Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

MOSTY BETONOWE cz. II podst. kształtowania KMITA

20-07-2015, 20:09
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 35 zł     
Użytkownik Profi-Libris
numer aukcji: 5532207274
Miejscowość Katowice
Wyświetleń: 1   
Koniec: 20-07-2015 19:52:30

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
Okładka: twarda
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

kontakt komentarze nasza oferta strona o mnie

 

przedmiot aukcji:

MOSTY BETONOWE

CZĘŚĆ II

PODSTAWY KSZTAŁTOWANIA

 

Jan Kmita

Wydawnictwo: WKŁ, 1984
Oprawa: twarda płócienna
Stron: 238
Stan: bardzo dobry, nieaktualna pieczątka

Podstawowe zagadnienia związane z racjonalnym kształtowaniem konstrukcji mostowych, głownie
przęseł  w sensie w miarę optymalnego doboru systemu konstrukcyjnego oraz poszczególnych
jego elementów. Charakterystyka konstrukcji mostowych i ich klasyfikacja. Analiza różnych syste­mów konstrukcyjnych ustrojów nośnych oraz cech i roli elementów składowych tych ustrojow. Obok zagadnień konstrukcyjnych uwzględniono zagadnienia doboru właściwego modelu oblicze­niowego, ilustrowane wycinkami analiz teoretycznych i doświadczeniami praktycznymi. Odbiorcy: inżynierowie i pracownicy naukowo-dydaktyczni. Mogą z niej korzystać studenci kie­runku komunikacyjnego, a szczególnie mostowego (jako książka pomocnicza).

SPIS TREŚCI:

Przedmowa       
Wstęp      
Oznaczenia
       
1.  Ogólna charakterystyka i klasyfikacja betonowych budowli mostowych   
1.1.  Definicja       
1.2.  Rozróżnienie mostów według ich użytkowania    
1.3. Podstawowe elementy konstrukcyjne ¡oznaczenia    mostów    betonowych    .    .
1.3.1.  Najważniejsze elementy konstrukcyjne    
1.3.2.  Niektóre oznaczenia charakteryzujące konstrukcję mostu   
1.3.2.1.  Oznaczenia związane z wysokością konstrukcji    
1.3.2.2.  Oznaczenia związane z wymiarami w planie       .    .
1.4. Skrajnie budowli mostowych     \.    .
1.4.1.  Znaczenie skrajni w kształtowaniu mostów    
1.4.2.  Kształt i wymiary skrajni           
1.4.2.1.  Skrajnie drogowe i tramwajowe    
1.4.2.2.  Skrajnie kolejowe     
1.4.2.3.  Skrajnie rzeczne (żeglugowe)   
1.5. Rozróżnienie mostów betonowych według różnych    cech ustroju nośnego    .    .
1.5.1.  Cechy konstrukcyjne kształtu dźwigarów głównych    
1.5.1.1.  Przekrój poprzeczny dźwigara głównego    
1.5.1.2.  Przekrój podłużny dźwigara głównego    
1.5.1.3.  Stężenie poprzeczne dźwigarów głównych   
1.5.2.  Połączenie dźwigarów głównych z podporami   
1.5.3. ' Schematy statyczne dźwigarów głównych    
1.5.4.  Warunki technologiczne           
1.5.4.1- Rodzaje elementów z betonu    
1.5.4.2. Uprzemysłowienie budowy ustroju nośnego   
1.6.  Warunki estetyczne i ekonomiczne   
1.6.1.  Warunki estetyczne      .               
1.6.2.  Warunki ekonomiczne       
1.7.  Grupowanie rodzajów mostów do analizy kształtowania    
Literatura do rozdziału pierwszego   

2.  Mosty płytowe       '   
2.1.  Ogólna charakterystyka mostów płytowych    
2.1.1.  Rozróżnienie mostów płytowych     
 Rozróżnienie według przekroju poprzecznego    
2.1.22.  Rozróżnienie według przekroju podłużnego   
2.1.13.  Rozróżnienie zależnie od kształtu przęsła w planie . . . .
2.1.14.  Rozróżnienie ze względu na połączenie przęseł z podporami
2.12. Zakres zastosowania mostów płytowych   
2.1.21. Zalety mostów płytowych   
2.1.22.  Wady mostów płytowych    
2.1.23.  Osiągalne rozpiętości i wysokości przęseł płytowych . .
2.2. Model teoretyczny obliczeń statycznych i dynamicznych
2.21.  Uwagi ogólne    
2.22.  Modele prętowe . . .-   
2.2.21.  Model jednoparametrowy, belkowy   
2.2.22.  Model dwuparametrowy, rusztu    
2.2.3. Modele płytowe      '   
2.2.31.  Płyta izotropowa        .• .
2.2.32.  Płyta ortotropowa     ■       

2.2.3.21. Równanie płyty        
2.2.3.2.2,Określenie sztywności obliczeniowej   
2.2.33.  Wykorzystanie modelu płytowego    
2.24.  Model płytowo-tarczowy                
2.2.41.  Potrzeba wprowadzenia modelu    
2.2.42.  Zastosowanie modelu do przęseł płytowych   
2.25.  Modele dwuparametrowe MES     
2.26.  Modele trzyparametrowe    
2.2.61.  Metoda elementów skończonych (MES)    
2.2.62.  Metoda kratownic przestrzennych    
2.3.  Zasady doboru kształtu przęseł płytowych    
2.3.1.  Uwagi ogólne    
2.3.2.  Ukształtowanie przęseł w planie   
2.3.3.  Ukształtowanie przęseł na długości   
2.3.3.1.  Długość mostu płytowego   
2.3.3.2.  Węzły podporowe             
2.3.3.3.  Przeguby w przęśle       
2.3.3.4.  Skrzydła na końcu przęsła   
2.3.4.  Ukształtowanie przekroju poprzecznego   
2.3.4.1.  Elementy pomostu    
2.3.4.2.  Szerokość ustroju nośnego    
2.3.4.3.  Monolityczne żebra poręczowe   
2.3.4.4.  Drążenie płyt        
2.4.  Prefabrykacja przęseł płytowych    
2.4.1.  Prefabrykacja przęseł drogowych   
2.4.2.  Prefabrykacja przęseł kolejowych   
Literatura do rozdziału drugiego   

3. Mosty belkowe   
31.  Ogólna charakterystyka mostów belkowych   
3.11.  Rozróżnienie mostów belkowych      .    .    .
3.1.11.  Rozróżnienie według przekroju poprzecznego    
3.1.12.  Rozróżnienie według przekroju podłużnego   
3.1.13.  Rozróżnienie zależnie od kształtu przęsła w planie . . . .
3.1.14.  Rozróżnienie ze względu na połączenie przęseł z podporami
3.12. Zakres stosowania mostów belkowych     
3.1.21.  Zalety mostów belkowych   
3.1.22.  Wady mostów belkowych     
3.1.23.  Osiągalne rozpiętości i wysokości przęseł belkowych . . . .
3.2. Modele teoretyczne obliczeń statycznych i dynamicznych     
3.21.  Uwagi ogólne        
3.22.  Modele prętowe     ;      •    • ' • • •
3.2.21.  Model jednoparametrowy, jednowymiarowy belkowy     
3.2.22.  Model dwuparametrowy dwuwymiarowy, rusztu   
3.23.  Model dwuparametrowy, płyta ortotropowa    
3.2.31.  Określenie sztywności obliczeniowej   
3.2.32.  Wykorzystanie modelu dwuparametrowego    
3.24.  Model płytowo-tarczowy     
3.25.  Model dwuparametrowy MES                
3.26.  Modele trzyparametrowe        •
3.2.61.  Metoda elementów skończonych (MES)
3.2.62.  Metoda mieszana           
3.2.63.  Metoda kratownic przestrzennych .     
3.27.  Badania modelowe    T    .    .               
3.28.  Obliczenia dynamiczne . . .     
3.29.  Oprogramowanie obliczeń       
3.2.91.  Uwagi wstępne           
3.2.92.  Minikomputery . .     
3.2.93.  Komputery serii „Odra” i inne podobnej klasy ,      •
3.3.  Zasady doboru kształtu przęseł belkowych    
3.3.1.  Uwagi wstępne   
3.3.2.  Ukształtowanie przekroju poprzecznego   
3.3.2.1.  Elementy pomostu    
3.3.2.2.  Kształt belki       
3.3.2.3.  Rozmieszczenie belek w przekroju poprzecznym przęsła    
3.3.3.  Ukształtowanię przekroju podłużnego       
3.3.3.1.  Długość mostu belkowego   
3.3.3.2.  Ukształtowanie przęsła na długości       
3.3.3.3.  Węzły podporowe, przeguby w przęśle, skrzydła na końcu belek wsporniko­wych            
3.3.4.  Ukształtowanie przęseł belkowych w planie   
3.4.  Prefabrykacja mostów belkowych   
3.4.1.  Uwagi wstępne       
3.4.2.  Ogólna charakterystyka prefabrykacji przęseł    
3.4.3.  Złącza prefabrykatów   
3.4.4.  Uciąglenie przęseł prefabrykowanych . .     
Literatura do rozdziału trzeciego   

4.  Mosty skrzynkowe           
4.1. Uwagi    wstępne           
4.2.  Różne przypadki rozwiązań mostów skrzynkowych    
4.2.1. Mosty    wykonywane    metodą    wspornikową   
4.2.2. Mosty    wykonywane    metodą    wypychania    
4.2.3.  Rozwiązania specjalne         •    ■
4.2.4.  Problemy obliczeniowe        
Literatura do rozdziału czwartego    

5.  Mosty podwieszone   
5.1. Uwagi    wstępne   
5.2.  Systemy mostów podwieszonych       
5.3.  Zalety i wady mostów podwieszonych     '    •    •    •
5.3.1.  Zalety mostów podwieszonych       
5.3.2.  Wady mostów podwieszonych   
Literatura do rozdziału piątego   

6. Mosty ramowe ! lukowe   
61. Mosty ramowe   
62. Mosty lukowe   
Literatura do rozdziału szóstego
Ogólne uwagi o kształtowaniu

Książka ta jest drugą częścią mojej pracy pt.: „Mosty betonowe” serii „Inżynieria Komunikacyjna”. Jest ona przeznaczona głównie dla inżynierów i pracowników badawczych związanych z budownictwem mostowym oraz studentów specjalności komunikacyjnych wyższych szkół technicznych. Może być też użyteczna inżynie­rom i studentom innych specjalności budowlanych. W pracy tej starałem się ująć wybrane zagadnienia podstawowych przesłanek działania inżyniera przy doborze mostowego systemu konstrukcyjnego w aspekcie jego pracy statyczno-wytrzyma- łościowej i technologii dla możliwie optymalnego spełniania przez obiekt funkcji, dla której jest wznoszony. Jest to moim zdaniem najbardziej odpowiedzialny, ale i najprzyjemniejszy, bo twórczy, etap pracy w całym procesie budowania mostu; dlatego też została ta problematyka wydzielona w osobną książkę i obok części „Podstawy wymiarowania” powinna ona dać użytkownikowi przygotowanie do trzeciej części (etapuj działania, czyli samego technicznego projektowania tych pięknych budowli inżynierskich, jakimi są mosty.
Czuję się w miłym obowiązku podziękowania w tym miejscu Kolegom z Ze­społu Mostowego Politechniki Wrocławskiej za pomoc w przygotowaniu tej pracy, a szczególnie dr. inż. Janowi Bieniowi i dr. inż. Czesławowi Machelskiemu za przy­gotowanie przykładów do rozdziału czwartego oraz dr. inż. Janowi Biliszczukowi za pomoc w wyborze i przygotowaniu materiału ilustracyjnego do rozdziału szóstego.
Jan Kmita

 

 

MOSTY BETONOWE cz. II podst. kształtowania KMITA

strona o mnie | nasza oferta | komentarze | kontakt

Copyright © 2011 Profi-Libris Marcin Badocha
created by krzysztofschmidt