historycznySquad
1973250 s., 19 cmstan dobry (stemple, nieznaczne pofalowania górnych marginesów)
I. Wprowadzenie......................................... 7
1. Przyczyny rozwoju nauk o Ziemi w XVIII wieku...... 7
2. Rozwój poszczególnych działów geografii ............. ^
3. Geografia jako przedmiot nauczania ................. 19
4. Geografia w Polsce XVIII wieku .................... 24
5. Dotychczasowy stan badań nad geografią w Polsce XVIII wieku ............................................ 28
II. Definicja geografii^ jej zakres i podział. Cele i zadania geografii 32
1. Definicja., zakres i podział geografii .................. 32
2. Cele i zadania geografii ............................ 69
III. Geografia w planach i programach szkolnych ............. 81
1. Emancypacja geografii jako przedmiotu nauczania ..... 81
2. Szkoły jezuickie ................................... 86
3. Szkoły pijarskie.................................... 93
4. Kolegium teatynów ................................ 98
5. Szkoła Rycerska ................................... 100
6. Akademia Krakowska i Zamojska.................... 102
7. Kolonie akademickie ............................... 109
8. Szkoły protestanckie ............................... 112
9. Szkoły Komisji Edukacji Narodowej ................. 115
10. Projekty Stanisława Staszica i Hugona Kołłątaja ....... 127
IV. Materiał nauczania..................................... 131
1. Geografia matematyczna............................ 132
2. Geografia fizyczna i naturalna...................... 150
3. Geografia polityczna i historyczna ................... 167
5
Ważniejsze problemy dydaktyki geografii .................. 185
1. Poglądowość w nauczaniu geografii .................. 186
2. Stopniowanie trudności............................. 198
3. Korelacja z innymi przedmiotami ................... 206
4. Poznawanie najprzód przez zmysły (sensualizm) ...... 212
5. Zasada uprzyjemniania nauki ....................... 214
6. Układ materiału w podręczniku ..................... 218
7. Organizacja lekcji .................................. 220
8. Zajęcia praktyczne z miernictwa..................... 223
9 Lektura, słowniki, egzaminy ........................ 234