Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Niepełnosprawność Intelektualna Lekka i Ciężka NOW

24-01-2012, 5:37
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 60 zł     
Użytkownik paralala
numer aukcji: 2041481856
Miejscowość Toruń
Wyświetleń: 10   
Koniec: 16-01-2012 16:12:49

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2009
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha






e-księgarnia antykwariat
PARALALA

tel.+48 [zasłonięte]692520
[zasłonięte]@poczta.onet.pl







KATEGORIE - kliknij i wybierz:







47 1020 [zasłonięte] 5[zasłonięte]0110002 [zasłonięte] 002439


57 1140 [zasłonięte] 2[zasłonięte]0040002 [zasłonięte] 609236

tytułem: nick i nr aukcji






________P O C Z T A
_______


I. PRZEDPŁATA NA KONTO:

*1 książka - priorytet 10,00 zł
*2 książki - priorytet 11zł
*3 i więcej - priorytet GRATIS !

II. PRZESYŁKA POBRANIOWA (przy odbiorze):

* 1 książka - priorytet - 15,50 zł
* 2 książki
- ekonomiczna - 14,00 zł
- priorytet - 17,00 zł
*3 książki i więcej
- ekonomiczna - 16,00 zł
- priorytet - 19,00 zł


____K U R I E R (DPD)____

I. PRZEDPŁATA NA KONTO:

*1 - 3 książek - 14 zł
*3 - 10 książek - 18 zł
*

II. PRZESYŁKA POBRANIOWA (przy odbiorze):

* 1- 3 książek 18,00 zł
* 3- 10 książek 22,00 zł *








RELACJE I DOŚWIADCZENIA SPOŁECZNE OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ

Autor: MARTA WÓJCIK, CZESŁAW KOSAKOWSKI, red.AMADEUSZ KRAUSE
374 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2009


Strukturę książki oraz przyjęte założenia metodyczne wyznaczające jej konstrukcję dobrze tłumaczą Redaktorzy w "Przedmowie". Poniżej, uznając, że jest ona najlepszą rekomendacją tej jakże wartościowej publikacji, zamieszczono jej fragment: "Praca składa się z dwóch części:
Część I - Problemy wspólne,
Część II - Problemy swoiste.
Wyodrębniając owe części uwzględniliśmy strukturę pedagogiki specjalnej jako nauki integrującej szczegółowe dziedziny wiedzy dotyczące osób z różnymi typami niepełnosprawności. Mamy więc w niej dwa poziomy teorii: teoria stanowiąca nadbudowę dla wszystkich subdyscyplin pedagogiki specjalnej - pedagogika specjalna ogólna, teoria w obszarze każdej z subdyscyplin.
Część pierwsza obejmuje problematykę wspólną dla subdyscyplin pedagogiki specjalnej. Ujęliśmy ją w trzech rozdziałach: 1. Zagadnienia ogólne, 2. Wczesna diagnoza i stymulacja rozwoju dziecka z niepełnosprawnością, 3. Integracja w kształceniu i bytowaniu osób z niepełnosprawnością.
Część druga obejmuje problematykę swoistą dla rehabilitacji, edukacji i społecznego bytowania osób z różnymi typami niepełnosprawności. Ujęliśmy ją w czterech rozdziałach: 4. Osoby z niepełnosprawnością intelektualną, 5. Osoby z zaburzeniami widzenia i słyszenia, 6. Osoby chronicznie chore oraz z niepełnosprawnością ruchową, 7. Osoby z innymi typami niepełnosprawności.
Pedagogika specjalna jest nauką o silnie wyakcentowanym celu sprawczym z uwagi na podmiot zainteresowań oraz swoiste cele, nie może się więc od tej powinności uchylać. Czas dla osoby z niepełnosprawnością może być nadzieją na skuteczną rehabilitację i edukację, ale może być i zagrożeniem, gdy jej zabraknie lub nie pojawi się w porę. Stąd też w niniejszej publikacji znalazły się artykuły o charakterze teoretycznym, ale również i takie, które są przekładem teorii na język praktyki".

SPIS TREŚCI

Przedmowa
Część I
Problemy wspólne
Rozdział l. Zagadnienia ogólne
AMADEUSZ KRAUSE, Relacje i doświadczenia społeczne osób z niepełnosprawnością - wyjściowe tezy dyskursu

ADAM MIKRUT, O paradygmacie biograficznym w pedagogice specjalnej

ZDZISŁAWA JANISZEWSKA-NIEŚCIORUK, TERESA ŻÓŁKOWSKA, Paradygmat obcego

KRYSTYNA D. RZEDZICKA, Doświadczanie relacji z obcymi

ZOFIA KONASZKIEWICZ, Doświadczenia artystyczne osób z niepełnosprawnością jako forma integracji

LUCYNA BOBKOWICZ-LEWARTOWSKA, Rola empatii i inteligencji emocjonalnej w pracy z osobami niepełnosprawnymi

KATARZYNA PARYS, Normalizacja w procesie kształcenia uczniów nie pełnosprawnych - założenia i działania

KAROL BIDZIŃSKI, Aktywność zawodowa osób niepełnosprawnych a ich poczucie jakości życia i tożsamości społecznej

Rozdział 2. Wczesna diagnoza i stymulacja rozwoju dziecka z niepełnosprawnością
ELŻBIETA M. MINCZAKIEWICZ, Przestrzeń tranzycjonalna dziecka z niepełnosprawnością - jako sacrum dla jego indywidualnych potrzeb, doznań i wartości

BOŻENA SIDOR, Relacje między małym dzieckiem zagrożonym niepełnosprawnością a jego rodzicami

MARTA WÓJCIK, EMILIA KOWALEWICZ, Wczesna interwencja w życiu dziecka i jego rodziny

JACEK KRAJEWSKI, KATARZYNA GÓRSKA, Ocena rozwoju psychomotorycznego dzieci w oparciu o szwajcarski psychomotoryczny test przesiewowy

JOLANTA GNITECKA, Psychomotoryka w Europie

Rozdział 3. Integracja w kształceniu i bytowaniu osób z niepełnosprawnością
KRYSTYNA BARANOWICZ, Czasopisma pedagogiczne jako źródło wiedzy o niesegregacyjnym kształceniu dzieci z niepełnosprawnością

AGNIESZKA KAMYK-W A WRYSZUK, Zadania nauczyciela wspomagającego w klasie integracyjnej

AGNIESZKA PIASECKA, Niepełnosprawność w przestrzeni medialnej - normalizacja i integracja? Kampanie społeczne

MAŁGORZATA B. SIEMIEŻ, Relacje osoby z niepełnosprawością z innymi w otaczającej przestrzeni

Część II
Problemy swoiste
Rozdział 1. Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
ALICJA RAKOWSKA, Postawy wolontariuszy Ruchu Wiara i Światło wobec osób z niepełnosprawnością intelektualną

GRAŻYNA KWAŚNIEWSKA, Dorosłość dziecka z upośledzeniem umysłowym - doświadczenia matek

AGNIESZKA ŻYTA. Osoby z niepełnosprawnością intelektualną a współczesne technologie informacyjno-komunikacyjne

MARCIN WLAZŁO, O możliwości włączenia literatury pięknej do dyskursu pedagogicznego
na przykładzie wizerunku osób z niepełnosprawnością intelektualną w tekstach beletrystycznych

JÓZEF KOZŁOWSKI, Wykorzystanie myśli pedagogicznej Janusza Korczaka w rewalidacji dzieci z upośledzeniem umysłowym

KATARZYNA ĆWIRYNKAW, Relacje interpersonalne z rówieśnikami osób z lekką niepełnosprawnością intelektualną

ANNA JANKOWSKA, KATARZYNA FRANKOWSKA, MARTA BOGDANOWICZ, Inteligencja Borderline - rozwój poglądów na temat inteligencji niższej niż przeciętna

BARBARA JACEK, Trzycalowy klucz - niepokoje terapeuty o wspólną przyszłość

MONIKA POUCH, PATRYCJA TOMACZKOWSKA, Zawsze razem - Łukasz i jego syndrom - próba normalizacji życia głęboko nie pełnosprawnego mężczyzny z Syndromem Cornelii de Lange

MONIKA D. FILIŃSKA, Zajęcia modelarsko-techniczne jako forma aktywności wpływająca na poprawę funkcjonowania społecznego osób niepełnosprawnych

MONIKA DĄBKOWSKA, JACEK BŁESZYŃSKI, MIROSŁAW DĄBKOWSKI, Postawy studentów pedagogiki oraz medycyny wobec dzieci z upośledzeniem umysłowym

SANDRA PLENCLER, Lęk rodziców wychowujących dziecko z niepełnosprawnością intelektualną

ANNA FRYDLEWICZ-URBANEK, Przyczyny i przejawy zachowań agresywnych chłopca z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim. Analiza przypadku

IWONA LINDYBERG, Kultura organizacyjna w Warsztacie Terapii Zajęciowej

EWA GAŁKA, Problemy dorosłych z niepełnosprawnością intelektualną - z doświadczeń placówek Polskiego Stowarzyszenia na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym - Koło w Nidzicy

Rozdział 2. Osoby z zaburzeniami widzenia i słyszenia
URSZULA BARTNIKOWSKA, MAŁGORZATA MICKIEWICZ, Osoby niesłyszące w związkach małżeńskich

DOROTA KORNAŚ, Słabo słyszący - społeczność bez tożsamości?

ALEKSANDRA BOROWICZ, O potrzebie tworzenia programów pomocy psychopedagogicznej dla rodziców dzieci z uszkodzeniami słuchu

GRAŻYNA GUNIA, VICTOR LECHTA, Ewolucja poglądów na temat logopedycznej interwencji a rozwój subdyscyplin pedagogiki specjalnej

RENATA KOŁODZIEJCZYK, Holofraza w procesie rozwoju języka dzieci z uszkodzeniami słuchu

GRZEGORZ WIĄCEK, Badania narracyjne osób głuchoniewidomych. Teoria i praktyka

AGNIESZKA KUBAREWICZ, Wybrane aspekty społecznego funkcjonowania osób z zespołem Ushera

MICHAŁ OSTROWSKI, Aktywność twórcza osób głuchoniewidomych

KORNELIA CZERWIŃSKA, Depresyjność młodzieży z niepełnosprawnością wzrokową - komunikat z badań

Rozdział 3. Osoby chronicznie chore oraz z niepełnosprawnością ruchową
BEATA ANTOSZEWSKA, Wyleczeni z choroby nowotworowej - ich miejsce wśród ludzi

BERNADETA SZCZUPAŁ, Prawa dziecka hospitalizowanego - współczesne uwarunkowania i możliwości realizacji

MONIKA GOLUBIEW-KONIECZNA, Uczeń przewlekle chory a realizacja założeń integracyjnych i normalizacyjnych w polskiej szkole i przepisach prawa oświatowego

BOGUMIŁA WITKOWSKA, Poczucie sensu życia u osób z rozpoznaną schizofrenią

MAŁGORZATA DUMARA, Społeczne funkcjonowanie osoby z wadą rozwojową twarzoczaszki - podwójny skośny rozszczep wargi i podniebienia - studium przypadku

ZBIGNIEW BOHDAN, O marginalizacji cierpienia

Rozdział 4. Osoby z innymi typami niepełnosprawności
MAŁGORZATA KOWALCZYK, Rodzina jako mikrośrodowiska aktywności zabawowej dziecka z autyzmem

EWELINA JUTRZYNA, Społeczno-integracyjny model terapii muzyką (SIMTM) dzieci niepełnosprawnych

MONIKA KROGULSKA, J 5 lat doświadczeń Specjalnego Ośrodka Rewalidacyjno Wychowawczego dla Dzieci i Młodzieży z Autyzmem w rozwijaniu kompetencji społecznych uczniów z autyzmem

ILONA GRINCZELIS, Średnia i późna dorosłość kobiet z zespołem Turnera

SŁAWOMIR PRZYBYLINSKI, Umieszczenie w zakładzie poprawczym próbą normalizacji życia nieletnich przestępców

IWONA DĄBROWSKA-JABŁOŃSKA, Trudności w uczeniu się u dorosłych (próba wglądu w zagadnienie)

DOROTA WIERCINSKA, Wrażliwość nauczycieli na ujawniane przez uczniów symptomy ADHD

ANNA SKŁODOWSKA, Problem uzależnień w kontekście pierwszych doświadczeń młodzieży gimnazjalnej