Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

MOSTY MNIEJSZE DREWNIANE HUMMEL PWN POZNAŃ 1952

22-01-2014, 19:08
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Użytkownik inkastelacja
numer aukcji: 3873791309
Miejscowość Kraków
Wyświetleń: 5   
Koniec: 20-01-2014 19:16:46

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 1952
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

KLIKNIJ ABY PRZEJŚĆ DO SPISU TREŚCI

KLIKNIJ ABY PRZEJŚĆ DO OPISU KSIĄŻKI

KLIKNIJ ABY ZOBACZYĆ INNE WYSTAWIANE PRZEZE MNIE PRZEDMIOTY ZNAJDUJĄCE SIĘ W TEJ SAMEJ KATEGORII

KLIKNIJ ABY ZOBACZYĆ INNE WYSTAWIANE PRZEZE MNIE PRZEDMIOTY WEDŁUG CZASU ZAKOŃCZENIA

KLIKNIJ ABY ZOBACZYĆ INNE WYSTAWIANE PRZEZE MNIE PRZEDMIOTY WEDŁUG ILOŚCI OFERT

PONIŻEJ ZNAJDZIESZ MINIATURY ZDJĘĆ SPRZEDAWANEGO PRZEDMIOTU, WYSTARCZY KLIKNĄĆ NA JEDNĄ Z NICH A ZOSTANIESZ PRZENIESIONY DO ODPOWIEDNIEGO ZDJĘCIA W WIĘKSZYM FORMACIE ZNAJDUJĄCEGO SIĘ NA DOLE STRONY (CZASAMI TRZEBA CHWILĘ POCZEKAĆ NA DOGRANIE ZDJĘCIA).


PEŁNY TYTUŁ KSIĄŻKI - MOSTY MNIEJSZE DREWNIANE
AUTOR -
WYDAWNICTWO -
WYDANIE -
NAKŁAD - EGZ.
STAN KSIĄŻKI - JAK NA WIEK (ZGODNY Z ZAŁĄCZONYM MATERIAŁEM ZDJĘCIOWYM) (wszystkie zdjęcia na aukcji przedstawiają sprzedawany przedmiot).
RODZAJ OPRAWY -
ILOŚĆ STRON -
WYMIARY - x x CM (WYSOKOŚĆ x SZEROKOŚĆ x GRUBOŚĆ W CENTYMETRACH)
WAGA - KG (WAGA BEZ OPAKOWANIA)
ILUSTRACJE, MAPY ITP. -

DARMOWA WYSYŁKA na terenie Polski niezależnie od ilości i wagi (przesyłka listem poleconym priorytetowym, ew. paczką priorytetową, jeśli łączna waga przekroczy 2kg), w przypadku wysyłki zagranicznej cena według cennika poczty polskiej.

KLIKNIJ ABY PRZEJŚĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ

SPIS TREŚCI LUB/I OPIS (Przypominam o kombinacji klawiszy Ctrl+F – przytrzymaj Ctrl i jednocześnie naciśnij klawisz F, w okienku które się pojawi wpisz dowolne szukane przez ciebie słowo, być może znajduje się ono w opisie mojej aukcji)

POLITECHNIKA GDAŃSKA
Prof. inż. BOGUMIŁ HUMMEL
MOSTY MNIEJSZE DREWNIANE
POZNAN 1952
NAKŁADEM PAŃSTWOWEGO WYDAWNICTWA NAUKOWEGO




Przedmowa

Skrypt „Mosty mniejsze drewniane" jeat częścią li-.gą kursu „Mosty mniejsze"? wykładanego przez niżej podpisanego na Wydziale Budownictwa Lądowego Politechniki Gdańskiej dla wszystkich seksy j z wyjątkiem mostowej, której studenci słuchają mostów drewnianych w zakresie obszernym..
Podręcznik niniejszy obejmuje tylko konstrukcje leźajowe, trojkątno=-podporowe, tr-apezowo-podporowe? trójkątno^wiesza-rowe& mniejsze deskownice gwofdziowe oraz mosty kratowe typu Bycntera i Howe'ao
Zgodnie % programem cały ten materiał musi się zmieścić -ra^em z wykładem mostów mniejszych stalowych - w ramach jednego tylko semestru? przy czym w tym samym okresie studenci winni jeszcze jako ćwiczenie wykonać - w sposób wprawdzie ułatwiony -= projekt stalowej kratownicy,
Okoliczności powyższe zmuszają wykładającego do możliwego redukowania i skracania tekstu.. Stąd tea skomprymowanie go do niecałych 30 stronić,-.- z pominięciem wielu rzecay istotnych, przede wszystkim zaś z bardzo znacznym zwężeniem "opisów kon-= s trakcyjny cłu
Ewentualna praktyka pomoże w następstwie słuchaczowi braki te uzupełnić.

Prof. inż. Be Hummel






WSTĘP

Właściwości drewna, jako materiału nie bardzo trwałego, wpływają na tof że budowane zeń mosty siłą rzeczy mają charakter raczej -tymczasowy. Mniemanief jakoby można było za pomocą uprzedniej impregnacji tak uodporniać drewno, aby ono nie ulegało próchnieniu - przynajmniej przez czas dłuższy -wydaje się być pozbawione istotnych podstaw. Obrabiane bowiem do ostrego kantu gatunki drewna z jakich u nas w Polsce budują się mosty, zawierają samą prawie twardziel + t która z uwagi na swoją zwartość nie daje się przesycać żadnymi znanymi dotąd metodamio Dopóki więc nie zostanie wynaleziony jakiś inny odpowiedni sposób"^ to uodpornianie drewna budowlanego drogą nasycania należy w dalszym ciągu uważać za rzecz raczej nieaktualną. Zresztą nawet w wypadku pomyślnym pozostawałaby jeszcze jedna ciężka wada drewna, osłabiająca jego wytrzymałość, mianowicie skłonność do pękania. Skutecznego sposobu zwalczania tej wady nie posiadamy^
Jeśli jednak warunki, w jakich przystępujemy do budowy danego mostu, pozwalają na pogodzenie się z jego krótkowiecz-nością a zarazem w grę wchodzi niezbyt duża rozpiętość /praktycznie nie przewyższająca ± 40 - 50 Vi zastosowanie drewna może okazać się korzystne z uwagi na stosunkowo dużą jeszczt jego dostępność, łatwość obróbki oraz względną taniość.
Dotyczy to jednali tylko mostów drogowych^ na kolejach natomiast mosty drewniane stosowane są wyłącznie jako prowizoryczne, tymczasowe.
0 jezdni drewnianej była już ogólnie mowa przy rozważaniu mostów stalowych. Przystąpimy więc od razu do dźwigarów, zaznaczając przy tym, że kwestje takie, jak jazda dołem czy górą takie lub inne stężenia ltd. będą poruszane i oświetlane przy k^żdyra typie mostu oddzielnie.



WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


Możesz dodać mnie do swojej listy ulubionych sprzedawców. Możesz to zrobić klikając na ikonkę umieszczoną poniżej. Nie zapomnij włączyć opcji subskrypcji, a na bieżąco będziesz informowany o wystawianych przeze mnie nowych przedmiotach.