Doskonalenie jakości w koncepcji współczesnego zarządzania
Rozdział 2. Determinanty organizacji procesowej
2.1. Proces jako obiekt budowy organizacji
2.2. Klasyfikacja procesów
2.3. Orientacja na klienta jako podstawa projektowania procesów
2.4. Relacje rynkowe wewnątrz organizacji
2.5. Miary procesów
2.6. Zespołowe formy organizacji procesowej
Rozdział 3. Doskonalenie procesów w działaniu organizacji
3.1. Reengineering jako instrument zmiany w kierunku procesów
3.2. Istota ciągłego doskonalenia procesów
3.3. Zarządzanie łańcuchem wartości dodanej
3.4. Statystyczna kontrola procesów
3.5. Efektywność procesów w organizacji
3.6. Poziomy dojrzałości procesowej organizacji
Rozdział 4. Projektowanie organizacji procesowej
4.1. Konwencja projektowania organizacji w kierunku procesów - model SIPOC
4.2. Projektowanie procesów w organizacji
4.3. Sekwencja działań w projektowaniu organizacji procesowej
4.4. Standaryzacja procesów organizacyjnych
Rozdział 5. Struktura organizacji procesowej
5.1. Koncepcje rozwiązań strukturalnych w obszarze projektowania procesów
5.2. Model struktury organizacji procesowej
5.3. Etapy ewolucji struktury w kierunku procesów
5.4. Praktyczne przykłady struktur organizacji procesowej
5.5. Ograniczenia implementacji struktur organizacji procesowej
Rozdział 6. Społeczno-kulturowe przesłanki zmiany w kierunku organizacji procesowej
6.1. Kultura organizacji procesowej
6.2. Od przedsiębiorstwa funkcjonalnego do przedsiębiorstwa procesowego
6.3. Potencjalne konflikty w organizacji procesowej i sposoby ich przezwyciężania
6.4. Zarządzanie zasobami ludzkimi w organizacji procesowej
6.5. Zmiana w kierunku procesów - problemy wdrażania do praktyki
Zakończenie
Bibliografia