Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Narzędzia wizualizacji AutoCAD 2013 PL

21-06-2015, 18:47
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 42.50 zł     
Użytkownik ksiazka_gliwice
numer aukcji: 5291493045
Miejscowość Gliwice
Wyświetleń: 5   

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2013
Kondycja: bez śladów używania
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

 

Narzędzia wizualizacji AutoCAD 2013 PL

Ryszard Szczerbanowski

  

rok wydania: 2013
stron: 254
format: B5
oprawa: miękka
wydawnictwo: Politechnika Łódzka
 

Zasadniczym celem, który postawił sobie autor przy tworzeniu tej publikacji było zapoznanie Czytelnika z zasadami obsługi programu AutoCAD 2013 PL w zakresie wizualizacji modeli trójwymiarowych.

Omówione zostały podstawowe pojęcia, metody postępowania oraz sposoby korzystania z poleceń i ich opcji. Książka z założenia nie pretenduje do postaci formalnej instrukcji. Nie jest również zbiorem cytatów zapożyczonych z pliku pomocy programu, lecz - mimo to - można w niej znaleźć opisy większości poleceń związanych z wizualizowaniem modeli przestrzennych oraz wyjaśnień związanych z zasadami postępowania i opisem charakterystycznych cech programu w tym zakresie.

Istotnym wyróżnikiem książki jest zamieszczenie szerokiego materiału przykładowego, obejmującego swym zakresem dziedziny związane z opisywanymi poleceniami. Poszczególne przykłady starano się przedstawić precyzyjnie, pomijając jednak bezpośrednie cytowanie komunikatów zgłaszanych przez program i odpowiedzi podawanych przez użytkownika. Wydaje się to o tyle zasadne, że tak drobiazgowe informacje niepotrzebnie powiększałyby objętość opracowania, a Czytelnik - z założenia - powinien być już wcześniej zapoznany z obsługą programu w stopniu wystarczającym do samodzielnego modelowania w przestrzeni 3D.

Książka zawiera opisy i przykłady zastosowań znakomitej większości poleceń związanych z dziedziną wizualizowania modeli trójwymiarowych. Poruszono w niej w szczególności tematy związane z definiowaniem i przypisywaniem materiałów do obiektów, definiowaniem świateł i oświetlenia oraz budowania scen wraz z wprowadzaniem do nich obiektów dekoracyjnych. Omówiono również zagadnienia związane z przeprowadzaniem operacji renderowania, kroczeniem kamery przez analizowaną przestrzeń trójwymiarową, przelotem kamery i punktu celu wzdłuż narzuconych ścieżek oraz narzędzie ShowMotion, służące do tworzenia wirtualnych klipów reklamowych.

Autor ma nadzieję, że niniejsza książka w istotny sposób ułatwi Czytelnikowi poznanie możliwości programu AutoCAD 2013 PL, sposobów jego wykorzystania oraz zachęci do rozwijania własnych umiejętności i dalszego eksperymentowania. Biegłe posługiwanie się programem, w zakresie omawianym w tej książce, może oddać nieocenione usługi, zaoszczędzić wiele czasu i w sposób znaczący poprawić jakość opracowywanych projektów. Wymagać to będzie - zapewne - włożenia pewnego wysiłku i nakładu pracy, ale jest to inwestycja ze wszech miar opłacalna.


SPIS TREŚCI:

Rozdział I. Wprowadzenie 9
Zakres materiału 10
Przyjęta konwencja oznaczeń 11
Przykład 1 Definiowanie nowego stylu wizualizacji 15
Użyteczne polecenia 15
Instalowanie plików rysunków 16

Rozdział II. Style wizualizacji 19
Definicja stylu wizualizacji 19
Menedżer stylów wizualizacji 20
Nowe style wizualizacji 26
Modyfikowanie istniejącego stylu wizualizacji 27
Tworzenie nowego stylu wizualizacji 29
Eksport nowego stylu wizualizacji 32
Ćwiczenie 1. Definiowanie nowego stylu wizualizacji 33
Ćwiczenie 2. Zastosowanie stylów wizualizacji w rzutniach 35

Rozdział III. Wstęp do renderowania 39
Okno aplikacji Renderuj 44
Ramka obrazu 46
Ramka historii 46
Ramka informacji o obrazie 48
Parametry obrazów zapisywanych w plikach 49
Procedura operacji renderowania 50
Ćwiczenie 3. Renderowanie standardowe 52

Rozdział IV. Materiały 57
Przeglądarka materiałów 61
Stosowanie materiałów 67
Tworzenie biblioteki materiałów 68
Przypisywanie materiałów do obiektów 71
Definiowanie materiałów 73
Edytor materiałów 74
Zakładka Ogólny 77
Zakładka Współczynnik odbicia 78
Zakładka Przezroczystość 79
Zakładka Odcięcia 80
Zakładka Światło własne 81
Zakładka Wypukłość 82
Zakładka Zabarwienie 82
Modyfikowanie map 85
Dopasowywanie map do obiektów 89
Ćwiczenie 4. Przypisywanie materiałów do obiektów 90
Ćwiczenie 5. Dopasowywanie wzorów materiałów do obiektów 93
Ćwiczenie 6. Definiowanie nowego materiału - I 96
Ćwiczenie 7. Definiowanie nowego materiału - II 98

Rozdział V. Światła 105
Rodzaje świateł 106
Określenie typu oświetlenia 108
Dodawanie świateł do sceny 110
Uwagi ogólne dotyczące światła naturalnego 111
Uwagi ogólne dotyczące światła sztucznego 112
Definiowanie świateł sztucznych 112
Źródło światła punktowego 113
Źródło światła typu reflektor 117
Źródło światła odległego 121
Światła o rozkładzie siatkowym 123
Struktura pliku formatu IES 126
Źródła światła dostępne w palecie narzędzi 130
Przypisywanie kształtu do źródła światła 130
Ćwiczenie 8. Światło domyślne i światła sztuczne 132
Ćwiczenie 9. Światło fotometryczne 136

Rozdział VI. Światło słoneczne 139
Panel Słonce i położenie 140
Określanie położenia geograficznego 141
Paleta Właściwości słońca 144
Zakładka Ogólne 146
Zakładka Właściwości nieba 146
Zakładka Kalkulator kata słońca 148
Zakładka Szczegóły renderowania cieni 149
Zakładka Położenie geograficzne 149
Ćwiczenie 10. Światło słoneczne - I 150
Ćwiczenie 11. Światło słoneczne - II 154

Rozdział VII. Parametry otoczenia 157
Efekt mgły i głębi 157
Wprowadzanie tła 161
Ćwiczenie 12. Mgła i głębia 165
Ćwiczenie 13. Tło w rysunku 167

Rozdział VIII. Parametry renderowania 171
Uwagi o renderowanym modelu 3D 172
Własne ustawienia renderowania 177
Paleta Zaawansowane ustawienia renderowania 179
Zakładka Ogólne 181
Zakładka Śledzenia promienia wodzącego 187
Zakładka Oświetlenie pośrednie 188
Zakładka Diagnostyka 190
Zakładka Przetwarzanie 192
Ćwiczenie 14. Parametry renderowania 193

Rozdział IX. Nawigacja w scenie 197
Spacer i przelot 198
Ćwiczenie 15. Wykonanie spaceru 204
Ćwiczenie 16. Wykonanie przelotu - pochylnia 207
Ćwiczenie 17. Wykonanie przelotu - schody 210
Animacja 213
Zapis spaceru i przelotu 213
Zapis z wykorzystaniem ścieżek 215
Parametry kamery 217
Odtwarzanie animacji 221
Ćwiczenie 18. Animacja z wykorzystaniem ścieżki 222
Ćwiczenie 19. Animacja z wykorzystaniem ścieżek 224
Narzędzie ShowMotion 226
Ćwiczenie 20. Wykorzystanie ShowMotion 238

Rozdział X Zakończenie 245

Literatura 247
Skorowidz 249