Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

O SUBIEKTYWNOŚCI PRAWDY W UJĘCIU KIERKEGAARDA

08-03-2012, 0:17
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 17 zł      Najwyzsza cena licytacji: 17 zł     
Użytkownik pajarzy
numer aukcji: 2107142563
Miejscowość Rogoźno
Kupiono sztuk: 1    Zostało sztuk: 2    Licytowało: 1    Wyświetleń: 10   
Koniec: 08-03-2012 19:32:27

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2006
Kondycja: bez śladów używania
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Wszystkie moje aukcje | Komentarze | Strona "O mnie" | Zadaj pytanie | Dodaj do ulubionych

Antykwariat akapit zaprasza!

Kto czyta książki, żyje podwójnie

Umberto Eco



Kontakt

[zasłonięte]@gmail.com

tel.: 500 [zasłonięte] 913



Płatności
Numer konta otrzymają Państwo w mailu potwierdzającym zakup.
W tytule przelewu proszę wpisać jedynie swój NICK z Allegro.


Wysyłka
Wszystkie pozycje są solidnie pakowane w ochronne koperty bąbelkowe, co zapobiega zniszczeniom podczas transportu.
Wszystkie przesyłki wysyłam w ciągu 48h od wpłynięcia zapłaty na konto.






TYTUŁ: O subiektywności prawdy w ujęciu Sorena Aabye Kierkegaarda /Pisma Filozoficzne Tom XCVII/
AUTOR: Mikołaj Domaradzki
WYDAWNICTWO: Naukowe Instytutu Filozofii UAM Poznań
ROK WYDANIA:
2006
ILOŚĆ STRON: 198
OPRAWA: Miękka
STAN OGÓLNY:
Bardzo dobry
INFORMACJE DODATKOWE: Brak widocznych śladów użycia


Filozofia Sorena Kierkegaarda jest jednym z najważniejszych źródeł inspiracji współczesnej myśli humanistycznej. Jego postulat subiektywności prawdy jest wyrazem odrzucenia legitymizowanej za pomocą metafizyki nowożytnej kultury chrześcijańskiej, całościowo określanej przez filozofa mianem "obiektywności". Pisarstwo Duńczyka pragnie być swoistego rodzaju terapią, a jego koncepcja komunikacji pośredniej jest reakcją na nowożytne niwelowanie podmiotowości, za które winą filozof obarcza nowożytną metafizykę, instytucję prasy, reformy demokratyczne oraz zinstytucjonalizowane chrześcijaństwo. Po przedstawieniu Kierkegaarda gruntownej krytyki nowożytności, przedkładającej "społeczeństwo", "naród", "większość", "opinię publiczną" czy "Kościół" nad jednostkę, postawiona zostaje w niniejszej pracy kwestia, czy refleksja Kierkegaarda wyczerpuje się w swej krytyce nowożytności czy też świadomie powstrzymuje się ona od oferowania jakichkolwiek rozwiązań nowożytnego kryzysu indywidualności.

Rozprawa Mikołaja Domaradzkiego jest jednym z najciekawszych opracowań filozofii Kierkegaarda i pod wieloma względami stanowi ewenement w polskiej literaturze filozoficznej. Po pierwsze, autor niezwykle kompetentnie opracowuje jeden z najbardziej kontrowersyjnych wątków filozofii Kierkegaarda - zagadnienie tzw. "prawdy subiektywnej". Po drugie, idea przewodnia pracy staje się kanwą dla solidnego zaprezentowania drogi myślowej Kierkegaarda prowadzącej od krytyki metafizyki (prawdy obiektywnej) i jej filozoficznego zaplecza (Kant, Hegel, Heiberg), aż do krytyki instytucjonalnego chrześcijaństwa. Książka Mikołaja Domaradzkiego stanowi niezwykle interesujące omówienie problematyki nie tylko w Polsce mało znanej, ale przede wszystkim kluczowej dla zrozumienia filozoficznej wartości twórczości Kierkegaarda. Tak rzeczowe zrelacjonowanie istoty prawdy subiektywnej stało się możliwe dzięki odwołaniu do tekstów niepublikowanych w języku polskim, bądź nieznanych polskiemu czytelnikowi opracowań, kluczowych, jeśli idzie o rekonstrukcję filozoficznych poglądów Kierkegaarda. Rozprawa reprezentuje nie tylko wysoki poziom merytoryczny, ale posiada również walory popularyzatorskie.

Oferta specjalna!

Przy zakupach na kwotę 150 zł pokrywam koszty wysyłki krajowej

(po przedpłacie na konto)




Pamiętaj, że dokonanie zakupu na mojej aukcji jest równoznaczne z akceptacją zasad opisanych na stronie O mnie.

Copyrights by pajarzy © - wszystkie prawa zastrzeżone - kopiowanie szablonu, opisu, zdjęć i innych elementów aukcji zabronione!