Tytuł |
Obsługa konsumenta w hotelarstwie cz. 2 |
Autor |
Joanna Duda, Sebastian Krzywda |
Wydawca |
REA |
Rok wydania |
2008 |
Liczba stron |
128 |
Wymiary |
135 X 235 mm |
Okładka |
Miękka |
ISBN |
[zasłonięte]978-8341-981-2 |
Numer dopuszczenia: 13/2008
OBSŁUGA KONSUMENTA W HOTELARSTWIE – podręcznik przeznaczony dla uczniów i słuchaczy kształcących się w zawodzie technik hotelarstwa. Zawarto w nim treści związane z obsługą konsumentów w lokalach gastronomicznych różnego typu ze szczególnym uwzględnieniem gastronomii hotelowej. Materiał został podzielony na dwie części, zgodnie z dwuletnim cyklem kształcenia w zakresie obsługi konsumenta.
Pierwsza część przedstawia:
● pojęcia związane z gastronomią otwartą i zamkniętą,
● wizerunek zawodowy pracownika gastronomii z podkreśleniem strony etycznej zawodu,
● różnego rodzaju sprzęt i jego zastosowanie,
● technikę pracy osoby obsługującej konsumenta (np. noszenie tac i talerzy, rozliczenia kelnerskie).
W części drugiej podręcznika zagadnienia te zostały uzupełnione i rozwinięte. Znajdują się w niej opisy techniki pracy, metod serwowania potraw i napojów oraz organizacji różnych przyjęć. Zaprezentowano też szczegółowo usługi związane z gastronomią w obiektach hotelarskich.
Liczne fotografie, ilustracje i schematy, o które wzbogacone są obie części podręcznika, ułatwią uczniom opanowanie zasad postępowania i niezbędnych czynności. Pytania sprawdzające pomogą usystematyzować zdobytą wiedzę.
Podręcznik został opracowany zgodnie z podstawą programową oraz standardami wymagań egzaminacyjnych dla zawodu technik hotelarstwa.