Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

O STYLACH ŻYCIA POLAKÓW Falkowska

13-05-2014, 7:56
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 19 zł     
Użytkownik Skanhouse
numer aukcji: 4207041532
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 5   
Koniec: 13-05-2014 07:58:09

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
Okładka: miękka z obwolutą
Rok wydania (xxxx): 1997
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

 

Centrum badania opinii społecznej

 

Wartości, praca, zakupy...

O stylach życia Polaków

 

pod redakcją naukową Maciei Falkowskiej

 

Warszawa 1997

 

ISBN 83-[zasłonięte]171-2-5

 

Spis treści:

 

Mirosława Marody:  STYL ŻYCIA JAKO KATEGORIA OPISU SOCJOLOGICZNEGO

 
Część I: ORIENTACJE ŻYCIOWE POLAKÓW


Krzysztof Pankowski:  O SENSIE ŻYCIA, WARTOŚCIACH ŻYCIOWYCH, CNOTACH I WYSTĘPKACH

Opinie o sensie życia (18). Czynniki decydujące o poczu­ciu udanego życia (23). Marzenia Polaków (25). Między fatalizmem a nadzieją (27). Szarość życia? (33). Zacho­wawczość (34). Wartości: dobroć, uczciwość, pracowi­tość (38). Większe i mniejsze grzechy - stosunek Pola­ków do wybranych zachowań nagannych bądź niejedno­znacznych moralnie (41). Zakończenie (48)

Beata Roguska: RODZINA POLSKA - WZORY I WARTOŚCI

Modele małżeństwa - preferencje i rzeczywistość (52). Recepta na udane małżeństwo (61). Wartości wychowaw­cze (64)

Izabella Bukraba-Rylska: WIEŚ, CZYLI PARADOKSY TRANSFORMACJI

Samopoczucie i kondycja materialna mieszkańców wsi (72). System wartości mieszkańców wsi (77). Czas wolny mieszkańców wsi i ich uczestnictwo w kulturze (85). Wieś - balastem transformacji? (91). Zakończenie (96)

 

Część II: KONDYCJA PSYCHOSPOŁECZNA I MATERIALNA POLAKÓW

Krystyna Milczarek: PRZYSTOSOWANI? O KONDYCJI MATERIALNEJ I PSYCHOSPOŁECZNEJ POLAKÓW

Założenia wstępne (103). Kondycja materialna Polaków (108). Sposoby radzenia sobie z rzeczywistością (109). Postrzeganie własnej sytuacji materialnej i jej zmian (112). Oszczędności jako wskaźnik kondycji materialnej i psy­chospołecznej (115). Wygrani - przegrani (120). Przy­stosowani-nieprzystosowani (124). Dystrybucja społecz­nych nastrojów - zamiast podsumowania (132)

Marek Gawroński:  CZY POLACY OBRASTAJĄ W DOBRA? WARUNKI MIESZKANIOWE I WYPOSAŻENIE GOSPODARSTW DOMOWYCH

Jak mieszkamy (135). Co posiadamy (142)

 

Część III: POLAKÓW DZIEŃ POWSZEDNI: PRACA, CZAS WOLNY, ZAKUPY

Macieja Falkowska:   PRACA - KONIECZNOŚĆ CZY STYL ŻYCIA?

Przez pracę do celu (154). Wizje pracy idealnej (159). Pracujący czy zapracowani? (170). Indywidualne strategie zawodowe (174). Typologia postaw wobec pracy (180). Styl pracy czy styl życia? (188)

Macieja Falkowska: CZAS WOLNY 1 ORIENTACJE KULTURALNE POLAKÓW

Brak czasu - mit czy rzeczywistość (191). Czy Polacy są domatorami? (196) Orientacje kulturalne (199). Podsumowanie (208)

Robert Kostka: ZDROWY STYL ŻYCIA PO POLSKU

Sport i rekreacja (211). Wypoczynek (218). Używki: nikotyna i alkohol (224). Podsumowanie (230)

Włodzimierz Derczyński: POSTAWY I ZACHOWANIA KONSUMENCKIE

Jak robimy zakupy (232). Gdzie robimy podstawowe zakupy (234). Kryteria zakupów (236). Stosunek do oferty rynkowej (240). Typy konsumenckich postaw i zachowań (242). Postrzeganie swojego miejsca w społeczeństwie a postawy i zachowania na rynku (251)

 

Część IV: POSTRZEGANIE MIEJSCA W STRUKTURZE SPOŁECZNEJ

Włodzimierz Derczyński: POZYCJA SPOŁECZNA, POCZUCIE TOŻSAMOŚCI KLASOWEJ I WZORCE AWANSU SPOŁECZNEGO

Samooceny pozycji społecznych (261). Identyfikacje klasowe (267). Porównanie z wynikami wcześniejszych badań (272). Skład społeczny badanych identyfikujących się z poszczególnymi klasami i warstwami (275). Samoocena pozycji społecznej a identyfikacja klasowa (281 ). Siła związku między identyfikacjami klasowymi a cechami położenia społecznego (282). Sylwetki społeczne poszczególnych grup - podobieństwa i różnice między grupami społeczno-zawodowymi a wybranymi klasami i warstwami identyfikacyjnymi (285). Wzorce awansu społecznego - klasy i warstwy, do których chcielibyśmy należeć (290). Cechy społeczno-demograficzne a wzorce awansu (292). Identyfikacje klasowe a wzorce awansu (293). Pozycja społeczna a wzorce awansu (297). Obrazy klas i warstw społecznych w oczach tych, którzy pragną do nich należeć (299). Kilka uwag o kryteriach społecznego „wyróżnienia” (320)
 

ANEKS

 

 

330 stron

 

stan b. dobry

 

 

Polecam i zapraszam na pozostałe aukcje książkowe.