Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

NIEPEŁNOSPRAWNI Intelektualnie a Praca Mieszkanie

24-01-2012, 5:48
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 46 zł     
Użytkownik paralala
numer aukcji: 2042091154
Miejscowość Toruń
Wyświetleń: 6   
Koniec: 16-01-2012 21:05:34

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2010
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha






e-księgarnia antykwariat
PARALALA

tel.+48 [zasłonięte]692520
[zasłonięte]@poczta.onet.pl







KATEGORIE - kliknij i wybierz:







47 1020 [zasłonięte] 5[zasłonięte]0110002 [zasłonięte] 002439


57 1140 [zasłonięte] 2[zasłonięte]0040002 [zasłonięte] 609236

tytułem: nick i nr aukcji






________P O C Z T A
_______


I. PRZEDPŁATA NA KONTO:

*1 książka - priorytet 10,00 zł
*2 książki - priorytet 11zł
*3 i więcej - priorytet GRATIS !

II. PRZESYŁKA POBRANIOWA (przy odbiorze):

* 1 książka - priorytet - 15,50 zł
* 2 książki
- ekonomiczna - 14,00 zł
- priorytet - 17,00 zł
*3 książki i więcej
- ekonomiczna - 16,00 zł
- priorytet - 19,00 zł


____K U R I E R (DPD)____

I. PRZEDPŁATA NA KONTO:

*1 - 3 książek - 18 zł
*3 - 10 książek - 22 zł
*

II. PRZESYŁKA POBRANIOWA (przy odbiorze):

* 1- 3 książek 28,00 zł
* 3- 10 książek 28,00 zł *








NORMALIZACJA ŚRODOWISKA SPOŁECZNEGO OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ

Autor: AMADEUSZ KRAUSE, SYLWIA NOSARZEWSKA, AGNIESZKA ŻYTA
188 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2010


Z recenzji wydawniczej:
Autorzy recenzowanej książki, włączając się w szeroki obszar dyskusji dotyczącej normalizacji środowiska życia osób niepełnosprawnych, koncentrują swoją uwagę teoretyczną i badawczą na dorosłych osobach z niepełnosprawnością intelektualną. Warto docenić ten fakt, gdyż dorosłość osób z niepełnosprawnością intelektualną "upomina się" o naukowe zainteresowanie. Nic więc dziwnego, że pracę tę przyjęłam ze szczególną radością i aprobatą. Po jej przeczytaniu nie mam wątpliwości, że spełnia ona ważny cel: uzasadnia konieczność rozpoczęcia nie tylko dyskusji nad praktycznymi rozwiązaniami w zakresie pomocy dorosłym osobom z niepełnosprawnością intelektualną, ale także szybkich zmian na tym polu. Dodam, że problemowe (przekrojowe) zorientowanie Autorów w korzystaniu z literatury sprawia, że opracowanie może być inspiracją dla wartościowych badań w przyszłości.
Zamysł książki zamyka się w trzech częściach, które poprzedzone zostały wprowadzeniem (wraz z ustaleniami metodologicznymi), a zrekapitulowane zakończeniem odsłaniającym iluzje i pułapki społecznej troski. Szeroko zarysowane konteksty życia osób niepełnosprawnych stanową oś części I. W części II uwaga skoncentrowana jest na środowisku instytucjonalnym i rodzinnym. Walorem tego fragmentu pracy jest ukazanie osobistej perspektywy osób z niepełnosprawnością intelektualną. Ta część opracowania powinna jednoznacznie przekonywać wszystkich nieprzekonanych o wadze prowadzenia tego typu badań. Część III zawiera ustalenia badawcze skupiające się na życiu osób z niepełnosprawnością intelektualną w kontekście podstawowych obszarów normalizacji - sytuacji mieszkalnej, zawodowej oraz sytuacji społecznej.
(...) Doceniam całość recenzowanej książki i wyrażam przekonanie, że będzie ona budzić zainteresowanie czytelników. Intelektualne intencje, które odczytuję w jej treści, to umacnianie emancypacyjnego nurtu w pedagogice specjalnej, jak i wzbudzanie wielorakich sił, by maksymalnie mógł się realizować potencjał rozwojowy osoby z niepełnosprawnością intelektualną.
dr hab. Sławomira Sadowska

Spis treści

Wprowadzenie i wyjaśnienia metodologiczne

Część I
Życie osób z niepełnosprawnością intelektualną - podstawowe uzgodnienia teoretyczne

Rozdział 1
Normalizacja życia osób niepełnosprawnych jako podłoże relacji i doświadczeń społecznych osób z niepełnosprawnością intelektualną
1. Koncepcja normalizacji
2. Podstawowy obszar normalizacji - środowisko mieszkalne
3. Praca jako podstawa normalizacji życia i funkcjonowania
4. Normalizacja poprzez miejsce i ofertę spędzania wolnego czasu
5. Ewaluacja koncepcji normalizacyjnej w postulatach szczegółowych
6. Normalizacja jako proces wyjściowy do doświadczania świata i integracji
7. Konsekwencje dla teorii i praktyki

Rozdział 2
Relacje i doświadczenia społeczne dorosłych osób z niepełnosprawnością
1. Jakość życia jako podłoże i wyraz relacji osób niepełnosprawnych
2. Przyczyny i przejawy społecznej marginalizacji osób z niepełnosprawnością
3. Zmiany społecznych nastawień do problematyki niepełnosprawności w Polsce
4. Determinanty relacji społecznych dorosłych osób z niepełnosprawnością- dwadzieścia lat od transformacji

Część II
Kształtowanie relacji społecznych osób niepełnosprawnych intelektualnie


Rozdział 3
Doświadczenia osób niepełnosprawnych w środowisku instytucjonalnym
1. Instytucje pomocy i wsparcia dla osób z niepełnosprawnością intelektualną
2. Determinująca rola środowiska instytucjonalnego
3. Autonomia i podmiotowość osoby niepełnosprawnej w ramach pomocy instytucjonalnej
4. Kierunek zmian koncepcji i organizacji placówek edukacyjno-rewalidacyjnych w Polsce
5. Środowisko instytucjonalne w relacjach dorosłych osób z niepełnosprawnością intelektualną- analiza jakościowa

Rozdział 4
Rodzina jako miejsce stymulacji w doświadczaniu świata
1. Problemy rodzin dorosłych osób z niepełnosprawnością intelektualną - przegląd badań
2. Instytucjonalne wsparcie rodziny
3. Możliwości stymulacji w środowisku rodzinnym
4. Rodzina w relacjach dorosłych osób z niepełnosprawnością intelektualną - analiza jakościowa

Część III
Niepełnosprawni na terenie Warmii i Mazur - raport z badań sondażowych


Rozdział 5
Charakterystyka badanej populacji

Rozdział 6
Sytuacja demograficzna, ekonomiczna i społeczna badanych oraz ich rodzin

Rozdział 7
Funkcjonowanie osób z niepełnosprawnością intelektualną w podstawowych obszarach normalizacji
1. Sytuacja mieszkaniowa
2. Sytuacja zawodowa

Rozdział 8
Sytuacja społeczna badanych
1. Życie rodzinne
2. Kontakty interpersonalne
3. Zagospodarowanie czasu wolnego

Zakończenie
Niepełnosprawni intelektualnie w systemie opieki wykluczającej - iluzja i pułapki społecznej troski

Bibliografia