Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

MOSTY STALOWE NITOWANE Pszenicki

02-06-2012, 18:29
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Aktualna cena: 49.99 zł     
Użytkownik Oxiplegatz
numer aukcji: 2330935166
Miejscowość Kraków
Wyświetleń: 6   
Koniec: 17-05-2012 19:59:26

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Dostawa i płatność

    Płatność z góry
    • Przelew bankowy
    • List polecony ekonomiczny                    7,50 zł

    • List polecony priorytetowy                      9 zł




                    Książka zawiera obszerne wiadomości o konstrukcji mostów stalowych nitowanych w układach belkowych, łukowych i wiszących oraz omawia zasady ich projektowania i metody obliczania.
      Książka przeznaczona jest dla inżynierów i studentów poli­techniki.



      PRZEDMOWA
      Polska literatura techniczna w zakresie budownictwa mostowego ma poważne braki, ponieważ nieliczne prace z tej dziedziny już przed ostatnią wojną były wyczerpane.
      W celu wypełnienia tej tuki profesor Politechniki Warszawskiej dr Andrzej Pszenicki na krótko przed wojną przystąpił do opracowania dzieła, obejmują­cego icszystkie zagadnienia związane z projektowaniem i budową mostów. Tom, pierwszy tego dzieła, iv którym opisano budowę, mostów drewnianych ze szcze­gólnym uwzględnieniem podpór kamiennych, ukazał się w 1938 r. Nakład tej książki został również wyczerpany.
      Ostateczne opracoujanie drugiego tomu „Mosty stalowe'1 przerwała w 1941 r. śmierć pro}. A. Pszenickiego.
      Ocalone z pożogi wojennej materiały, zebrane i przygotowane do druku przez mgr. inż. Leona Pszenickiego, zostały przekazane Wydawnictwom Komuni­kacyjnym.
      Ponieważ przekazany materiał nie wyczerpywał aktualnych zagadnie/ń dotyczących najnowszych metod obliczeniowych, zatem pracę prof. Pszenickiego uzupełniono niezbędnymi wiadomościami wstępnymi {część pierwsza, rozdz. I.), obecnie stosowanymi metodami wyznaczania Unii wpływowych {część druga, rozdz. IV) oraz metodami obliczania mostóiu wiszących (część piąta, rozdz. III). Rozdziały te opracował mgr inż. Jerzy Szymkicwicz, adiunkt Politechniki Warszawskiej. Rozdział zaś o zasadach projektowania mostów kolejowych i dro­gowych {część pierifsza, rozdz. IV) został opracowany przez mgr. inż. Bronisława Kędzierskiego i mgr. inż. Jerzego Szymkiewicza, którzy w pracy swej posługiwali się projektem Normatywu obliczania stalowych mostóib kolejowych oraz Przepi­sami o budowie i utrzymaniu mostów drogowych {część ogólna i S), zatwierdzo­nych Zarządzeniem Ministra Transportu Drogowego i Lotniczego z dnia 21 marca 1951 r. oraz Zarządzeniem Ministra Gospodarki Komunalnej z dnia 23 listopada 1950 r.
      Praca prof. A. Pszenickiego nie obejmuje zagadnień mostów spawanych, stanowiących specjalną dziedzinę w budownictwie, co wymagałoby obszernego i odrębnego omówienia; przeto pracę prof. A. Pszenickiego wydajemy pod ty­tułem: ,,Mosty stalowe nitowane".
      Książkę przeznacza się do użytku młodzieży akademickiej studiującej mosto-imiictwo oraz inżynieróio projektujących i budujących mosty stalowe. Mamy nadzieję, że książka ta będzie dużą pomocą w nauce i praktyce.
      Redakcja
      i*

                    Tytuł: 


      MOSTY STALOWE NITOWANE



                    Autor: 
      ANDRZEJ PSZENICKI
      Doktor Nauk Technicznych


                    Wydawnictwo i rok wydania: 
      WARSZAWA
      1954
      WYDAWNICTWA KOMUNIKACYJNE
      Wyd. I


                    Stan: db+ lekkie przytarcia okladki, odbarwienia na wyklejkach, naklejka - nagroda

                    Oprawa: twarda

                    Ilość stron i format: 459str.

                    17x24cm

                    Ilustracje: rys.

                    Spis treści: 
      SPIS TREŚCI str.
      Przedmowa 3
      Część pierwsza Zasady budowy mostów stalowych
      Rozdział I. Wiadomości ogólne 5
      Klasyfikacja mostów 5
      Ogólna charakterystyka mostów stalowych 7
      Rozdział II. Stal do budowy mostów 7
      Własności stali S
      Sortyment stali 9
      Walcowanie blach 9
      Blachy uniwersalne 10
      Rozdział III. Zasady projektowania stalowych mostów nitowanych
      A. Wytrzymałość stali i rodzaje naprężeń 12
      Graniczna wytrzymałość i sprężystość stali 12
      Naprężenie zasadnicze i drugorzędne 12
      Wpływ wiatru r. 13
      B. Zasady projektowania stalowych mostów kolejowych 14
      Obciążenia mostów 14
      Dokładność obliczeń statycznych , . . 18
      Materiały 19
      Naprężenia dopuszczalne 20
      i 5. Współczynnik dynamiczny 22
      Zespoły obciążeń 22
      Sprawdzanie naprężeń i badania stateczności oddzielnych
      części 22
      C. Zasady projektowania stalowych mostów drogowych 25
      Klasyfikacja mostów 25
      Skrajnia ruchu w mostach drogowych 26
      Normy obciążenia mostów drogowych 26
      Współczynnik dynamiczny 28
      Parcie wiatru 28
      Siła odśrodkowa _ 29
      Wpływ zmian temperatury 29
      Materiały 30
      Rodzaje naprężeń dopuszczalnych 31

      Dopuszczalne naprężenia dla stali konstrukcyjnej 31
      Dopuszczalne naprężenia dla nitów 32
      Dopuszczalne naprężenia dla śrub 32
      Dopuszczalne naprężenia dla żeliwa, stali lanej i kutej... 33
      Elementy rozciągane 33
      Elementy ściskane 34
      Wyboczenie prętów prostych 34
      Wyboczenie prętów złożonych 38
      Elementy zginane 39
      Elementy obciążone mimośrodowo '. 39
      456

      229 [zasłonięte] 229 235 [zasłonięte] 237 238* 244 [zasłonięte] 245 248 [zasłonięte] 250 251 253
      254 [zasłonięte] 555 255 [zasłonięte] 257 258 [zasłonięte] 261 261
      40 40 41 44 44 45 46
      D. Szczegóły obliczania mostów drogowych
      Diwigary kratowe .'
      Dźwigary o ściance pełnej (blachownice)
      .'{. Słupki wahadłowe i nogi ramownic
      Szczegóły obliczania jezdni , .:
      Ugięcie mostu
      Rusztowania ;
      Dokładność obliczeń statycznych
      Rozdział IV. Ciężar własny mostów stalowych 47
      Części składowe przęsła 4=7
      Ciężar własny nawierzchni jezdni i chodników 47
      Ciężar własny tężników 48
      Ciężar własny dźwigarów głównych i mostu 49
      Obliczenie ciężaru dźwigara przy przejściu od istniejących na­
      prężeń do nowych 52
      Rozdział V. Wykonanie konstrukcji mostowej w warsztatach 53
      1. Zasady ogólne 53
      -• Wyginanie profilów i blach 55
      Trasowanie 56
      Otwory do nitów i składanie konstrukcji w wytwórni 56
      Kozdział VI. Nitowanie 58
      Zasady nitowania 58
      Obliczanie nitów 62
      Obliczanie połączeń nitowanych 64
      Sprawdzanie nitów na zgniatanie 67
      Stykowanie i nitowanie kątowników 68
      Styki średników belek zginanych 70
      Właściwości połączeń nitowanych 71
      Oznaczanie średnicy nitów na rysunkach konstrukcji stalowej 73
      Część druga
      Mosty belkowe
      Rozdział T. Belki o ściance polnej 76
      Rodzaje belok o ściance pełnej . . . 75
      Kształt przekroju blachownie 76
      Wysokość blachownie 77
      Obliczanie blachownie nitowanych 79
      Obliczanie długości blach poziomych 85
      Przekrycia styków elementów blachownie 87
      Usztywnianie środnika blachownicy 91
      Rozdział II. Układy głównych belek kratowych .94
      Dźwigary jednoprzęslowe 94
      Dźwigary wieloprzęsłowe 100

      Dźwigary wspornikowe '. . , . . 101
      Ogólne uwagi dotyczące dźwigarów mostowych.' 106
      Rozdział III. Własności różnych układów belok kratowych 109
      Najkorzystniejsza wysokość dźwigarów kratowych 109
      Obliczanie teoretycznego ciężaru dźwigarów kratowych 113
      Własności dźwigarów parabolicznych 114
      Własności dźwigarów hiporbolicznych 117
      Najkorzystniejsze pochylenie krzyżulców, dźwigarów o kracie >
      zastrzałowej 120
      Najkorzystniejsze pochylenie krzyżulców do pasa w.kracie pro­
      stokątnej 121
      Porównanie kraty krzyżulcowej z prostokątną 121
      Krata pólkrzyżulcowa 122
      Uwagi ogólne 123
      Rozdział IV7. Linie wpływowe iZł
      A. Budowa linii wpływowych najczęściej stosowanych kratownic w bu­
      dowie mostów .....' 124
      124 127 1C6 167
      169
      172 172
      1. Pojęcie linii wpływowej i 'i
      2, Linie wpływowe sił w elementach kratownic
      H. Systematyzacja i tabelaryzacja obliczeń
      Dane geometryczne dźwigara kratowego
      Obliczenie rzędnych linii wpływowych, sił w poszczególnych prę­
      tach .*
      r. Linie wpływowe sił w prętach kratownic ciągłych statycznie nie-
      wyznaczalnych
      Sposób oparty na wzorach Maxwella-Mohra dla krat
      Przybliżony sposób obliczania linii wpływowych w kratowni­
      cach ciągłych, oparty na przyrównaniu belki kratowej do belki
      pehiościennej
      185 [zasłonięte] 186 196 [zasłonięte] 200 204 212
      214 214"
      Kozdział V, Dobór przekrojów prętów dźwigarów kratowych
      Uwagi ogólne
      Przekroje pasów dźwigarów głównych
      Usztywnienia pasów
      Obliczanie naprężeń w pasach
      Styki w pasach
      Pręty kraty dźwigarów głównych
      Krata prętów
      Rozdział VI. Konstrukcja węzłów kratownic
      L. Zasady projektowania węzłów
      Część trzecia
      Jezdnia mostu i chodniki
      Konstrukcja nawierzchni stalowych mostów
      Rozdział I. Nawierzchnia kolejowych mostów stalowych
      A. Nawierzchnia na mostownicach
      Mostownice drewniane
      Mostownice stalowe
      B. Nawierzchnia kolejowa z podsypką
      Zalety i wady nawierzchni z podsypką
      Podłoże z blachy nieckowej
      Odwadnianie nawierzchni z podsypką
      Podłoże z płyt żelbetowych
      Stalowa jezdnia falista
      Nawierzchnia kolejowa na dźwigarach bliźniaczych
      O. Obliczanie nawierzchni kolejowej
      Obliczanie podłoża z fal stalowych
      Obliczanie blachy cylindrycznej
      Obliczanie blachy nieckowej
      Rozdział II. Nawierzchnia stalowych mostów drogowych
      A. Nawierzchnia drogowa typu lekkiego
      Nawierzchnia na drewnianych belkach podłużnych
      Nawierzchnia na dylach drewnianych
      B. Nawierzchnia drogowa typu ciężkiego
      JNawierzcnnw, uro^owo- y^u •u±^.^^^)ri~ .
      Ogólna charakterystyka nawierzchni
      Przytwierdzenie belek Zoresa i bit

      Sposoby przytwierdzania prętów kraty do pasów- dźwigarów 215
      Węzły podporowe zbieżne 222
      Węzły wewnętrzne 224
      Blachy węzłowe 226
      zchni
      -. Przytwierdzenie belek Zoresa i blach nieckowych do belek..
      Obliczanie belek Zoresa
      Nawierzchnia trwała chodników
      Odwadnianie nawierzchni
      tt. Przepuszczanie prętów dźwigarów mostu przez nawierzchnię
      jezdni i chodników
      Rozdział III. Połączenie belek o ściance pełnej 204
      Uwagi ogólne 264
      Sztywne połączenie blachownie 265
      Połączenie belek walcowanych 273
      Przegubowo-przesuwne połączenie belek 273
      Rozdział IV. Połączenie poprzecznie jezdni z dźwigarami głównymi 27t>
      Połączenie poprzecznie z dźwigarami głównymi w mostach z jaz­
      dą górą 277
      Połączenie poprzecznie z dźwigarami głównymi w mostach
      z jazdą dołem 282
      3. Połączenie poprzecznie z dźwigarami głównymi w mostach
      z jazdą pośrodku 287 ,
      Rozdział V. Połączenie przerw jezdni mostów 289
      Uwagi ogólne 289
      Połączenie przerw nawierzchni mostów kolejowych 289
      Połączenie przerw w jezdni mostów drogowych 293
      Odprowadzenie wody z przerw nawierzchni mostowej 297
      Rozdział VI. Chodniki i poręcze '. 295
      Chodniki na mostach kolejowych 29S
      Chodniki na mostach drogowych 29' Poręcze na chodnikach 30y
      Część czwart a Tężniki i łożysku
      Rozdział I. Tężniki podłużne i poprzeczne w mostach stalowych.. . . 307
      Zadania i rodzaje tężników 307
      Tężniki w mostach z jazdą górą 308
      Tężniki w mostach z jazdą dołem 312
      Układ kraty w tężnikach podłużnych 313
      Obliczanie kratownic tężnikowych 314
      Ramownice 315
      Obliczanie ramownic w mostach z jazdą dołem i w mostach
      z jazdą górą 318
      Ramownice w mostach z jazdą górą 329
      Stężenia poprzeczne mostów otwartych 334

      Tężniki w wieloprzęsłowych dźwigarach bezprzegubowych. . . 335
      Tężniki w dźwigarach wspornikowych lub przegubowych.. . . 335
      Przekroje prętów tężników 337
      Tężniki pomiędzy podłużnicami mostów kolejowych 341
      Tężniki hamowne w mostach kolejowych 346
      Rozdział II. Łożyska 350
      Zadania i rodzaj łożysk 350
      Łożyska płaskie 351
      / 3. Łożyska styczne 355
      ' 4. Łożyska przegubowe i czopowe 358
      Zakotwienie łożysk stałych 371
      Zakotwienie łożysk ruchomych 372
      Łożyska belek zawieszonych na wspornikach '. 374
      Część piąta
      Mosty łukowe i wiszące
      Rozdział I. Mosty łukowe > 379
      Charakterystyka mostów łukowych 379
      Obliczanie mostów łukowych o ściance pełnej 381
      Wpływ temperatury na łuki 385
      Obliczenie dwuprzegubowych łuków kratowych 387
      Ugięcie łuków 389
      ł>. Konstrukcja jezdni w mostach hakowych z jazdą górą 390
      Łożyska mostów łukowych 397
      Mosty łukowe z jazdą dołem 405
      Rozdział II. Mosty wiszące 409
      Charakterystyka mostów wiszącycłi 409
      Obliczanie mostów wiszących gibkich 4H
      Obliczanie mostów wiszącycłi, usztywnionych belką 414
      Konstrukcja łańcuchów mostów wiszących , 418
      Podwieszenie wieszaków do łańcuchów 422
      Podwieszenio jezdni do wieszaków 423
      Podparcie łańcuchów na podporach 425
      Umocowanie łańcuchów kotwicznych 428
      Rozdział Ul. Współczesne drogi rozwoju mostów wiszących i współ­
      czesne metody obliczania mostów wiszących 429
      Współczesne drogi rozwoju mostów wiszących 429
      Współczesne metody obliczania mostów wiszących 430
      Obliczenia statyczne mostów wantowych i mostów wiszących
      czterołańcucho wych 433
      Drgania własne mostów wiszących 434
      Ocena stateczności aerodynamicznej mostu dwnłańcucho-
      wego i mostu czterołańcucnowego 437
      Część szósta Ciężar konstrukcji stalowej, ugięcie i próba mostu
      Rozdział I. Obliczenie ciężaru konstrukcji stalowej mostu 443
      Uwagi ogólne 443
      Wzór wykazu stali 443
      Rozdział LL. Ugięcie dźwigarów mostowych i ich wzniesienie konstruk­
      cyjne ' 445
      Ugięcie blachownie 445
      Ugięcie kratownic 446
      Wzniesienie konstrukcyjne dźwigarów mostowych 449
      Rozdział III. Próba wytrzymałości mostów i oddanie do użytku 450
      Próba wytrzymałości dźwigarów mostowych 450
      Sposoby pomiarów ugięcia dźwigarów mostowych . 451
      Oddanie mostów do użytku 453
      Źródła 455
      Spis treści 457

      "Moja strona" w Allegro

      Zobacz inne moje aukcje - SZUKAJ W PRZEDMIOTACH UŻYTKOWNIKA - szybkie wyszukiwanie podobnych tytułów




      Uwaga! Na zdjęciach wokół liter możliwe charakterystyczne zniekształcenia - wynik kompresji jpg. W rzeczywistości zniekształcenia nie występują. Możliwe też błędy literowe - z powodu niedoskonałości odczytu OCR, za co przepraszam i liczę na wyrozumiałość.