Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

MUZYKA STAROPOLSKA FEICHT 12-18w. niepublik. utw.

07-07-2014, 22:19
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Aktualna cena: 89.99 zł     
Użytkownik Askeladden
numer aukcji: 4374341819
Miejscowość Kraków
Wyświetleń: 3   
Koniec: 07-07-2014 21:07:34

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Dostawa i płatność

 

Płatność z góry
  • Przelew bankowy
  • List polecony ekonomiczny      9,50 zł

     

     

  • List polecony priorytetowy       13,10 zł

     

     




Oferta - wyślij e-mail - kliknij

 


 Przewiń do spisu treści

Album Muzyka  staropolska,  którego wydanie pozostaje w związku z Festiwalem Dawnej Muzyki Krajów Europy Środkowej i Wschodniej, jest już trzecią tego rodzaju powojenną polską publikacją. Wyprzedziły ją: Muzyka polskiego Odrodzenia (w wersji polskiej i angielskiej, PWM 1953 i 1955) i Muzyka w dawnym Krakowie (wersja polsko-angielska, PWM 1964), To zadecydowało w pewnym stopniu o doborze utworów do niniejszego zbioru. O ile pierwsza publikacja zawierała wyłącznie muzykę polskiego renesansu, o tyle druga dała wybór z całej dawnej muzyki polskiej (ograniczonej tym razem terytorialnie, nie czasowo), dobierając rzecz jasna utwory najbardziej wartościowe lub charakterystyczne. Dla zbioru Muzyka staropolska pozostały więc kompozycje dotąd nigdzie nie publikowane. Bo nie tylko nie powtarzamy żadnego utworu zawartego w poprzednich albumach, ale i nie przedrukowujemy również rzeczy znanych z 60 zeszytów Wydawnictwa Dawnej Muzyki Polskiej i ze Źródeł do Historii Muzyki Polskiej. Może się to odbić na treści zbioru, może zajść brak proporcji między poszczególnymi epokami jak i poszczególnymi kompozytorami. Tacy np. twórcy, jak Wacław z Szamotuł i Marcin Leopolita, wydani już niemal w całości, są tu reprezentowani jedynie przez ostatnie nie opublikowane dotąd motety, Mikołaj Gomółka, kompozytor najbardziej reprezentatywny dla muzyki polskiej okresu renesansu, nie wszedł w ogóle do zbioru. Zabrakło również Tomasza Szadka. W ich miejsce weszli natomiast: Mikołaj z Krakowa, Mikołaj z Chrzanowa, Seweryn Koń, N.Z. (?) — wszyscy znani z Tabulatury Jana z Lublina (1537—48) — z utworami dotąd nie opublikowanymi, z drugiej połowy XVI wieku — Krzysztof Borek, z przełomu XVI i XVII wieku — Marcin Paligon. Tak przedstawia się muzyka polskiego renesansu. W części poświęconej barokowi zabrakło spośród wybitniejszych kompozytorów: Franciszka Liliusa i Stanisława Sylwestra Szarzyńskiego. Te pewne dysproporcje nie pomniejszają jednak wartości zbioru jako całości. Staropolska muzyka jest na szczęście na tyle bogata, że starczy jej jeszcze na kilka podobnych albumów. Najbardziej   reprezentatywna   część  jej   zabytków   przewidziana  jest   do publikacji w rozpoczętym już źródłowym wydawnictwie Monumenta Musicae in Polonia (pod redakcją Józefa M. Chomińskiego).
W przyjętej dla niniejszego albumu zasadzie chronologicznego układu materiału wyłom czyni monodia, której zamieszczone przykłady przekraczają czasowo okres średniowiecza. Należy podkreślić, że publikacja nasza jako pierwsza wśród wydawnictw polskich przytacza przykłady muzyki chorałowej. Nie jest to wybór rzeczy najlepszych czy najoryginalniejszych; na taki wybór nie jesteśmy jeszcze przygotowani. Historycy nasi stwierdzają, że np. „Kult Wojciecha, wkrótce po śmierci kanonizowanego, miał w XI i XII w. charakter państwowy: był jednym z elementów zacieśniającego się poczucia 
 
            muzyka staropolska 00

muzyka staropolska 01

muzyka staropolska 02

muzyka staropolska 03

muzyka staropolska 04

muzyka staropolska 05

muzyka staropolska 06

muzyka staropolska 07

muzyka staropolska 08


photo hosting sites

   
 
      Oprawa:  
twarda
     Format: 
23x29
                cm               
          Ilość stron: 
404
   str. 
    Nakład: 
3.229
egz.
 Stan: 

db przytarcia okładki, wyblakłe plamy na okładce i przedniej wyklejce, zagięcia z boku bloku stron, zagięcia brzegów niektórych stron i w kilku miejscach małe zadarcia na brzegach stron
             
             Tytuł, autor i wydawnictwo 

Wybór nie publikowanych
utworów z XII—XVIII wieku
A selection of hitherto unpublished works
from the XIIth — XVIIIth centuries
pod redakcjo; - edited by
Polskie
Wydawnictwo
Muzyczne
Polish
Musie
Publications
1966
MUZYKA STAROPOLSKA
Hieronim Feichł
OLD POLISH MUSIC 


     Spis treści: 

Spis treści - Contenłs
Utwory przygotowali do wydania - Works prepared for publication by: Krzysztof Biegański (K.B.), Andrzej Chodkowski (A.Ch.), Hieronim Feicht (H.F.), Elżbieta, Głuszczówna (E.G.), Jerzy Gołos (J.G.), Danuta Idaszak (D.I.), Mirosława Kaczorowska (M.K.), Piotr Ludwig (P.L.), Władysław Malinowski (W.M.), Alina Nowak-Ro-manowicz(A. N.-R.), Mirosław Perz (M.P.), Piotr Poźniak (P.P.), Zofia Stęszewska (Z.S.), Zygmunt M. Szweykowski (Z.M. S.), Jan Węcowski (J.W.), Krystyna . Wilkowska-Chomińska (K. W.-Ch.). Bas cyfrowany zrealizowali -Realization of continuo: Jan Jargoń (J.J.), Feliks Rączkowski (F.R.), Kazimierz Sikorski (K.S.).
PRZEDMOWA..............     VII
INTRODUCTION............    XIV
ŚREDNIOWIECZE - MIDDLE AGES
ŁACIŃSKA  MONODIA RELIGIJNA  - LATIN SACRED  MONODY
Benedic regem cunctorum (H.F.)........       2
Beatus Adalbertus (H.F.)............       2
Per merita sancti Adalberti (H,F.)    .......       2
Festum agat ecclesia (H.F.)..........       3
Hac festa die (H.F.)..............       3
O beate Stanislae (H,F.)............       3
Exsultet iam angelica (H.F.)..........       4
Fundę de caelestibus, Hyacinthe (H.F.).....       4
Superne regum (H.F,).............       4
Recordare Domine (H.F.)...........       4
ŁACIŃSKA   MONODIA   ŚWIECKA  -  LATIN LAY MONODY
Defectus misit nos (H.F.) Anno Domini  (H.F.) ,   .   .
POLSKA   MONODIA   RELIGIJNA SACRED  MONODY
POLISH
WIELOGŁOSOWOŚĆ    ŁACIŃSKA POLYPHONY
LATIN
Radości wam powiedam - Of joy I tell you (H.F.)     6 Jezusa mękę czcijcie  - Worship the Passion of
Jesus (H.F.)................       6
Racz, Panie Chryste - Vouchsafe, O Christ (H.F.)       6
Kompozytorzy  nieznani - Anonymous   Authors
Benedicamus Domino (M.P.)..........        7
Et in terra (M.P.)...............        8
Mikołaj   Radomski - Mikołaj   of  Radom
Et in terra (M.P.)   ...............      11
Patrem (M.P.).................      20
Kompozytorzy nieznani - Anonymous   Authors
Cristicolis secunditas (M.P.)..........      28
Angelus ad Virginem missus (M.P.)   ^......      29
Planctus quem Virgo Maria fecit (M.P.).....      30
WIELOGŁOSOWOŚĆ   POLSKA - POLISH POLYPHONY
Kompozytorzy   nieznani -  Anonymous Authors
Nota cantionis de illo digno viro Capistrano (M.P.)      31
O nadroższy kwiatku - O dearest flower (M.P.) .      32
Septem gaudia Mariae Virginis (M.P,)    .....      33
ODRODZENIE -RENAISSANCE
WIELOGŁOSOWOŚĆ   ŁACIŃSKA - LATIN POLYPHONY
Sebastian z Felsztyna - Sebastian of Felsztyn Alleluia. Felix es sacra Virgo Maria (E.G.) ... 36 Mikołaj z Krakowa - Mikołaj of Cracow
Salve Regina (K. W.-Ch.)............      40
Mikołaj fz Krakowa? N.Z.? N.Ch.?j   - Mikołaj fof  Cracow? N.Z.? N.Ch.?j
Sub tuum praesidium (K. W.-Ch.).......~     49
Mikołaj z Chrzanowa - Mikołaj of Chrzanów
Protexisti me, Deus (M.P.)...........      56
Wacław z Szamotuł - Wacław of Szamotuły
Nunc scio vere (M,P.).............      61
Marcin Leopolita
Mihi autem (M.P.)...............      65
Krzysztof  Borek
Missa ,,Te Deum laudamus11 (M.P.).......      71
Marcin Paligon
Rorate caeli (E.G.)..............      88
WIELOGŁOSOWOŚĆ   POLSKA - POLISH POLYPHONY
Mikołaj z Krakowa - Mikołaj   of   Cracow
Nasz Zbawiciel - Our Saviour (K. W.-Ch.)    ...      94
Mikołaj  z Krakowa? - Mikołaj   of  Cracow? O przenasławniejsza Panno - O most renowned
Virgin (K. W.-Ch.)............      97
Kompozytorzy   nieznani - Anonymous Authors Przez Twe święte zmartwychwstanie - By Thy Holy
Resurrection (K. W.-Ch.).........103
Żołtarz Jezusów czyli piętnaście rozmyślań o Bożym umęczeniu - Psalter of Jesus or Fifteen Meditations on the Divine Martyrdom (H.F.)    106
Tobie nad pomysł - Advent Song (K. W.-Ch.)   .     107
Jako róża między kolącym głogiem - Like a rosę
amidst the prickly hawthorn (K. W.-Ch.) .   .     109
Archanioł   Gabriel   -   The   Archangel,    Gabriel
(K. W.-Ch.)...............110
Pieśń o łotrowskim stanie obłudnych mnichów i mniszek - A song on the villain condition of the dissembling monks and nuns (K. W.-Ch.)     112
MUZYKA INSTRUMENTALNA - INSTRUMENTAL MUSIC
Seweryn  Koń
fKompozycja bez tytułu  - Untitled piecej   (M.P.)    113
Seweryn pCoń?j
Colenda Severini (M.P.)............115
Kompozytorzy     nieznani     -     Anonymous Authors
Pasomezo — Nygdym themu wyerzioz nye chczial -
Never did I want to believe it (Z.S.)   ...    117
Passo e mezo (Z.S.)..............120
Tak movia ludzie żebi grzech milowacz - People
say that ifs a sin to love (Z.S.)     ......121
Diomedes fCatoJ
Gagliarda (Z.S.)................    122
Diomedes  Cato
Preludium - Prelude (Z.S.)...........124
A.D. fAdalbert  Długoraj 7
Fantasia (Z.S.)     ..............,        124
Kompozytorzy    nieznani      -      Anonymous Authors
Chorea pulchra (Z.S.).............    126
Chorea (Z.S.).................    126
A.D. jAdalbert  Długoraj?!
VUlanella (Z.S.)................    126
.................    127
BAROK - THE   BAROO.UE   PERIOD MUZYKA  WOKALNA -  VOCAL  MUSIC Johannes  Stobaeus  Grudentinus
Psalm 124 — By był Pan nie tak łaskaw - If it had
not been the Lord (P.L.).........     130
Psalm 128 — Szczęśliwy człowiek prawdziwie  -
Blessed is every one (P.L.)     .......132
Bartłomiej  Pękiel
Assumpta est Maria (H.F.)...........    134
Ave Maria (H.F.)...............    138
Nativitas (Conceptio) tua (H.F.)     ........    141
Sub tuum praesidium (H.F.)..........    146
Grzegorz  Gerwazy  Gorczycki       ~
Gaude Maria Virgo (P.P.)...........     148
MUZYKA   WOKALNO-INSTRUMENTALNA -MUSIC  FOR VOICES  AND  INSTRUMENTS
Mikołaj   Zieleński
Ofertorium  XVI.   In   festo  Annuntiationis   B.M.V.
(W.M.).................     154
Ofertorium XXX. In festo Visitationis, Nativitatis,
Praesentationis et Conceptionis B.M.V. (W.M.)    160
Ofertorium XLIII. In festo S. Nicolai de Tolentino
(W.M.).................168
Marcin  Mielczewski
Triumphalis dies (Z,M.S.,    b.c, J.J.)     ......     175
Jacek  Różycki
Iste sanctus (Z,M.S., b.c. J.J.)     .........216
Grzegorz  Gerwazy  Gorczycki
Crudelis Herodes (M.K., b.c. F.R.).......239
Kompozytorzy      nieznani     -     Anonymous
Authors
Zranionym jest od ciebie - I am wounded by thee
(J.G.)..................248
Dobranoc ci, Anusieńku - Good-night, my little Ann
(J.G.)..................249
O przedziwna gładkości - O marvellous comeliness
(J.G.)..................249
Kędykolwiek teraz jesteś - Wherever thou mayst be
now (J.G.)................250
Nie złodziejem, choć kradnę - 1'm no thief, though
I steal (J.G.)     ..............250
MUZYKA INSTRUMENTALNA - INSTRUMENTAL MUSIC
Piotr  Żelechowski
Fantasia Sopra Primo Tono (J.G.).......251
Kompozytorzy      nieznani     -     Anonymous Authors
Aria 33 (J.G.)..................254
Fatalia błazeńska - Buffoons1 Fortunes (J.G.)   ,   .    255
Ballet 49 (J.G.)................    255
Courante (J.G.)................    255
Canzona a 2 Yiolini (J.G.)...........    256
404
OŚWIECENIE-THE   ENLIGHTENMENT
MUZYKA   WOKALNO-INSTRUMENTALNA -MUSIC  FOR VOICES  AND  INSTRUMENTS
Antoni  Milwid
Semper mi Jesu (J.W., b.c. K.S.)........    260
MUZYKA INSTRUMENTALNA - INSTRUMENTAL MUSIC
Bazyli Bohdanowicz
Mazurek D - Mazurka in D (A. N.-R.)     .....281
Mazurek C - Mazurka in C (A, N.-R.)     .....282
Maciej  Kamieński
Duma na kształt ronda - A Dumka in Rondo Form
(A. N.-R.)................283
Wojciech  Żywny
Polonez C - Polonaise in C (A. N.-R.)    .....287
Jan Wański
Symfonia D - Symphony inD   (D.I,)    .   .   .   .   .   .    289
Wojciech Dankowski
Symfonia Es - Symphony in E flat (D.I.)   .   .   .   .    322
Feliks  Janiewicz
I Trio C - lst Trio in C............356 

 


     Ilustracje:

 


 

Spis ilustracji
1.  Organy w Kazimierzu Dolnym, 1620 r. (Po s. XX.)
2.  Surdynka (pochette), Włochy, XVII w.; skrzypce żłobione,   Marcin   Groblicz   I,   Kraków,   II   poi. XVI w.; pandurina, Włochy, ok. 1600 r.; teorban, St. Zwierzyński, Warszawa (?),  1701 r. Muzeum Instrumentów Muzycznych w Poznaniu.   (Przed s. 1.)
3.  Klawesyn, Francja (?), XVIII w. Muzeum Instrumentów Muzycznych w Poznaniu. (Po s. 16.)
4.  Pozytyw, Polska, I poł. XVII w.  Muzeum Instrumentów Muzycznych w Poznaniu. (Przed s. 17.)
5.  Szpinet, Francja, ok. 1600 r. Muzeum Narodowe w Krakowie, Zbiory Czartoryskich. (Po s. 32.)
6.   Główka skrzypiec,  Marcin Groblicz I,  Kraków ok.  1600 r. Muzeum Instrumentów Muzycznych w Poznaniu. (Przed s. 33.)
7.  Organy w Kazimierzu Dolnym, 1620 r. (Po s. 48.)
8.   Główka violi da gamba altowej, Polska, po 1600 r. Muzeum Narodowe w Krakowie, Zbiory Czartoryskich. (Przed s. 49.)
9.  Viola da gamba tenorowa, Marcin Groblicz V, Warszawa, I poł. XVIII w. Muzeum Instrumentów Muzycznych w Poznaniu. (Po s. 64.)
10.  Organy w Orawce, przed 1657 r. (Przed s. 65.)
11.  Główka surdynki  (pochette),  Włochy,  XVII w. Muzeum Instrumentów Muzycznych w Poznaniu. (Po s. 80.)
12.  Organy w Kazimierzu Dolnym,   1620  r.   (Przed s. 81.)
13.  Główka skrzypiec, Marcin (?) Groblicz III, Kraków, ok. poł. XVII w. Muzeum Instrumentów Muzycznych w Poznaniu. (Po s. 96.)
14.  Organy w Leżajsku, J. Głowiński, Kraków, przed
1700  r. (Przed s. 97.)
15.  Rozeta teorbanu, St. Zwierzyński, Warszawa (?),
1701 r. Muzeum Instrumentów Muzycznych w Poznaniu. (Po s.  112.)
16.  Główka violi d^more, Wrocław, XVIII w. Muzeum Instrumentów  Muzycznych  w  Poznaniu.   (Przed s.  113.)
17.  Chór   klarnetów,   Niemcy,   XVIII   w.   Muzeum Instrumentów Muzycznych w Poznaniu. (Po s. 128.)
13. Puzon altowy, Niemcy, 1697 r. Muzeum Instru-metów Muzycznych w Poznaniu. (Przed s. 129.)
19. Główka cytary lutniowej, J. Goldberg, Gdańsk, 1730 r. Muzeum Instrumentów Muzycznych w Poznaniu. (Po s.  144.)
20. Teorban, St. Zwierzyński, Warszawa (?), 1701 r.;
viola da gamba basowa, Polska, ok, poł. XVI w.
Muzeum Instrumentów Muzycznych w Poznaniu.
(Przed s.  145.) 21   Główka violi da gamba tenorowej, Polska, ok.
1700    r.    Muzeum    Instrumentów    Muzycznych
w Poznaniu. (Po s. 160.)
22.  Organy w Leżajsku, J. Głowiński, Kraków, przed 1700 r. (Przed s. 161.)
23.  Lutnia teorbanizowana, Polska, XVII w. Muzeum Instrumentów Muzycznych w Poznaniu. (Po s. 176.)
24.  Cytara  lutniowa,   Gdańsk,   1730  r.;   pandurina, Włochy, ok. 1600 r. Muzeum Instrumentów Muzycznych w Poznaniu. (Przed s.  177.)
25.  Organy w Orawce, przed  1657 r.  (Po s.   192.)
26.  Viola da gamba tenorowa, Kraków, ok. 1700 r. Muzeum Instrumentów Muzycznych w Poznaniu. (Przed s. 193.)
27.  Flet, I. poł. XVII w. Muzeum Narodowe w Krakowie, Zbiory Czartoryskich. (Po s. 208.)
28.  Puzon altowy, Niemcy,   1697 r. Muzeum Instrumentów Muzycznych w Poznaniu. (Przed s. 209.)
29.  Organy w Leżajsku, J. Głowiński, Kraków, przed 1700 r. (Po s. 224.)
30.   Główka violi da gamba kontrabasowej,   Polska, XVII   w.    Muzeum   Instrumentów   Muzycznych w Poznaniu. (Przed s. 225.)
31.  Organy w Kazimierzu Dolnym, 1620 r. (Po s. 240.)
32.  Harfa pedałowa, Francja, XVIII w. Muzeum Instrumentów   Muzycznych   w   Poznaniu.   (Przed s. 241.)
33.  Pozytyw, Polska, XVII w. Muzeum Instrumentów Muzycznych w Poznaniu. (Po s. 256.)
34.  Róg, Niemcy,  koniec XVIII w. Muzeum Instrumentów Muzycznych w Poznaniu. (Przed s. 257.)
35.  Główka violi da gamba tenorowej, Polska, koniec XVI w. Muzeum Instrumentów Muzycznych w Poznaniu. (Po s. 272.)
36.  Harfa, Francja, ok. 1800 r. Muzeum Instrumentów Muzycznych w Poznaniu. (Przed s. 273.)
37.  Szpinet, Francja, ok. 1600 r. Muzeum Narodowe w Krakowie, Zbiory Czartoryskich. (Po s. 288.)
38.  Lira korbowa, J. Louvet, Paryż, XVIII w. Muzeum Narodowe  w Krakowie,   Zbiory  Czartoryskich. (Przed s. 289.)
39.  Taraban, Polska, 1812 r. Muzeum Instrumentów Muzycznych w Poznaniu. (Po s. 304.)
40. Teorban, St. Zwierzyński, Warszawa (?), 1701 r. Muzeum Instrumentów Muzycznych w Poznaniu. (Przed s. 305.)
Pandurina, Włochy, ok. 1600 r. Muzeum Instrumentów Muzycznych w Poznaniu. (Po s. 320.) Pandurina, Włochy, ok. 1600 r. Muzeum Instrumentów Muzycznych w Poznaniu. (Przed s. 321.)
Kotły, Polska, XVIII w. Muzeum Instrumentów Muzycznych w Poznaniu. (Po s. 336.)
44.  Gitara angielska, T. Passamoński, Kraków, 1822 r. Muzeum Narodowe w Krakowie, Zbiory Czarto-ryskich. (Przed s. 337.)
45.  Harfa, Francja, ok. 1800 r.; szyjka violi da gamba basowej, Polska, ok. poł. XVI w. Muzeum Instrumentów Muzycznych w Poznaniu. (Po s. 352.)
41
42
43
46.  Puzony: altowy, Niemcy, 1697 r.; basowy, Wrocław, 1719 r.; sopranowy, Norymberga, XVIII w. Muzeum Instrumentów Muzycznych w Poznaniu. (Przed s. 353.)
47.   Główka panduriny, Włochy, ok. 1600 r. Muzeum Instrumentów Muzycznych w Poznaniu. (Po s.368.)
48.  Klawikord  wiązany,   Niemcy,   1729  r.   Muzeum Instrumentów Muzycznych w Poznaniu.   (Przed s. 369.)
Obwoluta: Viola da gamba barytonowa, Marcin Groblicz I, Kraków, ok. 1600 r.; skrzypce, Marcin Groblicz III, Kraków, 1719 r.; skrzypce żłobione, Marcin Groblicz I, Kraków, II poł. XVI w. ; viola da gamba tenorowa, Marcin Groblicz V, Warszawa, I poł. XVIII w. Muzeum Instrumentów Muzycznych w Poznaniu.


Przejdź na górę strony





Strona o mnie

Moje aukcje (książki o zbliżonej tematyce. Kliknij.)


Uwaga! Na zdjęciach wokół liter możliwe charakterystyczne zniekształcenia - wynikają z konieczności kompresji zdjęć. W rzeczywistości zniekształcenia nie występują. Możliwe też błędy w opisie - z powodu niedoskonałości odczytu OCR, za co przepraszam.

jadsbfjbafhebbhabhabk13x10x