Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

New Retail

08-03-2012, 0:07
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 99 zł     
Użytkownik www_bookoff_pl
numer aukcji: 2106950247
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 9   
Koniec: 08-03-2012 16:53:10
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

KSIĘGARNIA ARTYSTYCZNA BOOKOFF | UL. ŁUCKA 14 | 00-845 WARSZAWA | TEL. (22)[zasłonięte]253 62 | KOM. 503 [zasłonięte] 126

New Retail


Dane książki
ISBN 978-[zasłonięte][zasłonięte]48486
Oprawa Oprawa twarda
Ilość stron 208
Wydawnictwo Phaidon
Język Angielski

Cena: 99.00 PLN (wystawiamy faktury vat)

W celu obejrzenia książek zapraszamy do naszych księgarni w Warszawie:

Księgarnia Bookoff przy ul. Łuckiej 14 specjalizuje się w książkach i albumach fotograficznych.
Tel. (22)[zasłonięte]253 62 lub 503 [zasłonięte] 126

Księgarnia czynna jest w godzinach:
Pon-Pt, godz. 11-19
Sob, godz. 12-16

Księgarnia Muzeum Bookoff przy ul. Pańskiej 3 w Muzeum Sztuki Nowoczesnej. Specjalizuje się w dziedzinach którym poświęcona jest działalność Muzeum, czyli sztuce, projektowaniu graficznemu, architekturze oraz urbanistyce.
Tel. 512 [zasłonięte] 208


Książka do wglądu w Księgarni Muzeum Bookoff.

In the decades since the advent of the shopping mall, shopping has become synonymous with entertainment and the retail store a key player in establishing brand identity. In a growing trend, high-profile architects are designing provocative storefronts and interiors that create an aura of exclusivity to draw in customers and attract media attention.

New Retail examines this phenomenon with an overview of twenty-four of the most innovative retail spaces built around the world in recent years, designed by high-profile international architects as well as smaller cutting-edge firms. Projects in the book include the Carlos Miele store in New York (Asymptote), three stores for Louis Vuitton in New York and Tokyo (Jun Aoki), Selfridges in Birmingham (Future Systems), two clothing boutiques in São Paulo (Isay Weinfeld), the Mandarina Duck store in Paris (NL Architects), and the Mpries Supermarket in Austria (Dominique Perrault).

More than 250 color photographs as well as floor plans and site plans showcase the architectural and interior design, lighting, and intriguingly experimental materials that create these ultimate retail spaces.

For the Selfridges department store, for example, Future Systems clad the building with 15,000 aluminum disks attached to a sprayed concrete surface. In New York, the interior of the Carlos Miele store by Asymptote features a sensual, sculptural white ceiling of molded high-gloss PVC-based material. Each project is accompanied by a 500-to-700-word description that explains the design concept, site, program, and significant building technologies and materials. A general introduction discusses precedents to these projects and current issues in the architecture and design of retail spaces.