Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Nojszewska E.:Wprowadzenie do biznesu międzynarodo

19-01-2012, 14:25
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 42 zł     
Użytkownik gucio282870
numer aukcji: 2027472787
Miejscowość Gliwice
Wyświetleń: 4   
Koniec: 13-01-2012 07:02:55

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2002
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

600[zasłonięte]318
 
Nojszewska Ewelina.: Wprowadzenie do biznesu międzynarodowego, WSiP, Warszawa, 2002

W latach 80. i 90. XX wieku nastąpił gwałtowny rozwój biznesu międzynarodowego. Miały na to wpływ zarówno czynniki wewnętrzne, jak i zewnętrzne. I tak liberalizacja w wymianie międzynarodowej oraz deregulacja funkcjonowania rynków umożliwiły rozwój "stref eksportu". Ponadto podjęto próby stworzenia unii gospodarczych, jak np. Single Eurepean Market. W ostatnim dziesięcioelciu otworzyły się ryni Europy Środkowej i Wschodniej. Coraz więcej firm, niezależnie od ich wielkości, decyduje się na wyjscie poza granice swego kraju, gdzie poszukuje nowych dostawców, klientów, kontrahentów i nabywców, np. licencji. Przyczyn tego zjawiska można dopatrywać się m.in. w nasyceniu rynków krajowych - możliwość osiągania wyższych zysków za granicą niż w kraju, a także możliwość zdobywania czynników i technologii nieosiągalnych we własnym kraju. Prawdopodobieństwo rozproszenia ryzyka między poszczególne rynki też jest ważną przyczyną. Coraz większa łatwość uzyskiwania informacji o zagranicznych rynkach także zachęca do wchodzenia na nie. Potencjalne osiągnięcie korzyści skali jest również ważnym bodźcem do ekspansji firmy poza granice własnego kraju.