Płatności |
Numer konta otrzymają Państwo w mailu potwierdzającym zakup. W tytule przelewu proszę wpisać jedynie swój NICK z Allegro.
|
|
|
Wysyłka |
Wszystkie pozycje są solidnie pakowane w ochronne koperty bąbelkowe, co zapobiega zniszczeniom podczas transportu. Wszystkie przesyłki wysyłam w ciągu 48h od wpłynięcia zapłaty na konto.
|
|
|
|
|
|
|
|
TYTUŁ: |
O subiektywności prawdy w ujęciu Sorena Aabye Kierkegaarda /Pisma Filozoficzne Tom XCVII/
|
AUTOR: |
Mikołaj Domaradzki
|
WYDAWNICTWO: |
Naukowe Instytutu Filozofii UAM Poznań
|
ROK WYDANIA: |
2006
|
ILOŚĆ STRON: |
198
|
OPRAWA: |
Miękka
|
STAN OGÓLNY: |
Bardzo dobry |
INFORMACJE DODATKOWE: |
Brak widocznych śladów użycia
|
|
|
Filozofia Sorena Kierkegaarda jest jednym z najważniejszych źródeł inspiracji współczesnej myśli humanistycznej. Jego postulat subiektywności prawdy jest wyrazem odrzucenia legitymizowanej za pomocą metafizyki nowożytnej kultury chrześcijańskiej, całościowo określanej przez filozofa mianem "obiektywności". Pisarstwo Duńczyka pragnie być swoistego rodzaju terapią, a jego koncepcja komunikacji pośredniej jest reakcją na nowożytne niwelowanie podmiotowości, za które winą filozof obarcza nowożytną metafizykę, instytucję prasy, reformy demokratyczne oraz zinstytucjonalizowane chrześcijaństwo. Po przedstawieniu Kierkegaarda gruntownej krytyki nowożytności, przedkładającej "społeczeństwo", "naród", "większość", "opinię publiczną" czy "Kościół" nad jednostkę, postawiona zostaje w niniejszej pracy kwestia, czy refleksja Kierkegaarda wyczerpuje się w swej krytyce nowożytności czy też świadomie powstrzymuje się ona od oferowania jakichkolwiek rozwiązań nowożytnego kryzysu indywidualności. Rozprawa Mikołaja Domaradzkiego jest jednym z najciekawszych opracowań filozofii Kierkegaarda i pod wieloma względami stanowi ewenement w polskiej literaturze filozoficznej. Po pierwsze, autor niezwykle kompetentnie opracowuje jeden z najbardziej kontrowersyjnych wątków filozofii Kierkegaarda - zagadnienie tzw. "prawdy subiektywnej". Po drugie, idea przewodnia pracy staje się kanwą dla solidnego zaprezentowania drogi myślowej Kierkegaarda prowadzącej od krytyki metafizyki (prawdy obiektywnej) i jej filozoficznego zaplecza (Kant, Hegel, Heiberg), aż do krytyki instytucjonalnego chrześcijaństwa. Książka Mikołaja Domaradzkiego stanowi niezwykle interesujące omówienie problematyki nie tylko w Polsce mało znanej, ale przede wszystkim kluczowej dla zrozumienia filozoficznej wartości twórczości Kierkegaarda. Tak rzeczowe zrelacjonowanie istoty prawdy subiektywnej stało się możliwe dzięki odwołaniu do tekstów niepublikowanych w języku polskim, bądź nieznanych polskiemu czytelnikowi opracowań, kluczowych, jeśli idzie o rekonstrukcję filozoficznych poglądów Kierkegaarda. Rozprawa reprezentuje nie tylko wysoki poziom merytoryczny, ale posiada również walory popularyzatorskie. |
Oferta specjalna!
Przy zakupach na kwotę 150 zł pokrywam koszty wysyłki krajowej
(po przedpłacie na konto)
|